Tuorein sisältö

Xbox Onen grafiikkapiiriä viilattiin nopeammaksi

02.08.2013 klo 21.37 | Luettu: 24031 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Gamespot kertoo Microsoftin Marc Whittenin paljastaneen, että Xbox Onen grafiikkapiirin kellotaajuutta on nostettu ja grafiikka-ajuria päivitetty sitten viime näkymän.

Whittenin mukaan Gamescom-tapahtumassa loppukuussa nähdään, mitä kehittäjät ovat saaneet aikaan kun heillä on nyt käytössään lopulliset kehityslaitteistot. Konsolin GPU-piirin nopeutta on nostettu 800 MHz:stä 853 MHz:iin ja grafiikka-ajuri optimoitu kaikilta osin Xbox One -yhteensopivaksi.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Wolfenstein viivästy... Sinisiä taivaita uud... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (43 viestiä)

posliinikuningas

02.08.2013 klo 21.48 60 tykkää tästä

Eli kohta paukkuu ja rätisee punaisen ringin voimalla!
lainaa
asdasdsa

02.08.2013 klo 21.57 43 tykkää tästä

"Kellotettu 53MHz" = olematon tehoero, mutta huomattava lämpöero

"grafiikka-ajuri päivitetty kaikilta osin Xbox One -yhteensopivaksi." Jos kyseinen kortti on suunniteltu Xbox Onea varten niin olisi kait se ihan suotavaa saada sen Xbox One yhteensopivaksi? Taitaa MS:n puolella tämäkin olla suursaavutus...
lainaa
esaperttula

02.08.2013 klo 22.12 14 tykkää tästä

Voisivat myös viilata koko xbox onea pienempään kokoon, valtava mötikkä tuo uusi boxi tulee olemaan.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.08.2013 klo 22.14 20 tykkää tästä

Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.
lainaa
YoXnigga

02.08.2013 klo 22.17 18 tykkää tästä

......siis 853MHz näyttis? eih eih, jää todellakin upeat grafiikat haaveeksi xbox pelaajille.
lainaa
Joojooheippa

02.08.2013 klo 22.20 25 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.

se oli microsoftin tuntien juuri sellainen typerä päähänpistos jolla pääsisi leveilemään " joo, meidän boxissa onki tehokkaammat komponentit lälälälälläää!"
lainaa
Bloody

02.08.2013 klo 22.55 13 tykkää tästä

Ei ole kyllä hyvä merkki jos pitää tässä vaiheessa lähteä näyttistä kellottamaan. Olisko kannattanut laittaa ihan alun perin tehokkaampaa rautaa sinne, jos tämmöisiä ratkaisuja joutuu nyt tekemään.
lainaa
datalove

03.08.2013 klo 00.24 1 tykkää tästä

ei kovin suurelta lukemalta kyllä kuullosta ,mutta jospa se näyttis on optimaalisempi tuolla kellotaajuudella ja uusilla ajureilla voisi hyöty olla käytännössä suurempi kuin lukemat antavat ymärtää..uskon kyllä siihen ,että siellä microsoftalla osataan hommat vielä paremmin kuin aikoinaan kun xbox360 alkutaipaleen ongelmia muistaa lukeneen ja olihan silloin konsolin arkkitehti omanlaisensa,mutta nyt kun on pc puolen arkitehti laatikkossa luulisi olevan homman varmempaa kauraa.
lainaa
Kizmi

03.08.2013 klo 00.56 1 tykkää tästä

Laite on suunniteltu kestämään 10 vuotta päällä ennen hajoamistaan. Okei, kyseessä on mainospuhe, mutta uskon silti, että Xbox one tulee olemaan pitkäikäinen laite. Noh, tulevaisuus sen näyttää.

Ihan hyvä, että vähän viilasivat tuota, jos se helpottaa pelinkehittäjiä.
lainaa
rooter

03.08.2013 klo 01.10 17 tykkää tästä

YoXnigga kirjoitti:
......siis 853MHz näyttis? eih eih, jää todellakin upeat grafiikat haaveeksi xbox pelaajille.

No, jos verrataan sinun tavallasi esim. PC ohjaimiin, niin esim. Geforce GTX780, joka on n. 700€:n ohjain käyttää taajuutta 863MHz:n taajuutta.

Joten olisiko arviosi näytönohjaimen grafiikkakyvyistä megahertseillä määriteltynä hieman kaukana tosimaailmasta?
lainaa
turhaanitkette

03.08.2013 klo 02.32 1 tykkää tästä

Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
lainaa
pelioptimoitu

03.08.2013 klo 02.34 12 tykkää tästä

turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
lainaa
CarkMerny

03.08.2013 klo 03.16 5 tykkää tästä

pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
lainaa
sonibotinitkua

03.08.2013 klo 07.16 8 tykkää tästä

CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.08.2013 klo 09.43 12 tykkää tästä

sonibotinitkua kirjoitti:
CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.


Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.
lainaa
MUN4G0GG3L14LF4

03.08.2013 klo 11.56 4 tykkää tästä

Ilmeeni kun tehot jo reippaasti yli Ps4. Hajotkaa siihen
lainaa
win7rules8onpaska

03.08.2013 klo 12.18 1 tykkää tästä

sonibotinitkua kirjoitti:
CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.



Huoh...
lainaa
hmmhmmheeh

03.08.2013 klo 12.18 9 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.


lämpöongelmilla*
lainaa
airFlo

03.08.2013 klo 12.32 2 tykkää tästä

esaperttula kirjoitti:
Voisivat myös viilata koko xbox onea pienempään kokoon, valtava mötikkä tuo uusi boxi tulee olemaan.


niin että siitä tulis yhtä äänekäs ja helposti ylikuumeneva ku edellisestä boxista?
lainaa
datalove

03.08.2013 klo 13.18 2 tykkää tästä

isompi tila ilmankierrolle ,viileämmät komponentit,parempi suorituskyky ja kestävyys,mutta kääntöpuolena isompi koko konsolin visuaalisena haittakkeena . uskon ps4 kärsivän paremmasta ulkonäöstä ja pienemmästä koosta lämmön nousuna ja kestävyytenä .Xbox voi teknologian hiaman kehittyessä pienentää kotelointiaan ilman ongelmia!
lainaa
james

03.08.2013 klo 15.16 1 tykkää tästä

Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.
lainaa
ilmanakki

03.08.2013 klo 16.32 1 tykkää tästä

datalove kirjoitti:
isompi tila ilmankierrolle ,viileämmät komponentit,parempi suorituskyky ja kestävyys,mutta kääntöpuolena isompi koko konsolin visuaalisena haittakkeena . uskon ps4 kärsivän paremmasta ulkonäöstä ja pienemmästä koosta lämmön nousuna ja kestävyytenä .Xbox voi teknologian hiaman kehittyessä pienentää kotelointiaan ilman ongelmia!

Ei se ole noin yksinkertaista. Kaikki riippuu siitä miten sisäosat on suunniteltu. Xbone voi hyvin olla se suurin grilli.
lainaa
hehehehahahaaaa

03.08.2013 klo 17.38 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
sonibotinitkua kirjoitti:
CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.


Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.


Sanoo tagman, joka ei ole nähnyt sivuakaan PS4:n kehittäjädokumentaatiosta puhumattakaan siitä, että olisi päässyt omakohtaisesti tutustumaan PS4 devkit-laitteeseen :D
lainaa
voihanLOL

03.08.2013 klo 17.41 8 tykkää tästä

Peleille varattu vaatimaton 4.5 gigatavun muisti on hyvin, hyvin arka ja kiusallinen puheenaihe ja saa sonypoikien tukahdetut tunteet kuohahtelemaan yli äyräiden.
lainaa
heeeeee

03.08.2013 klo 21.41 1 tykkää tästä

hehehehahahaaaa kirjoitti:
tagman kirjoitti:
sonibotinitkua kirjoitti:
CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.


Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.


Sanoo tagman, joka ei ole nähnyt sivuakaan PS4:n kehittäjädokumentaatiosta puhumattakaan siitä, että olisi päässyt omakohtaisesti tutustumaan PS4 devkit-laitteeseen :D


Sinä olet? :D

Kuten tagman sanoi: tutustukaa tekniikkaan ja tulkaa sitten vasta kommentoimaan.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

03.08.2013 klo 21.43 5 tykkää tästä

eiköhän ne saa toimivia pelejä rakennettua tuolla 5,5 gigalla.
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).

päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.

tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

03.08.2013 klo 22.02 3 tykkää tästä

min5sevaan kirjoitti:
eiköhän ne saa toimivia pelejä rakennettua tuolla 5,5 gigalla.
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).

päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.

tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.

Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.
lainaa
eipitäisiollavaikeaa

03.08.2013 klo 23.15

Peleille on taattu 4.5 gigaa, 5.5 gigan peli ei mahdu millään muistiin, mikäkäli jaettu muisti on osittainkin käyttöjärjestelmän käytössä, joten pelintekijä joutuu tekemään pelin sen muistin mukaan, joka on takuuvarmasti käytettävissä.
lainaa
Jepa

04.08.2013 klo 00.30 3 tykkää tästä

james kirjoitti:
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.


Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
lainaa
helvetin_janarit

04.08.2013 klo 00.48 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.

Kyllä, tässä on meillä uusi joka olohuoneen grilli. Eiköhän se tehty devaamista helpottamaan, tavallinen pulliainen ei tuosta kostu juuri yhtään. Mutta onhan se kiva maalailla piruja joka ikisestä xbone-uutisesta.
lainaa
asddasdas

04.08.2013 klo 02.35 10 tykkää tästä

Jepa kirjoitti:
james kirjoitti:
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.


Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...

Jos ei vittu ymmärrä tietotekniikan perusasioita niin kannattaa oikeasti painua vittuun ja mennä kommentoimaan sinne demiin, suomi24 tai hevosfoorumeille. Se, että poistuu kotoaan ei tarkoita, että täytyy olla myös kehitysvammainen.
lainaa
hah

04.08.2013 klo 12.23 1 tykkää tästä

No asiahan on näin jos vaan boxi toimii ja ne sitä vielä hioo. niin kyllähän se tulee viemään ps4 100-0... vaikka en ole kummankaan fani. mut silti boxi :p
lainaa
sentex

Rekisteröitynyt 08.01.2010

04.08.2013 klo 18.19

rooter kirjoitti:
YoXnigga kirjoitti:
......siis 853MHz näyttis? eih eih, jää todellakin upeat grafiikat haaveeksi xbox pelaajille.

No, jos verrataan sinun tavallasi esim. PC ohjaimiin, niin esim. Geforce GTX780, joka on n. 700€:n ohjain käyttää taajuutta 863MHz:n taajuutta.

Joten olisiko arviosi näytönohjaimen grafiikkakyvyistä megahertseillä määriteltynä hieman kaukana tosimaailmasta?
Eikös shader yksiköt määrittele enemmän näytönohjaimen laskennallista tehokkuutta kuin GPU:n kellotaajuus? Ja varmaan välimuistin koolla ja siloituksellakin on jotain osuutta asiaan.
lainaa
jopijalkapuoli

04.08.2013 klo 18.38 4 tykkää tästä

Xbox Onen tyylikkään hillitty design sopii täydellisesti olohuoneen muiden viihdelaitteiden joukkoon. Pleikkari sen sijaan on parhaimmillaan lastenhuoneen lattialla tai lelulaatikkoon piilotettuna, sillä olohuoneessa se pistäisi silmään kuin kakkakikkare puolukkaämpärissä.
lainaa
ädskfösdl

04.08.2013 klo 20.13 1 tykkää tästä

Lihatuomari kirjoitti:
min5sevaan kirjoitti:
eiköhän ne saa toimivia pelejä rakennettua tuolla 5,5 gigalla.
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).

päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.

tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.

Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.


Jaa mikä DRM helvetti? Ostat pelit vaikka GoG:sta drm freenä tai ihan normi Steamistä. Itse en ole kummassakaan törmännyt "DRM-helvettiin".
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

04.08.2013 klo 21.22

ädskfösdl kirjoitti:
Lihatuomari kirjoitti:

Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.


Jaa mikä DRM helvetti? Ostat pelit vaikka GoG:sta drm freenä tai ihan normi Steamistä. Itse en ole kummassakaan törmännyt "DRM-helvettiin".

Lähinnä tarkoitin EA:n, Activisionin yms. "lempparilafkojen" virityksiä, sekä online-pakkoa. Steamissakin taitaa muuten olla 3rd party DRM:t näiden samaisien lafkojen kohdalla? Ainakin Blood Dragon starttaa Uplayn kautta.
lainaa
3r0xi0d

Rekisteröitynyt 07.08.2007

05.08.2013 klo 10.47 1 tykkää tästä

Okei, uskotaan että xbone on n. 1,5 kertaa tehokkaampi kuin pleikkari, mut silti en osta sitä ku sen ohjain on liian iso ja painava!
lainaa
weedm8

06.08.2013 klo 14.32 1 tykkää tästä

asddasdas kirjoitti:
Jepa kirjoitti:
james kirjoitti:
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.


Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...

Jos ei vittu ymmärrä tietotekniikan perusasioita niin kannattaa oikeasti painua vittuun ja mennä kommentoimaan sinne demiin, suomi24 tai hevosfoorumeille. Se, että poistuu kotoaan ei tarkoita, että täytyy olla myös kehitysvammainen.


Asiahan on niin, että ensinnäkin sinä 'asdasdsa' menit juuri tekeen itsestäsi täysin idiootin ja toiseksi, voisit ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota. Tuon ensimmäisen "ghz 55% cpugpu13 222mghz. pienikirjain lauseen alkuun" -tekstin lukeminen oli aivan kammottavaa.

Uutiseen liittyen:
Kiva, että saadaan revittyä molemmista konsoleista tehoja, mutta en ymmärrä miksi tarvitaan edes seuraavan sukupolven grafiikoille esimerkiksi 6 gigan edestä muistia?
Miksi kummankaan konsolin välimuistikapasiteetista ei ole ollut puhetta?
Käyttääkö laite flash pohjaista välimuistilaitetta joka integroituu emolevylle vai nojautuu laite vain ja ainoastaan RAM määrään, kun välimuistia tarvitaan? Onko näissä konsoleissa jo PC:n kaltaisia ongelmia, jotka johtuvat juuri kyseisistä 'cache' -tyyppisistä tekniikoista?
Mille formaatille laitteiston käyttöjärjestelmät tallentuvat? Flash? HDD?

Itse olisin enemmänkin kiinnostunut vertailemaan uusien konsoleiden arkkitehtuuria ja tapaa toimia eri tilanteissa, kun nyt kerran näin vahvasti nojaavat jo PC:n tekniikkaan. Miksi tästä ei puhuta missään?
lainaa
weedm8

06.08.2013 klo 14.35

weedm8 kirjoitti:
"toiseksi, voisit ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota. Tuon ensim"


Korjaukseksi: "Voisitte ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota."
lainaa
SDsadadsdasda

06.08.2013 klo 21.04 2 tykkää tästä

Jepa kirjoitti:
james kirjoitti:
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.


Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
No aika tietämätön olet pelaajaksi jos tuo sinulle täyttä hepreaa on. Tosin eihän konsolipelaajat peleistä muutenkaan paljoa ymmärrä.
lainaa
SDAdsasdadsa

06.08.2013 klo 21.08

Tällä hetkellä vielä tuo 4.5 gigaa muistia peleille on enemmän kuin hyvin. PC:lläkään juuri mikään pelin ei edes nupit kaakossa vie noin paljoa muistia. Mutta asiat on varmasti toisin 5 vuoden päästä.
lainaa
lillerilalleri

06.08.2013 klo 21.44

En minä kyllä pornon ystävänä ole kiinnostunut, että minkälaisella kameralla ja objektiivilla niitä on kuvattu, onko valaistuksessa kuinka paljon lumeneja tai luxeja tai kuinka paljon äänityksessä on taajuus. Joten tuo sinun vertaus, että pelaaja on tietämätön jos ei tuota siansaksaa ymmärrä, on mielestäni aika huono. Kunhan vehkeet pelittää. Tämä pätee niin pornossa kuin peleissäkin.

lainaa
miinalainen

06.08.2013 klo 22.51 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
sonibotinitkua kirjoitti:
CarkMerny kirjoitti:
pelioptimoitu kirjoitti:
turhaanitkette kirjoitti:
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.


...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.


Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.


hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.


Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.


Sä olet ihan tyhmä.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova