Tuorein sisältö

Hissikohtauksille kirvestä Mass Effect 2:ssa

29.07.2009 klo 11.01 | Luettu: 10323 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Jos joku syvälle avaruusmaailmaan eläytynyttä pelaajaa Mass Effectissä ärsytti, oli se hitaasti liukuvat, päivänselvästi latausruudun korvikkeiksi tarkoitetut hissit. Etenkin Citadel-avaruuskaupungissa suuri osa ajasta meni hissien seiniä ihaillessa. Comic-con-messuilla puhunut tuottaja Casey Hudson lupaa pilke silmäkulmassaan Mass Effect 2:ssa olevan koko alan nopeimmat hissit. Ilmeisesti lataustaukoja on siis saatu lyhennettyä huomattavasti ensimmäisen osan jälkeen. Beefjack-sivustolla ihmetelläänkin, mitä valitettavaa pelaajille enää jää kun kenties suurin Mass Effectissä ärsyttänyt asia on saatu korjattua.


V2.fi | Matti Lintula
< Ensimmäinen Modern W... Uncharted 2 ei vaadi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (13 viestiä)

stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

29.07.2009 klo 11.15

Ainoa Mass Effectissä todella ärsyttänyt hissi oli Normandyn hissi, sekä Citadelin docking bayn hissi. Muutoin Citadelin hissit olivat jees, sillä ne olivat vapaaehtoisia ja lisäsivät immersiota maailmaan (squad membereiden keskinäiset jutustelut ja mielenkiintoiset uutislähetykset maailman tapahtumista, myös hissimusat olivat korniudessaan mahtavia).

Tuossa videossahan on siis päälle liimattu typerä musiikki peittäen keskustelun ja oikean hissimusiikin.
lainaa
jounihat

29.07.2009 klo 11.58

No ei tuo nyt niin hirveän kauan kestänyt. Olisiko joku tylsä latausruutu muka parempi?

Kun miettii miten sairaan iso Mass Effectin maailma on, ei nuo lataustauot ole kovin pitkiä (ainakaan PC:llä). Ja ainakin ne menee suht automaattisesti. Muistan vielä Amigalle Nintendolta käännetyn Turtlesin, jossa piti vaihtaa diskettejä kaksi kertaa aina kun meni viemäriin tai rakennukseen tai vaihtoi hahmoa. Sen lisäksi pelin alussa piti vaihtaa diskettejä niin monta kertaa, että usko meni alkaako se peli oikeasti missään vaiheessa.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

29.07.2009 klo 12.23

Ehkä eniten mass effectissä häiritsi kuitenkin pitkähköt videot joita ei saanut skipattua... Tokihan ne ekalla kerralla katsoi, mutta sitten myöhemmillä läpipeluukerroilla ne vain ärsyttivät..
lainaa
Grr

29.07.2009 klo 12.29

Mass effectissä häiritsi eniten epäreilut pomotaistelut, hisseissähän oli vaan fiilistä. Muuten koko pelin pystyi pelaamaan vaikeimmalla vaikeustasolla läpi mutta pomojen kohdalla pakko pudotta easylle ja silti koittaa 5 kertaa taistelua... Näin ainakin xboxilla.

Silti yksi parhaista peleistä ikinä.
lainaa
ics

29.07.2009 klo 12.32

Suurin asia korjattu? Pyh. Rasittavinta oli samanlaiset planeetat joihin piti laskeutua ja tutkia. Konsepti oli AINA sama. Hissit olivat pieni riesa näiden rinnalla.
lainaa
voielämä

29.07.2009 klo 12.43

ics kirjoitti:
Suurin asia korjattu? Pyh. Rasittavinta oli samanlaiset planeetat joihin piti laskeutua ja tutkia. Konsepti oli AINA sama. Hissit olivat pieni riesa näiden rinnalla.


Näin on, ja joka planeetalla samaa putkijuoksu räiskintää. Booring!
lainaa
Randomi

29.07.2009 klo 12.55

stammy kirjoitti:
Ainoa Mass Effectissä todella ärsyttänyt hissi oli Normandyn hissi, sekä Citadelin docking bayn hissi. Muutoin Citadelin hissit olivat jees, sillä ne olivat vapaaehtoisia ja lisäsivät immersiota maailmaan (squad membereiden keskinäiset jutustelut ja mielenkiintoiset uutislähetykset maailman tapahtumista, myös hissimusat olivat korniudessaan mahtavia).


Mutta Mass effectissä oli kyllä sellaisia squad duoja, jotka eivät ikinä puhuneet keskenään ja silloin hissireissut olivat hyvinkin tylsiä.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.07.2009 klo 13.23

jounihat kirjoitti:
No ei tuo nyt niin hirveän kauan kestänyt. Olisiko joku tylsä latausruutu muka parempi?

Kun miettii miten sairaan iso Mass Effectin maailma on, ei nuo lataustauot ole kovin pitkiä (ainakaan PC:llä).

PC:llä hissit ovat selvästi nopeampia. Omistin aikoinaan molemmat versiot, mutta boxin myytyäni nyt vain PC-version.

Mutta kuten Stammy jo sanoikin Normandyn hissi on ärsyttän hidas myös PuuCeella ja vielä kun iso osa NPC tyypeistä tykkää jostain syystä hengata aina Normandyn pohjakerroksessa on hissin käyttö välttämätöntä jos haluat heidän kanssa jutustella.
lainaa
Jorma

29.07.2009 klo 15.34

Tykkäsin kyllä kuunnella kun ukot alko keskustelemaan siellä hississä, Mutta se radio oli rasittava.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

29.07.2009 klo 16.25

Ehk eniten häiritsi lineaarisuus pelissä.
Olihan se nyt parempi kuin muut skifiräiskinnät, mutta en nyt meininkiä järin avoimeksi kutsuisi.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

29.07.2009 klo 18.00

Jorma kirjoitti:
Tykkäsin kyllä kuunnella kun ukot alko keskustelemaan siellä hississä, Mutta se radio oli rasittava.

Jep sama. PC:llä kun pelasin läpi nuo lataustauot olivat kyllä lyhyempiä. Itseäni ei PC:llä haitannut yhtään hissit. Citadelissa oli muutenkin se rapid transfer-systeemi joten hissejä ei juuri tarvittu.
lainaa
voisvaikkarekkailla

29.07.2009 klo 21.03

stammy kirjoitti:
Ainoa Mass Effectissä ..
.. oikean hissimusiikin.

Miten on mahdollista että stammyltä tulee jotain asiaa, on kerrankin neiti oikeassa. nimim. joskus stammyakin kritisoinut.
DusterDurhakommentti kirjoitti:
...
taas jotain Durhaa
Vielä kun Anxa tulisi ja pelastaisi päiväni kommentillaan :)
Oma mielipiteeni useamman kerran ME:n läpi pelanneena voin todeta, että ensimmäisenä kertana hissilataustauko oli jees, kun oli jutustelua, mutta jos tuli hypeltyä edestakaisin, se alkoi pännimään.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

29.07.2009 klo 21.12

voisvaikkarekkailla kirjoitti:

Miten on mahdollista että stammyltä tulee jotain asiaa, on kerrankin neiti oikeassa. nimim. joskus stammyakin kritisoinut.

Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa. Se hämmästyttää, kummastuttaa, pientä veitikkaa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova