Tuorein sisältö

No Man's Sky murskasi Steamin ennätyksen

14.08.2016 klo 17.00 | Luettu: 29160 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


PlayStation 4:llä ja PC:llä menneellä viikolla ilmestyneen No Man's Skyn menestys hakee toistaiseksi vertaistaan. Ainakin vuoden 2016 osalta.

PC Gamer kertoo Steamissa ilmestyneen version saavuttaneen julkaisupäivänään yhteensä 212 620 pelaajan yhtäaikaisen piikin. Lukema on kuluvan vuoden ylivoimainen ennätys, sillä esimerkiksi XCOM 2 ylsi 133 022 pelaajan lukemaan. Muita kuluvan vuoden lukeamia ovat Doomin 44 271 räiskijää sekä Dark Souls 3:n 129 975 kuolevaa ritaria.

Julkaisupäivän kunnioitettava lukema jää toki kalpeaksi varjoksi esimerkiksi Dota 2:n noin miljoonan pelaajan yhtäaikaiselle lukemalle, mutta kyseessä on kaikesta huolimatta vuoden toistaiseksi suurin julkaisupäivän lukema.

Kehittäjästudio Hello Games ei ole kuitenkaan jäänyt ainoastaan poksauttelemaan kuohuvia juhlajuomia, sillä luvassa on liuta päivityksiä. Työstössä ovat ainakin PC-version ilmenneet bugit sekä PlayStation 4 -versiota riivaava verkkoviive.

V2.fi | Markus Mesiä
< Yön kevyt peliaihein... Tappelupelien klassi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (34 viestiä)

bhshgibnonon

14.08.2016 klo 17.25 23 tykkää tästä

Paska floppi silti
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

14.08.2016 klo 17.29 23 tykkää tästä

Olisitte voineet mainita myös että tuon alkupiikin jälkeen reippaat 1/3 ei ole ollenkaan palannut pelin ääreen, Steamin-refund toiminto on myös rikkomassa käyttöennätystä, peli on saanu äärimmäiset murska-arvostelut ja haukuttu pystyyn lähes täysin yksimielisesti koko pelaajayhteisön osalta, että PC-versiota vaivaavat ongelmat ovat niin pahoja ettei vastaavia ole aikaisemmin nähty ja Hello Games kusettaa ja valehtelee ihmisille aivan päin näköä twitterissä.

Mutta niin...jes hieno ennätys wuhuu!
Muokannut: Bladekill 14.08.2016 klo 17.30 lainaa
bossi

14.08.2016 klo 17.32 4 tykkää tästä

Eläs nyt höpötä joutavia Bladekill. Kirjoutus hetkelläkin 150k pelaajaa pelissä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

14.08.2016 klo 17.46 12 tykkää tästä

bossi kirjoitti:
Eläs nyt höpötä joutavia Bladekill. Kirjoutus hetkelläkin 150k pelaajaa pelissä.

SteamDB mukaan julkaisussa on ollut 212,613 pelaajaa, 24h piikki on 141,027 eli 2/3. Tällä hetkellä pelaajia on 100k.
lainaa
ryöväri

14.08.2016 klo 17.51 11 tykkää tästä

Sean Murray vanha roisto:
http://i.imgur.com/JgUw0uv.png
lainaa
M454

14.08.2016 klo 17.53 9 tykkää tästä

Erittäin huonosti pyörii PC versio. Thank the maker for piratismi. Hetken kokeilin ja olen sitä mieltä, että onneksi en tuhlannut tähän ylihypetettyyn raakileeseen senttiäkään. Ehkä sitten kun peli pyörii kunnolla ja pääsee beta vaiheesta ohi, hintakin sillon varmaan sen 5e niin ehkä voisin silloin ostaa kun se on valmis.
lainaa
Maailma_sekaisin

14.08.2016 klo 18.09 6 tykkää tästä

En ymmärrä tätä katkeruuden ja itkemisen määrää. Alusta asti Hello Games / Sean Murray on sanonut, että peli sisältää monipeliominaisuuksia mutta ei itse moninpeliä. Hello Games, 15 hengen, kokoiselle yhtiölle on älyttömän hieno saavutus saada näin suuriluonteinen peli markkinoille.
Jos peliä ei markkinoida tai hypetetä, ei peli silloin menesty. Nyt ihmisille on hype noussut kuumeen lailla päähän ja ovat hype-huuruissa luuleet liikoja pelistä.
lainaa
njigfphdpi

14.08.2016 klo 18.10 1 tykkää tästä

M454 kirjoitti:
Erittäin huonosti pyörii PC versio. Thank the maker for piratismi. Hetken kokeilin ja olen sitä mieltä, että onneksi en tuhlannut tähän ylihypetettyyn raakileeseen senttiäkään. Ehkä sitten kun peli pyörii kunnolla ja pääsee beta vaiheesta ohi, hintakin sillon varmaan sen 5e niin ehkä voisin silloin ostaa kun se on valmis.


Eli aivan sama kuin pelaisit ilmaiseksi
lainaa
pompom

14.08.2016 klo 18.13 13 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Olisitte voineet mainita myös että tuon alkupiikin jälkeen reippaat 1/3 ei ole ollenkaan palannut pelin ääreen, Steamin-refund toiminto on myös rikkomassa käyttöennätystä, peli on saanu äärimmäiset murska-arvostelut ja haukuttu pystyyn lähes täysin yksimielisesti koko pelaajayhteisön osalta, että PC-versiota vaivaavat ongelmat ovat niin pahoja ettei vastaavia ole aikaisemmin nähty ja Hello Games kusettaa ja valehtelee ihmisille aivan päin näköä twitterissä.

Mutta niin...jes hieno ennätys wuhuu!


Aika mielenkiintoista tekstiä. No Man's Sky ei ole saanut "murska-arvosteluja": Metacriticin keskiarvo (PS4) on tällä hetkellä 70. Arvosteluista 13 on positiivisia, 18 mixed ja yhtään negatiivista ei ole. Käyttäjäarvioistakin yli puolet on antanut positiivisen arvosanan. Ironista, että syytät Hello Gamesia valehtelusta, vaikka viestisi faktat ovat ihan höpöhöpöä.

Paniko Sean Murray lukion ihastustasi vai oletko muuten vain hupiukko?
lainaa
Dreakki

14.08.2016 klo 18.20 9 tykkää tästä

Jostain kumman syytä monilla tuntuu olevan tämän pelin suhteen hiekkaa pimpissä. Eikö 3000 euron munan jatke jaksa pyörittää 4k60fps?
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

14.08.2016 klo 18.20 7 tykkää tästä

@Bladekill: Miten ihmeessä sinä yhtäaikaisten pelaajien määrästä pystyt vetämään johtopäätöksen, että kolmasosa pelaajista ei ole pelannut ollenkaan julkaisun jälkeen peliä? Nuo tilastot eivät kerro yksittäisten pelaajien käyttäytymistä, joten siitä ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Jossain toisessa yhteydessä sinut lynkattaisiin noin puutteellisesta, valheellisesta ja harhaanjohtavasta tilastojen tulkinnasta.

En myöskään usko, että vajaa 25% refund rate rikkoo mitään ennätyksiä, vaikka iso luku onkin.
Muokannut: Schnail 14.08.2016 klo 18.31 lainaa
awryj

14.08.2016 klo 18.26 14 tykkää tästä

Bladekilliltä tuntuu tulevan aika usein aikamoisen älytöntä kommenttia. Veikkaisin että huutaa vain internetin mukana, kun on se niin siistiä haukkua netissä pelintekijöitä.
lainaa
OldHorny

Moderaattori

Rekisteröitynyt 11.10.2007

14.08.2016 klo 18.32 13 tykkää tästä

PS4-versio tuli ennakkotilattua ja itselleni tämä peli on yksi parhaimmista, ellei parhain, peli Ps4:lla, ainakin tähän mennessä. Peli on juuri sitä, mitä kuvittelinkin ja paljon enemmän. Ja kuitenkin seurannut pelin kehitystä alusta asti.

Nämä ihmiset ketkä itkevät moninpelin puuttumista, niin koko aika on sanottu, että kyseinen peli ei sisällä moninpeliä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyseessä on yksinpeli, jossa on mahdollista törmätä muiden löytämiin planeettoihin, kasveihin ja eläimiin. On myös mahdollista nähdä muita pelaajia, mutta ei pelata heidän kanssaan. Mahdollinen oikea moninpeli olisi tulossa sitten myöhemmin päivityksen muodossa. Ainakin co-opista on ollut puhetta.

Itse olen peliin koukussa täydellisesti. Rauhallista tutkimista, upeita maisemia, ei-niin upeita maisemia ja koko aika törmää johonkin uuteen. Ja kehittäjät ovat sanoneet tukevansa peliä ilmaisten päivitysten muodossa.

Tämä peli ei todellakaan ole kaikille, mutta niille, keille tämä peli on, niille tämä on uskomaton kokemus.
Muokannut: OldHorny 14.08.2016 klo 18.34 lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

14.08.2016 klo 20.44 4 tykkää tästä

No Man's Sky, One Man's Lie
https://www.youtube.com/watch?v=TVrDaudzn64

Kaipa tuon voisi joskus puolen vuoden päästä poimia alelaarista, kunhan saavat sen ensin pelattavaan kuntoon.
Muokannut: Sir_Rymylys 14.08.2016 klo 20.52 lainaa
Liimaletti

14.08.2016 klo 22.16 1 tykkää tästä

Jännä kyllä miten kovia tunteita tämä pelin on herättänyt. Erityisesti juuri tuollaisia Bladekillin tyylisiä täysin höpöjuttuja. Samankaltaista settiä voi lukea pelin foorumeiltakin. Ihan siis täysin tunteella reagoidaan tähän peliin, ja vielä jotenkin poikkeuksellisen voimakkaasti. Tosin, tälläinen tunteella reagoiminen on kyllä erityisesti Indie-pelien kohdalla selvästi lisääntymässä. Monet pitkään kehitteillä olleet Early Access pelit, jotka ovat aiemmin saaneet lähes yksimielistä ylistystä, on yhtäkkiä saaneet ties mitä foliohattuisia salateoreetikkoja selittämään mikä peleissä mättää.

Itselläni on aika sekavat mielipide NMS:sta. Peli on monelta osin loistava, mutta monelta osin myös todella puutteellinen. Ehkäpä tämä saa päivitysten myötä lisää lihaa luiden ympärille, mutta 18h pelaamisen jälkeen kävi kyllä tympimään. Odotellaan mitä jatkossa tulee, jos tulee mitään.
lainaa
htponbdp

14.08.2016 klo 22.31 5 tykkää tästä

Liimaletti kirjoitti:
Jännä kyllä miten kovia tunteita tämä pelin on herättänyt.


Lähinnä tulee mieleen että miten tällainen hype on edes mahdollinen. Jonkun jättistudion kehittämä jättibrändillä ratsastavan pelin voi vielä joten kuten ymmärtää, mutta tämmöinen pikkupeli josta ei ole juuri mitään paljastettu...

Ja toisaalta taas palataan siihen että onko 70 pistettä täysin sontapaska peli vai keskiverto vai mitä. Jotenkin haiskahtaa siltä että taas on tulossa yksi pelimaailman "entitlement"-skandaali. Pulju on tehnyt pikkupeliä ja yrittänyt markkinoida sitä kiertelemällä ja kertomalla asioista mahdollisimman salamyhkäisesti samalla kun kaulaparrat ovat odottaneet messiasteosta joka tekee jokaisesta kellarin Neil Armstrongin
lainaa
PCKKA

14.08.2016 klo 22.44 3 tykkää tästä

htponbdp kirjoitti:
Liimaletti kirjoitti:
Jännä kyllä miten kovia tunteita tämä pelin on herättänyt.


Lähinnä tulee mieleen että miten tällainen hype on edes mahdollinen. Jonkun jättistudion kehittämä jättibrändillä ratsastavan pelin voi vielä joten kuten ymmärtää, mutta tämmöinen pikkupeli josta ei ole juuri mitään paljastettu...

Ja toisaalta taas palataan siihen että onko 70 pistettä täysin sontapaska peli vai keskiverto vai mitä. Jotenkin haiskahtaa siltä että taas on tulossa yksi pelimaailman "entitlement"-skandaali. Pulju on tehnyt pikkupeliä ja yrittänyt markkinoida sitä kiertelemällä ja kertomalla asioista mahdollisimman salamyhkäisesti samalla kun kaulaparrat ovat odottaneet messiasteosta joka tekee jokaisesta kellarin Neil Armstrongin


Hypejuna lähti väärille raiteille kaksi vuotta sitten E3 messuilla. Porukka hyppäsi mukaan junaan ja loivat ITSE omassa päässään älyttömiä odotuksia pelille ja nyt sitten vetävät itkupotkuraivareita netissä.

Mikäli peliä ei olisi hypetetty ja hinta olisi ollut 30-40e metassa arvosana olisi ainakin 10 korkeampi.
lainaa
wifif

15.08.2016 klo 00.02

Onko kellään tietoa tuleeko tuo myös jossain vaiheessa Xbox Onelle ???
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

15.08.2016 klo 06.53 10 tykkää tästä

pompom kirjoitti:

Aika mielenkiintoista tekstiä. No Man's Sky ei ole saanut "murska-arvosteluja": Metacriticin keskiarvo (PS4) on tällä hetkellä 70. Arvosteluista 13 on positiivisia, 18 mixed ja yhtään negatiivista ei ole.
Käyttäjäarvioistakin yli puolet on antanut positiivisen arvosanan. Ironista, että syytät Hello Gamesia valehtelusta, vaikka viestisi faktat ovat ihan höpöhöpöä.

Pakko nostaa kyllä hattua. Tämä on ehkä yksi hauskimmista yrityksistä puhua mustaa valkoiseksi. :D Oma suosikkini oli tuo "Käyttäjäarvioistakin yli puolet on antanut positiivisen arvosanan.", mutta unohdit kuitenkin mainita, että 4.9/10. :DDD PC-versio on tällä hetkellä 2.9/10.

Muutenkaan en oikein edes tiedä mistä lähtisin liikkeelle.

Ensinnäkään konsoliarvosteluilla ei ole positiviiseen suhtaan lähinnä minkäänlaista painoarvoa, kun sillä puolella on totuttu paskan syömiseen ja selittelyyn siitä kuinka keskinkertaiset viritykset ovat "huippukamaa", koska mentaliteetti on lähinnä se että "antakaa mitä tahansa pelattavaa kunhan nyt vain olisi edes jotain".

Toiseksi 70/100 on paska. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ylipäätään useimmiten alle 80/100 pelejä ei kannata vaivaantua edes warettamaan ellei satu olemaan jonkin pelin ominaisuuden äärimmäinen fani.

Kolmanneksi Metacriticin positiiviset, mixed, negative skaala ei merkkaa mitään koska se sopii lähinnä tähtiarvosteluihin eikä missään määrin yleisimpiin 0-10 ja 0-100 -asteikkoihin missä lähinnä arvosteluskaalan loppupää 60/70-100 merkitsee ja kaikki alle menevä on käyttökelvotonta.

Hello Gamesin valehtelu ja kieroilu on todistettu lukuisia kertoja. Sean Murray kierteli melkein kaikki mahdolliset haastattelut selittäen kuinka pelaajat voivat nähdä toisensa, mutta todennäköisyys on häviävän pieni. Kuitenkin heti pelin julkaisun jälkeen 2 pelaajaa menivät samalla planeetalle, samaan paikkaan ja eivät nähneet toisiaan. Myöskin päivä/yö-sykli oli molemmilla aivan eri.

Miten Hello Games reagoi?

"Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind"

...tämä ei ole enää valehtelua vaan valehtelulla irstailua.

pompom kirjoitti:

Paniko Sean Murray lukion ihastustasi vai oletko muuten vain hupiukko?

Tuskin.
Minulla ei ole senttiäkään kiinni tässä pelissä ja vaikka olisikin niin minun talouttani ei yksi 60e haittaisi niin paljoa, että pitäisi alkaa tähän kiihkofanaattiseen denial-sirkukseen kun jengi ei halua uskoa, että ovat joutuneet hypen ja kusetuksen uhriksi.

En myöskään lähde tähän tuhkimotarina-bullshittiin mukaan kuinka "pieni rohkea pelistudio lähtee yrittämään ennen näkemätöntä ja luovaa peliä ja voittaa ison julkaisijan puolelleen" jne.

Olit indie, EA tai Ubisoft samat säännöt pätee. Jos teet paskaa, teet paskaa. Jos valehtelet, valehtelet.

Maailma_sekaisin kirjoitti:
Hello Games, 15 hengen, kokoiselle yhtiölle on älyttömän hieno saavutus saada näin suuriluonteinen peli markkinoille.

Tämä on juuri se ongelman ydin. Kun tastalla on pieni indie-studio niin yhtäkkiä onkin oikeutettua tunkea paskaa pelaajien naamalle. En näe mitään hyötyä tällaisessa "Tukholma-syndroomassa".

Maailma_sekaisin kirjoitti:

Jos peliä ei markkinoida tai hypetetä, ei peli silloin menesty. Nyt ihmisille on hype noussut kuumeen lailla päähän ja ovat hype-huuruissa luuleet liikoja pelistä.

Ilmeisesti ihmisillä on hype noussut päähän kun ovat olettaneet, että peli toimisi. Muutenkin kusettaminen ja huijaus eivät miksikään muutu eivätkä ole yhtään sen oikeutetumpia ilman hypeä tai sen kanssa.

Schnail kirjoitti:
@Bladekill: Miten ihmeessä sinä yhtäaikaisten pelaajien määrästä pystyt vetämään johtopäätöksen, että kolmasosa pelaajista ei ole pelannut ollenkaan julkaisun jälkeen peliä? Nuo tilastot eivät kerro yksittäisten pelaajien käyttäytymistä, joten siitä ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä.

Ei siitä 100% voikaan, mutta välittömästi julkaisun jälkeen näkyvät piikit ovat erittäin hyvin suuntaa antavia ja ero on aivan selkeä kun vertaa muihin tällaisiin "isompiin" julkaisuihin ja niiden pelaajamäärien laskuun.

Schnail kirjoitti:

Jossain toisessa yhteydessä sinut lynkattaisiin noin puutteellisesta, valheellisesta ja harhaanjohtavasta tilastojen tulkinnasta.

Onneksi yleensä välttelen yhteyksiä missä vastapuolen väittelijöitä lynkataan. Terveisiä sinne viidakoon.

Schnail kirjoitti:

En myöskään usko, että vajaa 25% refund rate rikkoo mitään ennätyksiä, vaikka iso luku onkin.

Jos ei nyt auennut niin nämä olivat lähinnä heittoja ihan vain sillä perusteella miten pelaajat ovat reagoineet tähän. Todellisuudessa minulla ei mitään käsitystä refund-määristä, mutta mikäli tuo 25% pitää paikkansa niin tuohan on aivan käsittämätöntä. Refund siis ei ole mikään instant-funktio vaan sitä varten tulee lähettää erillinen hyvityspyyntö.

Liimaletti kirjoitti:
Jännä kyllä miten kovia tunteita tämä pelin on herättänyt. Erityisesti juuri tuollaisia Bladekillin tyylisiä täysin höpöjuttuja. Samankaltaista settiä voi lukea pelin foorumeiltakin. Ihan siis täysin tunteella reagoidaan tähän peliin, ja vielä jotenkin poikkeuksellisen voimakkaasti.

Eikö tämä ole aika ironista? Kommenteissani ei ole minkäänlaista tunteilla reagointia vaan raaka totuus sellaisenaan samoin kuin lähes kaikissa muissakin kommenteissa joissa sanotaan suorat sanat.

Sen sijaan fanaatikot, jotka yrittävät saada paskaa näyttämään kullalta puhuvat siitä "kuinka hieno saavutus tämä on pieneltä studiolta", puhuvat lynkkauksista, kommentoivat lähes yksinomaan ad hominemilla koska raivo on niin suuri ja yrittävät vielä väittää ettei studio olisi valehdellut vaan ihmisillä olisi muka "ollut liian suuret odotukset" vaikka twitterissä ja youtubessa on loputtomasti todistusaineistoa aivan räikeistä ja kiistattomista valeista.

Muuallakin internetissä ja myös tuolla metacriticissä tuntuu olevan pääosin sama linja. Kritisoijat sanovat asiat suoraa ja ovat aika pitkälti älykköjä ja rationalisteja kun taas puolustelijat räyhääviä lapsia jotka eivät halua hyväksyä totuutta.

Olisiko kyse sitten vanhempi sukupolvi vs nuorempi sukupolvi asettelusta? Kokeneemmat pelaajat ovat ennenkin nähneet hypehuijauksia ja ovat todennäköisesti jo siinä iässä että ovat taloudellisesti itsenäisiä kun taas nuorempien pelaajien kohdalla on joko säästetty pitkään rahaa tähän peliin tai sitten vanhemmat ovat luvanneet yhden pelin ja nyt kun mentiin ansaan niin pitää kaikin keinoin alkaa puolustelemaan omaa hankintaansa ja sitä ettei joutunut huijatuksi. Vähän samaan tapaan kuin konsolisodassa. :)

Btw. Vinkkinä ensi kerralle. Kannattaa jättää tuon "höpö"-sana käyttäminen vähemmälle. Vaikka kirjoitteletkin eri nikeillä anonyymisti niin kyllä tästäkin ketjusta huomaa, että useampi viesti on samalta tyypiltä. :D
Muokannut: Bladekill 15.08.2016 klo 06.57 lainaa
Dreakki

15.08.2016 klo 07.07 7 tykkää tästä

Mee Bladekill vaikka töihin, niin ei jää aikaa näihin itkupotkuraivareihin.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

15.08.2016 klo 07.16 3 tykkää tästä

Dreakki kirjoitti:
Mee Bladekill vaikka töihin, niin ei jää aikaa näihin itkupotkuraivareihin.

Kiitos, että vahvistat tuota edellä mainitsemaani analyysiä.

Ja olen lomalla, joten en taida. :)

Sir_Rymylys kirjoitti:
No Man's Sky, One Man's Lie
https://www.youtube.com/watch?v=TVrDaudzn64

Kaipa tuon voisi joskus puolen vuoden päästä poimia alelaarista, kunhan saavat sen ensin pelattavaan kuntoon.


Mietin itsekin, että jos tuo PC versio saadaan joskus perusteellisesti korjattua niin ehkä tuo olisi sen 5e arvoinen jossain Steamin alennuksessa. Toisaalta taas minkä tahansa rahasumman antaminen noille rikollisille olisi epäeettiistä.
Muokannut: Bladekill 15.08.2016 klo 07.31 lainaa
Whutpire

15.08.2016 klo 10.03 3 tykkää tästä

Kyllä on aika surkea esitys ainakin tuo pelin PC versio. Esimerkkinä vaikka nuo monen sekunnin tauot pelissä missä koko peli pysähtyy täysin.

Ihme fanipoikia vaan täällä kommentoimas miten on mahtava peli, eikä siinä mitään jos kaikenmaailman kura joillekkin menee ilman suppiloakin, ei ole minulta millään tavalla pois.
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

15.08.2016 klo 10.39 3 tykkää tästä

Peli näytti hyvältä. Proseduraaligeneraatio hiekkalaatikossa ja avaruuden tutkiminen ovat olleet vuosia kaksi hauskinta genreä rentoutua, joten peli on ollut tutkalla heti kun ensimmäiset videot näkyi netissä.

Gameplay videoiden jälkeen NMS näyttää niin ontolta kuorelta, että peli on kuin Minecraft alkuaikoina. Kerää tavaraa että pääset toiselle planeetalle, että voit kerätä lisää tavaraa vaihtaaksesi planeettaa. Eikä millään mittarilla kuudenkympin väärti.

Mutta odotellaan nyt. Ne, joille tuo peli jo riittää maksakoot siitä heti, ite ostan sitten kun devaajat ovat lisänneet sinne edes puolet suunnitelluista ominaisuuksista. Sen verran vajailla ominaisuuksilla julkaisivat että olisivat voineet julkaista early accessillä, varsinkin kun pelissä näyttäisi olevan pahemmat suoritusongelmat kuin Space Engineersissä(Täysin pelikelvoton joillain, ei mitään ongelmia toisilla).

Sama kuin tuoreimman Hitmanin kanssa: Kunhan koko peli on ulkona, sitten kärkytään alennuksesta kokeiluun.
lainaa
Widowmaker

Rekisteröitynyt 11.09.2014

15.08.2016 klo 11.35 5 tykkää tästä

Tässä se nähdään miten pelin suurin vahvuus kääntykin suurimmaksi heikkoudeksi. Universumin laajuus ei merkitse mitään jos sisältö on näin puolivillaisesti toteutettu. Pelaan paljon mieluummin tiiviimmässä maailmassa täynnä yksityiskohtia kuin tällasta tyhjää ja loputonta maailmaa jossa ainoa tarkoitus on tehdä aseesta ja aluksesta parempia.

Kyllä paska on paskaa, sama miltä kantilta katsoo. Tuskin kukaan täysjärkinen jaksaa pelata 2 kertaa
Muokannut: Widowmaker 15.08.2016 klo 14.04 lainaa
OldHorny

Moderaattori

Rekisteröitynyt 11.10.2007

15.08.2016 klo 13.13 3 tykkää tästä

Kuten sanoin, tämä peli ei todellakaan ole kaikille.

Itselläni takana yli 20 tuntia peliä. Yhdellä planeetalla vietin sen yli 8 tuntia tutkien lorea, etsien päivityksiä ja opetellen kieltä. Ja jokainen planeetta ollut erilainen.

Itse seurannut pelin kehitystä alusta asti, enkä ole pettynyt. En tiedä mitä messias-peliä porukka odottanut pieneltä kehittäjäpoppoolta, mutta itse viihdyn tuon parissa hyvin. En odottanutkaan mitään MMO-avaruusoopperaa.
lainaa
Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

15.08.2016 klo 13.39

Kertokaa nyt saatana, että onko tämä hyvä, keskinkertainen vai
paska. Elite: Dangerous on mielestäni parhaita pelejä ikinä. Voiko verrata?

Niin järkyttävän ristiriitaista tietoa, että ei ikinä. Gameplay videoista olen tykännyt, mutta jos ei muuta ole kuin tavaroiden parantamista, ni täh. Vituttaa ihan.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

15.08.2016 klo 13.46 1 tykkää tästä

Slobber kirjoitti:
Kertokaa nyt saatana, että onko tämä hyvä, keskinkertainen vai
paska. Elite: Dangerous on mielestäni parhaita pelejä ikinä. Voiko verrata?


Olen yrittänyt saada samaa tietoa tässä useamman päivän. Tuntuu, että se porukka, joka nyt pelaa tätä, ei ole pelannut Eliteä, joten vastaukset ovat ympäripyöreitä.
lainaa
hyhyyh

15.08.2016 klo 14.25

Yhtä tylsä kuin Elite
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

15.08.2016 klo 16.52 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:

Toiseksi 70/100 on paska. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ylipäätään useimmiten alle 80/100 pelejä ei kannata vaivaantua edes warettamaan ellei satu olemaan jonkin pelin ominaisuuden äärimmäinen fani.

Tästä voi nähtävästi olla montaa eri mieltä, koska itse näen 70 pisteen arvoisen pelin olevan ennemminkin jossain huonon ja keskinkertaisen välimaastossa. Paskaksi haukkuminen kuulostaa lähinnä kärjistämiseltä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei noin "huonoja" pelejä pääsääntöisesti kannata pelata, mutta sekin johtuu lähinnä siitä, että peliteollisuus suoltaa nykyään sen verran laadukasta tavaraa, että 70 pisteen pelit ovat jo melko harvinaisia ja niitä parempia pelejä riittää enemmän kuin aikaa pelaamiseen.

Bladekill kirjoitti:

Schnail kirjoitti:
@Bladekill: Miten ihmeessä sinä yhtäaikaisten pelaajien määrästä pystyt vetämään johtopäätöksen, että kolmasosa pelaajista ei ole pelannut ollenkaan julkaisun jälkeen peliä? Nuo tilastot eivät kerro yksittäisten pelaajien käyttäytymistä, joten siitä ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä.

Ei siitä 100% voikaan, mutta välittömästi julkaisun jälkeen näkyvät piikit ovat erittäin hyvin suuntaa antavia ja ero on aivan selkeä kun vertaa muihin tällaisiin "isompiin" julkaisuihin ja niiden pelaajamäärien laskuun.

Voitko antaa jotain tilastotietoa muiden pelien osalta? Steam Spy ei vaikuttanut näyttävän dataa kovin kauas menneisyyteen enkä äkkiseltään keksi, mistä muualtakaan saisin tiedon kaivettua.
Muokannut: MJR2312 15.08.2016 klo 16.53 lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

15.08.2016 klo 19.41

Mikko kirjoitti:
Slobber kirjoitti:
Kertokaa nyt saatana, että onko tämä hyvä, keskinkertainen vai
paska. Elite: Dangerous on mielestäni parhaita pelejä ikinä. Voiko verrata?


Olen yrittänyt saada samaa tietoa tässä useamman päivän. Tuntuu, että se porukka, joka nyt pelaa tätä, ei ole pelannut Eliteä, joten vastaukset ovat ympäripyöreitä.

Onko PS4 versiosta kuulunut mitään?
lainaa
lololololo

15.08.2016 klo 23.17 1 tykkää tästä

Oho, ihan tulee peliplaneetan konsolisotaulinat tästä kommenttiosiosta mieleen.
ps. bladekill on vitun turha äijä :DDDDDDDDDDDD
lainaa
enlukenut

16.08.2016 klo 03.19

Bladekill kirjoitti:
pompom kirjoitti:

Aika mielenkiintoista tekstiä. No Man's Sky ei ole saanut "murska-arvosteluja": Metacriticin keskiarvo (PS4) on tällä hetkellä 70. Arvosteluista 13 on positiivisia, 18 mixed ja yhtään negatiivista ei ole.
Käyttäjäarvioistakin yli puolet on antanut positiivisen arvosanan. Ironista, että syytät Hello Gamesia valehtelusta, vaikka viestisi faktat ovat ihan höpöhöpöä.

Pakko nostaa kyllä hattua. Tämä on ehkä yksi hauskimmista yrityksistä puhua mustaa valkoiseksi. :D Oma suosikkini oli tuo "Käyttäjäarvioistakin yli puolet on antanut positiivisen arvosanan.", mutta unohdit kuitenkin mainita, että 4.9/10. :DDD PC-versio on tällä hetkellä 2.9/10.

Muutenkaan en oikein edes tiedä mistä lähtisin liikkeelle.

Ensinnäkään konsoliarvosteluilla ei ole positiviiseen suhtaan lähinnä minkäänlaista painoarvoa, kun sillä puolella on totuttu paskan syömiseen ja selittelyyn siitä kuinka keskinkertaiset viritykset ovat "huippukamaa", koska mentaliteetti on lähinnä se että "antakaa mitä tahansa pelattavaa kunhan nyt vain olisi edes jotain".

Toiseksi 70/100 on paska. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ylipäätään useimmiten alle 80/100 pelejä ei kannata vaivaantua edes warettamaan ellei satu olemaan jonkin pelin ominaisuuden äärimmäinen fani.

Kolmanneksi Metacriticin positiiviset, mixed, negative skaala ei merkkaa mitään koska se sopii lähinnä tähtiarvosteluihin eikä missään määrin yleisimpiin 0-10 ja 0-100 -asteikkoihin missä lähinnä arvosteluskaalan loppupää 60/70-100 merkitsee ja kaikki alle menevä on käyttökelvotonta.

Hello Gamesin valehtelu ja kieroilu on todistettu lukuisia kertoja. Sean Murray kierteli melkein kaikki mahdolliset haastattelut selittäen kuinka pelaajat voivat nähdä toisensa, mutta todennäköisyys on häviävän pieni. Kuitenkin heti pelin julkaisun jälkeen 2 pelaajaa menivät samalla planeetalle, samaan paikkaan ja eivät nähneet toisiaan. Myöskin päivä/yö-sykli oli molemmilla aivan eri.

Miten Hello Games reagoi?

"Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind"

...tämä ei ole enää valehtelua vaan valehtelulla irstailua.

pompom kirjoitti:

Paniko Sean Murray lukion ihastustasi vai oletko muuten vain hupiukko?

Tuskin.
Minulla ei ole senttiäkään kiinni tässä pelissä ja vaikka olisikin niin minun talouttani ei yksi 60e haittaisi niin paljoa, että pitäisi alkaa tähän kiihkofanaattiseen denial-sirkukseen kun jengi ei halua uskoa, että ovat joutuneet hypen ja kusetuksen uhriksi.

En myöskään lähde tähän tuhkimotarina-bullshittiin mukaan kuinka "pieni rohkea pelistudio lähtee yrittämään ennen näkemätöntä ja luovaa peliä ja voittaa ison julkaisijan puolelleen" jne.

Olit indie, EA tai Ubisoft samat säännöt pätee. Jos teet paskaa, teet paskaa. Jos valehtelet, valehtelet.

Maailma_sekaisin kirjoitti:
Hello Games, 15 hengen, kokoiselle yhtiölle on älyttömän hieno saavutus saada näin suuriluonteinen peli markkinoille.

Tämä on juuri se ongelman ydin. Kun tastalla on pieni indie-studio niin yhtäkkiä onkin oikeutettua tunkea paskaa pelaajien naamalle. En näe mitään hyötyä tällaisessa "Tukholma-syndroomassa".

Maailma_sekaisin kirjoitti:

Jos peliä ei markkinoida tai hypetetä, ei peli silloin menesty. Nyt ihmisille on hype noussut kuumeen lailla päähän ja ovat hype-huuruissa luuleet liikoja pelistä.

Ilmeisesti ihmisillä on hype noussut päähän kun ovat olettaneet, että peli toimisi. Muutenkin kusettaminen ja huijaus eivät miksikään muutu eivätkä ole yhtään sen oikeutetumpia ilman hypeä tai sen kanssa.

Schnail kirjoitti:
@Bladekill: Miten ihmeessä sinä yhtäaikaisten pelaajien määrästä pystyt vetämään johtopäätöksen, että kolmasosa pelaajista ei ole pelannut ollenkaan julkaisun jälkeen peliä? Nuo tilastot eivät kerro yksittäisten pelaajien käyttäytymistä, joten siitä ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä.

Ei siitä 100% voikaan, mutta välittömästi julkaisun jälkeen näkyvät piikit ovat erittäin hyvin suuntaa antavia ja ero on aivan selkeä kun vertaa muihin tällaisiin "isompiin" julkaisuihin ja niiden pelaajamäärien laskuun.

Schnail kirjoitti:

Jossain toisessa yhteydessä sinut lynkattaisiin noin puutteellisesta, valheellisesta ja harhaanjohtavasta tilastojen tulkinnasta.

Onneksi yleensä välttelen yhteyksiä missä vastapuolen väittelijöitä lynkataan. Terveisiä sinne viidakoon.

Schnail kirjoitti:

En myöskään usko, että vajaa 25% refund rate rikkoo mitään ennätyksiä, vaikka iso luku onkin.

Jos ei nyt auennut niin nämä olivat lähinnä heittoja ihan vain sillä perusteella miten pelaajat ovat reagoineet tähän. Todellisuudessa minulla ei mitään käsitystä refund-määristä, mutta mikäli tuo 25% pitää paikkansa niin tuohan on aivan käsittämätöntä. Refund siis ei ole mikään instant-funktio vaan sitä varten tulee lähettää erillinen hyvityspyyntö.

Liimaletti kirjoitti:
Jännä kyllä miten kovia tunteita tämä pelin on herättänyt. Erityisesti juuri tuollaisia Bladekillin tyylisiä täysin höpöjuttuja. Samankaltaista settiä voi lukea pelin foorumeiltakin. Ihan siis täysin tunteella reagoidaan tähän peliin, ja vielä jotenkin poikkeuksellisen voimakkaasti.

Eikö tämä ole aika ironista? Kommenteissani ei ole minkäänlaista tunteilla reagointia vaan raaka totuus sellaisenaan samoin kuin lähes kaikissa muissakin kommenteissa joissa sanotaan suorat sanat.

Sen sijaan fanaatikot, jotka yrittävät saada paskaa näyttämään kullalta puhuvat siitä "kuinka hieno saavutus tämä on pieneltä studiolta", puhuvat lynkkauksista, kommentoivat lähes yksinomaan ad hominemilla koska raivo on niin suuri ja yrittävät vielä väittää ettei studio olisi valehdellut vaan ihmisillä olisi muka "ollut liian suuret odotukset" vaikka twitterissä ja youtubessa on loputtomasti todistusaineistoa aivan räikeistä ja kiistattomista valeista.

Muuallakin internetissä ja myös tuolla metacriticissä tuntuu olevan pääosin sama linja. Kritisoijat sanovat asiat suoraa ja ovat aika pitkälti älykköjä ja rationalisteja kun taas puolustelijat räyhääviä lapsia jotka eivät halua hyväksyä totuutta.

Olisiko kyse sitten vanhempi sukupolvi vs nuorempi sukupolvi asettelusta? Kokeneemmat pelaajat ovat ennenkin nähneet hypehuijauksia ja ovat todennäköisesti jo siinä iässä että ovat taloudellisesti itsenäisiä kun taas nuorempien pelaajien kohdalla on joko säästetty pitkään rahaa tähän peliin tai sitten vanhemmat ovat luvanneet yhden pelin ja nyt kun mentiin ansaan niin pitää kaikin keinoin alkaa puolustelemaan omaa hankintaansa ja sitä ettei joutunut huijatuksi. Vähän samaan tapaan kuin konsolisodassa. :)

Btw. Vinkkinä ensi kerralle. Kannattaa jättää tuon "höpö"-sana käyttäminen vähemmälle. Vaikka kirjoitteletkin eri nikeillä anonyymisti niin kyllä tästäkin ketjusta huomaa, että useampi viesti on samalta tyypiltä. :D


Wall of text.
lainaa
asdasdasd

16.08.2016 klo 18.40 2 tykkää tästä

Komppaan joitakin aiempia kommentoijia. Aivan liian monotoninen. 18 quadriljoonaa planeettaa kuullostaa ehkä kotelon takakannessa fantsulta mutta todellisuudessa merkittäviä eroavaisuuksia planeettojen välillä on aivan liian vähän, samoin planeettojen kasvillisuudessa ja eläimistössä. Vähän sama kuin borderlandsin "ziljoona erilaista asetta" -hypetys, kun oikeasti pelissä oli vain kourallinen erilaisia aseita ja näistä sitten miljoonia pikku variantteja.
lainaa
rtngbpfnvsp

19.08.2016 klo 18.40

asdasdasd kirjoitti:
Komppaan joitakin aiempia kommentoijia. Aivan liian monotoninen. 18 quadriljoonaa planeettaa kuullostaa ehkä kotelon takakannessa fantsulta mutta todellisuudessa merkittäviä eroavaisuuksia planeettojen välillä on aivan liian vähän, samoin planeettojen kasvillisuudessa ja eläimistössä. Vähän sama kuin borderlandsin "ziljoona erilaista asetta" -hypetys, kun oikeasti pelissä oli vain kourallinen erilaisia aseita ja näistä sitten miljoonia pikku variantteja.


Niin on ämmät, autot ja lihapullatkin vain pikku variantteja. Mitä sä sitten odotat että on 18 quadriljoonaa erimuotoista, väristä ja jollain täysin omanlaisilla elukoillaan varustettua planeettaa?

Joo ei ollut kovin kummoinen peli mutta silti jo se että ihmiset odottivat ziljoonabiljoonaa täysin erilaista aluetta on hiukka huvittavaa. Kun jotakuta pyydetään piirtämään avaruusolioitakin niin yleensä ne on joko ihmisen tai jonkin eläimen näköisiä
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova