Tuorein sisältö

Kyllä! Mad Max tykittää pelinäkin

27.05.2015 klo 11.00 | Luettu: 9934 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Mad Max: Fury Road -elokuvan tyylikäs vyöryvä action on saanut monet odottamaan innoissaan syksyllä saapuvaa Mad Max -peliä.

Siitä on nyt saatu tarinatraileri nimeltä Savage Road ja vaikuttaa siltä, että Avalanche Studioskin on käynyt leffan mulkaisemassa, vaikka peli ei suoraan siihen liitykään.

Autoja, räjähdyksiä ja toimintaa!


V2.fi | Manu Pärssinen
< Yön kevyt peliaihein... Evolvessa on nyt uus... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (8 viestiä)

Cubisti

27.05.2015 klo 12.43 7 tykkää tästä

Komea oli.

Peli joko loistaa tai kaatuu ajomallinnuksensa mukaan, mutta potentiaalia on. Lisäksi pomotappelut voivat olla mitä tahansa helvetin esikartanoiden tai ok:n väliltä.

Arvosteluita odotellessa. Ennakkotilaamaan en ryhdy.
lainaa
Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

27.05.2015 klo 19.36 1 tykkää tästä

itseäni vieroksuttaa ac/batman tyylinen taistelumekaniikka.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.05.2015 klo 20.57 2 tykkää tästä

Batman tuli kyllä väkisin mieleen...
lainaa
dgiojfdi

27.05.2015 klo 21.07 2 tykkää tästä

Näissä peleissä on aina se riski että aavikko on tyhjää täynnä tai sitten ne vaikuttaa keinotekoisilta
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

27.05.2015 klo 22.00

dgiojfdi kirjoitti:
Näissä peleissä on aina se riski että aavikko on tyhjää täynnä tai sitten ne vaikuttaa keinotekoisilta

Voisin arvata, että siellä täällä on pieniä tapahtumia/paikkoja mitä tutkia. Jos mallia olisi otettu parista ensimäisestä MM leffasta, niin tuo tyhjää täynnä voisi hyvinkin pitää paikkansa. :D
lainaa
Liimaletti

28.05.2015 klo 09.11

cs_bot kirjoitti:
dgiojfdi kirjoitti:
Näissä peleissä on aina se riski että aavikko on tyhjää täynnä tai sitten ne vaikuttaa keinotekoisilta

Voisin arvata, että siellä täällä on pieniä tapahtumia/paikkoja mitä tutkia. Jos mallia olisi otettu parista ensimäisestä MM leffasta, niin tuo tyhjää täynnä voisi hyvinkin pitää paikkansa. :D
Itse pitäisin sitä vain hyvänä asiana. Olen toivonut Open World peliä missä olisi jokseenkin realistisen kokoinen pelialue ja etäisyydet pelissä olisivat isoja. Pelissä olisi toki sisältöä normaalin Open World pelin verran, mutta tapahtumapaikat olisivat todella kaukana toisistaan. Pelaaja voisi joko ajella/ratsastaa/kävellä rauhassa paikasta toiseen tai käyttää fast travelia, jolla pelin sisäistä aikaa kuluisi yhtä paljon kuin jos pelaaja matkustaisi itse. Jotain random encountereita voisi näille "tyhjille" alueille generoida, mutta ne olisivat pääosin todella harvinaisia.

Olisin esim. The Witcher 3:ssa tykännyt jos ne pelialueiden ulkopuoliset alueet kartalla olisivat sitä normaalia maalais-/metsämaisemaa, missä olisi satunnaisia eläimiä ja joitakin monstereita. Mitään tehtäviä tai muuta siellä ei olisi, koska ne eivät ole ns. "pelialuetta", mutta ne alueet toimisivat Fast Travelin sijaan rauhallisena maisemakierro, jos sellaista kaipaa.

Ensimmäisenä mieleen tuleva esimerkki on Daggerfall. Vanha Bethesdan The Elder Scrolls roolipeli, jossa oli ihan käsittämättömän kokoinen pelialue. Siinä sai talsia tovin jos toisenkin, jos ei halunnut Fast Travelia käyttää.

Toki voisi kysyä, että miksi tehdä tälläistä, kun harva koskaa kuitenkaan jaksaa tuntikausia viettää pelissä pelkkään matkustamiseen. Yksinkertaisesti siitä syystä, että illuusio säilyy paremmin kun ei tule näkymättömiä seiniä vastaan. Tai pelialuetta ei ole rajattu johonkin laaksoon tai meren keskelle mistä ei ole mitään pääsyä, kuin Fast Travel, pois.
lainaa
fjpoidhnfdjpifd

28.05.2015 klo 11.06

Liimaletti kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
dgiojfdi kirjoitti:
Näissä peleissä on aina se riski että aavikko on tyhjää täynnä tai sitten ne vaikuttaa keinotekoisilta

Voisin arvata, että siellä täällä on pieniä tapahtumia/paikkoja mitä tutkia. Jos mallia olisi otettu parista ensimäisestä MM leffasta, niin tuo tyhjää täynnä voisi hyvinkin pitää paikkansa. :D
Itse pitäisin sitä vain hyvänä asiana. Olen toivonut Open World peliä missä olisi jokseenkin realistisen kokoinen pelialue ja etäisyydet pelissä olisivat isoja. Pelissä olisi toki sisältöä normaalin Open World pelin verran, mutta tapahtumapaikat olisivat todella kaukana toisistaan. Pelaaja voisi joko ajella/ratsastaa/kävellä rauhassa paikasta toiseen tai käyttää fast travelia, jolla pelin sisäistä aikaa kuluisi yhtä paljon kuin jos pelaaja matkustaisi itse. Jotain random encountereita voisi näille "tyhjille" alueille generoida, mutta ne olisivat pääosin todella harvinaisia.

Olisin esim. The Witcher 3:ssa tykännyt jos ne pelialueiden ulkopuoliset alueet kartalla olisivat sitä normaalia maalais-/metsämaisemaa, missä olisi satunnaisia eläimiä ja joitakin monstereita. Mitään tehtäviä tai muuta siellä ei olisi, koska ne eivät ole ns. "pelialuetta", mutta ne alueet toimisivat Fast Travelin sijaan rauhallisena maisemakierro, jos sellaista kaipaa.

Ensimmäisenä mieleen tuleva esimerkki on Daggerfall. Vanha Bethesdan The Elder Scrolls roolipeli, jossa oli ihan käsittämättömän kokoinen pelialue. Siinä sai talsia tovin jos toisenkin, jos ei halunnut Fast Travelia käyttää.

Toki voisi kysyä, että miksi tehdä tälläistä, kun harva koskaa kuitenkaan jaksaa tuntikausia viettää pelissä pelkkään matkustamiseen. Yksinkertaisesti siitä syystä, että illuusio säilyy paremmin kun ei tule näkymättömiä seiniä vastaan. Tai pelialuetta ei ole rajattu johonkin laaksoon tai meren keskelle mistä ei ole mitään pääsyä, kuin Fast Travel, pois.


Samaa mieltä siinä mielessä että metsiköistä on melko helppokin tehdä kiinnostavia vaikka niissä ei olisi mitään. Jo pelkät puut, kukkakedot, purot ja satunnainen villieläin tekevät ihmeitä pelille, joku satunnainen vuori tai lumikerroskin siellä voi olla. Ehkä en vain ole aavikkoihminen mutta aavikoilla on lähinnä hiekkaa, hiekkaa, hiekkaa, kiviä ja muutama kaktus ja ruostunut romu

Elder Scrollsissa tykkään tyhjässä talsimisesta. Falloutissa yritin välttää kaikkea ylimääräistä. New Vegasin Hardcore-moodi onneksi vähän kannusti etsimään niitä ränsistyneitä kaivoja ja vessanpönttöjä
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

29.05.2015 klo 16.39

Yhtäkkiä jos pitäis veikata, niin näyttäisi rallittelulta, jota on pilkottu Batmanien tyyppisellä taistelulla. Joten paskan ajofysiikan lisäksi paska tekoäly tai hitaasti reagoiva rähinämallinnus voi myös kaataa tapauksen.

Mutta ei se ainakaan trailerin perusteella vielä pelkästään väkisin ulos paskotulta lisenssikikkareelta näyttänyt. Sitten odotellaan ensimmäisiä arvosteluja! :)
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova