Tuorein sisältö

World of Goon kehittäjä ei lämpene DRM-suojaukselle

25.03.2009 klo 21.02 | Luettu: 5695 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Indie-peli World of Goon kehittäneen 2D Boyn toinen perustaja Ron Carmel ei lämpene julkaisijoille eikä etenkään DRM-suojaukselle, kertoo The Game Reviews. Carmelin mukaan pieni studio ei välttämättä tarvitse isoja julkaisijoita hoitamaan peliensä levitystä. Digitaalinen jakelu on nykyaikaa ja siihen ei julkaisusopimuksia tarvita, Carmel tykittää.

Paljon närää pelaajien keskuudessa herättänyt DRM-kopiosuojaus löytyy myös Carmelin mustalta listalta. Miehen mukaan jokaisen pelin, johon yleisöltä löytyy kiinnostusta, suojaus puretaan ennen pitkää ja tämän jälkeen käyttökokemus on parempi kuin kaupasta ostetussa pelissä. "Älkää vaivatko itseänne DRM:llä, se on ajanhukkaa", Carmel kiteyttää.

DRM:n poisjättö ei Carmelin mukaan ole vaikuttanut oleellisesti World of Goon myyntiin. Mies uskoo, että tilanne on sama pelistä riippumatta, eikä DRM-suojaus lisää myyntiä tai vähennä piratismia oleellisesti.

V2.fi | Matti Lintula
< PS3:n Katamari pyöri... Kymmenen peliä, joid... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (6 viestiä)

MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

25.03.2009 klo 21.45

Näin. DRM ei juuri koskaan auta juuri ollenkaan, mutta haittaa siitä sen sijaan on aina enemmän tai vähemmän. Yleisesti ottaen yksinomaan rehellisten kuluttajien kiusaamisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
lainaa
Enforcer

25.03.2009 klo 22.01

Viisas miäs!
lainaa
eki303

25.03.2009 klo 22.32

Asiaa. Hienoa kun joku tajuaa miten asia on, mutta vielä hienonpaa on se että henkilö jota mediat kuuntelevat uskaltaa sanoa totuuden julki.

Harmi kun Steamissa ei voi omistaa kuin yhden kappaleen yhtä peliä.

lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

25.03.2009 klo 23.59

Levyrumba on ongelma. Paras aikakausi oli kun pelit asennettiin kokonaisena kiintolevylle.
lainaa
PC_pelaaja

26.03.2009 klo 11.33

Pyyhekumi kirjoitti:
Levyrumba on ongelma. Paras aikakausi oli kun pelit asennettiin kokonaisena kiintolevylle.


Asennetaan ne nyttenkin. Nykyään vain tarvitaan sitä levyä varmentamaan että se on se aito peli siellä asemassa. Ainakin Crysis Warhead toimii ilman levyäkin. Mutta välillä se aina pyytää oikeaa levyä sisään että se varmentaa että on oikea peli kyseessä. Mutta saisivat ottaa oikeasti ne kopiosuojaukset pois. Ei vähennä piratismia. Haittaa vain kuluttajaa.
lainaa
Ähläm

26.03.2009 klo 23.55

Jos peliä voi pelata niin sen voi aina kopioida. Sitten kun yritetään keksiä joku kestävä kopiointisuojaus niin unohdetaan rehelliset pelaajat (tyyliin GTA4 securicom, jotkut tarvitsi kaupasta ostettuun peliin crackin että pystyivät pelaamaan)
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova