Tuorein sisältö

Bioshockin kuudes osa jo horisontissa

08.01.2009 klo 15.00 | Luettu: 14107 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


TeamXbox kertoo, että Bioshock-pelisarja saattaa tavoitella osiensa määrän osalta Tähtien Sodan lukemia. 2K:n johtaja Christoph Hartmann pohdiskelee seuraavia:

"Hyvin tarinavetoisen Bioshockin kohdalla voi miettiä, että kauanko sitä voi jatkaa, ennenkuin siitä tulee Matrix? Ensimmäinen Matrix oli mahtava, toinen outo ja kolmatta katsoessaan sitä mietti, että kuka tekijöistä on vetänyt huumeita ja kuka ei. Toisaalta sitten on Tähtien Sota. Se on taistelua hyvän ja pahan välillä, kuten Bioshock:kin. Jos pyörittelemme tarinaa oikealla tavalla ja saamme mukaan kekseliäitä käänteitä, voimme tehdä siitä kuusi osaa, kuten Tähtien Sotaa tehtiin."



V2.fi | Manu Pärssinen
< Halo Warsista demo v... Sims laajenee rallik... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (19 viestiä)

Mäkis

08.01.2009 klo 15.08

Upea peli, mutta turhat jatko-osat eivät näihin klassikoiksi muodostuviin peleihin kuulu.
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

08.01.2009 klo 15.08

Hmm.... en ole jaksanut pelata ekaakaan osaa varmaan kuin korkeintaan puoleen väliin.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

08.01.2009 klo 15.12

Todelliset pelit ei tarvitse jatko-osia ja "1,2,3,4,5,6..." -numeroita nimien perään. Tai sit tehkää Titanic 2:nen (elokuva tai peli).
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.01.2009 klo 15.16

hahaha, taisi äijältä pallo hukkua Matrixia katsoessa.
http://www.matrixfans.net/symbolism/meanings.php
(en löytänyt tähän hätään parempaa sivustoa)
lainaa
ex-botten

08.01.2009 klo 15.27

Tuliskohan tästä ensin 3 sarjaa, sitten Bioshock the movie joka kerää kokoon 3 ekaa sarjaa leffana, sitten 3 sarjaa ja movie 2..
lainaa
Bioshock6

08.01.2009 klo 15.28

Itse kukin voi toki suunnitella ja haaveilla mitä haluaa, mutta pelin jatko-osan kohtalon ratkaisee edellisen osan kaupallinen menestys -- lähes poikkeuksetta.

lainaa
Weteraani

08.01.2009 klo 15.32

Eikös Bioshock jo sinänsä ole "jatko" System Shockeille? Ei tietenkään teemansa puolesta, mutta onhan SS:n ja BS:n yhtäläisyydet selkeästi havaittavissa, joten kuinka kauan menee ennen kuin koko homma alkaa pelimielessä maistua vanhan toistamiselle?
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

08.01.2009 klo 16.24

Weteraani kirjoitti:
Eikös Bioshock jo sinänsä ole "jatko" System Shockeille? Ei tietenkään teemansa puolesta, mutta onhan SS:n ja BS:n yhtäläisyydet selkeästi havaittavissa, joten kuinka kauan menee ennen kuin koko homma alkaa pelimielessä maistua vanhan toistamiselle?

Kyllä, System Shockin hengellinen perillinen (spiritual successor) oli mainospuheissa kovasti esillä kun Bioshockia mainostettiin.

Vai kuusi osaa. Katsotaan nyt ensin millaista shittiä BS kakkosesta tulee. Bioshock ei itsessäänkään mikään mullistava ollut joten olisi kyllä melkoinen tavoite pitää Bioshock hegissä kuusi osaa.
lainaa
vieras

08.01.2009 klo 16.29

jee lisää konsoliraiskattua huttua
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

08.01.2009 klo 16.50

vieras kirjoitti:
jee lisää konsoliraiskattua huttua
Ynynyn, urpo. Et ole varmaan pelannut ensimmäistäkään osaa.

Juu'u, voisihan noita tullakkin kuusi osaa, jos vain saavat pidettyä mielenkiinnon hengissä.
Ykköstä pelatessa ei kyllä tullut haukoteltua kertaakaan, paitsi silloin, kun joutui pieksäämään samaa Big Daddya kymmenettä kertaa. Sekin tosin oli omaa taktiikkamokailua. :) Ainut napina Bioshockista mitä löydän, niin taistelu oli osittain hieman puuduttavaa. Enemmän monipuolisuutta saisi olla taisteluissa.
Mutta muuten kyllä aivan mahtava peli. Tunnelma on aivan omaa luokkaansa.
lainaa
Vesiapina

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.01.2009 klo 17.16

Mitäpä jos tekisivät ekaksi sen kakkososan ennenkuin puhuvat kuudennesta. :)
lainaa
Jouni

08.01.2009 klo 17.16

Weteraani kirjoitti:
Eikös Bioshock jo sinänsä ole "jatko" System Shockeille?


Pikemminkin BioShock on 99% System Shock 2, ainoastaan yksinkertaistettuna ja helpotettuna. Hybridit ovat splicereita, psyyke on adamia, ohjelmointivirheet haamuja ja jakoavain on vahan erilainen jakoavain. Juonikin on ihan sama. Tietysti olihan se kiva tuoda SS2 isoille massoille... Mina tykkasin kuitenkin alkuperaisesta enemman, koska se oli ahdistavampi, uskottavampi, vaikeampi ja siina oli parempi loppu (ja siina oli vahemman ammuskelua).
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

08.01.2009 klo 17.32

Joo ei ole kuudetta osaa mitään vastaan, kunhan ei tee aikaisempia osia hutaisemalla.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.01.2009 klo 17.36

Minusta ei kannata edes miettiä noin pitkälle, että montako osaa pelistä voisi tehdä. Yleisestikkin paras ratkaisu on tehdä osa kerrallaan ja miettiä jatkoa sitten sen mukaan miten uusia ideoita on. Jos lähdetään puoliväkisin tekemään jatkoa, niin siitä ei hyvää seuraa.
lainaa
Asddsa

Rekisteröitynyt 12.08.2008

08.01.2009 klo 17.53

ITselläkin mietin joskus minkä takia loistavasta elokuvasta päästiin niin alas. :D
lainaa
Badyear

09.01.2009 klo 00.21

Jo tätä ensimmäistä bioshockia pelatessa, tuntui että tekijät ovat enemmän miettineet erilaisia plasmideja ja toniceja, kuin että mitä niillä tekee... Jokainen taso rullasi saman kaavan mukaan, menet näennäisen suoraviivaisesti paikkaan josta pitäisi löytyä ratkaisu / vastaus / isokiho tjsp, jolloin väliin iskee jonkin sortin skriptattu kohtaus jonka aikana joku tulee sanomaan että "Teeppä mulle näin ja näin sekä vielä vähän lisää" ja saat jatkaa. Tuo alkoi todella kyllästyttämään yllättävän nopeasti, etenkin kun se tuntui jotenkin niin mielettömän häpeilemättömältä konstilta pidentää peliaikaa (puhumattakaan jatkuvista respawneista alati edestakaisin koluttavilla käytävillä).

Itse kun vielä koen olevani perusräimeen ystävä kunhan tarinassa vain on joku pointti, oli ensimmäinen osa kauhea pettymys mikä on naurettavaa kun ajattelenkin kuinka hyvin halot vaikkapa liimasivat aikanaan ruutuun kiinni. Kaksi osaa tätä huttua kuulostaa jo jään kokeilemiselta kepillä, enempi kuulostaa siltä että kaverit haluavat jääpilkille autolla, heinäkuussa.

PS. System shock 2 edelleen kovassa co-op käytössä :)
lainaa
Weteraani

09.01.2009 klo 08.39

cs_bot kirjoitti:
Ykköstä pelatessa ei kyllä tullut haukoteltua kertaakaan, paitsi silloin, kun joutui pieksäämään samaa Big Daddya kymmenettä kertaa. ... Ainut napina Bioshockista mitä löydän, niin taistelu oli osittain hieman puuduttavaa.

Minuun iski eniten visuaalinen tyyli, sillä Art Decoa on pelimaailmassa nähty kovin harvoin, ja Steampunkin teemoja siihen oli istutettu varsin onnistuneesti. Plus sitten se vedenalaisuus. Ja juoni oli OK, parempi kun monessa muussa FPS:ssä.

Sen sijaan se FPS-osuus oli vähän vaisu. Eniten hämmästytti ehkä se, että pelin edetessä ei vastukset juuri koventuneet, vaan tuli taas niitä splicereitä ja big daddyjä, ja kun aseista taikka paukuista ei ollut enää siinä vaiheessa pulaa, meni se FPS-puoli vähän puuduttavaksi. Steampunk-hengessä olisin toivonut jotain vähän innovatiivisempaa asekavalkadiakin.

Jouni kirjoitti:
Pikemminkin BioShock on 99% System Shock 2, ainoastaan yksinkertaistettuna ja helpotettuna. Hybridit ovat splicereita, psyyke on adamia, ohjelmointivirheet haamuja ja jakoavain on vahan erilainen jakoavain.

LOL, tuo oli kyllä niin suora lainaus Zero Punctuationista että olisi kaivannut lähdeviitteen...
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

09.01.2009 klo 10.19

Tosiaan, miksen itse tajunnut mainita tuota. :| Tuo tyylihän on törkeän upeaa. En oikein osaa enempää sanoa, kuin että todella hieno miljöö. :)
Aseet ovat kyllä myös kieltämättä aika tylsännäköisiä(ilman upragepalikkaa). Mitä nyt katsoin taidekirjasta(sai ladattua laillisesti), niin siinä aseet olivat enemmänkin itsetehdyn näköisiä, eivätkä niin "valmiin"oloisia.
lainaa
Mi5

09.01.2009 klo 15.57

Tyyli oli ainoa hyvä asia. Mutta se olikin niin hyvä, että pystyi itsellä nostamaan pelin modernilla pisteytyksellä 6.2:sta 8.7:aan
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova