Tuorein sisältö

LittleBigPlanetilla tehty jo vaikka mitä: Tetris, Mario, X360...

27.09.2008 klo 12.00 | Luettu: 21908 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tuhannet ihmiset on kutsuttu viime viikolla mukaan LittleBigPlanetin betatestiin ja se alkaa kantaa hedelmää. Lähes Spore-olentotulvan tapaan internet alkaa olla pullollaan LBP:llä tehtyjä luomuksia. Tässä niistä muutamia.

Kotaku esittelee LBP:llä tehtyä Super Mario Bros -tasoa, jollaisia tullaan varmasti näkemään lisääkin.



1upin uutisoima LBP-luomus taas lietsoo kekseliäästi konesotaa, ja koska peli on PS3:n yksinoikeus, kohteena on tietenkin se Microsoftin kone.



Pelin kehittäjän Media Moleculen sivuilta taas löytyy varsin huikea Tetris-luomus. Näyttää siltä, että LBP:n kenttäeditori pystyy monenlaiseen - eikä kyseessä ole vielä edes lopullinen versio.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Max Payne -leffasta ... Live Arcadeen Tenchu... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (26 viestiä)

JBauer

27.09.2008 klo 12.54

Hienolta vaikuttaa tämä peli. Varsinkin cooppi ominaisuudet kiinnostavat.

Ja V2:lla taisi jäädä tällainenkin uutinen uutisoimatta:

Newell says Valve needs to invest in PS3 development

In a recent interview with 1Up.com Valve's co-founder and resident PS3 hater, Gabe Newell, has stated that the company needs to start thinking about development for the PS3. "I think we need to do a good job with supporting the PS3 with the Source engine," he says. Previously, Newell has been vocally anti-PS3, but is now saying that "we'll, over time, be directly more and more supporting the PS3 as our bandwidth allows us to."

http://www.ps3fanboy.com/2008/09/23/newell-says-valve-nee

Mutta auta armias, jos Gabe olisi taas tallaamassa PS3:sta maanrakoon niin kuin hänellä oli aikaisemmin tapana, niin johan olisi jos jonkinnäköistä uutista tarjolla täälläkin :D
lainaa
Robocop

Rekisteröitynyt 27.06.2008

27.09.2008 klo 13.14

Nyt jo lietsotaan konsolisotaa myös peleissä.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

27.09.2008 klo 14.16

Mario oli kyllä tyylikäs :d
lainaa
ErkkoMhf

27.09.2008 klo 14.18

Peli vaikuttaa ihan hienolta, mutta tuo ohjaus ainakin tuossa Mario-levelissä näytti todella kankealta.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.09.2008 klo 14.23

JBauer kirjoitti:

Ja V2:lla taisi jäädä tällainenkin uutinen uutisoimatta:

http://www.ps3fanboy.com/2008/09/23/...


Ei sitä aina ehdi ps3fanboyta selaamaan, kun nämä MS-uhrimenot vievät niin paljon aikaa!
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

27.09.2008 klo 15.09

ErkkoMhf kirjoitti:
Peli vaikuttaa ihan hienolta, mutta tuo ohjaus ainakin tuossa Mario-levelissä näytti todella kankealta.
Komppaan.
lainaa
Vesa

27.09.2008 klo 15.10

ErkkoMhf kirjoitti:
Peli vaikuttaa ihan hienolta, mutta tuo ohjaus ainakin tuossa Mario-levelissä näytti todella kankealta.


Samaa katselin, tempo näytti olevan äärimmäisen hidasta :|
kaipa tuota jumareissa pelaisi :D
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

27.09.2008 klo 16.14

Mario leveliä katsellessa alkaa tosiaan pahasti haukotuttamaan. Taitaa olla tämän pelin vahvuus selkeästi siellä luomisen puolella, kun itse gameplay näyttää noin ankealta.

Imo.
lainaa
Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

27.09.2008 klo 16.15

Voisi hommata PS3:n ihan tämän takia, aina tykännyt pelleillä fysiikan kanssa. :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.09.2008 klo 16.21

Aika monipuoliselta vaikuttaa tuo LBP:n editori.
lainaa
24Rocks

27.09.2008 klo 16.45

stammy kirjoitti:
Mario leveliä katsellessa alkaa tosiaan pahasti haukotuttamaan. Taitaa olla tämän pelin vahvuus selkeästi siellä luomisen puolella, kun itse gameplay näyttää noin ankealta.

Imo.

Ja tämähän ei ollut itse Media Moleculen tekemä kenttä, vaan jonkun betaan osallistuneen tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys.

"It was bound to happen. Someone was going to recreate Super Mario Bros.' classic 1-1 level in LittleBigPlanet. We just didn't expect it so soon. Someone in the beta has taken the liberty of crafting a level inspired by the classic NES game. While we applaud his efforts, we're a bit saddened by the lack of spirit in this rendition. Sure, it has functioning (and creepy) goombas -- but there's too many things that are just a bit off about this creation. Thankfully, the creator has admitted that it's a work in progress."

Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.
lainaa
LeCtUrE

Rekisteröitynyt 02.10.2007

27.09.2008 klo 16.53

Onpas tylsän näköinen peli. En vieläkään tajua mikä tässä joitain niin kiehtoo :/
lainaa
ErkkoMhf

27.09.2008 klo 17.00

24Rocks kirjoitti:

Ja tämähän ei ollut itse Media Moleculen tekemä kenttä, vaan jonkun betaan osallistuneen tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys.
Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.[/quote]

Niin mutta tämän pelin kantava voima on juuri tuo "tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys". Niin kuin joku tuolla GameVideosin sivuilla kommentoi, että tämä peli on samaa luokkaa Youtuben kanssa; 80% sitä itseään ja 20% laatua.

Kannattaa pitää mielessä että "tavallinen pulliainen" ei jaksa panostaa ruutuihin monen päivän edestä. Siis samaan tapaan kuin pelintekijät tuolla Media Molecule:lla. Enkä usko että pelintekijöiden ruutuja on kumminkaan loputtomiin vaan sitä joutuu kahlaamaan loputtomassa suossa että löytää sen 20% niiden tuhansien joukosta.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

27.09.2008 klo 17.41

24Rocks kirjoitti:

Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.

Omien mielipiteidensä esittäminen (asiallisesti) ei ole trollaamista, vaikka mielipide poikkeaisikin valtavirrasta.

Itseäni haukotutti lähinnä liikkumisen hitaus, johon tuskin ei ole osaa tai arpaa sillä onko kenttä ammattilaisten vai tavan pulliaisen tekemä.

En tosin tiedä saako liikkumisnopeutta säädettyä, jos saa niin hyvä. Toki tuo Mario-kenttä sinällään lisää immersiota hitaasta liikkestä, koska kenttä on niin tyhjä.
lainaa
Muntu

Rekisteröitynyt 08.12.2007

27.09.2008 klo 17.46

Ja tuohan on suht tylsä kenttä toi mario-kenttä, ainoa mainittavan hyvä asia siinä on tosiaan se nostalgia.
Paljon parempiakin kenttiä pelissä on, ja kyllä niitä nopeatempoisiakin löytyy. 15 minuutin maratoonikentistä 15 sekunnin pilkunviilauskenttiin. MM:n kentät on tietty sitten omaa luokkaansa..
Eli peliä ei kannata tuon kentän perusteella arvostella.

Ja oon tosiaan betassa ja kyseistä mario-kenttää oon pelannut, että tiedän kyllä mistä puhun... :D
lainaa
Mi5

27.09.2008 klo 17.50

Anon is not your personal army...
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

27.09.2008 klo 18.00

Repesin aikas hyvin tolle Xbox tasolle. :D Hienolta vaikuttaa, pitää ostaa sit, lokakuun lopul, ku tulee. ;)
lainaa
ErkkoMhf

27.09.2008 klo 19.15

Xbox-kentän oli kuulemma tehnyt xbotti.. Oli muuten kuvien laatu suht heikko siinä Rrod-kentässä. Olikohan sitten otettu kännykällä kun olivat tuon tasoisia. Jos joku betassa mukana oleva voisi kokeilla ottaa ihan kunnon kameralla kuvia ja kertoa sitten minkä laatuisia ne kuvat on kun ne laittaa "taustalle"...
lainaa
siismitä

27.09.2008 klo 19.31

stammy kirjoitti:
Mario leveliä katsellessa alkaa tosiaan pahasti haukotuttamaan. Taitaa olla tämän pelin vahvuus selkeästi siellä luomisen puolella, kun itse gameplay näyttää noin ankealta.

Imo.
Tietämättömyys on maailman palkka...kuka sanoi näin...? Itse sain LBP:n beta-avaimen ja voin puolueettomasti vastata että ohjaus toimii hyvin jopa betaksi joka on vanhaa koodia(puolueettomalla meinasin: omistan myös poksin)ja kenttäeditori on aivan mahtava!
lainaa
Vinnie

27.09.2008 klo 19.46

Oma suosikki-konsolisodan lietsonta-kartta pelissä on ehdottomasti Gears of War-LBP Joyride -niminen härdelli.

Mahtava beta, kerta kaikkiaan. :)
lainaa
24Rocks

27.09.2008 klo 19.52

ErkkoMhf kirjoitti:

Niin mutta tämän pelin kantava voima on juuri tuo "tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys". Kannattaa pitää mielessä että "tavallinen pulliainen" ei jaksa panostaa ruutuihin monen päivän edestä. Siis samaan tapaan kuin pelintekijät tuolla Media Molecule:lla.

Kantava voima on joo tämä pelaajille annettu luomisen mahdollisuus, mutta kyllä sieltäkin tulee tosiaan erottumaan jyvät akanoista. Ja noiden videoiden perusteella tuo Mario-kenttä ei ole niitä jyviä nähnytkään. Sitä paitsi Media moleculehan aikoo valita betassa luoduista kentistä vain parhaat, jotka pistetään jakoon sitten pelin julkaisun yhteydessä.

"Leo Cubbin, producer of LittleBigPlanet, confirmed to LittleBigMadness.com that all the user created content from the Beta version of the game won't be usable in the full version.

It looks like this subject was discussed a long time ago, but are the level creators aware of it?...

However Leo admitted that they may pick the best levels and transfer them to the real game."

http://www.littlebigmadness.com/news/littlebigplanets-bet

ErkkoMhf kirjoitti:

Enkä usko että pelintekijöiden ruutuja on kumminkaan loputtomiin vaan sitä joutuu kahlaamaan loputtomassa suossa että löytää sen 20% niiden tuhansien joukosta.

Ja mitä tulee tuohon Media moleculen bluraylle ymppäämään tasojen määrään, niin niitä pitäisi olla se viitisenkymmentä kappaletta jonkin sortin tarinan tms. kera.

"In a recent interview with Little Big Planet developer Media Molecule’s Jim Unwim, the interface designer revealed some interesting facts about the PlayStation-3 exclusive cutesy puzzle platformer with an (online) world creator twist.

Little Big Planet’s level count will be “Around 50-ish. There’ll be an interlinking story, too, so it’s not just a random selection of levels."
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.09.2008 klo 12.50

Saatana, kun en betaan meinaa päästä. No jos pääsen, niin teen sellaisen kentän, että alta pois ja näytän vähän LittleBigPlanetin mahdollisuuksia. Odotan itse peliä kuin kuuta nousevaa, mutta tosiaan tuo Mario-kenttä (ja alempi myös) vaikuttivat ihan perhanan tylsiltä ja pelaajat eivät edes osanneet ohjata noita hahmoja. Kuka vain osaisi tehdä tuollaisenkin Mario-kentän hetkessä. Pelkkä pahvinen taustakin, ei mitään väritystä ja vihollisetkin aika onnettomia. Pitää joskus väsätä itekki joku Mario-kenttä ja kuvata se sitten videolle, samalla näyttäen vähän gameplaytä. Ei se muissa videoissa tosiaan ole noin kökköä. Tyyppi ei vain osannut pelata ja evotti.

Peace out, yo.
lainaa
ylihypetetty_tekele

28.09.2008 klo 15.52

LeCtUrE kirjoitti:
Onpas tylsän näköinen peli. En vieläkään tajua mikä tässä joitain niin kiehtoo :/


Samaa mieltä. Kenttäeditori toki saattaa tarjota viihdettä illaksi-pariksi, mutta ilman sitä pelistä ei montaa tuntia riemua irtoaisi. Tyypillisen tylsää tasohyppelyä.

lainaa
LBP

28.09.2008 klo 20.25

ylihypetetty_tekele kirjoitti:
Samaa mieltä. Kenttäeditori toki saattaa tarjota viihdettä illaksi-pariksi, mutta ilman sitä pelistä ei montaa tuntia riemua irtoaisi. Tyypillisen tylsää tasohyppelyä.

Sanoo kateellinen xbotti. Nettihuhujen mukaan pelin kampanjan pitäisi olla vähintään 12h mittainen ja editorin ansiosta kenttiä on melkeinpä loputtomasti vielä tämänkin jälkeen. Sitä paitsi perinteisesti tasohyppelyt ovat olleet pääosin yksin pelattavia, esim. Super Mario. LittleBigPlanetissa panostetaan monin pelattavuuteen. Hyvin toteutetut kentät ja puzzlejen ratkaiseminen eteenpäin pääsemiseksi ovat taatusti suurta hupia coopilla kavereiden kanssa. Sitä paitsi onhan kyseinen peli mukavaa vaihtelua loputtomaan aivottomien räiskintöjen tulvaan verrattuna.

Pari yhteistyöpeliä esittelevää videota:
http://www.gametrailers.com/player/17548.html?type=
http://www.gametrailers.com/player/29494.html?type=
lainaa
Evolut1on

29.09.2008 klo 12.19

Ahaa, pelissä on siis mahdollista tehdä jopa erilaisia pelejä. Todella mielenkiintoinen peli tulossa!

Minä kun itse odotin, että tämä on tavallinen tasohyppely ja siinä pystyisi tehdä ainoastaan pelkkiä kenttiä, mutta näköjään pelin sisällä voi luodakin näköjään jopa erilaisia pelejä! Toisin sanoen tämä on monta eri peliä yhden pelin sisällä ja vain mielikuvitus on rajana.

Tästähän on tulossa mullistava uudistus tulevaisuuden peleihin! Pelaajat itse saavat päättää mikä on peliaihe ja mitä siinä tehdään.

Esimerkkinä jo mainittu Tetris, sitten myös Mario-tasohyppelykenttä, unohtamatta ajopelikenttiä, joita varmasti tullaan tekemään ja en olisi yllättyisi, jos joku tekisi jonkinlaisen tanssipelikentän tästä, varsinkin kun hahmoa voi melko yksityiskohtaisesti hallita (esim. käsiä liikutella). Myös räiskintäpelikenttiä saattaa tulla, jos vain Media Molecule tekee sen mahdolliseksi.

Mullistava peli onnistuessaan ja voi vaikuttaa siihen, kuinka tulevaisuudessa pelaamme pelejä. Tämä voi muuttaa pelaamisen tulevaisuuden niin, että tulevaisuudessa pelit eivät ole rajattu pelin tekijän mielen mukaan vaan me pelaajat saamme päättää suunnan! Me pelaajat saamme siis itse päättää mitä haluamme ostamamme pelin olevan, mikä sen peligenre on ja mitä teemme siinä.

Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan miten peli kehittyy ja miten muutkin pelit tulevaisuudessa kehittyvät! Loistavaa Media Molecule!
lainaa
SuperSack

09.10.2008 klo 18.32

LittleBigPlanet Super Sack Bros World 1
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/274443.html

Little Big Planet: Super Sack Bros
http://www.youtube.com/watch?v=Nal6NXfQ0s4
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova