Tuorein sisältö

Microsoft vannoo Xbox-pelien lyövän Killzone 2:n laudalta

03.03.2009 klo 14.01 | Luettu: 37661 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Pelisivusto GameGurun haastattelema Microsoftin edustaja onnittelee Sonya ja Guerrillaa taannoin julkaistun Killzone 2:n menestyksestä ja onnistuneesta ulkoasusta. Edustaja kuitenkin muistuttaa, ettei Microsoft jää lepäilemään laakereilleen vaan on tuomassa markkinoille useita yksinoikeuksia, jotka tulevat jättämään Killzone 2:n ja kaiken muunkin toistaiseksi nähdyn peligrafiikan varjoonsa.

Uuden ajan grafiikoiden ensimmäinen askel oli edustajan mukaan Gears of War, jonka jälkeen ohjelmointitekniikka on vain kehittynyt. Jatkossa julkaistavat pelit tulevat asettamaan täysin uuden standardin pelikokemuksen laadulle, Microsoftilta kerrotaan.

V2.fi | Matti Lintula
< Metallicaa lauletaan... Vuoden parhaat pelim... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (57 viestiä)

iJonttu

Rekisteröitynyt 30.01.2009

03.03.2009 klo 14.20

Microsoftilla on kovat puheet, mutta niin on ollu kyllä Sonylläkin.

Lopettaisivat tuon konsolisodan ja tekisivät yhteistyötä ja loisivat yhden upean konsolin. Se taas aiheuttaisi taloudellista häviötä ja muutenkin jos he tekisivät yhteistyötä saattaisi Konsoli riitoja tulla.

E: Microsotille KZ2 taisi olla liikaa, kun heti pitää murskaus puheita levitellä. "Pietetään fanit toivossa jnd." Sama Sonyllä.
lainaa
OxyG

Rekisteröitynyt 02.07.2007

03.03.2009 klo 14.20

Oppisivat ees aluksi käyttämään sitä oikeeta HD-resoluutiota peleissä
lainaa
_V_

03.03.2009 klo 14.36

Aika isoja sanoja microsoftin pojalta.... mutta jos nyt vasta heräsivät killzonen aiheuttaman suosion myötä, niin voi olla vähän myöhäistä älähtää kun on jo kakka housuissa :D kuitenkin killzoneakin ährättiin sen neljä vuotta.. 2013 sitten nähdään mitä microsoft on tuomassa ja mille konsolille, tuskin ainakaan tämän sukupolven konsolillaan pystyvät päihittämään kz2 grafiikoita ja immersiota...
lainaa
tiong

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2009 klo 14.41

Gameguru + nimetön haastateltava ei kuulosta kovin luotettavalta lähteeltä... saitti kun on näitä keksittyjä haastatteluja julkaissut aiemminkin
lainaa
iJonttu

Rekisteröitynyt 30.01.2009

03.03.2009 klo 15.08

No, jos asia on noin niin pelkkää konsolisodan lietsomista tämä on. Onko järkeä?

KZ2 grafiiakat tuskin ovat PS3:n parhaimmat mahdolliset, mutta tämän hetken parhaimmistoon kuuluu todellakin.
lainaa
_V_

03.03.2009 klo 15.14

@tiong tuskin MS kuitenkaan virallisesti tuollaista kökköä suoltaisi, siinähän olisi se vaara että joutuisivat vielä joku päivä jopa tuomaan jotain todisteita pöytään sanojensa takeeksi..
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

03.03.2009 klo 15.29

Älkääs nyt, jos tuo pitää paikkansa niin sehän on vain hyvä homma. Kilpailustahan on meille kuluttajille vain etua.

Mutta eikös joku pelihemmo sanonut vähän aika sitten, että GoW2 on grafiikaltaan aikalailla maksimi mihin X0 pystyy?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.03.2009 klo 16.04

MS veti heti defence-moden päälle. Eiköhän vielä nähdä komempia pelejä kummallakin alustalla ja Uncharted 2 taitaa olla yksi näistä peleistä joka vetää paremmaksi kuin KZ2.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

03.03.2009 klo 16.12

Millähän tehoilla microsoft tämän tekee? Kenties 15 minuutin lataustauoilla.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2009 klo 16.12

xbotithaisee kirjoitti:
Mutta eikös joku pelihemmo sanonut vähän aika sitten, että GoW2 on grafiikaltaan aikalailla maksimi mihin X0 pystyy?


Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2009 klo 16.17

"...vaan on tuomassa markkinoille useita yksinoikeuksia, jotka tulevat jättämään Killzone 2:n ja kaiken muunkin toistaiseksi nähdyn peligrafiikan varjoonsa..."

Njaa. =D Muttei se grafiikka vain ratkaise. Täytyy siinä olla jotain muutakin mahtavaa, ja sellaisia asioita Killzonesta löytyy kyllä moneenkin otteeseen.
lainaa
Graafi_ko

03.03.2009 klo 16.25

"Njaa. =D Muttei se grafiikka vain ratkaise. Täytyy siinä olla jotain muutakin mahtavaa, ja sellaisia asioita Killzonesta löytyy kyllä moneenkin otteeseen."

Aivan. Jos tekniseltä kantilta ajatellaan, Killzone 2 ei ole kovinkaan erityinen, mutta sen visuaalinen anti on saatu immersioltaan todella uskottavaksi.

Pelien grafiikka ei minusta ole yhtäkuin polygonien määrä ja tekstuurien tarkkuus, jossa esimerkiksi Gears of War 2 on omiaan, mutta siitä puuttuu selkeästi jotakin, mikä Killzonesta tekee erinomaisen. Killzonen postprosessointi ja visuaalisen linjan yhtenäisyys on jotain, mitä ei ole pelien grafiikassa ennen nähty.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

03.03.2009 klo 16.30

suttuiset n64 texturet ja 50% näytöstä blurrattuna ei ole kaunista
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

03.03.2009 klo 16.51

zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)


Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)
lainaa
Hynkel

03.03.2009 klo 16.53

Niin, ketä nyt se sisältö kiinnostaa.
Kaikki rahat DEEÄRÄMMÄÄN ja grafiikoihin.
lainaa
Nizo

03.03.2009 klo 17.03

Ite boxin omistan mutta kyllähän mua toi Killzone2 kiinnostais... Mut taidanpa jäädä oottelemaan jospa microsoft puhuis kenties gears of war 3 :) kun puhui paremmista peleistä
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2009 klo 17.08

xbotithaisee kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)


Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)


Lähinnä tässä on se, että lausunto tuli siihen aikaan kun Gears 2 tuli kauppoihin. Jos tekisit itse miljoonaluokan pelin, niin sanoisitko julkistuksen yhteydessä a) Tehtiin niin hyvä kun koneella on mahdollista b) Laiskoteltiin ja jätettiin vähän löysää koodia peliin? :)
lainaa
Pelaaja

03.03.2009 klo 17.36

Kovat on lupaukset Microsoftilta varsinkin kun Sonylta on tulossa tänä vuonna vielä kovat pelit kuten Uncharted 2 ja God of War 3 mitkä jo tässä vaiheessa on hemmetin hyvän näköisiä. Unohtamatta tietenkään GT5, joka ilmestyy ehkä joskus ensi vuonna.
lainaa
Reto92

03.03.2009 klo 17.42

Enpä usko, että tulee 360:llä ylittämään noita, kun on kz2 sen verran nätti, mutta mennään pc:lle niin oho sori konsolit.
lainaa
iJonttu

Rekisteröitynyt 30.01.2009

03.03.2009 klo 18.03

Minusta PC ei kuulu mitenkään Nintendon, Sonyn ja Microsoftin konsolisotaan, vaikka pelejä sillä pelataan.
lainaa
stank

03.03.2009 klo 19.31

"xbotithaisee kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)


Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)"

Näinhän se Kojimakin totesi PS3:n tehoista juuri ennen MGS4:n julkaisua. Kaikki revittiin irti, mutta kymmenen askeleen sijasta voitiin ottaa vain yksi. Taisi mennä näillä sanoilla.
lainaa
Egfdawe

03.03.2009 klo 19.41

Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
lainaa
HelG

Rekisteröitynyt 10.01.2009

03.03.2009 klo 20.58

Egfdawe kirjoitti:
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.

Samalla lailla se KZ2 ratsastaa hypellä kuten Halo kolmonenkin, eikä tuo räiskintägenreen mitään uutta...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.03.2009 klo 21.03

Egfdawe kirjoitti:
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.

XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)
lainaa
Muntu

Rekisteröitynyt 08.12.2007

03.03.2009 klo 21.16

Egfdawe kirjoitti:
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.

:D
lainaa
asdasd

03.03.2009 klo 21.52

"XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)" Mutta missäs se niin uber mahtipeli Killzone 2 sitten on? "Halontappaja" :D
lainaa
Konsolisotailija

03.03.2009 klo 21.54

Huoh... Ei ei ei voi muutaku ihmetellä. PS3 jyrää, mutta mikkis ei uskalla tunnustaa sitä. Kilpailu kiristyy, mutta mihin suuntaan. Sen näemme ensi jaksossa LOL.
lainaa
Tuna

03.03.2009 klo 22.04

asdasd kirjoitti:
"XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)" Mutta missäs se niin uber mahtipeli Killzone 2 sitten on? "Halontappaja" :D


No ei KZ2 varmaan sieltä X0:n listalta löydy...
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2009 klo 22.04

Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".

Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
lainaa
Muikku

03.03.2009 klo 22.17

Itse ainakin olen tyytyväinen, että boxi pystyy kilpailemaan PS3:n kanssa, ja tyytyväinen kannattaa olla myöskin PS3:n omistajien. Jos ei boxi pystyis jatkossa kilpailemaan PS3:n kanssa, sehän merkitsisi merkittävää kehityksen hidastumista, kun ei olisi niin kovaa kilpailua alustojen välillä. Sitä paitsi itsekkin X360:n omistan ja olen varma että sillä on vielä ainakin pariksi vuodeksi luvassa vastiketta PS3:n tarjonnalle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.03.2009 klo 22.39

Execta kirjoitti:
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".

Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.

Empä usko testaamisenkaan vakuuttamaan näitä "Kilzone2:n metacritic pojot on vain 91, se on sisällötön floppi" -tyyppejä.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

03.03.2009 klo 22.47

Egfdawe kirjoitti:
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.

hahahaha.. Juttuhan on niin että sonyn peleissä on pelattavaa ja katseltavaa. Ja kuunneltavaa (killzonen soundtrack on mahtava).
Kun taas xboxilla vian pelattavaa.
lainaa
Rautamaha

Rekisteröitynyt 20.12.2008

03.03.2009 klo 22.57

*Juoksee paikalle banaanin kanssa mutta toteaa, että apinat tappelevat jo valmiiksi. Syö banaanin ja nauttii ohjelmasta.*
lainaa
HelG

Rekisteröitynyt 10.01.2009

03.03.2009 klo 23.03

Demonoid kirjoitti:

hahahaha.. Juttuhan on niin että sonyn peleissä on pelattavaa ja katseltavaa. Ja kuunneltavaa (killzonen soundtrack on mahtava).
Kun taas xboxilla vian pelattavaa.

Mihin perustat tämän jumalallisen fanipoikaprovosi?
lainaa
vierailija7138

03.03.2009 klo 23.09

Xbotithaisee: Älkääs nyt, jos tuo pitää paikkansa niin sehän on vain hyvä homma. Kilpailustahan on meille kuluttajille vain etua.

Järkevä kommentti :O ohhoh. Anyways kaikki nämä puheet siitä että MS ja Sony tekisivät yhden superkonsolin ja kaikki olisi hyvin on pelkkää roskaa. Kuluttajathan tässä jäävät voitolle. Ettekö näe?

Sony tekee superhyvänpelin.
MS tekee vielä paremman superhyvänpelin.
Sony petraa.
MS petraa.

Kuluttaja voittaa kun pelit ovat toinen toistaan parempia. Kumpikaan ei voi jäädä ihmettelemään vaa joutuu petraamaan pelitarjontaa.

Niin ja tuo "superhyvä" voidaan tässä tapauksessa korvata "uskomattoman nätillä grafiikalla"
lainaa
Kirjoita_kommentti

03.03.2009 klo 23.45

kumpi tahansa häviää, voittaja on wii!
lainaa
pööpöileväapina

04.03.2009 klo 05.22

stank kirjoitti:
"xbotithaisee kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)


Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)"

Näinhän se Kojimakin totesi PS3:n tehoista juuri ennen MGS4:n julkaisua. Kaikki revittiin irti, mutta kymmenen askeleen sijasta voitiin ottaa vain yksi. Taisi mennä näillä sanoilla.


Kojima sanoi, että he ottivat kaiken irti mitä he pystyivät koneesta ottamaan. Totta, mutta ota huomioon kumman raudalle on EDELLEEN vaikeampi tehdä pelejä. Metal gear solid 4:ssä meni ensimmäiset pari vuotta pelkästään ps3:en opetteluu.. Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi. Joten aika ääripäässä voidaan mennää graffoissa xboxilla. Geow 1 ja 2 erot kuitenkin aika pienet, kun miettii optimoinnin aikaa geow 2:seen.

Eiköhän ne kuitenkin xboxillakin hienoja pelejä saa optimoitua vieläkin, mutta kyllä ps3 alkaa jo näyttämään jotai niistä puhutuista tehoistaan.

Nyt ei voi sanoa kuin: "puheista tekoihin Microsoft" Niin saadaan lisää pelattavaa.
lainaa
pööpöileväapina

04.03.2009 klo 05.36

Egfdawe kirjoitti:
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.


Sun messias -Metacritic:issä ei näy kaikki arvostelut.. huomattavasti paremmin se sioittuu ing4:ssä.. jossa se meni myös gearin ohi.. Mutta ihan miten haluat katsoa asioita ja väitätkö että kz oli jotenkin huono sisällöltään :D pelaa peliä äläkä vingu.
lainaa
Massimies

04.03.2009 klo 07.51

Execta kirjoitti:
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".

Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.


Kova väite näin vuoden alkuun.
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.

"Vaikka paskan kuoruttaisi suklaalla, paskalle se silti maistuu."
lainaa
Hehe

04.03.2009 klo 08.57

Execta kirjoitti:
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".

Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
Vuotta on jäljellä vielä 10 kuukautta :D
lainaa
minä

04.03.2009 klo 09.09

Jälleen kerran huomaan miten syvällä Suomi on Plekumaassa ainakin tietyillä sivuistoilla. Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.

Noh itse uskon että uutisessa on perää, mutta sinä joka omistat ps3:sen älä ota tässä ketjussa nähtyä paniikkia päälle kun iso MS uhkailee oikeasti tehdä vielä parempia pelejä kuin killzone, esim. grafiikaltaan--> kyllä plekullekin tulee vielä hyviä pelejä killzonenkin jälkeen. :O
lainaa
Jori

04.03.2009 klo 10.25

Kun peli julkaistaan, niin mainosmiehet sanovat: "tämä on hienointa, mitä on tehty, eikä kukaan pysty parantamaan"

Kilpaileva mainosmies sanoo: "eihän toi ole mitään, meiltä tulee vielä parempaa"

...ja sama ketju pyörii, ja pyörii.

Pointti tässä on se, että mainosmiehet hehkuttaa aina riippumatta todellisuudesta.

Toisaalta kehittäjät oppivat kokoajan uutta. PS3:lle ja 360:lle tulee kahden vuoden päästä pelejä, mitä nyt pidettäisiin "mahdottomina"
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.03.2009 klo 10.39

Mun puolesta saisivat keskittyä enemmän niihin itse peleihin kuin vain ulkoasuun. KZ2 oli pelinä perus keskinkertainen räiskintä jossa ei ollut muuta kuin nätti ulkokuori ja hyvä äänimaisema. Sen nimi olisi voinut olla vaikka Medal Of Honor: Future Corps, Call Of Duty X, Battlefield 3000, tai ihan mitä tahansa. Eroa ei olisi huomannut. Juonikin oli mitä oli. Parhaan FPS pelin valtikkaa pitää edelleen Half-Life 2. Hyvä kakkosena Crysis.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.03.2009 klo 10.43

Execta kirjoitti:
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".

Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.


Itse kun en netissä pelaa kuin Street Fighteria, Killzone 2 jätti kyllä TODELLA huonon mielen minulle. Tässäkö oli PS3:n hehkutettu messiaspeli? Mitä peli tarjosi? Ei mitään. Ei kerrassaan mitään uutta. Vähän erityyppisiä vihollisia, huonon juonen ja perushyvät grafiikat. Ihmettelen tosiaan näitä nykypäivän peliarvostelijoita...riittääkö se todella että lyödään naaman eteen vain komeaa kuvaa ja orkesterimusiikkia soittamaan?
lainaa
minä

04.03.2009 klo 13.01

Jori kirjoitti:
Kun peli julkaistaan, niin mainosmiehet sanovat: "tämä on hienointa, mitä on tehty, eikä kukaan pysty parantamaan"

Kilpaileva mainosmies sanoo: "eihän toi ole mitään, meiltä tulee vielä parempaa"

...ja sama ketju pyörii, ja pyörii.

Pointti tässä on se, että mainosmiehet hehkuttaa aina riippumatta todellisuudesta.

Toisaalta kehittäjät oppivat kokoajan uutta. PS3:lle ja 360:lle tulee kahden vuoden päästä pelejä, mitä nyt pidettäisiin "mahdottomina"
Juuri Näin!!!
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

04.03.2009 klo 15.53

Massimies kirjoitti:
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.


Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?

minä kirjoitti:
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.


Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D
lainaa
Irmeli

04.03.2009 klo 19.26

xbotithaisee kirjoitti:
Massimies kirjoitti:
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.


Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?

minä kirjoitti:
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.


Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D


Eikös teidän lapsien pitäisi olla koulussa, tai tehdä jotain oikeasti rakentavaa?
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

04.03.2009 klo 21.12

kaktuz kirjoitti:
suttuiset n64 texturet ja 50% näytöstä blurrattuna ei ole kaunista


Olihan Gearssissa paikoin huonot tekstuurit, mutta niitä ei lopulta kolmannesta persoonasta pahemmin huomioinut. Blurri taas... Itteä ei ainakaan liika blurraaminen häirinnyt, vaan enemminkin ihan hieno tehokeino. Sitäpaitti moniin muihin peleihin verrattuna Gearssista sitä löyty vähän. Jos ongelmia etitään, niin ite kyllä hakisin niitä laimeista efekteistä, keskiverrosta animoinnista ja huonosta fysiikkamoottorista. No mielipiteitä on monia, mutta omaan mieleen Gearssit ovat kyllä ainakin Xboxilla niitä hienoimpia pelejä. ;)
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

04.03.2009 klo 21.41

tagman kirjoitti:
Egfdawe kirjoitti:
Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.

XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)

Viikonläppä koska Xbox360 top 20 listalla on joku päälle 15 peliä jotka on saatavilla myös Microsoft Windowsille ja siis kotitietokoneisiin.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

04.03.2009 klo 21.57

pööpöileväapina kirjoitti:
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.


Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...

Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...

Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.

PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.

Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.

Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

04.03.2009 klo 22.01

Protec kirjoitti:
Parhaan FPS pelin valtikkaa pitää edelleen Half-Life 2. Hyvä kakkosena Crysis.


Crysis se vasta pelkkää grafiikkaa olikin. Siinä oli unohdettu peli jonnekkin. Se loppuu kesken kaiken ja lisäksi se ei tarjoa pelattavaa edes muutamaksi tunniksi. Se on vain näyttävä, mutta muuten arvoton roska minusta. Yhtä roskaa kuin Farcrykin. Half-Life2 ei tarjonnut sekään juurikaan mitään uutta. Oikeasti jotain uutta joskus tarjonnut peli oli Quake ja on edelleen se paras täysin omilla jaloillaan seisova FPS-nimike. Kakkosena varmaan tuleekin sitten Doom.
lainaa
kostaja

05.03.2009 klo 11.20

AnXa kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.


Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...

Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...

Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.

PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.

Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.

Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.


nörtin kosto :D
lainaa
minä

05.03.2009 klo 12.06

xbotithaisee kirjoitti:
Massimies kirjoitti:
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.


Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?

minä kirjoitti:
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.


Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D
Ole hyvä :D tarkoitus olikin saada hieman huumoria vakavaan keskusteluun :D
lainaa
Bump16KRam

05.03.2009 klo 14.15

AnXa kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.


Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...

Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...

Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.

PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.

Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.

Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.


Hei poika!
Kerros mitä tää tarkoittaa:
01010100 00011101 00101010 111010101?

Se tarkoittaa että:
You suck ass, life gets!
lainaa
FM3

05.03.2009 klo 16.08

Mutta eikös joku pelihemmo sanonut vähän aika sitten, että GoW2 on grafiikaltaan aikalailla maksimi mihin X0 pystyy?

sama hemmo kertoi samaa Gear Of War 1 jälkeen vuonna 2005

Eka joka lyö Killzone2:sen grafiikan on tuleva Forza3 joka kuulemma vie Box tehot aivan uudelle tasolle grafiikan myös.
lainaa
DD-

06.03.2009 klo 03.12

AnXa kirjoitti:
Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...
- -
Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet.


Käy ärsyttämään kun puhutaan muka-asiantuntevana, eikä edes tiedetä miten sana "tietokoneohjelma" kirjoitetaan.

Eikä ole mielekästä rinnastaa Playstation 3:a PC:hen, koska se ei ole PC. Itse voit tietysti yrittää vängätä sitä tietokoneeksi, mutta se ei silti sitä ole.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

06.03.2009 klo 15.43

DD- kirjoitti:
Käy ärsyttämään kun puhutaan muka-asiantuntevana, eikä edes tiedetä miten sana "tietokoneohjelma" kirjoitetaan.

Eikä ole mielekästä rinnastaa Playstation 3:a PC:hen, koska se ei ole PC. Itse voit tietysti yrittää vängätä sitä tietokoneeksi, mutta se ei silti sitä ole.


Typoja sattuu kaikille. Itselläsi on muuten pilkkuvirhe tekstissäsi. Lisäksi käytit englanninkielelle tunnusomaista sanajärjestystä kahdesti.

Enkä minä tehnyt tässä mitään rinnastusta. PS3 on eräänlainen HTPC ja se kuuluu PC-koneiden lukemattomaan sarjaan johon kuuluvat myös ns. älypuhelimetkin. Jos laitteessa on samanlainen suoritin, samanlainen näytönohjain, samanlaista muistia, samanlainen logiikkalevy ja se ajaa samoja käyttöjärjestelmiä kuin vastaavat työasemat. Niin mikä se silloin on muu kuin PC. PC määritelmänä ymmärretään hyvin usein väärin koska sitä käytetään usein väärin. PC on oikeasti erittäin laaja käsite.

Hyvin useasti kun puhutaan "PC":stä tarkoitetaan "Windows-alustaa". Se peltitölkki missä tuota Windows-alustaa käytetään on alunperin oikealta nimeltään ollut "IBM-PC", mutta nykyisin puhuisin ennemmin 60- ja 70-lukujen tyyliin "yleisluontoisista mikrotietokoneista". Ei IBMn valmistamat kyseinen koneet kulkivat nimellä "IBM-yhteensopivat klooni mikrotietokoneet". Nykyisinkin vielä törmäätte varmasti useimpien koneissa IBM-PCn viimeisimpään jäänteeseen. PS/2-liittimiin joihin hiiri ja näppäimistöt liitetään. Nämä liittimet otettiin ensi kertaa käyttöön IBM-PC PS/2-sarjassa mistä nimikin tulee. IBMn kehitti OS/2-käyttöjärjestelmäkin koneihinsa, mutta sen epävirallisen Microsoftin muokkaileman version tunnette varmaan paremmin Windows NT-nimeltä.

PC on engl. kielinen akronymi joka suomeksi tarkoittaa "Henkilökohtaista tietokonetta". Ja jo kauan ennen IBM-PCtä oli käytössä PC kaikenlaisia laitteita jotka käsittelivät yksittäisen käyttäjän henkilökohtaisella tietokonepäätteellä useimmiten henkilökohtaista data virtaa.

Joten se, että erillainen käyttöjärjestelmä kuin Windows on asennettuna laitteeseen ei riitä siihen, että se olisi kokonaan oma koneensa...

Pitäisi joku päivä varmaan tehdä Youtube-video jossa käydään läpi terminologiaa ja hieman tietokoneiden historiaa. Tulisi edes jotain tehtyä sen eteen, että nämä älyttömät PC vs. Mac vs. Linux vs. konsolit vs. puhelimet vertailuissa edes joskus alettaisiin puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä.

Veikkaampa tässä samalla, että vaikka vasta opisto-opiskelija olenkin niin minulta löytyy enemmän asiantuntemusta kuin mitä teikäläiseltä. :)
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova