Tuorein sisältö

Syndicaten luoja ei ole vakuuttunut jatko-osan onnistumisesta

27.06.2009 klo 16.29 | Luettu: 7288 kertaa | Teksti: Matti Lintula

Alkuperäisen Syndicate-pelin luonut Sean Cooper ei usko sarjan palaavan enää alkuperäisen kaltaisena moderneille pelikoneille, kertoo Joystiq. Cooper kertoo nähneensä prototyypin jos toisenkin Electronic Artsin uusista Syndicate-hahmotelmista, muttei ole vakuuttunut yhdestäkään.

Cooperin mukaan ihmisten tappaminen oli alkuperäisen taktisen räiskinnän ydinajatus. Jos tehtävä niin vaati, laitettiin futuristisessa kaupungissa sileäksi vihollisagentit ja kaikki, jotka sattuivat jäämään tulilinjalle. Ilmeisesti EA:lla yritetään tehdä Syndicatesta jotain perustoimintaansa syvällisempää ja tämä ei Cooperia miellytä.


V2.fi | Matti Lintula
< Legendaarinen Rick D... Obsidianin Aliens-ro... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (9 viestiä)

Stanaldo

27.06.2009 klo 17.42

Jos tosta yritetään tehdä jotain "sivulliset eivät saa kuolla" sontaa ei hyvä. Vanhassa oli parasta juurikin se, että välillä piti olla säälimätön.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

27.06.2009 klo 18.18

Elikkä pelin ainoa innovaatio oli sivullisten tappaminen?
lainaa
SFMB

27.06.2009 klo 18.51

No, ei ihan, mutta se optio puuttuu niin harmillisen monista peleistä nykyään, että ihan inhottaa...
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

27.06.2009 klo 19.14

jeje kirjoitti:
Elikkä pelin ainoa innovaatio oli sivullisten tappaminen?

Turha sitä todellisuutta on alkaa siloittelemaan. Sota on rumaa, sairasta ja tarpeetonta, toisin kuin modernissa mediassa usein esitetään.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.06.2009 klo 19.40

jeje kirjoitti:
Elikkä pelin ainoa innovaatio oli sivullisten tappaminen?


No Syndicate oli aikansa kovimpia cyberpunk-pelejä ja se sivullisten tappaminen oli vain pieni osa todella tiivistä kokonaisuutta. Esimerkiksi tuo hahmojen toimintojen parantaminen niskaan asennettua sirua säätelemällä toi oivaa lisävariaatiota peliin. Hahmoille pystyi antamaan boosteja mm. nopeuteen, mutta liikaa käytettynä sietokynnys kasvoi ja pian boosteista ei ollut mitään iloa ellei välillä vetänyt nopeusboosteria rajusti pakkasen puolelle ja antanut näin vieroitushoitoa hahmolleen.

Videollakin näkyy tuo hieno ajatustenhallintasysteemi, jolla sivulliset sai aivopestyä pikaisesti osaksi omaa porukkaa. Nämä poimivat sitten aseita kuolleilta poliiseilta ja agenteilta ja voitte kuvitella millainen tuhovoima oli 30 hengen aseistautuneella porukalla verrattuna 4 agentin ryppääseen. Tämä oli aikaan todella kovaa kamaa.
lainaa
anti-teini

27.06.2009 klo 21.12

jeje kirjoitti:
Elikkä pelin ainoa innovaatio oli sivullisten tappaminen?


Elikkä et ollut syntynytkään kun peli julkaistiin.
lainaa
seolisilloin

27.06.2009 klo 22.45

syndicate tosiaan oli kova sana silloin, meki sitä ihan hullun lailla amigalla kaverin kanssa pelailtiin. tuo sivullisten tappaminen ei ollut mitenkään välttämätöntä, joskin siitä ei ollu muuta harmia kun sai kytät perään. niistäkään ei ollu vaivaa kun jollakin agenteista oli mukana aivopesukone jolla kytän pysty liittämään omaan jengiin. gauss gun oli suosikki aseista, kuinka suunnatonta hupia se antoikaan kun sai mosauttaa singolla suureen ihmismassaan ja huvikseen vaan autoja räjäytellä :D pelillisesti uutukaiselle ei tarvittis tehdä oikeestaan mitään kun uusia grafiikoita niin olisin tyytyväinen, ja tietenkin nettipeli ja jaetun ruudun peli!
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

27.06.2009 klo 23.33

zeroic kirjoitti:
jeje kirjoitti:
Elikkä pelin ainoa innovaatio oli sivullisten tappaminen?


No Syndicate oli aikansa kovimpia cyberpunk-pelejä ja se sivullisten tappaminen oli vain pieni osa todella tiivistä kokonaisuutta. Esimerkiksi tuo hahmojen toimintojen parantaminen niskaan asennettua sirua säätelemällä toi oivaa lisävariaatiota peliin. Hahmoille pystyi antamaan boosteja mm. nopeuteen, mutta liikaa käytettynä sietokynnys kasvoi ja pian boosteista ei ollut mitään iloa ellei välillä vetänyt nopeusboosteria rajusti pakkasen puolelle ja antanut näin vieroitushoitoa hahmolleen.

Videollakin näkyy tuo hieno ajatustenhallintasysteemi, jolla sivulliset sai aivopestyä pikaisesti osaksi omaa porukkaa. Nämä poimivat sitten aseita kuolleilta poliiseilta ja agenteilta ja voitte kuvitella millainen tuhovoima oli 30 hengen aseistautuneella porukalla verrattuna 4 agentin ryppääseen. Tämä oli aikaan todella kovaa kamaa.


Ah, nyt alkaa jo kuulostamaan paremmalta. Ihmettelinkin että miksi Ea tekisi uusioversion pelistä jossa ei muuta sen ihmeellisempää olisi kuin "Tapetaan sivullisia jos tarve vaatii". Noita listaamiasi ominaisuuksiahan on nykypeleihinkin verrattuna paljon. Alkoi itseasiassa jopa kiinnostamaan sen verran että pitääpi seurailla mitä tästä saadaan aikaiseksi.
lainaa
Keke

28.06.2009 klo 13.16

Vähän veikkaisin että tästä tulee joku uusi FPS -peli, eikä niinkään vanhojen kaltainen. Sellainen Fallout -meno voisi hyvin toimia että pelaaja voi tappaa kenet tahtoo ja siitä saa sitten rangaistuksena ties mitä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova