Tuorein sisältö

Thief luopui seuraa johtajaa -pelimekaniikasta

15.11.2013 klo 20.00 | Luettu: 8533 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo, että paljon ennakkokritiikkiä saaneet QTE-pelimekaniikat on poistettu uudesta Thief-pelistä.

"Niitä ei laiteta peliin", kertoi Valerie Bourdeau Eidos Montrealilta. "Ei niitä alunperinkään ollut montaa, tunnin mittaisessa E3-demossakaan ei ollut kuin yksi. Vahvan palautteen perusteella päätös niiden jättämisestä kokonaan pois oli kuitenkin helppo."

Pelissä ei tule olemaan myöskään uintiosioita. Vaikeimmassa pelitilassa voi valita asetuksen, jossa pelkästään se, että vihollinen havaitsee päähenkilön saa varaspolon heittämään henkensä.

Peli saapuu helmikuussa PC:lle, PS3/PS4:lle sekä X360/X1:lle.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Fallout 4 -kiusoitte... V2.fi:n arvostelussa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (14 viestiä)

emmastin

Rekisteröitynyt 21.10.2013

15.11.2013 klo 20.01 10 tykkää tästä

Tästäköhän ottais oppia muutkin firmat, ettei laita näitä pilipaleja peleihin joihin ne ei kuulu...
Muokannut: emmastin 15.11.2013 klo 20.01 lainaa
OmgItsWilly

Rekisteröitynyt 05.04.2012

15.11.2013 klo 20.37 8 tykkää tästä

Laivaa on turhaa ruveta kääntämään siinä vaiheessa kun lovi kyljessä on pituudeltaan aluksen mittanen.

Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.

Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.
lainaa
Hassujeejee

15.11.2013 klo 20.55 1 tykkää tästä

Tarkoittanet The Dark Modia? Mistä tuon kolmosen oikein lohkasit siihen?

OmgItsWilly kirjoitti:
Laivaa on turhaa ruveta kääntämään siinä vaiheessa kun lovi kyljessä on pituudeltaan aluksen mittanen.

Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.

Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.
lainaa
Haza

Rekisteröitynyt 12.09.2013

15.11.2013 klo 21.21 1 tykkää tästä

The Dark Mod vaikuttaa mielenkiintoiselta myös mutta on vielä keskeneräinen. Pitkät latausajat, kaatui jopa muutaman kerran jonka jälkeen päätin odottaa päivityksiä. Grafiikka oli helkutin hienoa vaikka pelimoottori on vanhasta Doom3:sta. Jo tutoriaali kentässä tiirikointi oli oikeasti vaativaa ja sai kunnolla kuunnella meneekö oikein. Tosi hiippailijan titteli menis The Dark Modin suuntaan jos toimis kunnolla.
lainaa
OmgItsWilly

Rekisteröitynyt 05.04.2012

15.11.2013 klo 21.39

Hassujeejee kirjoitti:
Tarkoittanet The Dark Modia? Mistä tuon kolmosen oikein lohkasit siihen?

OmgItsWilly kirjoitti:
Laivaa on turhaa ruveta kääntämään siinä vaiheessa kun lovi kyljessä on pituudeltaan aluksen mittanen.

Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.

Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.


Ihan oli vain ajatuspieru ja typo. Mutta takerrutaan toki siihen.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

15.11.2013 klo 23.29 3 tykkää tästä

Ja nyt kun ovat heivanneet QTE:t ja XP systeemit veke, niin voisivat kuunnella pelaajia vielä lisää ja ottaa lisäaikaa kehitykseen, heittää tuon emoGarretinkin vittuun ja alkuperäinen takaisin.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

16.11.2013 klo 02.47 6 tykkää tästä

Parastahan tuossa kehittäjien suoltamassa hevonpaskassa on perustelu sille, miksi Garrett ei voi uida: on syksy, joten vesi on kylmää ja uimisesta seuraa hypotermia ja kuolema.

cs_bot kirjoitti:
Ja nyt kun ovat heivanneet QTE:t ja XP systeemit veke, niin voisivat kuunnella pelaajia vielä lisää ja ottaa lisäaikaa kehitykseen, heittää tuon emoGarretinkin vittuun ja alkuperäinen takaisin.

Kuoppaisivat nyt vain suosiolla koko roskan.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

16.11.2013 klo 05.38 2 tykkää tästä

Vähän kyseenalaista, jos tässä vaiheessa pitää vielä alkaa tehdä tämän tason muutoksia.
lainaa
Jarba

16.11.2013 klo 09.23 2 tykkää tästä

Damn if you do, damn if you don't näemmä...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

16.11.2013 klo 09.47 2 tykkää tästä

Tästä karsittiin jo roolipelielementit ja nyt QTE. Pian pelintekijät ilmoittaa, että päätimme poistaa hahmot ja tarinan kun niistä tuli vähän huonoa palautetta.

On hyvä että palautetta kuunellaan, mutta ominaisuuksien karsiminen ei silti kuulosta hirveän hyvältä näin loppuvaiheessa. Ihmisten mielipiteitä pitäisi tutkailla jo suunnitteluvaiheessa. QTE-kohtauksiinkin on suhtauduttu negatiivisesti jo vuosia.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

16.11.2013 klo 14.46 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Tästä karsittiin jo roolipelielementit ja nyt QTE. Pian pelintekijät ilmoittaa, että päätimme poistaa hahmot ja tarinan kun niistä tuli vähän huonoa palautetta.

On hyvä että palautetta kuunellaan, mutta ominaisuuksien karsiminen ei silti kuulosta hirveän hyvältä näin loppuvaiheessa. Ihmisten mielipiteitä pitäisi tutkailla jo suunnitteluvaiheessa. QTE-kohtauksiinkin on suhtauduttu negatiivisesti jo vuosia.

Vaihtoehtoisesti peliä suunnitellessa voisi esim. olla edes jonkinlainen visio siitä, millaista peliä ylipäätään ollaan tekemässä. Tästä pelistä sitä ei yksinkertaisesti näytä löytyvän, koska peli kutsuu itseään Thiefiksi samalla kun se apinoi vähän jokaista edes etäisesti samaan genreen istuvaa peliä viime vuosilta kehittäjien yrittäessä vähän epätoivoisestikin vakuutella ihmisille, että kyllä tämä varmasti toimii vaikkei siltä ehkä näytäkään. Lopputulos vaikuttaa lähinnä hirveältä purkkaviritelmältä, joka ei tunnu aiheuttavan suurta innostusta edes itse kehittäjissä.

Fanien oikkujen mukaan toimiminen on tämän mittakaavan projektissa aika tuhoon tuomittua, varsinkin kun Thief-veteraanien halut soveltuvat aika huonosti nykypäivän konsolimarkkinoille. Nämä loppuhetken muutokset vaikuttavat lähinnä siltä, että kun peli on ennakkoon lytätty sekä fanien että jopa monien pelimedioiden toimesta, niin loppusuoralla yritetään pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Vähän mietityttää, että pelaako tätä lopulta kukaan, kun vanhojen fanien kiinnostus on tapettu ajat sitten ja viimeisimmillä muutoksilla saatetaan karkoittaa ne uudetkin.
lainaa
eipidapaikkaansa

16.11.2013 klo 16.02 1 tykkää tästä

Raat0 kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti peliä suunnitellessa voisi esim. olla edes jonkinlainen visio siitä, millaista peliä ylipäätään ollaan tekemässä. Tästä pelistä sitä ei yksinkertaisesti näytä löytyvän, koska peli kutsuu itseään Thiefiksi samalla kun se apinoi vähän jokaista edes etäisesti samaan genreen istuvaa peliä viime vuosilta kehittäjien yrittäessä vähän epätoivoisestikin vakuutella ihmisille, että kyllä tämä varmasti toimii vaikkei siltä ehkä näytäkään. Lopputulos vaikuttaa lähinnä hirveältä purkkaviritelmältä, joka ei tunnu aiheuttavan suurta innostusta edes itse kehittäjissä.

Fanien oikkujen mukaan toimiminen on tämän mittakaavan projektissa aika tuhoon tuomittua, varsinkin kun Thief-veteraanien halut soveltuvat aika huonosti nykypäivän konsolimarkkinoille. Nämä loppuhetken muutokset vaikuttavat lähinnä siltä, että kun peli on ennakkoon lytätty sekä fanien että jopa monien pelimedioiden toimesta, niin loppusuoralla yritetään pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Vähän mietityttää, että pelaako tätä lopulta kukaan, kun vanhojen fanien kiinnostus on tapettu ajat sitten ja viimeisimmillä muutoksilla saatetaan karkoittaa ne uudetkin.


Toisin sanoen älä muuta alkuperäistä visiotasi palautteen perusteella, vrt. xbox one.
lainaa
uintimaisteri

16.11.2013 klo 21.17

Mikä uintiosuuksissa oli vikana?
lainaa
GoaLitiuM

Rekisteröitynyt 13.05.2009

17.11.2013 klo 09.44 1 tykkää tästä

Hohhoijaa... Jos kerta pelintekijät sanoivat, ettei QTE-osuuksia pelistä löytyny kuin kourallinen, miten niiden poistaminen vaatisi kuukausien verran lykkäystä julkaisuaikaan? Ja heti kun kerrankin kuunnellaan fanikansaa ja poistetaan tämä kyseinen QTE-syöpä niin on se jo "liian myöhäistä" tässä vaiheessa?
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova