Tuorein sisältö

Borderlandsissa jo yli 3 000 000 erilaista asetta

29.07.2009 klo 17.02 | Luettu: 12390 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Borderlandsin asevalikoimaa ihmeteltiin jo viime vuoden lokakuussa kun pelissä luvattiin olevan 665 000 asetta. Nyt asemäärä on kasvanut roimasti ja erilaisia variaatioita on tarjolla jo 3 166 880 kappaletta. Mikäli pelaaja löytää yhden aseen minuutissa ja pelaa Borderlandsia 24 tuntia vuorokaudessa, on kaikki eri asevariaatiot nähty reilun kuuden vuoden kuluttua, laskeskelee MTV Multiplayer.

Gearbox Softwaren tieteisteemainen toimintapeli ilmestyy PlayStation 3:lle, PC:lle ja Xbox 360:lle tiettävästi 23. lokakuuta.

V2.fi | Matti Lintula
< Gears of War 2:n Dar... Fight Night Round 4:... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (15 viestiä)

Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.07.2009 klo 17.20

Sitten voidaan myös herätellä keskustelua siitä, mikä on kahden eri aseen ero. Että jos varmistin on samassa aseessa vasemmalla tai oikealla, niin onko kyseessä eri aseet.
lainaa
gunnut

29.07.2009 klo 17.21

Helppohan se on vouhkasta kolmella miljoonalla aseella jos esim. kivääri x21 ja kivääri x21+ eri aseiksi vaikka eroa ei ole ku lippaan värillä ja lähtönopeudella.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.07.2009 klo 18.15

Aika turhaahan tuo miljoonien "eri" aseiden mainostaminen on kun aseet eroavat toisistaan vain statsien osalta. Kuinkahan monta eri skiniä tai modelia aseista oikeasti on.
lainaa
helppoa

29.07.2009 klo 18.20

20 erilaista tussaria * 20 erilaista tähtäintä * 20 erilaista lipas/ammusvaihtoehtoa * 20 erilaista kantohihnavaihtoehtoa * 20 värivaihtoehtoa

=> 3.2 miljoonaa erilaista asetta
lainaa
0011

29.07.2009 klo 18.22

Duster kirjoitti:
Aika turhaahan tuo miljoonien "eri" aseiden mainostaminen on kun aseet eroavat toisistaan vain statsien osalta. Kuinkahan monta eri skiniä tai modelia aseista oikeasti on.


tuosta saa sen käsityksen että olisi yli 9000 kertaa siistimpää jos jokainen ase käyttäytyisi tismalleen samalla tavalla mutta näyttäisi erilaiselta..? eiköhän kyseessä ole joku kultainen keskitie, vaikkakin luulisi että nimenomaan statseja yms on helpompi muunnella, joka pelillisesti toisi sitä sisältöä enemmän.

toivottavasti tämä peli ei vaan koe spore-ilmiötä ( ajatus jne vaikuttaa hienolta mutta itse peliin kyllästyykin parissa tunnissa )
lainaa
Juups

29.07.2009 klo 19.47

Oikea luku taitaa kyllä olla noin 17 750 000...
"Pitchford: Yes, but it's not a sheet (laughs). There are millions of permutations. I think the last count was like 17,750,000."
Tossa vielä linkki: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=22032

Niin ja jokaisen aseen modeli on erilainen. Sekä muoto vastaa statseja, esim. pidempi piippu-->tarkempi. Musta--> nopeampi tulinopeus. Hopea-->tehokkaammat osumat. Pidempi tuki--> vakaampi. vihreä... jne.
lainaa
Hoppe1

29.07.2009 klo 20.36

"Kas tuollahan on bandiittileiri...minkähän aseen valitsisin". "Hmm, se on aika kaukana. Mitäpä jos ottaisin uuden XL 355 tarkkuuskiväärini. Ei se nyt sentäs niin kaukana ole. Otankin Hellfire rynkyn. Eiku tämä, tai tämä. Nääh... tämä on parempi. Entä jos sittenkin..."
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.07.2009 klo 20.39

0011 kirjoitti:
Duster kirjoitti:
Aika turhaahan tuo miljoonien "eri" aseiden mainostaminen on kun aseet eroavat toisistaan vain statsien osalta. Kuinkahan monta eri skiniä tai modelia aseista oikeasti on.

Tuosta saa sen käsityksen että olisi yli 9000 kertaa siistimpää jos jokainen ase käyttäytyisi tismalleen samalla tavalla mutta näyttäisi erilaiselta..? )
Ei, sitä en tarkoittanut. Väännetäänpä rautalankaa. On hyvä jos on paljon asevalikoimaa, mutta esim. WoW:ssa kierrätetään samoja modeleita aika paljon. Sama susi esiintyy lukemattomia kertoja eri nimillä ja joskus hiukan eri skinillä, mutta modeli on sama lvl1 sudella ja lvl 60. Toinen omaa enemmän hitpointseja ja paremmat statsit kuin toinen.

Pointti siis siinä, että kuinka monta originaalia modelia ja skiniä Borderlandissa todella on. Mutta toisaalta onko sillä mitään väliä? Eipä tuo "miljoonat aseet" vaikutakkaan olevan mikään varsinainen myyntivaltti. Peli vaikuttaa todella mielenkiintoiselta vaikka aseita ja vihuja generoitaisiinkin randomilla (tiettyjen kehysten sisällä tottakai).
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

29.07.2009 klo 20.54

Tässä on taas sama ongelma kuin Warzone 2100 nimisessä strategiassakin. Yksiköitä joita pelissä voidaan rakentaa on 2100 erilaista. Mutta oikeasti hyödyllisiä perus työkaluja on ehkä vain 21 erilaista.

Loput ovat tyyliin, jeeppi jossa on raskasplasmatykki, nopea ja tulivoimainen, mutta hajoaa tavallisen jalkaväkikaverin perus singonlaukaukseen heti ensimmäisestä osumasta. Niin ja maksaa valmistaa pelissä älyttömän paljon hyötyyn nähden minkä vuoksi on parempi suoraan pultata raskaampi ja paremmin suojattu ruonko tykille jo muutenkin.
lainaa
lollaus

29.07.2009 klo 22.52

sit tähän tulis samallainen rajoitus kuten esim halossa että vain 2 asetta saa pitää mukana ja jokanen modiki laskettais omaksi aseeksi
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

29.07.2009 klo 22.59

Oli kyse variaatioista, eli kaikki "no varmaan joo ku nii ja näi" keskustelut voi lopettaa.
lainaa
Legit

Rekisteröitynyt 30.07.2009

30.07.2009 klo 00.26

Oli 3 miljoonaa asetta tai ei, peli kiinnostaa trailerin perusteella.
lainaa
Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

30.07.2009 klo 10.51

Juups kirjoitti:
Oikea luku taitaa kyllä olla noin 17 750 000...
"Pitchford: Yes, but it's not a sheet (laughs). There are millions of permutations. I think the last count was like 17,750,000."
Tossa vielä linkki: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=22032

Niin ja jokaisen aseen modeli on erilainen. Sekä muoto vastaa statseja, esim. pidempi piippu-->tarkempi. Musta--> nopeampi tulinopeus. Hopea-->tehokkaammat osumat. Pidempi tuki--> vakaampi. vihreä... jne.

En ole hirveästi matikkaa lukenut, mutta ainakin omasta mielestäni 17.750.000 on yli 3.000.000 niinkuin uutisessa sanottiin.
lainaa
decr

30.07.2009 klo 13.19

Uutisessa kyllä sanotaan tarkka luku, 3 166 880. Mutta joka tapauksessa tämä on tyyliin aivan samaa settiä kuin fallout 3:sta mainostettiin, että pelissä on niin ja niin pirun monta eri loppua, mutta käytännössä loppu koostui pienistä palasista joista saattoi muodostua ne miljoona variaatiota.
lainaa
joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

30.07.2009 klo 13.25

Dekonega kirjoitti:
Tässä on taas sama ongelma kuin Warzone 2100 nimisessä strategiassakin. Yksiköitä joita pelissä voidaan rakentaa on 2100 erilaista. Mutta oikeasti hyödyllisiä perus työkaluja on ehkä vain 21 erilaista.

Loput ovat tyyliin, jeeppi jossa on raskasplasmatykki, nopea ja tulivoimainen, mutta hajoaa tavallisen jalkaväkikaverin perus singonlaukaukseen heti ensimmäisestä osumasta. Niin ja maksaa valmistaa pelissä älyttömän paljon hyötyyn nähden minkä vuoksi on parempi suoraan pultata raskaampi ja paremmin suojattu ruonko tykille jo muutenkin.

Omistan vieläkin tuon pelin ja sen pelaamista tylsyttää liika kalusto josta suuri osa on turhaa. Myös tehtävien aika on ärsyttävää.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova