Tuorein sisältö

Titanfallissa ei kämppäys kannata

06.10.2013 klo 12.30 | Luettu: 12324 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

EB Expo -tapahtuma oli tänä viikonloppuna Australiassa ja siellä esiteltiin muun muassa Respawnin Titanfall-peliä (X360,X1,PC). Uutta kuvamateriaalia ei juuri niille ole, jotka ovat peliä seuranneet, mutta Respawnin Abbie Heppe kertoo muun muassa, miksi kämppäys (eli yhdessä paikassa istuskelu vihollisuhreja odotellen) on pelissä turhaa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Lauantai-illan Kevyi... Mitä ovat Take-Twon ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (18 viestiä)

Jepa

06.10.2013 klo 13.19 38 tykkää tästä

Tiivistäkää joku asiasta tietävä, en jaksa katsoa 20min videota.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

06.10.2013 klo 14.24 3 tykkää tästä

Näyttää juuri sellaiselta mistä pitäisin, mutta miksi ei PS4?
lainaa
213

06.10.2013 klo 14.51 12 tykkää tästä

90% varmuudella tulee ps4. Microsoft on vaan maksanu väliaikaisesta eksklusiivisuudesta.
lainaa
Smaomasm

06.10.2013 klo 14.52 1 tykkää tästä

Demonoid kirjoitti:
Näyttää juuri sellaiselta mistä pitäisin, mutta miksi ei PS4?


Koska Microsoft antoi Respawnille rahaa.
lainaa
Enkamppaa

06.10.2013 klo 15.06 21 tykkää tästä

Jepa kirjoitti:
Tiivistäkää joku asiasta tietävä, en jaksa katsoa 20min videota.
Kämpperi näkyy seinien läpi, jos liikkuu pienellä alueella liian kauan.
lainaa
KRK

06.10.2013 klo 15.38 41 tykkää tästä

No on se kumma, kun tätäkin jaloa ja perinteikästä pelaamisen muotoa syrjitään!

Terveisin,

Kämppääjien ritarikunnan
4. asteen tikarijäsen
lainaa
sdsd

06.10.2013 klo 16.51 7 tykkää tästä

213 kirjoitti:
90% varmuudella tulee ps4. Microsoft on vaan maksanu väliaikaisesta eksklusiivisuudesta.


Eiköhän se PS4 ole tulossa melko lähelle 100 %:n varmuudella.
lainaa
Parsastaja

06.10.2013 klo 17.42 11 tykkää tästä

PS4 versio tulee n. 3-4 kuukauden viiveellä.
lainaa
kaikkikieltoon

06.10.2013 klo 20.26 6 tykkää tästä

Toivottavasti estetään sitten myös granaattispämmäys, automaattiaseilla sinne päin räiskiminen, tehoaseiden käyttö, ajoneuvojen käyttö, rynniminen, bunnyhyppiminen, sniputtaminen...

Kämppäämisen poistaminen on vähän kuin ottaisi shakkilaudalta tornit pois.
lainaa
Arquin

Rekisteröitynyt 13.07.2012

07.10.2013 klo 00.19 5 tykkää tästä

kaikkikieltoon kirjoitti:
Toivottavasti estetään sitten myös granaattispämmäys, automaattiaseilla sinne päin räiskiminen, tehoaseiden käyttö, ajoneuvojen käyttö, rynniminen, bunnyhyppiminen, sniputtaminen...

Kämppäämisen poistaminen on vähän kuin ottaisi shakkilaudalta tornit pois.


Tämä, jos on liian idiootti tai huono kuollakseen monta kertaa yhdelle äijälle kentällä joka ei ota riskejä, niin se on oma vika. Miksi jonkun pitäisi sanella mulle miten pelaan peliäni?
lainaa
ebunmage

07.10.2013 klo 10.35 1 tykkää tästä

lol vittu paska peli en pelaa
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

07.10.2013 klo 11.49 2 tykkää tästä

kaikkikieltoon kirjoitti:
Toivottavasti estetään sitten myös granaattispämmäys, automaattiaseilla sinne päin räiskiminen, tehoaseiden käyttö, ajoneuvojen käyttö, rynniminen, bunnyhyppiminen, sniputtaminen...

Kämppäämisen poistaminen on vähän kuin ottaisi shakkilaudalta tornit pois.
Kieltämättä hiukan oudolta kuulostaa. Camppiminen varmaan ärsyttää monia, mutta onhan se silti osa peliä eikä ole mitään huijaamista. Vähän sama kun joskus nuorena pelasimme Autsia! (ja muita luolastolentelyitä) kavereiden kanssa splitscreenillä ja kun kaverit eivät pärjänneet alettiin sanelemaan mitä aseita ei saa käyttää. Tai vaikkapa kun Wow:ssa itkettiin joskus sitä, kun joku kehtasi Duelissa alkaa healaamaan. Olihan se NIIN epäreilua kun käytettiin pelin tarjoamia taitoja hyväkseen.

On tullut mietittyä, että olisiko nettiräiskinnöissäkin hyvä jos otettaisiin jonkinlainen "stamina bar" käyttöön, eli pelihahmo hengästyisi jos se juoksisi tai hyppelisi liian pitkään. Ajatellaan vaikkapa sitä jatkuvaa hyppimistä. Kovin montaa pomppua ei voisi ottaa kun pelihahmo hengästyy eikä pystyisi juuri liikkumaan saati tähtäämään kunnolla ennen kuin stamina taas keräytyy takaisin. Ehkäpä tämä menisi liian taktiseksi pelaamiseksi ja nopea toiminta hidastuisi pelaajille liikaa.
lainaa
Näinsevaanon

07.10.2013 klo 13.12 2 tykkää tästä

Arquin kirjoitti:
kaikkikieltoon kirjoitti:
Toivottavasti estetään sitten myös granaattispämmäys, automaattiaseilla sinne päin räiskiminen, tehoaseiden käyttö, ajoneuvojen käyttö, rynniminen, bunnyhyppiminen, sniputtaminen...

Kämppäämisen poistaminen on vähän kuin ottaisi shakkilaudalta tornit pois.


Tämä, jos on liian idiootti tai huono kuollakseen monta kertaa yhdelle äijälle kentällä joka ei ota riskejä, niin se on oma vika. Miksi jonkun pitäisi sanella mulle miten pelaan peliäni?


Juuri tämä, kun ei tiedä miten peliä pitäisi pelata. Pelatkaa tosiaan shakkia jos haluatte istua ja odotella.
lainaa
asdasdasd

07.10.2013 klo 13.41 2 tykkää tästä

Hienoa, kiinnostavuusarvo kasvoi juuri kohisten. Heti oikeasti huijaamisen jälkeen alhaisin pelaamisen "muoto."
lainaa
Punamajava

07.10.2013 klo 14.49

Hienoa juostaan kaikki ympyrää steady aim perkit käytössä että saadaan mahdollsimman hyvä pelikokemus... Mitä helvettiä nyt taas...

Ei siinä että kämppäämistä harrastaisin peleissä mutta turhaa sitä tällätavalla poistetaankaan niistä?

Ihan viihdyttävää niitä kämppereitä on käydä metsätämässä kentän pimeistä nurkista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.10.2013 klo 16.23

Minusta kämppäys kuuluu verkkopelin henkeen. Jos peli on hyvin suunniteltu, niin ei se kämppäys muutenkaan kannata hirveän pitkiä aikoja samassa paikkaa.
lainaa
jippii

07.10.2013 klo 16.48

tagman kirjoitti:
Minusta kämppäys kuuluu verkkopelin henkeen. Jos peli on hyvin suunniteltu, niin ei se kämppäys muutenkaan kannata hirveän pitkiä aikoja samassa paikkaa.


Tagmaniltä kerrankin ihan hyvä pointti. Mappi suunnittelussa tuntuu välillä, että jotkut nurkat on tehty kämpättäviksi. Jos peli on hyvin suunniteltu niin se rohkaisee pelaajaa liikkumaan saadakseen tarpeeksi tappoja että voittaa jne. Mutta siitä rankaiseminen ei ole oikea tapa hoitaa asiaa. Kämppäämättömyys vain pitää tehdä tavoittelun arvoiseksi.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.10.2013 klo 19.53

tagman kirjoitti:
Minusta kämppäys kuuluu verkkopelin henkeen. Jos peli on hyvin suunniteltu, niin ei se kämppäys muutenkaan kannata hirveän pitkiä aikoja samassa paikkaa.
Tämä. Valitettavasti tuntuu et joissaki peleissä tää kenttäsuunnittelu kärsii siitä, että ne tehdään lähinnä "hienoiksi" muttei pelattaviksi. En oo koskaa ymmärtäny näitä cämpperi-kitisijöitä. Sama henki ku kaikilla muillaki kitisijöillä, ku ei pärjätä nii aletaa keksiin juuriki uusia sääntöjä jonka mukaa muidenki pitäs pelata. Provota saa, sitä joskus itekki harrastan, mutta turha haukkuminen yms. ininä poies. Toisaalta ite kyllä pelas nuorempana paljon pelejä joissa "cämppiminen" oli henki ja elämä. Esim. Flashpointissa ei paljo ryntäilemällä voitettu mitään.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova