Bioshockin kuudes osa jo horisontissa
TeamXbox kertoo, että Bioshock-pelisarja saattaa tavoitella osiensa määrän osalta Tähtien Sodan lukemia. 2K:n johtaja Christoph Hartmann pohdiskelee seuraavia:
"Hyvin tarinavetoisen Bioshockin kohdalla voi miettiä, että kauanko sitä voi jatkaa, ennenkuin siitä tulee Matrix? Ensimmäinen Matrix oli mahtava, toinen outo ja kolmatta katsoessaan sitä mietti, että kuka tekijöistä on vetänyt huumeita ja kuka ei. Toisaalta sitten on Tähtien Sota. Se on taistelua hyvän ja pahan välillä, kuten Bioshock:kin. Jos pyörittelemme tarinaa oikealla tavalla ja saamme mukaan kekseliäitä käänteitä, voimme tehdä siitä kuusi osaa, kuten Tähtien Sotaa tehtiin."
Keskustelut (19 viestiä)
08.01.2009 klo 15.08
Rekisteröitynyt 29.05.2008
08.01.2009 klo 15.08
Rekisteröitynyt 11.08.2007
08.01.2009 klo 15.12
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.01.2009 klo 15.16
http://www.matrixfans.net/symbolism/meanings.php
(en löytänyt tähän hätään parempaa sivustoa)
08.01.2009 klo 15.27
08.01.2009 klo 15.28
08.01.2009 klo 15.32
Rekisteröitynyt 03.01.2008
08.01.2009 klo 16.24
Eikös Bioshock jo sinänsä ole "jatko" System Shockeille? Ei tietenkään teemansa puolesta, mutta onhan SS:n ja BS:n yhtäläisyydet selkeästi havaittavissa, joten kuinka kauan menee ennen kuin koko homma alkaa pelimielessä maistua vanhan toistamiselle?
Kyllä, System Shockin hengellinen perillinen (spiritual successor) oli mainospuheissa kovasti esillä kun Bioshockia mainostettiin.
Vai kuusi osaa. Katsotaan nyt ensin millaista shittiä BS kakkosesta tulee. Bioshock ei itsessäänkään mikään mullistava ollut joten olisi kyllä melkoinen tavoite pitää Bioshock hegissä kuusi osaa.
08.01.2009 klo 16.29
Rekisteröitynyt 29.05.2007
08.01.2009 klo 16.50
jee lisää konsoliraiskattua huttua
Juu'u, voisihan noita tullakkin kuusi osaa, jos vain saavat pidettyä mielenkiinnon hengissä.
Ykköstä pelatessa ei kyllä tullut haukoteltua kertaakaan, paitsi silloin, kun joutui pieksäämään samaa Big Daddya kymmenettä kertaa. Sekin tosin oli omaa taktiikkamokailua. :) Ainut napina Bioshockista mitä löydän, niin taistelu oli osittain hieman puuduttavaa. Enemmän monipuolisuutta saisi olla taisteluissa.
Mutta muuten kyllä aivan mahtava peli. Tunnelma on aivan omaa luokkaansa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.01.2009 klo 17.16
08.01.2009 klo 17.16
Eikös Bioshock jo sinänsä ole "jatko" System Shockeille?
Pikemminkin BioShock on 99% System Shock 2, ainoastaan yksinkertaistettuna ja helpotettuna. Hybridit ovat splicereita, psyyke on adamia, ohjelmointivirheet haamuja ja jakoavain on vahan erilainen jakoavain. Juonikin on ihan sama. Tietysti olihan se kiva tuoda SS2 isoille massoille... Mina tykkasin kuitenkin alkuperaisesta enemman, koska se oli ahdistavampi, uskottavampi, vaikeampi ja siina oli parempi loppu (ja siina oli vahemman ammuskelua).
Rekisteröitynyt 02.11.2008
08.01.2009 klo 17.32
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.01.2009 klo 17.36
Rekisteröitynyt 12.08.2008
08.01.2009 klo 17.53
09.01.2009 klo 00.21
Itse kun vielä koen olevani perusräimeen ystävä kunhan tarinassa vain on joku pointti, oli ensimmäinen osa kauhea pettymys mikä on naurettavaa kun ajattelenkin kuinka hyvin halot vaikkapa liimasivat aikanaan ruutuun kiinni. Kaksi osaa tätä huttua kuulostaa jo jään kokeilemiselta kepillä, enempi kuulostaa siltä että kaverit haluavat jääpilkille autolla, heinäkuussa.
PS. System shock 2 edelleen kovassa co-op käytössä :)
09.01.2009 klo 08.39
Ykköstä pelatessa ei kyllä tullut haukoteltua kertaakaan, paitsi silloin, kun joutui pieksäämään samaa Big Daddya kymmenettä kertaa. ... Ainut napina Bioshockista mitä löydän, niin taistelu oli osittain hieman puuduttavaa.
Minuun iski eniten visuaalinen tyyli, sillä Art Decoa on pelimaailmassa nähty kovin harvoin, ja Steampunkin teemoja siihen oli istutettu varsin onnistuneesti. Plus sitten se vedenalaisuus. Ja juoni oli OK, parempi kun monessa muussa FPS:ssä.
Sen sijaan se FPS-osuus oli vähän vaisu. Eniten hämmästytti ehkä se, että pelin edetessä ei vastukset juuri koventuneet, vaan tuli taas niitä splicereitä ja big daddyjä, ja kun aseista taikka paukuista ei ollut enää siinä vaiheessa pulaa, meni se FPS-puoli vähän puuduttavaksi. Steampunk-hengessä olisin toivonut jotain vähän innovatiivisempaa asekavalkadiakin.
Pikemminkin BioShock on 99% System Shock 2, ainoastaan yksinkertaistettuna ja helpotettuna. Hybridit ovat splicereita, psyyke on adamia, ohjelmointivirheet haamuja ja jakoavain on vahan erilainen jakoavain.
LOL, tuo oli kyllä niin suora lainaus Zero Punctuationista että olisi kaivannut lähdeviitteen...
Rekisteröitynyt 29.05.2007
09.01.2009 klo 10.19
Aseet ovat kyllä myös kieltämättä aika tylsännäköisiä(ilman upragepalikkaa). Mitä nyt katsoin taidekirjasta(sai ladattua laillisesti), niin siinä aseet olivat enemmänkin itsetehdyn näköisiä, eivätkä niin "valmiin"oloisia.
09.01.2009 klo 15.57