PS3:lle kehitetyt pelit saatetaan pian rampauttaa heikompia koneita varten
Sonyn Ison-Britannian johtaja Ray Maguire on paljastanut Videogamerille PlayStation 3:n olevan valmis studioiden pääkehitysalustaksi. Maguiren mukaan on lähes itsestään selvää, että studiot tahtovat kehittää pelinsä ensisijaisesti grafiikan ja tekoälyn osalta tehokkaimmalle koneelle eli PS3:lle. PS3-versiosta sitten karsittaisiin osa ominaisuuksista pois, jotta se pyörisi myös hitaampaa prosessoria käyttävissä konsoleissa.
Esimerkiksi Mirror's Edge on kehitetty ensisijaisesti PlayStation 3:lle, joten nähtäväksi jää miten paljon pelin Xbox 360 -versiota on jouduttu heikentämään prosessorin tehovajeen vuoksi.
Keskustelut (47 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.08.2007
04.11.2008 klo 12.19
04.11.2008 klo 12.22
Rekisteröitynyt 07.08.2007
04.11.2008 klo 12.38
Todennäköisesti käy niin kuin muillakin multiplattareilla eli toimiikin nopeammin ja paremmalla graffalla xboxilla. Kun ei niitä pelejä kuitenkaan pelkällä prosessorilla pyöritetä.
Rekisteröitynyt 02.12.2007
04.11.2008 klo 12.50
"Esimerkiksi Mirror's Edge on kehitetty ensisijaisesti PlayStation 3:lle, joten nähtäväksi jää miten paljon pelin Xbox 360 -versiota on jouduttu heikentämään prosessorin tehovajeen vuoksi."
Todennäköisesti käy niin kuin muillakin multiplattareilla eli toimiikin nopeammin ja paremmalla graffalla xboxilla. Kun ei niitä pelejä kuitenkaan pelkällä prosessorilla pyöritetä.
Näinpä, grafiikkapiiri se kuitenkin suurimmaksi osaksi grafiikoista huolehtii. Ja koska tämä "uutinen" tulee Sonyn miehen suusta, sen painoarvo on tasan 0. Sama jos MS:ltä sanottaisiin samaa XO:n suhteen (tosin se on tällä hetkellä totta, että XO on pääkehitysalusta).
Mun puolesta ihan sama kummalle kehittävät, kunhan kumpikin versio tehdään huolella.
04.11.2008 klo 12.53
04.11.2008 klo 13.09
The PS3 version is more difficult to analyse as the vast majority of the torn frames are restricted to the first couple of lines of resolution - basically imperceptible to the human eye, most likely hidden in the overscan area of your HDTV, and therefore shouldn't be included in the analysis. So adjusting the detector to disregard those, the figure rises to 3.8%. In short, even though the 360 version is basically v-locked and the PS3 version isn't, frame rate is not a problem in either version of this game, especially as it appears that most of the tearing crops up in the intro to the main mission in the demo. For what it's worth though, in the 10,875 frame sample, PS3 runs 0.3fps more smoothly at the expense of more torn frames.
http://img219.imageshack.us/img219/7140/mirrorsedgebk4.jp
04.11.2008 klo 13.11
http://thefloptimes.blogspot.com/2008/10/mirrors-edge-gra
04.11.2008 klo 13.22
04.11.2008 klo 13.52
04.11.2008 klo 13.56
Rekisteröitynyt 06.07.2008
04.11.2008 klo 14.08
Se että multiplatformit kehitetään PS3:lla hidastaa vain kehitystä! Kyllähän se on jo selvää että Xboxi on tehokkaampi kuin PS3.
Jep jep.....sähän ny faktaa heität
04.11.2008 klo 14.17
Se että multiplatformit kehitetään PS3:lla hidastaa vain kehitystä! Kyllähän se on jo selvää että Xboxi on tehokkaampi kuin PS3.
Jep jep.....sähän ny faktaa heität
Niin ne kymmenet multiplatformit jotka ovat osoittautuneet paremmiksi boxilla eivät todista mitään (GtaIV, Fallout3 jne.)? Tai se että boxilla on parempi näytönohjain, helpommin ohjelmoitavat prossut ja rautatason arkkitehtuuri on selvästi järkevämpi boxilla, jos vertaa PS3:een. Muistista nyt ei tarvitse edes muistuttaa! Joten missä sinun faktat?
04.11.2008 klo 14.28
On typerää heittää killzone 2 ässä tähän, mutta kannattaa perehtyä siihen miten se renderöidään (deferred rendering) ja sitten miettiä miten sen tekisi XO:lla - ei mikään helppo homma. Luultavasti joutuisi karsimaan jostain muusta, kun sitä rinnakkaista prosessointitehoa ei ole paljoa.
Pääasiana on kuitenkin se, että eiköhän molemmilla konsoleilla saada hemmetin hienoa tavaraa ulos, mutta esim. ps3:n moniprosessoriarkkitehtuuri (pelikäytössä yleisesti) on suhteellisen uusi suuntaus, joten ottaahan se aikansa ennenkuin kaikki osaa hyödyntää sitä.
Kannattaa perehtyä asioihin ennenkuin laukoo typeryyksiä ja syyttää porttaajia/koodareita hitaudesta, ei niitä konsoleja...
04.11.2008 klo 14.40
Sonyn johto on keväästä 2005 asti hehkuttanut PS3:a pelaamisen täysin mullistavana ihmelaitteena ja supertietokoneena, jonka kaikki pelit tulevat olemaan sen sortin HD-tykitystä, ettei yksikään kilpailija tule yltämään läheskään samaan. Kohta on jo vuosi 2009, eikä PS3 ole vieläkään esittänyt mitään ihmeellistä.Cellin voima näyttääkin olevan vain tekosyissä, joilla voidaan selitellä miksi PS3-pelit eivät olekaan Xbox-pelien veroisia.
04.11.2008 klo 14.42
Ainakaan demon perusteella ei ilmeisesti ainakaan kovin kummoiselta nuo PS3:n tehot vaikuta. Mirror's Edgen XO versio pyörii noin 30fps:n nopeudella V-lock päällä 2xMSAA:n kanssa. V-Lockin ansiosta tearingia tulee vain noin 1,6% frameista, mutta joissain harvoissa kohdissa v-lock aiheuttaa pientä hidastelua. PS3 versio taas pyörii ilman V-lockia noin 0,3 fps paremmin kuin XO versio, mutta siinä ilmenee 3,8% framea tearingia. Suurin osa tearingista on kuitenkin kätketty overscan riveihin, joten ihan kaikissa TV malleissa ongelma ei ole ihan niin paha. Mirror's Edgen PS3 versiosta puuttuu kokonaan reunanpehmennys, joten siinä näkyy selkeästi enemmän sahalaitoja, kuin XO versiossa.
Rekisteröitynyt 11.10.2008
04.11.2008 klo 14.51
Konsolit hidastavat vain pelien kehitystä. Suoraan PC:lle niin ei mitään ongelmia.
04.11.2008 klo 15.00
http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081101#1225547563
Rekisteröitynyt 04.06.2008
04.11.2008 klo 16.07
Vai Mirror's Edge parempi Ps3:lla? Voihan sitä tietysti haaveilla, mutta todellisuus on karu:
http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081101#1225547563
Alappas kuule suomentaan tekstejä. Ne kertois enemmän myös faktaa
04.11.2008 klo 16.18
Vai Mirror's Edge parempi Ps3:lla? Voihan sitä tietysti haaveilla, mutta todellisuus on karu:
http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081101#1225547563
Alappas kuule suomentaan tekstejä. Ne kertois enemmän myös faktaa
Kuvistako sitten ei faktat ilmene?
Rekisteröitynyt 24.07.2008
04.11.2008 klo 16.31
04.11.2008 klo 16.52
Rekisteröitynyt 19.06.2008
04.11.2008 klo 17.20
04.11.2008 klo 17.28
-Ps3 version has richer and more defined colors than the Xbox 360 version.
-Ps3 version has slightly sharper textures(Not to be confused with jaggies,which brings me to my next point).
Rekisteröitynyt 15.07.2008
04.11.2008 klo 17.28
Sen sijaan usko yksinoikeuksiin PS3:n osalta on kova. Uncharted näytti mahtavalta, vaikka käytti vain kolmanneksen laitteen tehoista. Viellä paremmaksi laittoi Gran Turismo 5 Prologua, joka on nyttenkin kiistatta hienoin markkinoilla oleva ajopeli. Joulukuussa saadaan Resistance 2 ja konsoleilla tähän asti suurin 60 pelaajan nettipeli. Ensi vuonna laitetaan viellä enemmän pökköä pesään, kun julkaistaan uskomaton 256:n pelaajan MAG. Unohtamatta mahtavan näköistä Killzone 2:ta ja Heavy Rainia... Eli vaikka monialustapelit on vähän mitä on, yksinoikeuksille kasaisin todella paljon painoarvoa. ;)
04.11.2008 klo 17.29
http://img219.imageshack.us/img219/7140/mirrorsedgebk4.jp
04.11.2008 klo 17.42
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=282241&pa
"For those with both consoles, the more stable frame-rate makes the 360 build the one to have. "
Eikä ole Burnouttikaan:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92275
"Put simply, this is the first truly 'next-gen' game that truly is 99.9 percent identical across both PlayStation 3 and Xbox 360"
Eipä sit muuta, älkää vaan puhuko läpiä päähänne...
Rekisteröitynyt 08.12.2007
04.11.2008 klo 17.46
Uncharted näytti mahtavalta, vaikka käytti vain kolmanneksen laitteen tehoista.
Agreed. IMO nätein tän hetken peli. Vittuun harmaa- ja ruskeesävyt..
Eipä kyl tullut yllärinä, että viestimäärä ylittää kahdenkymmenen kun on tän sortin uutinen :D
Oikee pellemagneetti.
04.11.2008 klo 17.53
04.11.2008 klo 18.11
http://img219.imageshack.us/img219/7140/mirrorsedgebk4.jp"
Tietysti tuossa kuvavertailussa Ps3:n kuvissa näyttäisi olevan enemmän yksityiskohtia, koska sen kuvassa on suurempi kontrasti ja matalampi kirkkaus. Kyllä siinä boxin kuvassakin on samat yksityiskohdat, mutta koska asetukset ovat kuvan ottamishetkellä olleet pielessä, eivät ne näy.
Olen itse pelannut molempien versioiden demoa, ja täällä ilmoitetut 2xMsAA ja V-Lock pitävät paikkaansa boxi versiossa. (Nämä siis puuttuvat Ps3:lla) Muutoin pelit ovat identtisiä, joten jos omistaisin pelkän Ps3:n ei itseäni ainakaan häiritsisi muutamat hienommat pikselit, jotka kilpailevalla konsolilla saisi. Mahtava peli btw. ;)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
04.11.2008 klo 18.18
Mirror's edge oli kyllä demon perusteella ärrrrrrrsyttävää tuubaa.
Mirror's Edgen demo (PS3:lla) oli tosi mahtava, vaikkakin valitettavan lyhyt. Mutta koko peli on 100 % varma ostos. Ennen demoa vielä epäilin, mutta en pettynyt. Mahtavaa menoa.
04.11.2008 klo 18.28
Öö... Dead Space ei ole parempi pleikalla:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=282241&pa
"For those with both consoles, the more stable frame-rate makes the 360 build the one to have. "
Eikä ole Burnouttikaan:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92275
"Put simply, this is the first truly 'next-gen' game that truly is 99.9 percent identical across both PlayStation 3 and Xbox 360"
Eipä sit muuta, älkää vaan puhuko läpiä päähänne...
Hyvät kuvat oli joo burnoutista :D! kumma ku itellä ei tolta näytä. Miks ton "ps3:n" kirkkaus ja contrasti täytyy laittaa noin vituillee? Miksi pitää vielä tv:n tarkkuus säätää pehmeimmälle :). Kyllä sen vaan tuosta huomaa. Koitappa seuraavan kerran laittaa vähän terävyyttä lisää ja nuo contrastit kuntoon.
Kaikki ps3:n omistajat. Saatte xboxin gaffat ps3:lle jos laitattte tarkkuuden huonoimmalle :D kokeilkaa. Ei vaikuta kun ihan sairaasti textuureihin.
04.11.2008 klo 19.05
04.11.2008 klo 19.08
http://www.gamersyde.com/news_5656_en.html
As the two demos are now available on Sony and Microsoft's online platforms, here comes a short clip that tries to compare side by side the 360 (left) and PS3 (right) versions of Burnout Paradise, in 60 frames per second.
Update: Added a second comparison video by Dot50cal.
Update 2: Third and last video, again by Dot50cal, showing some slight slowdowns with the 360 version.
04.11.2008 klo 19.20
04.11.2008 klo 19.25
But which platform offers the consummate version of Paradise? While the PlayStation 3 edition sports a slight visual edge (a few superior textures, no screen tearing) and arguably superior controller triggers, the Xbox 360 offering plays identically, and both sport that amazingly intuitive online interface.
04.11.2008 klo 19.45
Eurogamer on kyllä eri mieltä. Ja he käyttävät must tuntuu tekniikan sijaan kovaa työtä esimerksiksi tarkkuuden ja frame raten laskemisen suhteen. Molempien konsolien osalta kuva on kaapattu HDMI:stä maksimiasetuksilla.
For those with both consoles, the more stable frame-rate makes the 360 build the one to have. There are platform-exclusive downloads - costumes and the like - but the smoother, more responsive 360 gameplay experience gives it the edge.
04.11.2008 klo 20.21
Nii.. voihan siitä boxinki kuvasta säätää kirkkauden, tarkkuuden ja kontrastin ihan pieleen niinkuin ne on tehnyt ps3:lle. Eli eurogameriin ei voi luottaa. Tuntuu, että harvaa noista paikoista oikeasti voi luottaa. Eurogameri tais olla sekin, joka oli ottanut molemmat gridit ps3:sta, mutta laittanut hienoimmat kohdat xboxille ja tylsät kohdat ps3:lle (jäi kiinni kun xbox-versiossa oli x ja o -näppylät).
04.11.2008 klo 20.45
Eurogameri tais olla sekin, joka oli ottanut molemmat gridit ps3:sta, mutta laittanut hienoimmat kohdat xboxille ja tylsät kohdat ps3:lle (jäi kiinni kun xbox-versiossa oli x ja o -näppylät).
Se oli Gametrailers joka tuon teki, ja sekin oli vain inhimillinen erehdys.
04.11.2008 klo 23.51
05.11.2008 klo 00.25
Kyllä Xbox360 on ps3:sta tehokkaampi.
Oliskin edes :(
05.11.2008 klo 00.35
Eikä ole Burnouttikaan:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92275
Eurogamerin vertailusta:
PS3 version has the edge in terms of texture filtering on the road surfaces
05.11.2008 klo 01.43
Juu, ite en kyl jaksa uskoa SONYN puheita siitä, että PS3 olisi joku tulevaisuuden kehitysalusta
EA focus on PS3 as lead platform for game development
http://gamer.blorge.com/2008/08/04/ea-focus-on-ps3-as-lea
LucasArts choose the PS3 as lead platform
http://www.lazygamer.co.za/xbox-360/lucasarts-choose-the-
Rekisteröitynyt 24.07.2008
05.11.2008 klo 05.24
Kyllä Xbox360 on ps3:sta tehokkaampi.
Saahan sitä haaveilla, tosiasiat kuitenkin puhukoon puolestaan. ww.google.fi
05.11.2008 klo 16.23
"eurogameriin ei voi luottaa. Tuntuu, että harvaa noista paikoista oikeasti voi luottaa.
Koetahan, apina, pööpöillä hieman vähemmän.
05.11.2008 klo 16.41
Kyllä Xbox360 on ps3:sta tehokkaampi.
Saahan sitä haaveilla, tosiasiat kuitenkin puhukoon puolestaan. ww.google.fi
No näytä ne tosiasiat? Vai onko google liian haastava Armatrollille?
Rekisteröitynyt 09.06.2008
05.11.2008 klo 18.28
Fallout näytti taas kuinka "tehokas" se PS3 on. No ei nuo johtajat ole ennenkään tienneet mistä puhuvat.
Muuten hyvä, mutta Windows koneille ensin kehitetty Fallout 3 portattiin muille koneille sellaisessa järjestyksessä, että ensin tuli ulos Xbox 360 porttaus, josta sitten portattiin vasta siitä Xbox360n versiosta PS3. Onhan se nyt itsestään selvää, että se ei mitään maailman paras käännös voi olla. PPC arkkitehtuurien väliset erot Xboxin Xenonin ja PS3n CELLin välillä ovat vaan niin suuret.
Tosin voitte lopettaa sen paskan jauhamisen Xboxin Xenoxesta. Se on teoriassa nopeami kuin PS3n RSX, mutta käytännössä nVidia vetää tässä kyllä pidemmän korren. Sisältö vain pitäisi optimoida alusta alkaen PS3lle joka on nyt vähän altavastaajan asemassa koska miltein kaikki optimoidaan Xboxille.
Katselkaa vaan pelejä kuten Wipeout HD, Metal Gear Solid 4, Kill Zone 2, ja Little Big Planet ja tulkaa sitten urputtamaan grafiikasta jolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä kunhan peli itsessään on mekaniikaltaan hauska tai vähintäänkin jännittävä.
06.11.2008 klo 21.04
Kyllä Xbox360 on ps3:sta tehokkaampi.
Saahan sitä haaveilla, tosiasiat kuitenkin puhukoon puolestaan. ww.google.fi
No näytä ne tosiasiat? Vai onko google liian haastava Armatrollille?
http://generationdreamteam.free.fr/imagesjeux/Comparaison