Tuorein sisältö

Fallout 3:ssa yli 200 erilaista loppua

25.03.2008 klo 13.40 | Luettu: 9927 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Bethesdan Todd Howard on paljastanut, että Fallout 3:ssa on jopa yli 200 erilaista loppuratkaisua juonelle. Howardin mukaan peli on myös tuplasti laajempi kuin mitä suunnitteluvaiheessa arvioitiin. Päähenkilön kaverina pelissä häärii kerrallaan vain yksi ihmismäinen hahmo, mutta lisäksi seuralaisena voi olla myös edellisistä osista tuttu Dogmeat.

Myös sarjan historiasta tuttu Brotherhood of Steel nähdään pelissä sukupuuttonsa partaalla. Peli on Howardin mukaan valmis, mutta vaatii vielä rutkasti hiomista. Sisältöä lisätään peliin vielä viimeistelyvaiheessakin. Pelkkä pääjuonen läpipelaaminen kestää 20 tuntia ja sivujuonia seuraten peliin saa uppoamaan jopa 100 tuntia aikaa.

Fallout 3 on Howardin mukaan edelleen julkaisukunnossa tämän vuoden syksyllä.

Lähde: Destructoid

V2.fi | Matti Lintula
< Ehdota ilmaispeliä t... Tältä näyttää WiiWar... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (11 viestiä)

Aniska

Rekisteröitynyt 04.04.2007

25.03.2008 klo 13.58

"Jopa yli 200 erilaista loppuratkaisua juonelle." Vähemmän kuitenki kuin edellisissä mikäli nyt on kyseessä permutaatiot.

"Fo1 has 19 different endings, with 360 possible permutations. Fo2 has 47 endings with 1,105,920 permutations. If 200 is the number of permutations for Fo3, they are seriously behind. That would correspond to maybe 10-20 endings. But I'm assuming they'd have to be talking about permutations since you should know when designing a game whether you'll have ~12 or ~200 endings. You don't accidentally hop from 12 to 200 endings late in the development process and send in an order for 188 additional voiceovers from Ron Perlman (because he will KILL YOU). With permutations it would be thinkable, at least."

-NMA
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

25.03.2008 klo 13.59

Sitten kun ei olisi pakollinen fps ja olisi vielä vuoropohjainen
onneks ei ole pakko ostaa
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.03.2008 klo 14.18

Kyllä, kyseessä on siis erilaisia yhdistelmiä 12 selkeästi erilaisesta loppuratkaisusta, jolloin yhteenlaskettuna syntyy reilut 200 "erilaista" loppua.
lainaa
Conquer

Rekisteröitynyt 12.05.2007

25.03.2008 klo 14.30

Vähän samaa sanottiin aikanaan Westwood Studiosin tekemästä Blade Runner pelistä vuonna 1997. Kaikesta hypetyksestä huolimatta peli myi huonosti.
lainaa
Mateba

Rekisteröitynyt 11.04.2007

25.03.2008 klo 14.43

No.. sentään Dogmeat on kehissä. :)
lainaa
pumm1

Rekisteröitynyt 22.01.2008

25.03.2008 klo 14.50

Toivottavasti on hypetyksen arvoinen. :) Tätä odotellessa.
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.03.2008 klo 15.05

Ex_Digital kirjoitti:
Sitten kun ei olisi pakollinen fps ja olisi vielä vuoropohjainen
onneks ei ole pakko ostaa


Luojan kiitos ei ole vuoropohjainen. Isoissa taisteluissa oli perseestä odotella vihollisten tekemisiä.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

25.03.2008 klo 15.50

^ Eikös tästä tullutkaan vuoropohjaista? Itselleni se on lähestulkoon yksi ja sama.
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.03.2008 klo 16.34

cs_bot kirjoitti:
^ Eikös tästä tullutkaan vuoropohjaista? Itselleni se on lähestulkoon yksi ja sama.


Eo. Reaaliaikasta + pause-toiminto (jos haluaa).

Minä itse en niinkään välitä miten taistelut toimivat, haluan vain nähdä Falloutin maailman uudemmilla grafiikoilla (graffahoro D:)
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

25.03.2008 klo 16.49

Mopez kirjoitti:
Ex_Digital kirjoitti:
Sitten kun ei olisi pakollinen fps ja olisi vielä vuoropohjainen
onneks ei ole pakko ostaa

Luojan kiitos ei ole vuoropohjainen. Isoissa taisteluissa oli perseestä odotella vihollisten tekemisiä.

Aivan. Vuoropohjaisuus aiheutti vain rasittavaa pelaajan simputusta Fallout 2:ssa. Tokihan tähän vaikuttaa hahmotyyppi jolla haluat pelata, mutta puhtaasti aseisiin suuntautunut hahmo kun ei ota mitään lähitaistelu skillejä, niin erityisesti pelin alku on melkoista tuskaa kun yrität potkimalla tai keihäällä vihuun osua. You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Hit with 8 points, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed, You Missed... no joo meni pointti varmaan perille. Myöhemmin taas isot taistelut aiheuttavat melkoista haukottelua.

Siitä huolimatta vaikka vuoropohjaisuutta ei nähdä Fallout 3:ssa ja peli on First Person kuvakulmasta, pelkään vähän, että tästä tulee Oblivionin kaltainen tylsä mättö. Toisaalta, suurin ongelma itselleni Oblivionissa oli tylsä maailma ja yllätyksetön ympäristö (sekä level skaalautuvat vihut), olisin kaivannut vähän enemmän silmät reväyttäviä vihuja (esim. lohikääremeitä tai muita kokoluokassaan vastaavia vihollisia), upeampia luolastoja ja vaihtelevampia ilmastoja jne. Koska Falloutin maailma on jo todettu mielenkiintoiseksi (ydintuhon jälkeiset maailmat kiehtovat minua suuresti) saattaa tämä suurin ongelma olla tipotiessään Fallout 3:n kohdalla. Noh, näkee mitä tuleman pitää. Toivotaan parasta.
lainaa
Ihme_jengiä_nykyisin

13.04.2008 klo 01.16

Älä pelaa jos vituttaa, siihen aikaan löytyi kyllä jokaista vuoropohjaista peliä kohti sata reaaliaikaista. Niistä valitsemaan jos ei miellytä. En oikeastaan käsitä miksi alunperin vuoropohjaisesta pelistä pitää tehdä reaaliaikainen niille, jotka eivät pidä vuoropohjaisista peleistä.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova