Microsoft vannoo Xbox-pelien lyövän Killzone 2:n laudalta
Pelisivusto GameGurun haastattelema Microsoftin edustaja onnittelee Sonya ja Guerrillaa taannoin julkaistun Killzone 2:n menestyksestä ja onnistuneesta ulkoasusta. Edustaja kuitenkin muistuttaa, ettei Microsoft jää lepäilemään laakereilleen vaan on tuomassa markkinoille useita yksinoikeuksia, jotka tulevat jättämään Killzone 2:n ja kaiken muunkin toistaiseksi nähdyn peligrafiikan varjoonsa.
Uuden ajan grafiikoiden ensimmäinen askel oli edustajan mukaan Gears of War, jonka jälkeen ohjelmointitekniikka on vain kehittynyt. Jatkossa julkaistavat pelit tulevat asettamaan täysin uuden standardin pelikokemuksen laadulle, Microsoftilta kerrotaan.
Keskustelut (57 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.01.2009
03.03.2009 klo 14.20
Lopettaisivat tuon konsolisodan ja tekisivät yhteistyötä ja loisivat yhden upean konsolin. Se taas aiheuttaisi taloudellista häviötä ja muutenkin jos he tekisivät yhteistyötä saattaisi Konsoli riitoja tulla.
E: Microsotille KZ2 taisi olla liikaa, kun heti pitää murskaus puheita levitellä. "Pietetään fanit toivossa jnd." Sama Sonyllä.
Rekisteröitynyt 02.07.2007
03.03.2009 klo 14.20
03.03.2009 klo 14.36
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2009 klo 14.41
Rekisteröitynyt 30.01.2009
03.03.2009 klo 15.08
KZ2 grafiiakat tuskin ovat PS3:n parhaimmat mahdolliset, mutta tämän hetken parhaimmistoon kuuluu todellakin.
03.03.2009 klo 15.14
Rekisteröitynyt 24.07.2008
03.03.2009 klo 15.29
Mutta eikös joku pelihemmo sanonut vähän aika sitten, että GoW2 on grafiikaltaan aikalailla maksimi mihin X0 pystyy?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.03.2009 klo 16.04
Rekisteröitynyt 13.08.2007
03.03.2009 klo 16.12
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2009 klo 16.12
Mutta eikös joku pelihemmo sanonut vähän aika sitten, että GoW2 on grafiikaltaan aikalailla maksimi mihin X0 pystyy?
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2009 klo 16.17
Njaa. =D Muttei se grafiikka vain ratkaise. Täytyy siinä olla jotain muutakin mahtavaa, ja sellaisia asioita Killzonesta löytyy kyllä moneenkin otteeseen.
03.03.2009 klo 16.25
Aivan. Jos tekniseltä kantilta ajatellaan, Killzone 2 ei ole kovinkaan erityinen, mutta sen visuaalinen anti on saatu immersioltaan todella uskottavaksi.
Pelien grafiikka ei minusta ole yhtäkuin polygonien määrä ja tekstuurien tarkkuus, jossa esimerkiksi Gears of War 2 on omiaan, mutta siitä puuttuu selkeästi jotakin, mikä Killzonesta tekee erinomaisen. Killzonen postprosessointi ja visuaalisen linjan yhtenäisyys on jotain, mitä ei ole pelien grafiikassa ennen nähty.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
03.03.2009 klo 16.30
Rekisteröitynyt 24.07.2008
03.03.2009 klo 16.51
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)
03.03.2009 klo 16.53
Kaikki rahat DEEÄRÄMMÄÄN ja grafiikoihin.
03.03.2009 klo 17.03
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2009 klo 17.08
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)
Lähinnä tässä on se, että lausunto tuli siihen aikaan kun Gears 2 tuli kauppoihin. Jos tekisit itse miljoonaluokan pelin, niin sanoisitko julkistuksen yhteydessä a) Tehtiin niin hyvä kun koneella on mahdollista b) Laiskoteltiin ja jätettiin vähän löysää koodia peliin? :)
03.03.2009 klo 17.36
03.03.2009 klo 17.42
Rekisteröitynyt 30.01.2009
03.03.2009 klo 18.03
03.03.2009 klo 19.31
zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)"
Näinhän se Kojimakin totesi PS3:n tehoista juuri ennen MGS4:n julkaisua. Kaikki revittiin irti, mutta kymmenen askeleen sijasta voitiin ottaa vain yksi. Taisi mennä näillä sanoilla.
03.03.2009 klo 19.41
Rekisteröitynyt 10.01.2009
03.03.2009 klo 20.58
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
Samalla lailla se KZ2 ratsastaa hypellä kuten Halo kolmonenkin, eikä tuo räiskintägenreen mitään uutta...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.03.2009 klo 21.03
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)
Rekisteröitynyt 08.12.2007
03.03.2009 klo 21.16
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
:D
03.03.2009 klo 21.52
03.03.2009 klo 21.54
03.03.2009 klo 22.04
"XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)" Mutta missäs se niin uber mahtipeli Killzone 2 sitten on? "Halontappaja" :D
No ei KZ2 varmaan sieltä X0:n listalta löydy...
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2009 klo 22.04
Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
03.03.2009 klo 22.17
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.03.2009 klo 22.39
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".
Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
Empä usko testaamisenkaan vakuuttamaan näitä "Kilzone2:n metacritic pojot on vain 91, se on sisällötön floppi" -tyyppejä.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
03.03.2009 klo 22.47
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
hahahaha.. Juttuhan on niin että sonyn peleissä on pelattavaa ja katseltavaa. Ja kuunneltavaa (killzonen soundtrack on mahtava).
Kun taas xboxilla vian pelattavaa.
Rekisteröitynyt 20.12.2008
03.03.2009 klo 22.57
Rekisteröitynyt 10.01.2009
03.03.2009 klo 23.03
hahahaha.. Juttuhan on niin että sonyn peleissä on pelattavaa ja katseltavaa. Ja kuunneltavaa (killzonen soundtrack on mahtava).
Kun taas xboxilla vian pelattavaa.
Mihin perustat tämän jumalallisen fanipoikaprovosi?
03.03.2009 klo 23.09
Järkevä kommentti :O ohhoh. Anyways kaikki nämä puheet siitä että MS ja Sony tekisivät yhden superkonsolin ja kaikki olisi hyvin on pelkkää roskaa. Kuluttajathan tässä jäävät voitolle. Ettekö näe?
Sony tekee superhyvänpelin.
MS tekee vielä paremman superhyvänpelin.
Sony petraa.
MS petraa.
Kuluttaja voittaa kun pelit ovat toinen toistaan parempia. Kumpikaan ei voi jäädä ihmettelemään vaa joutuu petraamaan pelitarjontaa.
Niin ja tuo "superhyvä" voidaan tässä tapauksessa korvata "uskomattoman nätillä grafiikalla"
03.03.2009 klo 23.45
04.03.2009 klo 05.22
"xbotithaisee kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Kyseessä taisi olla Körssi 2:n suunnittelija, joten tuskin oli kovin objektiivinen mielipide :)
Jaa, mä luulin että ne tietää oikeesti jotain, anteeksi tyhmyyteni ;)"
Näinhän se Kojimakin totesi PS3:n tehoista juuri ennen MGS4:n julkaisua. Kaikki revittiin irti, mutta kymmenen askeleen sijasta voitiin ottaa vain yksi. Taisi mennä näillä sanoilla.
Kojima sanoi, että he ottivat kaiken irti mitä he pystyivät koneesta ottamaan. Totta, mutta ota huomioon kumman raudalle on EDELLEEN vaikeampi tehdä pelejä. Metal gear solid 4:ssä meni ensimmäiset pari vuotta pelkästään ps3:en opetteluu.. Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi. Joten aika ääripäässä voidaan mennää graffoissa xboxilla. Geow 1 ja 2 erot kuitenkin aika pienet, kun miettii optimoinnin aikaa geow 2:seen.
Eiköhän ne kuitenkin xboxillakin hienoja pelejä saa optimoitua vieläkin, mutta kyllä ps3 alkaa jo näyttämään jotai niistä puhutuista tehoistaan.
Nyt ei voi sanoa kuin: "puheista tekoihin Microsoft" Niin saadaan lisää pelattavaa.
04.03.2009 klo 05.36
Toivon että MS ei lähde tälle Sonyn linjalle että pelien pitää vain näyttää hienoilta eikä itse sisällö ole niin väliä. Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
Sun messias -Metacritic:issä ei näy kaikki arvostelut.. huomattavasti paremmin se sioittuu ing4:ssä.. jossa se meni myös gearin ohi.. Mutta ihan miten haluat katsoa asioita ja väitätkö että kz oli jotenkin huono sisällöltään :D pelaa peliä äläkä vingu.
04.03.2009 klo 07.51
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".
Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
Kova väite näin vuoden alkuun.
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.
"Vaikka paskan kuoruttaisi suklaalla, paskalle se silti maistuu."
04.03.2009 klo 08.57
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".
Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
04.03.2009 klo 09.09
Noh itse uskon että uutisessa on perää, mutta sinä joka omistat ps3:sen älä ota tässä ketjussa nähtyä paniikkia päälle kun iso MS uhkailee oikeasti tehdä vielä parempia pelejä kuin killzone, esim. grafiikaltaan--> kyllä plekullekin tulee vielä hyviä pelejä killzonenkin jälkeen. :O
04.03.2009 klo 10.25
Kilpaileva mainosmies sanoo: "eihän toi ole mitään, meiltä tulee vielä parempaa"
...ja sama ketju pyörii, ja pyörii.
Pointti tässä on se, että mainosmiehet hehkuttaa aina riippumatta todellisuudesta.
Toisaalta kehittäjät oppivat kokoajan uutta. PS3:lle ja 360:lle tulee kahden vuoden päästä pelejä, mitä nyt pidettäisiin "mahdottomina"
Rekisteröitynyt 26.09.2007
04.03.2009 klo 10.39
Rekisteröitynyt 26.09.2007
04.03.2009 klo 10.43
Pelatkaapa sitä Killzonea, ennen kuin puhutte, että "siinä ei ole mitään hyvää grafiikan lisäksi".
Muun muassa tämän vuoden koukuttavin ja paras nettipeli.
Itse kun en netissä pelaa kuin Street Fighteria, Killzone 2 jätti kyllä TODELLA huonon mielen minulle. Tässäkö oli PS3:n hehkutettu messiaspeli? Mitä peli tarjosi? Ei mitään. Ei kerrassaan mitään uutta. Vähän erityyppisiä vihollisia, huonon juonen ja perushyvät grafiikat. Ihmettelen tosiaan näitä nykypäivän peliarvostelijoita...riittääkö se todella että lyödään naaman eteen vain komeaa kuvaa ja orkesterimusiikkia soittamaan?
04.03.2009 klo 13.01
Kun peli julkaistaan, niin mainosmiehet sanovat: "tämä on hienointa, mitä on tehty, eikä kukaan pysty parantamaan"
Kilpaileva mainosmies sanoo: "eihän toi ole mitään, meiltä tulee vielä parempaa"
...ja sama ketju pyörii, ja pyörii.
Pointti tässä on se, että mainosmiehet hehkuttaa aina riippumatta todellisuudesta.
Toisaalta kehittäjät oppivat kokoajan uutta. PS3:lle ja 360:lle tulee kahden vuoden päästä pelejä, mitä nyt pidettäisiin "mahdottomina"
Rekisteröitynyt 24.07.2008
04.03.2009 klo 15.53
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.
Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.
Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D
04.03.2009 klo 19.26
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.
Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.
Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D
Eikös teidän lapsien pitäisi olla koulussa, tai tehdä jotain oikeasti rakentavaa?
Rekisteröitynyt 15.07.2008
04.03.2009 klo 21.12
suttuiset n64 texturet ja 50% näytöstä blurrattuna ei ole kaunista
Olihan Gearssissa paikoin huonot tekstuurit, mutta niitä ei lopulta kolmannesta persoonasta pahemmin huomioinut. Blurri taas... Itteä ei ainakaan liika blurraaminen häirinnyt, vaan enemminkin ihan hieno tehokeino. Sitäpaitti moniin muihin peleihin verrattuna Gearssista sitä löyty vähän. Jos ongelmia etitään, niin ite kyllä hakisin niitä laimeista efekteistä, keskiverrosta animoinnista ja huonosta fysiikkamoottorista. No mielipiteitä on monia, mutta omaan mieleen Gearssit ovat kyllä ainakin Xboxilla niitä hienoimpia pelejä. ;)
Rekisteröitynyt 09.06.2008
04.03.2009 klo 21.41
Koska eihän tämä KZ2-messiaspeli edes mahdu Metacriticin X0:n Top 10, ei edes Top 15. Joten toivon että MS jatkaa omalla linjalla ja tuo pelaajille pelattavaa, eikä katseltavaa.
XO:n Top-15 Metacritic listalla on 10 peliä jotka on myös PS3:lle;)
Viikonläppä koska Xbox360 top 20 listalla on joku päälle 15 peliä jotka on saatavilla myös Microsoft Windowsille ja siis kotitietokoneisiin.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
04.03.2009 klo 21.57
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.
Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...
Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...
Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.
PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.
Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.
Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
04.03.2009 klo 22.01
Parhaan FPS pelin valtikkaa pitää edelleen Half-Life 2. Hyvä kakkosena Crysis.
Crysis se vasta pelkkää grafiikkaa olikin. Siinä oli unohdettu peli jonnekkin. Se loppuu kesken kaiken ja lisäksi se ei tarjoa pelattavaa edes muutamaksi tunniksi. Se on vain näyttävä, mutta muuten arvoton roska minusta. Yhtä roskaa kuin Farcrykin. Half-Life2 ei tarjonnut sekään juurikaan mitään uutta. Oikeasti jotain uutta joskus tarjonnut peli oli Quake ja on edelleen se paras täysin omilla jaloillaan seisova FPS-nimike. Kakkosena varmaan tuleekin sitten Doom.
05.03.2009 klo 11.20
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.
Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...
Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...
Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.
PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.
Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.
Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.
nörtin kosto :D
05.03.2009 klo 12.06
CoD6 on tulossa vuoden lopulla. Siinä sinullekin mallia miten se oikeasti tehdään.
Ja odottakaapa COD49, jonka sinä ainakin tietenkin ostat?
Lähes ainoat järkevät kommentit, sekä useimmiten vielä rakentavat, tuntuvat selkeästi tulevan Xboxin omistajilta. Niin se tuntuu olevan itseasiassa muuallakin.
Kiitos tämän päivän parhaista nauruista :D
05.03.2009 klo 14.15
Xbox 360 on markkinoiden helpoiten ohjelmoitava laite tällä hetkellä.. Jopa pc:tä helpompi.
Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...
Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet. Ai niin, sen tärkein kohdehan on yhdessä DarwinBSD (MacOSX)-PC käyttöjärjestelmän kanssa X86-yhteensopivilla suorittimilla varustetut työasemat ja yleisluontoisemmat mikrotietokoneet. Olen itse koodannut Gnu/Linux jakelu Gentoo Gnu/Linuxissa C++ pelin käyttäen siinä GTK+ APIa jotta ei tarvitse CLI-tilassa pelata yksinkertaista tekstiseikkailuani joka on vieläkin kesken.
Ai hittolainen, melkein unohdin tämän Microsoftin IBMltä varastaman beta version OS/2 käyttöjärjestelmästä joka hallitsee 88% x86 ja x86-64-yhteensopivien IBM-PC kotimikrotietokoneiden markkinoita. Windows vai mikä sen nimi on. Uskoakseni olen silläkin kehittänyt ohjelmistoa, siinä on näitä Windows 32 API ja DirectX API ja VisualStudio jotain... Oli hirmuisen hankalaa käyttää, ja nyt kun muistan niin oli siinä joku XNA jolla sai Xbox360 nimisen PPC-arkkitehtuuriin pohjaavan PC-tietokoneen pelejä kehiteltyä jos sellaisen jaksoi hakea ja asentaa...
Joo lopetan paskan jauhamisen ja lähetään siitä, että Windowsille pelin kehittäminen on sama kuin sitä kehittäisi Xbox360lle. Se on yhtä helppoa koska ohjelmmoinnissa käytetyt rajapinnat ovat samoja. Xbox360n sisällä sykkii Windows 2000 variantti joka käyttää DirectX:ää tehokkaasti hyödykseen. Ohjelmoija voi koodata yhden ainoa koodin ja se toimii käytännössä molemmissa alustoissa hyvin vähällä vaivalla.
PS3 ei todennäköisesti eroa kauheasti taasen Gnu/Linuxille pelin ohjelmoimisesta koska PS3 on OpenGLään keskittyvä kone ja sen ohjelmointi ympäristöt pohjautuvat avoimiinrajapintoihin.
Väittäisin, että niin kauan kun ei mennä siitä tekstitseikkailusta eteenpäin niin PS3lle on helpompi kehittää UNIX-pohjalta pelejä. Sitten kun lähetään tekemään jotain vaativampaa hommaa niin PS3 ja Xbox 360 ovat voimasuhteissa suunnilleen tasoissa. PS3n kehitystä voi tietenkin harrastaavarmasti myös esim. VisualStudion läpi Sony on varmasti siinä mielessä tarjonnut kehittäjille SDKt joilla he voivat alustariippumattomasti koodata pelejä ja ohjelmiaan.
Tässä nyt on virheitä tekstissä, mutta en jaksa niitä korjata. Väsyneenä ärsyyntyy helposti.
Hei poika!
Kerros mitä tää tarkoittaa:
01010100 00011101 00101010 111010101?
Se tarkoittaa että:
You suck ass, life gets!
05.03.2009 klo 16.08
sama hemmo kertoi samaa Gear Of War 1 jälkeen vuonna 2005
Eka joka lyö Killzone2:sen grafiikan on tuleva Forza3 joka kuulemma vie Box tehot aivan uudelle tasolle grafiikan myös.
06.03.2009 klo 03.12
Nyt tekee kyllä mielikysyä mitä PCtä tarkoitat tässä. Käy ärsyttämään kun puhutaan ohjelmoinnista eikä edes tiedetä miten tietokone ohjelmia kirjoitetaan...
- -
Playstation 3 on PC, Commodore 64 on PC, Gnu/Linux on eräs PC-käyttöjärjestelmä joka toimii sellaisissa PC-alustoissa kuin PDA-laitteet, ja Älypuhelimet.
Käy ärsyttämään kun puhutaan muka-asiantuntevana, eikä edes tiedetä miten sana "tietokoneohjelma" kirjoitetaan.
Eikä ole mielekästä rinnastaa Playstation 3:a PC:hen, koska se ei ole PC. Itse voit tietysti yrittää vängätä sitä tietokoneeksi, mutta se ei silti sitä ole.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
06.03.2009 klo 15.43
Käy ärsyttämään kun puhutaan muka-asiantuntevana, eikä edes tiedetä miten sana "tietokoneohjelma" kirjoitetaan.
Eikä ole mielekästä rinnastaa Playstation 3:a PC:hen, koska se ei ole PC. Itse voit tietysti yrittää vängätä sitä tietokoneeksi, mutta se ei silti sitä ole.
Typoja sattuu kaikille. Itselläsi on muuten pilkkuvirhe tekstissäsi. Lisäksi käytit englanninkielelle tunnusomaista sanajärjestystä kahdesti.
Enkä minä tehnyt tässä mitään rinnastusta. PS3 on eräänlainen HTPC ja se kuuluu PC-koneiden lukemattomaan sarjaan johon kuuluvat myös ns. älypuhelimetkin. Jos laitteessa on samanlainen suoritin, samanlainen näytönohjain, samanlaista muistia, samanlainen logiikkalevy ja se ajaa samoja käyttöjärjestelmiä kuin vastaavat työasemat. Niin mikä se silloin on muu kuin PC. PC määritelmänä ymmärretään hyvin usein väärin koska sitä käytetään usein väärin. PC on oikeasti erittäin laaja käsite.
Hyvin useasti kun puhutaan "PC":stä tarkoitetaan "Windows-alustaa". Se peltitölkki missä tuota Windows-alustaa käytetään on alunperin oikealta nimeltään ollut "IBM-PC", mutta nykyisin puhuisin ennemmin 60- ja 70-lukujen tyyliin "yleisluontoisista mikrotietokoneista". Ei IBMn valmistamat kyseinen koneet kulkivat nimellä "IBM-yhteensopivat klooni mikrotietokoneet". Nykyisinkin vielä törmäätte varmasti useimpien koneissa IBM-PCn viimeisimpään jäänteeseen. PS/2-liittimiin joihin hiiri ja näppäimistöt liitetään. Nämä liittimet otettiin ensi kertaa käyttöön IBM-PC PS/2-sarjassa mistä nimikin tulee. IBMn kehitti OS/2-käyttöjärjestelmäkin koneihinsa, mutta sen epävirallisen Microsoftin muokkaileman version tunnette varmaan paremmin Windows NT-nimeltä.
PC on engl. kielinen akronymi joka suomeksi tarkoittaa "Henkilökohtaista tietokonetta". Ja jo kauan ennen IBM-PCtä oli käytössä PC kaikenlaisia laitteita jotka käsittelivät yksittäisen käyttäjän henkilökohtaisella tietokonepäätteellä useimmiten henkilökohtaista data virtaa.
Joten se, että erillainen käyttöjärjestelmä kuin Windows on asennettuna laitteeseen ei riitä siihen, että se olisi kokonaan oma koneensa...
Pitäisi joku päivä varmaan tehdä Youtube-video jossa käydään läpi terminologiaa ja hieman tietokoneiden historiaa. Tulisi edes jotain tehtyä sen eteen, että nämä älyttömät PC vs. Mac vs. Linux vs. konsolit vs. puhelimet vertailuissa edes joskus alettaisiin puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä.
Veikkaampa tässä samalla, että vaikka vasta opisto-opiskelija olenkin niin minulta löytyy enemmän asiantuntemusta kuin mitä teikäläiseltä. :)