Bloodbornessa nähdään myös satunnaisesti luotuja tyrmiä?
Pelituottaja Masaaki Yamigawa kertoo tuoreessa Playstation Blog -postauksessaan uusia yksityiskohtia From Softwaren tulevasta Bloodbornesta. Uusien hahmojen ja alueiden lisäksi Yamigawa viittaa "Endless Dungeon" -tyyppiseen satunnaisesti luotuun sisältöön:
"Lopuksi voin jakaa vielä yhden kuvakaappauksen maistiaiseksi tulevista uutisista. Syvällä Yharnamin kaupungin alla on laaja ja monikerroksinen verkosto muinaisia raunioita, jotka ovat paljon kaupunkia itseään vanhempia. Ne vaikuttavat syntyneen muuten kuin ihmiskäsien kautta.
Mikä erikoisinta, rauniot näyttävät erilaiselta jokaiselle metsästäjälle, joka on tarpeeksi rohkea astumaan sisään. Odotamme kaikki innolla, että voimme kertoa aiheesta enemmän Jouluun 6. - 7. päivä järjestettäväsä Playstation Experiencessä."
Vaikuttaisi siis siltä, että luvassa on ainakin jonkintasoista satunnaisesti luotua sisältöä. Onkin mielenkiintoista nähdä, miten tällaiset tasot sopivat peliin, jonka edeltäjät ovat perustuneet pitkälti lyhyiden mutta vaativien alueiden ulkoaopetteluun.
Keskustelut (4 viestiä)
22.11.2014 klo 19.51 3
Odotan päivää jolloin kokonainen peli on täysin satunnaisgeneraattorilla luotua persoonatonta mössöä
Rekisteröitynyt 17.01.2012
22.11.2014 klo 20.49 3
Odotan päivää jolloin kokonainen peli on täysin satunnaisgeneraattorilla luotua persoonatonta mössöä
Luolastogeneraattori onkin niin uus juttu ja sillee...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
22.11.2014 klo 21.08 3
23.11.2014 klo 21.04 2
Juu kun ei jakseta keskittyä kunnon kokemuksen luomiseen niin luodaan yllätyshattu josta tulee mitä sattuu. Ihan sama kuin jos kuuntelisi kaikki levyt satunnaistettuna
Odotan päivää jolloin kokonainen peli on täysin satunnaisgeneraattorilla luotua persoonatonta mössöä
Niin kyllästynyt näihin passiivisagressiivisiin latteuksiin, jotka ei pohjaa itseään mihinkään, ei tuo mitään keskusteluun ja on epärehellisiä argumentaalisesti. Perus, "kun ei tiedetä niin asia on varmastikin näin." Eihän tämä tietenkään ole edes argumentti, vaan baarikulmassa hengailevan spurgun katkeroitunut mutina.
Kyllä se vaan niin on, että fromsoftilla on mulle ainakin paljon luottoa ja uskon, että monenlaista olemassa olevaa pelimekaniikkaa voidaan sisäyttää peliin innovatiivisella tavalla. Tämäkin voi olla vain "muuttuva labyrintti" yhdessä osassa peliä, joka estää oppimasta kaikkea ulkoa, kuten Souls sarjassa esim oli yleensä tapana tehdä. Mutta enhän voi tietää ennenkun nähdään.