Hissikohtauksille kirvestä Mass Effect 2:ssa
Jos joku syvälle avaruusmaailmaan eläytynyttä pelaajaa Mass Effectissä ärsytti, oli se hitaasti liukuvat, päivänselvästi latausruudun korvikkeiksi tarkoitetut hissit. Etenkin Citadel-avaruuskaupungissa suuri osa ajasta meni hissien seiniä ihaillessa. Comic-con-messuilla puhunut tuottaja Casey Hudson lupaa pilke silmäkulmassaan Mass Effect 2:ssa olevan koko alan nopeimmat hissit. Ilmeisesti lataustaukoja on siis saatu lyhennettyä huomattavasti ensimmäisen osan jälkeen. Beefjack-sivustolla ihmetelläänkin, mitä valitettavaa pelaajille enää jää kun kenties suurin Mass Effectissä ärsyttänyt asia on saatu korjattua.
Keskustelut (13 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.07.2007
29.07.2009 klo 11.15
Tuossa videossahan on siis päälle liimattu typerä musiikki peittäen keskustelun ja oikean hissimusiikin.
29.07.2009 klo 11.58
Kun miettii miten sairaan iso Mass Effectin maailma on, ei nuo lataustauot ole kovin pitkiä (ainakaan PC:llä). Ja ainakin ne menee suht automaattisesti. Muistan vielä Amigalle Nintendolta käännetyn Turtlesin, jossa piti vaihtaa diskettejä kaksi kertaa aina kun meni viemäriin tai rakennukseen tai vaihtoi hahmoa. Sen lisäksi pelin alussa piti vaihtaa diskettejä niin monta kertaa, että usko meni alkaako se peli oikeasti missään vaiheessa.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
29.07.2009 klo 12.23
29.07.2009 klo 12.29
Silti yksi parhaista peleistä ikinä.
29.07.2009 klo 12.32
29.07.2009 klo 12.43
Suurin asia korjattu? Pyh. Rasittavinta oli samanlaiset planeetat joihin piti laskeutua ja tutkia. Konsepti oli AINA sama. Hissit olivat pieni riesa näiden rinnalla.
Näin on, ja joka planeetalla samaa putkijuoksu räiskintää. Booring!
29.07.2009 klo 12.55
Ainoa Mass Effectissä todella ärsyttänyt hissi oli Normandyn hissi, sekä Citadelin docking bayn hissi. Muutoin Citadelin hissit olivat jees, sillä ne olivat vapaaehtoisia ja lisäsivät immersiota maailmaan (squad membereiden keskinäiset jutustelut ja mielenkiintoiset uutislähetykset maailman tapahtumista, myös hissimusat olivat korniudessaan mahtavia).
Mutta Mass effectissä oli kyllä sellaisia squad duoja, jotka eivät ikinä puhuneet keskenään ja silloin hissireissut olivat hyvinkin tylsiä.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
29.07.2009 klo 13.23
No ei tuo nyt niin hirveän kauan kestänyt. Olisiko joku tylsä latausruutu muka parempi?
Kun miettii miten sairaan iso Mass Effectin maailma on, ei nuo lataustauot ole kovin pitkiä (ainakaan PC:llä).
PC:llä hissit ovat selvästi nopeampia. Omistin aikoinaan molemmat versiot, mutta boxin myytyäni nyt vain PC-version.
Mutta kuten Stammy jo sanoikin Normandyn hissi on ärsyttän hidas myös PuuCeella ja vielä kun iso osa NPC tyypeistä tykkää jostain syystä hengata aina Normandyn pohjakerroksessa on hissin käyttö välttämätöntä jos haluat heidän kanssa jutustella.
29.07.2009 klo 15.34
Rekisteröitynyt 17.03.2009
29.07.2009 klo 16.25
Olihan se nyt parempi kuin muut skifiräiskinnät, mutta en nyt meininkiä järin avoimeksi kutsuisi.
Rekisteröitynyt 10.08.2007
29.07.2009 klo 18.00
Tykkäsin kyllä kuunnella kun ukot alko keskustelemaan siellä hississä, Mutta se radio oli rasittava.
Jep sama. PC:llä kun pelasin läpi nuo lataustauot olivat kyllä lyhyempiä. Itseäni ei PC:llä haitannut yhtään hissit. Citadelissa oli muutenkin se rapid transfer-systeemi joten hissejä ei juuri tarvittu.
29.07.2009 klo 21.03
Ainoa Mass Effectissä ..
.. oikean hissimusiikin.
Miten on mahdollista että stammyltä tulee jotain asiaa, on kerrankin neiti oikeassa. nimim. joskus stammyakin kritisoinut.
...
Vielä kun Anxa tulisi ja pelastaisi päiväni kommentillaan :)
Oma mielipiteeni useamman kerran ME:n läpi pelanneena voin todeta, että ensimmäisenä kertana hissilataustauko oli jees, kun oli jutustelua, mutta jos tuli hypeltyä edestakaisin, se alkoi pännimään.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
29.07.2009 klo 21.12
Miten on mahdollista että stammyltä tulee jotain asiaa, on kerrankin neiti oikeassa. nimim. joskus stammyakin kritisoinut.
Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa. Se hämmästyttää, kummastuttaa, pientä veitikkaa.