Tuorein sisältö

Gran Turismo 5:n vauriomallinnus yhä pahassa jamassa

28.09.2009 klo 22.00 | Luettu: 48556 kertaa | Teksti: Matti Lintula


PlayStation 3:lle kehitettävä Gran Turismo 5 oli esillä Tokyo Game Show -pelimessuilla, joilla pelille julkistettiin myös Japanin julkaisupäivä, 31. maaliskuuta. Uuden demoversion Ferrari 458 Italiaa testanneet koittivat tietenkin myös pelin kohuttua uutta vauriomallinnusta. Alla oleva video kertoo kaiken tarpeellisen vauriomallinnuksen laadusta.



Toivoa sopii, että Polyphony Digitalilla keskitytään vauriomallinnuksen korjaamiseen viimeisten kuuden kehityskuukauden aikana. Ilmeisen varhaisesta kehitysversiosta rakennettu demo aiheuttaa kuitenkin pelille varsin ikävää ennakkojulkisuutta.

V2.fi | Matti Lintula
< Final Fantasy XIII:s... Bust-a-Move Live! Ke... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (65 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.09.2009 klo 22.06

Kevyitä nuo betoniporsaat:D
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

28.09.2009 klo 22.10

Joo'o, totisesti toivon että vielä parantavat kummasti tuota. :D
Hienosti tuli naarmua, mutta niitäkin tuntui tulevan tasan kahteen kohtaan keulassa.

Tai sitten onko hieman lisenssirajoituksia ilmassa myös?
lainaa
JacksonGuitars

28.09.2009 klo 22.12

Siltä se kyllä näyttää kokoajan vaan enemmän, että Forza 3 vie tämän erän. Ja ennen kuin PS-miehet vetävät esiin Cell- ja grafiikka-argumentin, niin kyllähän molemmat ovat sen verran komeita pelejä, että eiköhän se keskinen paremmuus ratkaista aivan muissa asioissa, kuin grafiikan näyttävyydessä.
lainaa
Tuure2

Rekisteröitynyt 03.07.2007

28.09.2009 klo 22.23

Eipä se Forzassa ole tuon kummoisempi demon perusteella.
lainaa
Semu

Rekisteröitynyt 03.09.2008

28.09.2009 klo 22.24

Eiköhän se vauriomallinnus saada kuntoon, itse ainakin uskon näin. Puoli vuotta luulisi olevan riittävä aika Polyn kokeneelle kastille.
lainaa
Pekka

28.09.2009 klo 22.28

Jepulis, siirretäänks julkkaria vaikka tonne jouluks 2010? Näin alkuun?
lainaa
lol

28.09.2009 klo 22.29

Forza Motorsport 3 - No "EPIC" Car Damage
http://www.youtube.com/watch?v=nhOALP6GAQI

Forza 3: Demo - Car Can't Roll Back Over
http://www.youtube.com/watch?v=CUxVNENan6g
lainaa
SDFUndercover

28.09.2009 klo 22.29

Semu kirjoitti:
Puoli vuotta luulisi olevan riittävä aika Polyn kokeneelle kastille.

Hohhoh, nyt tuli päivän paras :D
lainaa
Tiukka_etukeno

28.09.2009 klo 22.32

Mahtava meno! Ihan samanlaista kruisailua kuin GT5 Prologuessa, paitsi että törmäyksissä auton tekstuureihin tulee harmaata väriä ja radalla on styroksiesteitä.
lainaa
Caramba

28.09.2009 klo 22.33

Pekka kirjoitti:
Jepulis, siirretäänks julkkaria vaikka tonne jouluks 2010? Näin alkuun?

Forzankin vois samalla siirtää sinne 2015 vuoteen niin olis edes hiukan vastinetta GT:lle.
lainaa
XDFUndercover

28.09.2009 klo 22.36

FORZA III Damage system looks too OLD!

After I played FORZAIII demo more than 10 times, something weird caught my attention in the damage system, and I will not hide that I felt a certain dissatisfaction with the size of development and improvement that happened since FORZAII.

FORZAII was characterized by the unique damage system it had at that time, but that was in 2007 and what was “unique” before is simply “Not enough” right now specially after we experienced games like GRID and DIRT 2 and they both offer a much deeper damage system than the one in FORZAIII demo, it’s obvious that FORZAIII improved so much in so many aspects, but I think they didn’t pay enough attentions to the damage system.

You can simply try to test the demo yourself, and I think you will probably notice the following:

- You crash head on into another car and all what you will see is paint scratches!
- You hit the rear right light in the car in front of you then the other one simply broke even you didn’t touch it.
- Any accident no matter how awful it is, can’t affect the length of the chassis.
- Lights sometimes survive a huge direct hit, while they may be broke in a silly indirect collision.

http://www.vgarabia.com/2009/09/26/forza-iii-damage-syste
lainaa
Konsolisodat

28.09.2009 klo 22.39

Caramba kirjoitti:
Pekka kirjoitti:
Jepulis, siirretäänks julkkaria vaikka tonne jouluks 2010? Näin alkuun?

Forzankin vois samalla siirtää sinne 2015 vuoteen niin olis edes hiukan vastinetta GT:lle.

Ehtispä silti ennen GT:tä ^^
lainaa
JukkaV

28.09.2009 klo 22.48

Tekisivät peliin vihdoinkin jonkinlaisen tekoälyn niin voisi harkita hankkimista.

GT nelosta on tullut pelattua muutama sata tuntia ja pelissä suurin ongelma on tekoälyn puute. Muut autot ajavat käytännössä raitella eivätkä väistä mitään edessä olevaa. Ja kilpasarjojen kiinnostavuutta heikentää melko paljon se että ilman ihmispelaajan vaikutusta muut tulevat maaliin aina samassa järjestyksessä. "Jee".

Ja siinä olen Jacksonguitarsin kanssa samaa mieltä että pelien grafiikka on jo tarpeeksi hyvää. Saisi Poly panostaa välillä pelikokemukseenkin.
lainaa
segseg

28.09.2009 klo 23.06

Miksi peleihin ei ole vieläkään saatu kunnon varioita autoihi. Ei siis yhteenkään autopeliin.

Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.

Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

28.09.2009 klo 23.09

Ääh.. ei tän skaalan pelihin tule ikinään tulemaan kunnon vauriomallinnusta. Onhan tässä +900 autoa, mene sitten mallintaa jokaiselle omat. Menisi aikaa, rahaa ja varmasti lisenssihommien kanssa säätelyä tarpeeksi.

Hajosin kyllä noille styroksiporsaille. :P
lainaa
xlonk

28.09.2009 klo 23.23

JacksonGuitars kirjoitti:
Siltä se kyllä näyttää kokoajan vaan enemmän, että Forza 3 vie tämän erän.


Arcadeforza vie korkeintaan ittensä kilpailemaan dirtin kanssa.
Simua, tai edes jotain sinne päin, siitä ei ainakaan demon perusteella saa enää edes tekemällä.
Pelkästään Prologue vie Forza3:a kuin pässiä narussa 100-0.
lainaa
Ukko

28.09.2009 klo 23.28

Vauriomallinnus on hieno juttu joo. Mutta jokainen GT:tä (aivan sama mikä versio) pelannut tietää, että yksi virhe maksaa koko kisan. Siis koko vauriomallinnus, sekä peltien että tekniikan puolesta, on vähän turha norppi GT-kisaa ajatellen.

Samoin kuin auton pyöräyttäminen katon kautta. Flatoutissa kyllä toimii mutta ei GT:ssä. Ja siltikin tuo vauriomallinnus on niin basiccia että luulisi joka pelistä löytyvän...

Rallissa se nyt tietty kuuluu asiaan mutta sillä saralla ei GT ole kyllä koskaan loistanut.
lainaa
Drangna

28.09.2009 klo 23.30

Tässäkö se kohuttu vauriomallinnus, vähän harmaata tekstuuria kun törmää seinään. Autopelinä ihan mukava tekele, mutta aika surkuhupaisa väännös toi vauriomallinnus ja kaikki se hype siitä...ei oo tod.

lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

28.09.2009 klo 23.42

Mikäs näissä rata-autoilupeleissä kiehtoo vauriomallinnuksessa, ku ite pyrin pitämään aina auton ehjänä o.O helpompi voittaa ku ei mälläile sitä mihkään..
lainaa
Jysky

28.09.2009 klo 23.49

Niinpä nii. Saa nähä miten monta vuotta menee et noi rata-autoilu pelit ottaa vauriomallinnuksessa mallia burnouteista. Onko se liikaa pyydetty et jos ajat autolla 300KM/h seinää ni se auto räjähtää atomeiks?
lainaa
sdfssf3

28.09.2009 klo 23.52

Carmageddon II

Siitä mallia vauriomallinnukseen. Puhdasta fysiikkaa ja polygonien vääntelyä.
lainaa
fsfsfs24

28.09.2009 klo 23.56

Appe kirjoitti:
Mikäs näissä rata-autoilupeleissä kiehtoo vauriomallinnuksessa, ku ite pyrin pitämään aina auton ehjänä o.O helpompi voittaa ku ei mälläile sitä mihkään..


Realismia kiitos. Tulisi jotai iloa siihen pyrkimykseen että pitää auton erossa kaiteista. GT sarjan surullisen kuuluisa kaiteisiin ja autoihin nojaillu kovissa vaudeissa varmasti antaa jo syytä tehdä kunnon vauriomallinnus.
lainaa
sfsdf3243

28.09.2009 klo 23.58

Ukko kirjoitti:
Vauriomallinnus on hieno juttu joo. Mutta jokainen GT:tä (aivan sama mikä versio) pelannut tietää, että yksi virhe maksaa koko kisan. Siis koko vauriomallinnus, sekä peltien että tekniikan puolesta, on vähän turha norppi GT-kisaa ajatellen.

Samoin kuin auton pyöräyttäminen katon kautta. Flatoutissa kyllä toimii mutta ei GT:ssä. Ja siltikin tuo vauriomallinnus on niin basiccia että luulisi joka pelistä löytyvän...

Rallissa se nyt tietty kuuluu asiaan mutta sillä saralla ei GT ole kyllä koskaan loistanut.


Paitsi että autoihin ja kaiteisiin voi mukavasti nojailla ja näin pitää vauhdin yllä ilman pelkoa että auto hajoaa.
lainaa
ami

29.09.2009 klo 00.01

Veisivät amikseen laitettavaksi, niin tulisi hyvä!
lainaa
Jantsu92

Rekisteröitynyt 19.06.2008

29.09.2009 klo 00.02

tagman kirjoitti:
Kevyitä nuo betoniporsaat:D

Nuo ei kyllä oo betonia vaan taitavat olla muovia.

Mun mielestä voisivat unohtaa koko vaurionmallinnuksen ja keskittyä johonkin järkevämpään. Vaikka niiden yö/päivä ja sade efektien tekemiseen.
lainaa
damage

29.09.2009 klo 00.09

sfsdf3243 kirjoitti:

Paitsi että autoihin ja kaiteisiin voi mukavasti nojailla ja näin pitää vauhdin yllä ilman pelkoa että auto hajoaa.

Ei pysty enää GT5:ssa. Jokaiseen autoon tulee törmäillessä mekaanisia vaurioita, joten vauhti hyytyy.
lainaa
jaeger

Rekisteröitynyt 19.04.2007

29.09.2009 klo 00.22

Eikä nelosessakaan enää pystynyt laidoilla surffaamaan. Vauhti hyytyi aika rajusti jos osu seinään vaikka autoon ei jälkeä jäänytkään.

Tästä vauriomallinnuksesta sanon vaan sen että ihan kiva jos se tulee valmiiseen peliin kunnollisena. Mut ei ole niin väliks vaikka jäis poiskin. En mä ainakaan tätä peliä osta että saisin autoja ryttäillä. Omistan jo Burnoutin.
lainaa
JayeizH

Rekisteröitynyt 06.08.2007

29.09.2009 klo 00.38

tagman kirjoitti:
Kevyitä nuo betoniporsaat:D


On kyllä oudon surrealistisen näköistä kun nuo betoniporsaat lentelee kuin pahvit ja lasikaan ei hajoa kun kyseinen kappale tippuu päälle :D
lainaa
shaminy

29.09.2009 klo 04.03

Hah, aika eeppinen munaus, jos vaurionmallinnus nyt oli tuossa.
lainaa
pööpöileväapina

29.09.2009 klo 05.02

Siis pirun hienolta tuo GT5 näyttää! On menty prologuesta paljon taas eteenpäin, mutta kyllä tuota fysiikkaa hiota pitää ja samoin vauriomallinnusta. Siksi ehkä tuo pieni lisäaika tuohon julkaisuun. Mutta nämä botitkin voisivat myönytä joihinkin asioihin! Forza3:ssa ei ole YHTÄÄN vauhdintuntua, peli nytkähtelee välillä ja pelissä ei olla simulaatiota nähtykkään! Joten ohi menee melkein jo Need for speed shift.
lainaa
pööpöileväapina

29.09.2009 klo 05.04

Jysky kirjoitti:
Niinpä nii. Saa nähä miten monta vuotta menee et noi rata-autoilu pelit ottaa vauriomallinnuksessa mallia burnouteista. Onko se liikaa pyydetty et jos ajat autolla 300KM/h seinää ni se auto räjähtää atomeiks?


Tuli jotenkin mieleen motorstorm 2 :). Siinä menee autot hienosti palasi, vaikka se ei mikään realistinen peli yritä ollakkaan.
lainaa
puhdistaja

29.09.2009 klo 06.14

xlonk kirjoitti:
JacksonGuitars kirjoitti:
Siltä se kyllä näyttää kokoajan vaan enemmän, että Forza 3 vie tämän erän.


Arcadeforza vie korkeintaan ittensä kilpailemaan dirtin kanssa.
Simua, tai edes jotain sinne päin, siitä ei ainakaan demon perusteella saa enää edes tekemällä.
Pelkästään Prologue vie Forza3:a kuin pässiä narussa 100-0.


Kyynel. Ja jaksamisia sinne !!

Hirvittäis se minuahi jos tilanne oisi tuommonen (ja olisin 11 wee plegepoju).

Mulle on ihan sama kuinka käy Forza 3:lle, tietenkin hienoa jos siitä saataisiin kunniallinen jatko-osa loistavaan pelisarjaan. Demo ei kuitenkaan vakuuttanut yhtään.

Pelasin aikoinaan Turismoja ykkösestä neloseen, kunnes koitin Forza 2:sta - ei paluuta. Kannattaa muistaa että tuo teidän fanipentuus ei tee ainoastaan sokeaksi, vaan myös tyhmäksi. Hih!
lainaa
ninninin

29.09.2009 klo 06.15

kuten jo joku mainitsi, carmageddon II siinä oli mahtipeli jos haluaa auton menevän tuusan nuuskaksi. Tosin itselleni on yksi ja sama tuleeko peliin semi vauriomallinnus tai ei vaurionmallinnusta ollenkaan.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

29.09.2009 klo 07.17

kyllä tota ilmankin pärjää ja grafiikka ja fps näytti hyvältä konsolipeliksi
lainaa
simulaattori

29.09.2009 klo 07.20

Haha, perus gran turismolta näyttää. Seiniä pitkin voittoon! "tämä on simulaattori, ei sillä vahinkomallinuksella ole mitään väliä, ihan tyhmää jos autot menee rikki kesken kisan :(("
lainaa
Samppa

29.09.2009 klo 07.27

Ei vittu mikäkkä kolari mallinnus :D ja fysiikat. Auto hinkaa metalli aitaa ja silti on tekemässä uutta rata enkkaa...... eli ei mitään vaikutusta. Sitte nuo muoviset hidasteet :D:D:D EI ne noin voi lentää? Vai käytetäänkö japanissa niissä heliumia ?
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.09.2009 klo 08.00

Nyt on käynyt niin, että Forza 3 ja GT5 eivät ehkä olekaan ne jumalpelit, joita niistä on odotettu. Kilpailijat kun ovat menneet ohi. Loistavan ja fataalin vauriomallinnuksen tarjonnut GRID antaa realismia radalle ja Xbox 360:n Race Pro puolestaan laittoi ajomalliodotukset uusiksi.

Nyt alkaa näyttää siltä, että Forza 3 ja GT 5 jäävät johonkin Out Runin ja Race Pron väliin killumaan. Arcadea, mutta ei ihan - simulaatiota, mutta ei sitten kuitenkaan. Ostajakunta näillä peleillä on kuitenkin laajin mahdollinen.
lainaa
Stank

29.09.2009 klo 08.24

Ei tule heti mieleen, missä olisin nähnyt noin kankeasti käyttäytyvää Ferraria. Täyttä pellemenininkiä. On me näköjään saaneet värin muuttumaan peleissä kuitenkin kun ajaa noiden pahvisten "betoniporsaiden" läpi. Tämä on mahdollista vain vuosien työllä.
lainaa
kuski

29.09.2009 klo 08.35

Juu ei oo forzan 3 demossa yhtää kummempi vauriomallinnus... tiiä sit mitä tulee koko pelistä... se nähään... ostoon menee forza3 sekä gt5!...
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.09.2009 klo 09.13

Kuka pelaa GT 5:ta törmäilläkseen seiniin? >_>
lainaa
joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

29.09.2009 klo 09.14

Jos auto törmää riviin petoniporsaita GT5:tyyliin pahviin, ei sen pitäisi pystyä niitä raivaamaan tehokkaammin kuin traktori!
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.09.2009 klo 09.38

segseg kirjoitti:
Miksi peleihin ei ole vieläkään saatu kunnon varioita autoihi. Ei siis yhteenkään autopeliin.

Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.

Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.

Humm?

Carmageddon 2 (1998)
http://www.youtube.com/watch?v=nk7DLCLhTDs

Burnout paradise
http://www.youtube.com/watch?v=eNM1NgFFYwg

jne.

Styroksi betoniporsaat näyttää kyl hyvältä ja tuota vaurionmallinnus... haha...
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

29.09.2009 klo 10.05

HAHA ihan hirveet fysiikat ja vaurionmallinnus on jotain ihan hirveetä :D
lainaa
NeutraaliEiOnnistu

29.09.2009 klo 10.06

Yamauchin haastattelua lukemalla ainakin selviää että ryttääntymismoottori ei ole vielä edes valmis, joten nyt ollaan taas liikkeellä liian aikaisin ja haukutaan julkaisematonta peliä. Ei mitenkään tavatonta PS3:sen tapauksessa.
"Car Damage

Yamauchi: “Once we have the physics calculation engine that will calculate the deformation on impact I think we will be done. [...] Racing cars will have the parts falling off, and obviously you will be able to see inside of the car, so it takes a lot of additional effort to create the cars.” –via IGN"
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.09.2009 klo 10.08

Voisiko joku nyt vaan selittää, mistä tässä "arcade vs simulaattori" -tappelussa on kysymys? Sekä Forza että GT ovat aina olleet tällaisia semisimuja.
Nämä uudet versiot eivät ole sen enempää simulaattoreita, kuin ennenkään. Tuliko yllätyksenä, häh?

Johan näiden pelien massiiviset tuotantobudjetit sanelevat sen, ettei mitään hc-simulaatioita yksinkertaisesti voida tehdä, jos peliä halutaan myydä tavallisille pulliaisille. Minun puolestani ei tarvitsekaan. Tulen varmasti hankkimaan sekä Forza 3:n, että GT5:n ja viettämään molempien parissa helvatun monta tuntia hauskaa pitäen.
lainaa
Argh

29.09.2009 klo 10.32

tagman kirjoitti:
Kevyitä nuo betoniporsaat:D


Mistä lähtien missään autokilpailuissa (no, carmageddonissa ehkä) on käytetty betoniporsaita mutkissa varmistukseen?
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

29.09.2009 klo 10.48

Jarkko kirjoitti:
Tulen varmasti hankkimaan sekä Forza 3:n, että GT5:n ja viettämään molempien parissa helvatun monta tuntia hauskaa pitäen.

Hyi sua. Pitää valita jompi kumpi ja sitten haukkua sitä toista.
lainaa
Mäkis

29.09.2009 klo 11.04

Jarkko on harvinaisen oikeassa. Toki nuo betoniporsaat aiheuttivat pientä hihitystä.. olisko siinä yksi syy siihen, että pelatessa on hauskaa.
No, toi viimeinen ei ilmeisesti ollut enää hauskaa. Kiitos
lainaa
EmäMunaus

29.09.2009 klo 11.25

shaminy kirjoitti:
Hah, aika eeppinen munaus, jos vaurionmallinnus nyt oli tuossa.

Forza motorsport 3 demo, deflector shields not working, crash
http://www.youtube.com/watch?v=tpewurgIikY
lainaa
Zelica

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.09.2009 klo 11.45

Jarkko on oikeassa joo, mutta näille kavereille on tärkeintä päästä kertomaan samat asiat joka uutiseen :)
lainaa
Höh

29.09.2009 klo 14.39

Todennäköisesti ostan tän, jos siinä toimii PC-ratit vähintään yhtä hyvin kuin GT5 Prologuessa. Jos ei toimi, niin tuskin ostan.

GTA4 on sikäli GT:tä ja Forssaa paljon hauskempi kaahailupeli, että siinä pystyy ajelemisen lisäksi ampumaan toisia tienkäyttäjiä konepistoolilla ja heittämään kranaateilla! Tosin ei siinäkään vauriomallinnus ole ihan kohdillaan. Auton ja kuskin pitäisi mennä kappaleiksi, jos tulee kranaatti. Miksei K18-peliin ole voinut tehdä mitään K18-sisältöä. Höh.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

29.09.2009 klo 16.02

Hieman omaa kommenttia...

nimim. Pelannut Gran Turismo sarjaa PSX:n ajalta lähtien (omistan aidot GT (1), GT2, GT3a ja GT4 mutten ikinä ostanut väliversioita) mutta kuitenkin, tuommoinenkin pieni vaurio on hyvin hauska lopulta.

Jos haluan tuhota auton niin pelaan Grid:iä tai muita pelejä mut GT -sarjassa voi keskittyä puhtaasti ajamiseen.
lainaa
kädettömät

29.09.2009 klo 16.11

Aika noloa on Sonyn vauriomallinnus...
lainaa
joooohtuota

29.09.2009 klo 16.14

Mopez kirjoitti:
Kuka pelaa GT 5:ta törmäilläkseen seiniin? >_>


Kuka kyselee noin typeriä kysymyksiä, eikä ymmärrä vauriomallinnuksen tarkoitusta?
lainaa
Jep

29.09.2009 klo 16.42

Styroksiporsaat ja vahinkomallinnus=harmaata maalia, voiko nolommaksi enää mennä? Onneksi on Forza.
lainaa
Enforcer

Rekisteröitynyt 26.03.2008

29.09.2009 klo 17.03

Ostakaa Burnout Paradise wtf!
lainaa
LeCtUrE

Rekisteröitynyt 02.10.2007

29.09.2009 klo 17.14

segseg kirjoitti:
Miksi peleihin ei ole vieläkään saatu kunnon varioita autoihi. Ei siis yhteenkään autopeliin.

Jos autolla ajaa 80km/h seinään head on niin siihen se auto jää.. Thats it.. thats the end. Eikä edes tarvitse noin kovaa vauhtia että mies ja auto ovat paskana.

Lähimmäs tähän mennessä on päässyt Richard Burns rally mutta siinä vietiin turhan äärimmäisyyksiin. Auto saattoi jäädä tielle kun ajoi 20km/h risuun.

Racedriver GRIDissä on aika hyvä vauriomallinnus. Ainoa huono puoli on statistiikan vähyys tai huonous kisan tai kolarin jälkeen. Ois hauska nähdä mikä meni rikki ja miten paljon.
lainaa
fuuuuuu

29.09.2009 klo 17.17

EmäMunaus kirjoitti:
shaminy kirjoitti:
Hah, aika eeppinen munaus, jos vaurionmallinnus nyt oli tuossa.

Forza motorsport 3 demo, deflector shields not working, crash
http://www.youtube.com/watch?v=tpewurgIikY

Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...
lainaa
uuuck

29.09.2009 klo 17.59

fuuuuuu kirjoitti:

Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...

Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...
lainaa
A-wait

29.09.2009 klo 18.17

uuuck kirjoitti:
fuuuuuu kirjoitti:

Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...

Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...

Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...
lainaa
Skartsu

29.09.2009 klo 18.44

A-wait kirjoitti:
uuuck kirjoitti:
fuuuuuu kirjoitti:

Aika noloa on Turn 10:n vauriomallinnus...

Aika noloa on GT5:sen kehitysaika...

Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...

Aika noloa on teidän tappelu :F
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.09.2009 klo 19.04

Ymmärrän kyllä että GT5:ssa ja Forza3:ssa ollaan varovaisia tuon vahinkomallinnuksen kanssa, koska molemmat pelit tähtäävät fotorealistiseen grafiikkaan. Kunnon vahingonmallinnusta on hankala tehdä niin että autot näyttäisi vielä lähes aidoilta damagen jälkeen myös lähikuvissa ja tuo vaatisi pirusti lisätöitä jos se halutaan tehdä kunnolla.
lainaa
MenepoisPelle

29.09.2009 klo 23.25

A-wait kirjoitti:

Aika noloa on Alan Waken kehitysaika...

Sä olet aika vitun nolo asiaan kuulumattomine kommentteinesi...
lainaa
LOLPEEÄSKOLME

30.09.2009 klo 00.35

HAHAHAHAH LOL C-C_C_C--_CC COMBOBREAKERS !!! ALAN WAKE FTW WTF GT5 ON PASKEMPI VAHINKOMALLINNUS ! NOLO PS3 HAHAHHAHA SIISTIÄ. VITTU MITEN PASKA LAITE KU EI PYSTY PAREMPAA VAHINKOMALLINNUKSEEN !!! AHAHA.
lainaa
Nimetön

30.09.2009 klo 21.34

Semu kirjoitti:
Eiköhän se vauriomallinnus saada kuntoon, itse ainakin uskon näin. Puoli vuotta luulisi olevan riittävä aika Polyn kokeneelle kastille.
Viimeksihän ne sanoivat, että yhden auton mallintamiseen kuluu puoli vuotta. Riittääköhän 6kk Polylle sittenkään?
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova