Thief luopui seuraa johtajaa -pelimekaniikasta
Eurogamer kertoo, että paljon ennakkokritiikkiä saaneet QTE-pelimekaniikat on poistettu uudesta Thief-pelistä.
"Niitä ei laiteta peliin", kertoi Valerie Bourdeau Eidos Montrealilta. "Ei niitä alunperinkään ollut montaa, tunnin mittaisessa E3-demossakaan ei ollut kuin yksi. Vahvan palautteen perusteella päätös niiden jättämisestä kokonaan pois oli kuitenkin helppo."
Pelissä ei tule olemaan myöskään uintiosioita. Vaikeimmassa pelitilassa voi valita asetuksen, jossa pelkästään se, että vihollinen havaitsee päähenkilön saa varaspolon heittämään henkensä.
Peli saapuu helmikuussa PC:lle, PS3/PS4:lle sekä X360/X1:lle.
Keskustelut (14 viestiä)
Rekisteröitynyt 21.10.2013
15.11.2013 klo 20.01 10
Rekisteröitynyt 05.04.2012
15.11.2013 klo 20.37 8
Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.
Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.
15.11.2013 klo 20.55 1
Laivaa on turhaa ruveta kääntämään siinä vaiheessa kun lovi kyljessä on pituudeltaan aluksen mittanen.
Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.
Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.
Rekisteröitynyt 12.09.2013
15.11.2013 klo 21.21 1
Rekisteröitynyt 05.04.2012
15.11.2013 klo 21.39
Tarkoittanet The Dark Modia? Mistä tuon kolmosen oikein lohkasit siihen?
Laivaa on turhaa ruveta kääntämään siinä vaiheessa kun lovi kyljessä on pituudeltaan aluksen mittanen.
Kuten aikaisemminkin jo vastaavanlaisessa uutisessa sanoin, mikään ei vähennä paremmin jo valmiiksi olematonta luottamusta kun se että pari kuukautta ennen pelin ilmestymistä aletaan pistää sisään koko peliin vaikuttavia isoja muutoksia. Etenkin kun peli on ollut kehityksessä enemmän kun 5v.
Kyllä on "hyvissä" ja kaukokatseisissa käsissä tämä projekti. Onneksi on olemassa TDM3.
Ihan oli vain ajatuspieru ja typo. Mutta takerrutaan toki siihen.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
15.11.2013 klo 23.29 3
Rekisteröitynyt 11.04.2007
16.11.2013 klo 02.47 6
Ja nyt kun ovat heivanneet QTE:t ja XP systeemit veke, niin voisivat kuunnella pelaajia vielä lisää ja ottaa lisäaikaa kehitykseen, heittää tuon emoGarretinkin vittuun ja alkuperäinen takaisin.
Kuoppaisivat nyt vain suosiolla koko roskan.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
16.11.2013 klo 05.38 2
16.11.2013 klo 09.23 2
Rekisteröitynyt 04.11.2007
16.11.2013 klo 09.47 2
On hyvä että palautetta kuunellaan, mutta ominaisuuksien karsiminen ei silti kuulosta hirveän hyvältä näin loppuvaiheessa. Ihmisten mielipiteitä pitäisi tutkailla jo suunnitteluvaiheessa. QTE-kohtauksiinkin on suhtauduttu negatiivisesti jo vuosia.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
16.11.2013 klo 14.46 3
Tästä karsittiin jo roolipelielementit ja nyt QTE. Pian pelintekijät ilmoittaa, että päätimme poistaa hahmot ja tarinan kun niistä tuli vähän huonoa palautetta.
On hyvä että palautetta kuunellaan, mutta ominaisuuksien karsiminen ei silti kuulosta hirveän hyvältä näin loppuvaiheessa. Ihmisten mielipiteitä pitäisi tutkailla jo suunnitteluvaiheessa. QTE-kohtauksiinkin on suhtauduttu negatiivisesti jo vuosia.
Vaihtoehtoisesti peliä suunnitellessa voisi esim. olla edes jonkinlainen visio siitä, millaista peliä ylipäätään ollaan tekemässä. Tästä pelistä sitä ei yksinkertaisesti näytä löytyvän, koska peli kutsuu itseään Thiefiksi samalla kun se apinoi vähän jokaista edes etäisesti samaan genreen istuvaa peliä viime vuosilta kehittäjien yrittäessä vähän epätoivoisestikin vakuutella ihmisille, että kyllä tämä varmasti toimii vaikkei siltä ehkä näytäkään. Lopputulos vaikuttaa lähinnä hirveältä purkkaviritelmältä, joka ei tunnu aiheuttavan suurta innostusta edes itse kehittäjissä.
Fanien oikkujen mukaan toimiminen on tämän mittakaavan projektissa aika tuhoon tuomittua, varsinkin kun Thief-veteraanien halut soveltuvat aika huonosti nykypäivän konsolimarkkinoille. Nämä loppuhetken muutokset vaikuttavat lähinnä siltä, että kun peli on ennakkoon lytätty sekä fanien että jopa monien pelimedioiden toimesta, niin loppusuoralla yritetään pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Vähän mietityttää, että pelaako tätä lopulta kukaan, kun vanhojen fanien kiinnostus on tapettu ajat sitten ja viimeisimmillä muutoksilla saatetaan karkoittaa ne uudetkin.
16.11.2013 klo 16.02 1
Vaihtoehtoisesti peliä suunnitellessa voisi esim. olla edes jonkinlainen visio siitä, millaista peliä ylipäätään ollaan tekemässä. Tästä pelistä sitä ei yksinkertaisesti näytä löytyvän, koska peli kutsuu itseään Thiefiksi samalla kun se apinoi vähän jokaista edes etäisesti samaan genreen istuvaa peliä viime vuosilta kehittäjien yrittäessä vähän epätoivoisestikin vakuutella ihmisille, että kyllä tämä varmasti toimii vaikkei siltä ehkä näytäkään. Lopputulos vaikuttaa lähinnä hirveältä purkkaviritelmältä, joka ei tunnu aiheuttavan suurta innostusta edes itse kehittäjissä.
Fanien oikkujen mukaan toimiminen on tämän mittakaavan projektissa aika tuhoon tuomittua, varsinkin kun Thief-veteraanien halut soveltuvat aika huonosti nykypäivän konsolimarkkinoille. Nämä loppuhetken muutokset vaikuttavat lähinnä siltä, että kun peli on ennakkoon lytätty sekä fanien että jopa monien pelimedioiden toimesta, niin loppusuoralla yritetään pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Vähän mietityttää, että pelaako tätä lopulta kukaan, kun vanhojen fanien kiinnostus on tapettu ajat sitten ja viimeisimmillä muutoksilla saatetaan karkoittaa ne uudetkin.
Toisin sanoen älä muuta alkuperäistä visiotasi palautteen perusteella, vrt. xbox one.
16.11.2013 klo 21.17
Rekisteröitynyt 13.05.2009
17.11.2013 klo 09.44 1