LittleBigPlanetilla tehty jo vaikka mitä: Tetris, Mario, X360...
Tuhannet ihmiset on kutsuttu viime viikolla mukaan LittleBigPlanetin betatestiin ja se alkaa kantaa hedelmää. Lähes Spore-olentotulvan tapaan internet alkaa olla pullollaan LBP:llä tehtyjä luomuksia. Tässä niistä muutamia.
Kotaku esittelee LBP:llä tehtyä Super Mario Bros -tasoa, jollaisia tullaan varmasti näkemään lisääkin.
1upin uutisoima LBP-luomus taas lietsoo kekseliäästi konesotaa, ja koska peli on PS3:n yksinoikeus, kohteena on tietenkin se Microsoftin kone.
Pelin kehittäjän Media Moleculen sivuilta taas löytyy varsin huikea Tetris-luomus. Näyttää siltä, että LBP:n kenttäeditori pystyy monenlaiseen - eikä kyseessä ole vielä edes lopullinen versio.
Kotaku esittelee LBP:llä tehtyä Super Mario Bros -tasoa, jollaisia tullaan varmasti näkemään lisääkin.
1upin uutisoima LBP-luomus taas lietsoo kekseliäästi konesotaa, ja koska peli on PS3:n yksinoikeus, kohteena on tietenkin se Microsoftin kone.
Pelin kehittäjän Media Moleculen sivuilta taas löytyy varsin huikea Tetris-luomus. Näyttää siltä, että LBP:n kenttäeditori pystyy monenlaiseen - eikä kyseessä ole vielä edes lopullinen versio.
Keskustelut (26 viestiä)
27.09.2008 klo 12.54
Ja V2:lla taisi jäädä tällainenkin uutinen uutisoimatta:
Newell says Valve needs to invest in PS3 development
In a recent interview with 1Up.com Valve's co-founder and resident PS3 hater, Gabe Newell, has stated that the company needs to start thinking about development for the PS3. "I think we need to do a good job with supporting the PS3 with the Source engine," he says. Previously, Newell has been vocally anti-PS3, but is now saying that "we'll, over time, be directly more and more supporting the PS3 as our bandwidth allows us to."
http://www.ps3fanboy.com/2008/09/23/newell-says-valve-nee
Mutta auta armias, jos Gabe olisi taas tallaamassa PS3:sta maanrakoon niin kuin hänellä oli aikaisemmin tapana, niin johan olisi jos jonkinnäköistä uutista tarjolla täälläkin :D
Rekisteröitynyt 27.06.2008
27.09.2008 klo 13.14
Rekisteröitynyt 07.12.2007
27.09.2008 klo 14.16
27.09.2008 klo 14.18
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
27.09.2008 klo 14.23
Ja V2:lla taisi jäädä tällainenkin uutinen uutisoimatta:
http://www.ps3fanboy.com/2008/09/23/...
Ei sitä aina ehdi ps3fanboyta selaamaan, kun nämä MS-uhrimenot vievät niin paljon aikaa!
Rekisteröitynyt 02.12.2007
27.09.2008 klo 15.09
Peli vaikuttaa ihan hienolta, mutta tuo ohjaus ainakin tuossa Mario-levelissä näytti todella kankealta.
27.09.2008 klo 15.10
Peli vaikuttaa ihan hienolta, mutta tuo ohjaus ainakin tuossa Mario-levelissä näytti todella kankealta.
Samaa katselin, tempo näytti olevan äärimmäisen hidasta :|
kaipa tuota jumareissa pelaisi :D
Rekisteröitynyt 30.07.2007
27.09.2008 klo 16.14
Imo.
Rekisteröitynyt 24.05.2007
27.09.2008 klo 16.15
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.09.2008 klo 16.21
27.09.2008 klo 16.45
Mario leveliä katsellessa alkaa tosiaan pahasti haukotuttamaan. Taitaa olla tämän pelin vahvuus selkeästi siellä luomisen puolella, kun itse gameplay näyttää noin ankealta.
Imo.
Ja tämähän ei ollut itse Media Moleculen tekemä kenttä, vaan jonkun betaan osallistuneen tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys.
"It was bound to happen. Someone was going to recreate Super Mario Bros.' classic 1-1 level in LittleBigPlanet. We just didn't expect it so soon. Someone in the beta has taken the liberty of crafting a level inspired by the classic NES game. While we applaud his efforts, we're a bit saddened by the lack of spirit in this rendition. Sure, it has functioning (and creepy) goombas -- but there's too many things that are just a bit off about this creation. Thankfully, the creator has admitted that it's a work in progress."
Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.
Rekisteröitynyt 02.10.2007
27.09.2008 klo 16.53
27.09.2008 klo 17.00
Ja tämähän ei ollut itse Media Moleculen tekemä kenttä, vaan jonkun betaan osallistuneen tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys.
Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.[/quote]
Niin mutta tämän pelin kantava voima on juuri tuo "tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys". Niin kuin joku tuolla GameVideosin sivuilla kommentoi, että tämä peli on samaa luokkaa Youtuben kanssa; 80% sitä itseään ja 20% laatua.
Kannattaa pitää mielessä että "tavallinen pulliainen" ei jaksa panostaa ruutuihin monen päivän edestä. Siis samaan tapaan kuin pelintekijät tuolla Media Molecule:lla. Enkä usko että pelintekijöiden ruutuja on kumminkaan loputtomiin vaan sitä joutuu kahlaamaan loputtomassa suossa että löytää sen 20% niiden tuhansien joukosta.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
27.09.2008 klo 17.41
Kannattaisi siis tutustua peliä kehittäneen firman luomiin gameplay videoihin ennen seuraavaa trollaamis kertaa.
Omien mielipiteidensä esittäminen (asiallisesti) ei ole trollaamista, vaikka mielipide poikkeaisikin valtavirrasta.
Itseäni haukotutti lähinnä liikkumisen hitaus, johon tuskin ei ole osaa tai arpaa sillä onko kenttä ammattilaisten vai tavan pulliaisen tekemä.
En tosin tiedä saako liikkumisnopeutta säädettyä, jos saa niin hyvä. Toki tuo Mario-kenttä sinällään lisää immersiota hitaasta liikkestä, koska kenttä on niin tyhjä.
Rekisteröitynyt 08.12.2007
27.09.2008 klo 17.46
Paljon parempiakin kenttiä pelissä on, ja kyllä niitä nopeatempoisiakin löytyy. 15 minuutin maratoonikentistä 15 sekunnin pilkunviilauskenttiin. MM:n kentät on tietty sitten omaa luokkaansa..
Eli peliä ei kannata tuon kentän perusteella arvostella.
Ja oon tosiaan betassa ja kyseistä mario-kenttää oon pelannut, että tiedän kyllä mistä puhun... :D
27.09.2008 klo 17.50
Rekisteröitynyt 15.07.2008
27.09.2008 klo 18.00
27.09.2008 klo 19.15
27.09.2008 klo 19.31
Mario leveliä katsellessa alkaa tosiaan pahasti haukotuttamaan. Taitaa olla tämän pelin vahvuus selkeästi siellä luomisen puolella, kun itse gameplay näyttää noin ankealta.
Imo.
27.09.2008 klo 19.46
Mahtava beta, kerta kaikkiaan. :)
27.09.2008 klo 19.52
Niin mutta tämän pelin kantava voima on juuri tuo "tavallisen pulliaisen pikaisesti vääntämä räpellys". Kannattaa pitää mielessä että "tavallinen pulliainen" ei jaksa panostaa ruutuihin monen päivän edestä. Siis samaan tapaan kuin pelintekijät tuolla Media Molecule:lla.
Kantava voima on joo tämä pelaajille annettu luomisen mahdollisuus, mutta kyllä sieltäkin tulee tosiaan erottumaan jyvät akanoista. Ja noiden videoiden perusteella tuo Mario-kenttä ei ole niitä jyviä nähnytkään. Sitä paitsi Media moleculehan aikoo valita betassa luoduista kentistä vain parhaat, jotka pistetään jakoon sitten pelin julkaisun yhteydessä.
"Leo Cubbin, producer of LittleBigPlanet, confirmed to LittleBigMadness.com that all the user created content from the Beta version of the game won't be usable in the full version.
It looks like this subject was discussed a long time ago, but are the level creators aware of it?...
However Leo admitted that they may pick the best levels and transfer them to the real game."
http://www.littlebigmadness.com/news/littlebigplanets-bet
Enkä usko että pelintekijöiden ruutuja on kumminkaan loputtomiin vaan sitä joutuu kahlaamaan loputtomassa suossa että löytää sen 20% niiden tuhansien joukosta.
Ja mitä tulee tuohon Media moleculen bluraylle ymppäämään tasojen määrään, niin niitä pitäisi olla se viitisenkymmentä kappaletta jonkin sortin tarinan tms. kera.
"In a recent interview with Little Big Planet developer Media Molecule’s Jim Unwim, the interface designer revealed some interesting facts about the PlayStation-3 exclusive cutesy puzzle platformer with an (online) world creator twist.
Little Big Planet’s level count will be “Around 50-ish. There’ll be an interlinking story, too, so it’s not just a random selection of levels."
Rekisteröitynyt 10.04.2007
28.09.2008 klo 12.50
Peace out, yo.
28.09.2008 klo 15.52
Onpas tylsän näköinen peli. En vieläkään tajua mikä tässä joitain niin kiehtoo :/
Samaa mieltä. Kenttäeditori toki saattaa tarjota viihdettä illaksi-pariksi, mutta ilman sitä pelistä ei montaa tuntia riemua irtoaisi. Tyypillisen tylsää tasohyppelyä.
28.09.2008 klo 20.25
Samaa mieltä. Kenttäeditori toki saattaa tarjota viihdettä illaksi-pariksi, mutta ilman sitä pelistä ei montaa tuntia riemua irtoaisi. Tyypillisen tylsää tasohyppelyä.
Sanoo kateellinen xbotti. Nettihuhujen mukaan pelin kampanjan pitäisi olla vähintään 12h mittainen ja editorin ansiosta kenttiä on melkeinpä loputtomasti vielä tämänkin jälkeen. Sitä paitsi perinteisesti tasohyppelyt ovat olleet pääosin yksin pelattavia, esim. Super Mario. LittleBigPlanetissa panostetaan monin pelattavuuteen. Hyvin toteutetut kentät ja puzzlejen ratkaiseminen eteenpäin pääsemiseksi ovat taatusti suurta hupia coopilla kavereiden kanssa. Sitä paitsi onhan kyseinen peli mukavaa vaihtelua loputtomaan aivottomien räiskintöjen tulvaan verrattuna.
Pari yhteistyöpeliä esittelevää videota:
http://www.gametrailers.com/player/17548.html?type=
http://www.gametrailers.com/player/29494.html?type=
29.09.2008 klo 12.19
Minä kun itse odotin, että tämä on tavallinen tasohyppely ja siinä pystyisi tehdä ainoastaan pelkkiä kenttiä, mutta näköjään pelin sisällä voi luodakin näköjään jopa erilaisia pelejä! Toisin sanoen tämä on monta eri peliä yhden pelin sisällä ja vain mielikuvitus on rajana.
Tästähän on tulossa mullistava uudistus tulevaisuuden peleihin! Pelaajat itse saavat päättää mikä on peliaihe ja mitä siinä tehdään.
Esimerkkinä jo mainittu Tetris, sitten myös Mario-tasohyppelykenttä, unohtamatta ajopelikenttiä, joita varmasti tullaan tekemään ja en olisi yllättyisi, jos joku tekisi jonkinlaisen tanssipelikentän tästä, varsinkin kun hahmoa voi melko yksityiskohtaisesti hallita (esim. käsiä liikutella). Myös räiskintäpelikenttiä saattaa tulla, jos vain Media Molecule tekee sen mahdolliseksi.
Mullistava peli onnistuessaan ja voi vaikuttaa siihen, kuinka tulevaisuudessa pelaamme pelejä. Tämä voi muuttaa pelaamisen tulevaisuuden niin, että tulevaisuudessa pelit eivät ole rajattu pelin tekijän mielen mukaan vaan me pelaajat saamme päättää suunnan! Me pelaajat saamme siis itse päättää mitä haluamme ostamamme pelin olevan, mikä sen peligenre on ja mitä teemme siinä.
Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan miten peli kehittyy ja miten muutkin pelit tulevaisuudessa kehittyvät! Loistavaa Media Molecule!
09.10.2008 klo 18.32
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/274443.html
Little Big Planet: Super Sack Bros
http://www.youtube.com/watch?v=Nal6NXfQ0s4