Gran Turismo 5:n vauriomallinnus yhä pahassa jamassa
PlayStation 3:lle kehitettävä Gran Turismo 5 oli esillä Tokyo Game Show -pelimessuilla, joilla pelille julkistettiin myös Japanin julkaisupäivä, 31. maaliskuuta. Uuden demoversion Ferrari 458 Italiaa testanneet koittivat tietenkin myös pelin kohuttua uutta vauriomallinnusta. Alla oleva video kertoo kaiken tarpeellisen vauriomallinnuksen laadusta.
Toivoa sopii, että Polyphony Digitalilla keskitytään vauriomallinnuksen korjaamiseen viimeisten kuuden kehityskuukauden aikana. Ilmeisen varhaisesta kehitysversiosta rakennettu demo aiheuttaa kuitenkin pelille varsin ikävää ennakkojulkisuutta.
Keskustelut (65 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.09.2009 klo 22.06
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.09.2009 klo 22.10
Hienosti tuli naarmua, mutta niitäkin tuntui tulevan tasan kahteen kohtaan keulassa.
Tai sitten onko hieman lisenssirajoituksia ilmassa myös?
28.09.2009 klo 22.12
Rekisteröitynyt 03.07.2007
28.09.2009 klo 22.23
Rekisteröitynyt 03.09.2008
28.09.2009 klo 22.24
28.09.2009 klo 22.28
28.09.2009 klo 22.29
http://www.youtube.com/watch?v=nhOALP6GAQI
Forza 3: Demo - Car Can't Roll Back Over
http://www.youtube.com/watch?v=CUxVNENan6g
28.09.2009 klo 22.29
Puoli vuotta luulisi olevan riittävä aika Polyn kokeneelle kastille.
Hohhoh, nyt tuli päivän paras :D
28.09.2009 klo 22.32
28.09.2009 klo 22.33
Jepulis, siirretäänks julkkaria vaikka tonne jouluks 2010? Näin alkuun?
Forzankin vois samalla siirtää sinne 2015 vuoteen niin olis edes hiukan vastinetta GT:lle.
28.09.2009 klo 22.36
After I played FORZAIII demo more than 10 times, something weird caught my attention in the damage system, and I will not hide that I felt a certain dissatisfaction with the size of development and improvement that happened since FORZAII.
FORZAII was characterized by the unique damage system it had at that time, but that was in 2007 and what was “unique” before is simply “Not enough” right now specially after we experienced games like GRID and DIRT 2 and they both offer a much deeper damage system than the one in FORZAIII demo, it’s obvious that FORZAIII improved so much in so many aspects, but I think they didn’t pay enough attentions to the damage system.
You can simply try to test the demo yourself, and I think you will probably notice the following:
- You crash head on into another car and all what you will see is paint scratches!
- You hit the rear right light in the car in front of you then the other one simply broke even you didn’t touch it.
- Any accident no matter how awful it is, can’t affect the length of the chassis.
- Lights sometimes survive a huge direct hit, while they may be broke in a silly indirect collision.
http://www.vgarabia.com/2009/09/26/forza-iii-damage-syste
28.09.2009 klo 22.39
Jepulis, siirretäänks julkkaria vaikka tonne jouluks 2010? Näin alkuun?
Forzankin vois samalla siirtää sinne 2015 vuoteen niin olis edes hiukan vastinetta GT:lle.
Ehtispä silti ennen GT:tä ^^
28.09.2009 klo 22.48
GT nelosta on tullut pelattua muutama sata tuntia ja pelissä suurin ongelma on tekoälyn puute. Muut autot ajavat käytännössä raitella eivätkä väistä mitään edessä olevaa. Ja kilpasarjojen kiinnostavuutta heikentää melko paljon se että ilman ihmispelaajan vaikutusta muut tulevat maaliin aina samassa järjestyksessä. "Jee".
Ja siinä olen Jacksonguitarsin kanssa samaa mieltä että pelien grafiikka on jo tarpeeksi hyvää. Saisi Poly panostaa välillä pelikokemukseenkin.
28.09.2009 klo 23.06
Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.
Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.
Rekisteröitynyt 04.07.2007
28.09.2009 klo 23.09
Hajosin kyllä noille styroksiporsaille. :P
28.09.2009 klo 23.23
Siltä se kyllä näyttää kokoajan vaan enemmän, että Forza 3 vie tämän erän.
Arcadeforza vie korkeintaan ittensä kilpailemaan dirtin kanssa.
Simua, tai edes jotain sinne päin, siitä ei ainakaan demon perusteella saa enää edes tekemällä.
Pelkästään Prologue vie Forza3:a kuin pässiä narussa 100-0.
28.09.2009 klo 23.28
Samoin kuin auton pyöräyttäminen katon kautta. Flatoutissa kyllä toimii mutta ei GT:ssä. Ja siltikin tuo vauriomallinnus on niin basiccia että luulisi joka pelistä löytyvän...
Rallissa se nyt tietty kuuluu asiaan mutta sillä saralla ei GT ole kyllä koskaan loistanut.
28.09.2009 klo 23.30
Rekisteröitynyt 15.09.2008
28.09.2009 klo 23.42
28.09.2009 klo 23.49
28.09.2009 klo 23.52
Siitä mallia vauriomallinnukseen. Puhdasta fysiikkaa ja polygonien vääntelyä.
28.09.2009 klo 23.56
Mikäs näissä rata-autoilupeleissä kiehtoo vauriomallinnuksessa, ku ite pyrin pitämään aina auton ehjänä o.O helpompi voittaa ku ei mälläile sitä mihkään..
Realismia kiitos. Tulisi jotai iloa siihen pyrkimykseen että pitää auton erossa kaiteista. GT sarjan surullisen kuuluisa kaiteisiin ja autoihin nojaillu kovissa vaudeissa varmasti antaa jo syytä tehdä kunnon vauriomallinnus.
28.09.2009 klo 23.58
Vauriomallinnus on hieno juttu joo. Mutta jokainen GT:tä (aivan sama mikä versio) pelannut tietää, että yksi virhe maksaa koko kisan. Siis koko vauriomallinnus, sekä peltien että tekniikan puolesta, on vähän turha norppi GT-kisaa ajatellen.
Samoin kuin auton pyöräyttäminen katon kautta. Flatoutissa kyllä toimii mutta ei GT:ssä. Ja siltikin tuo vauriomallinnus on niin basiccia että luulisi joka pelistä löytyvän...
Rallissa se nyt tietty kuuluu asiaan mutta sillä saralla ei GT ole kyllä koskaan loistanut.
Paitsi että autoihin ja kaiteisiin voi mukavasti nojailla ja näin pitää vauhdin yllä ilman pelkoa että auto hajoaa.
29.09.2009 klo 00.01
Rekisteröitynyt 19.06.2008
29.09.2009 klo 00.02
Kevyitä nuo betoniporsaat:D
Nuo ei kyllä oo betonia vaan taitavat olla muovia.
Mun mielestä voisivat unohtaa koko vaurionmallinnuksen ja keskittyä johonkin järkevämpään. Vaikka niiden yö/päivä ja sade efektien tekemiseen.
29.09.2009 klo 00.09
Paitsi että autoihin ja kaiteisiin voi mukavasti nojailla ja näin pitää vauhdin yllä ilman pelkoa että auto hajoaa.
Ei pysty enää GT5:ssa. Jokaiseen autoon tulee törmäillessä mekaanisia vaurioita, joten vauhti hyytyy.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
29.09.2009 klo 00.22
Tästä vauriomallinnuksesta sanon vaan sen että ihan kiva jos se tulee valmiiseen peliin kunnollisena. Mut ei ole niin väliks vaikka jäis poiskin. En mä ainakaan tätä peliä osta että saisin autoja ryttäillä. Omistan jo Burnoutin.
Rekisteröitynyt 06.08.2007
29.09.2009 klo 00.38
Kevyitä nuo betoniporsaat:D
On kyllä oudon surrealistisen näköistä kun nuo betoniporsaat lentelee kuin pahvit ja lasikaan ei hajoa kun kyseinen kappale tippuu päälle :D
29.09.2009 klo 04.03
29.09.2009 klo 05.02
29.09.2009 klo 05.04
Niinpä nii. Saa nähä miten monta vuotta menee et noi rata-autoilu pelit ottaa vauriomallinnuksessa mallia burnouteista. Onko se liikaa pyydetty et jos ajat autolla 300KM/h seinää ni se auto räjähtää atomeiks?
Tuli jotenkin mieleen motorstorm 2 :). Siinä menee autot hienosti palasi, vaikka se ei mikään realistinen peli yritä ollakkaan.
29.09.2009 klo 06.14
Siltä se kyllä näyttää kokoajan vaan enemmän, että Forza 3 vie tämän erän.
Arcadeforza vie korkeintaan ittensä kilpailemaan dirtin kanssa.
Simua, tai edes jotain sinne päin, siitä ei ainakaan demon perusteella saa enää edes tekemällä.
Pelkästään Prologue vie Forza3:a kuin pässiä narussa 100-0.
Kyynel. Ja jaksamisia sinne !!
Hirvittäis se minuahi jos tilanne oisi tuommonen (ja olisin 11 wee plegepoju).
Mulle on ihan sama kuinka käy Forza 3:lle, tietenkin hienoa jos siitä saataisiin kunniallinen jatko-osa loistavaan pelisarjaan. Demo ei kuitenkaan vakuuttanut yhtään.
Pelasin aikoinaan Turismoja ykkösestä neloseen, kunnes koitin Forza 2:sta - ei paluuta. Kannattaa muistaa että tuo teidän fanipentuus ei tee ainoastaan sokeaksi, vaan myös tyhmäksi. Hih!
29.09.2009 klo 06.15
Rekisteröitynyt 27.05.2007
29.09.2009 klo 07.17
29.09.2009 klo 07.20
29.09.2009 klo 07.27
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.09.2009 klo 08.00
Nyt alkaa näyttää siltä, että Forza 3 ja GT 5 jäävät johonkin Out Runin ja Race Pron väliin killumaan. Arcadea, mutta ei ihan - simulaatiota, mutta ei sitten kuitenkaan. Ostajakunta näillä peleillä on kuitenkin laajin mahdollinen.
29.09.2009 klo 08.24
29.09.2009 klo 08.35
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.09.2009 klo 09.13
Rekisteröitynyt 13.06.2009
29.09.2009 klo 09.14
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.09.2009 klo 09.38
Miksi peleihin ei ole vieläkään saatu kunnon varioita autoihi. Ei siis yhteenkään autopeliin.
Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.
Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.
Humm?
Carmageddon 2 (1998)
http://www.youtube.com/watch?v=nk7DLCLhTDs
Burnout paradise
http://www.youtube.com/watch?v=eNM1NgFFYwg
jne.
Styroksi betoniporsaat näyttää kyl hyvältä ja tuota vaurionmallinnus... haha...
Rekisteröitynyt 07.08.2007
29.09.2009 klo 10.05
29.09.2009 klo 10.06
"Car Damage
Yamauchi: “Once we have the physics calculation engine that will calculate the deformation on impact I think we will be done. [...] Racing cars will have the parts falling off, and obviously you will be able to see inside of the car, so it takes a lot of additional effort to create the cars.” –via IGN"
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
29.09.2009 klo 10.08
Nämä uudet versiot eivät ole sen enempää simulaattoreita, kuin ennenkään. Tuliko yllätyksenä, häh?
Johan näiden pelien massiiviset tuotantobudjetit sanelevat sen, ettei mitään hc-simulaatioita yksinkertaisesti voida tehdä, jos peliä halutaan myydä tavallisille pulliaisille. Minun puolestani ei tarvitsekaan. Tulen varmasti hankkimaan sekä Forza 3:n, että GT5:n ja viettämään molempien parissa helvatun monta tuntia hauskaa pitäen.
29.09.2009 klo 10.32
Kevyitä nuo betoniporsaat:D
Mistä lähtien missään autokilpailuissa (no, carmageddonissa ehkä) on käytetty betoniporsaita mutkissa varmistukseen?
Rekisteröitynyt 30.07.2007
29.09.2009 klo 10.48
Tulen varmasti hankkimaan sekä Forza 3:n, että GT5:n ja viettämään molempien parissa helvatun monta tuntia hauskaa pitäen.
Hyi sua. Pitää valita jompi kumpi ja sitten haukkua sitä toista.
29.09.2009 klo 11.04
No, toi viimeinen ei ilmeisesti ollut enää hauskaa. Kiitos
29.09.2009 klo 11.25
Hah, aika eeppinen munaus, jos vaurionmallinnus nyt oli tuossa.
Forza motorsport 3 demo, deflector shields not working, crash
http://www.youtube.com/watch?v=tpewurgIikY
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.09.2009 klo 11.45
29.09.2009 klo 14.39
GTA4 on sikäli GT:tä ja Forssaa paljon hauskempi kaahailupeli, että siinä pystyy ajelemisen lisäksi ampumaan toisia tienkäyttäjiä konepistoolilla ja heittämään kranaateilla! Tosin ei siinäkään vauriomallinnus ole ihan kohdillaan. Auton ja kuskin pitäisi mennä kappaleiksi, jos tulee kranaatti. Miksei K18-peliin ole voinut tehdä mitään K18-sisältöä. Höh.
Rekisteröitynyt 11.08.2007
29.09.2009 klo 16.02
nimim. Pelannut Gran Turismo sarjaa PSX:n ajalta lähtien (omistan aidot GT (1), GT2, GT3a ja GT4 mutten ikinä ostanut väliversioita) mutta kuitenkin, tuommoinenkin pieni vaurio on hyvin hauska lopulta.
Jos haluan tuhota auton niin pelaan Grid:iä tai muita pelejä mut GT -sarjassa voi keskittyä puhtaasti ajamiseen.
29.09.2009 klo 16.11
29.09.2009 klo 16.14
Kuka pelaa GT 5:ta törmäilläkseen seiniin? >_>
Kuka kyselee noin typeriä kysymyksiä, eikä ymmärrä vauriomallinnuksen tarkoitusta?
29.09.2009 klo 16.42
Rekisteröitynyt 26.03.2008
29.09.2009 klo 17.03
Rekisteröitynyt 02.10.2007
29.09.2009 klo 17.14
Miksi peleihin ei ole vieläkään saatu kunnon varioita autoihi. Ei siis yhteenkään autopeliin.
Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.
Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.
Racedriver GRIDissä on aika hyvä vauriomallinnus. Ainoa huono puoli on statistiikan vähyys tai huonous kisan tai kolarin jälkeen. Ois hauska nähdä mikä meni rikki ja miten paljon.
29.09.2009 klo 17.17
Hah, aika eeppinen munaus, jos vaurionmallinnus nyt oli tuossa.
Forza motorsport 3 demo, deflector shields not working, crash
http://www.youtube.com/watch?v=tpewurgIikY
Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...
29.09.2009 klo 17.59
Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...
Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...
29.09.2009 klo 18.17
Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...
Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...
Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...
29.09.2009 klo 18.44
Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...
Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...
Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...
Aika noloa on teidän tappelu :F
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.09.2009 klo 19.04
29.09.2009 klo 23.25
Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...
Sä olet aika vitun nolo asiaan kuulumattomine kommentteinesi...
30.09.2009 klo 00.35
30.09.2009 klo 21.34
Eiköhän se vauriomallinnus saada kuntoon, itse ainakin uskon näin. Puoli vuotta luulisi olevan riittävä aika Polyn kokeneelle kastille.