World of Goon kehittäjä ei lämpene DRM-suojaukselle
Indie-peli World of Goon kehittäneen 2D Boyn toinen perustaja Ron Carmel ei lämpene julkaisijoille eikä etenkään DRM-suojaukselle, kertoo The Game Reviews. Carmelin mukaan pieni studio ei välttämättä tarvitse isoja julkaisijoita hoitamaan peliensä levitystä. Digitaalinen jakelu on nykyaikaa ja siihen ei julkaisusopimuksia tarvita, Carmel tykittää.
Paljon närää pelaajien keskuudessa herättänyt DRM-kopiosuojaus löytyy myös Carmelin mustalta listalta. Miehen mukaan jokaisen pelin, johon yleisöltä löytyy kiinnostusta, suojaus puretaan ennen pitkää ja tämän jälkeen käyttökokemus on parempi kuin kaupasta ostetussa pelissä. "Älkää vaivatko itseänne DRM:llä, se on ajanhukkaa", Carmel kiteyttää.
DRM:n poisjättö ei Carmelin mukaan ole vaikuttanut oleellisesti World of Goon myyntiin. Mies uskoo, että tilanne on sama pelistä riippumatta, eikä DRM-suojaus lisää myyntiä tai vähennä piratismia oleellisesti.
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 03.09.2007
25.03.2009 klo 21.45
25.03.2009 klo 22.01
25.03.2009 klo 22.32
Harmi kun Steamissa ei voi omistaa kuin yhden kappaleen yhtä peliä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
25.03.2009 klo 23.59
26.03.2009 klo 11.33
Levyrumba on ongelma. Paras aikakausi oli kun pelit asennettiin kokonaisena kiintolevylle.
Asennetaan ne nyttenkin. Nykyään vain tarvitaan sitä levyä varmentamaan että se on se aito peli siellä asemassa. Ainakin Crysis Warhead toimii ilman levyäkin. Mutta välillä se aina pyytää oikeaa levyä sisään että se varmentaa että on oikea peli kyseessä. Mutta saisivat ottaa oikeasti ne kopiosuojaukset pois. Ei vähennä piratismia. Haittaa vain kuluttajaa.
26.03.2009 klo 23.55