Xbox Onen grafiikkapiiriä viilattiin nopeammaksi
Gamespot kertoo Microsoftin Marc Whittenin paljastaneen, että Xbox Onen grafiikkapiirin kellotaajuutta on nostettu ja grafiikka-ajuria päivitetty sitten viime näkymän.
Whittenin mukaan Gamescom-tapahtumassa loppukuussa nähdään, mitä kehittäjät ovat saaneet aikaan kun heillä on nyt käytössään lopulliset kehityslaitteistot. Konsolin GPU-piirin nopeutta on nostettu 800 MHz:stä 853 MHz:iin ja grafiikka-ajuri optimoitu kaikilta osin Xbox One -yhteensopivaksi.
Keskustelut (43 viestiä)
02.08.2013 klo 21.48 60
02.08.2013 klo 21.57 43
"grafiikka-ajuri päivitetty kaikilta osin Xbox One -yhteensopivaksi." Jos kyseinen kortti on suunniteltu Xbox Onea varten niin olisi kait se ihan suotavaa saada sen Xbox One yhteensopivaksi? Taitaa MS:n puolella tämäkin olla suursaavutus...
02.08.2013 klo 22.12 14
Rekisteröitynyt 04.11.2007
02.08.2013 klo 22.14 20
02.08.2013 klo 22.17 18
02.08.2013 klo 22.20 25
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.
se oli microsoftin tuntien juuri sellainen typerä päähänpistos jolla pääsisi leveilemään " joo, meidän boxissa onki tehokkaammat komponentit lälälälälläää!"
02.08.2013 klo 22.55 13
03.08.2013 klo 00.24 1
03.08.2013 klo 00.56 1
Ihan hyvä, että vähän viilasivat tuota, jos se helpottaa pelinkehittäjiä.
03.08.2013 klo 01.10 17
......siis 853MHz näyttis? eih eih, jää todellakin upeat grafiikat haaveeksi xbox pelaajille.
No, jos verrataan sinun tavallasi esim. PC ohjaimiin, niin esim. Geforce GTX780, joka on n. 700€:n ohjain käyttää taajuutta 863MHz:n taajuutta.
Joten olisiko arviosi näytönohjaimen grafiikkakyvyistä megahertseillä määriteltynä hieman kaukana tosimaailmasta?
03.08.2013 klo 02.32 1
03.08.2013 klo 02.34 12
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
03.08.2013 klo 03.16 5
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
03.08.2013 klo 07.16 8
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
03.08.2013 klo 09.43 12
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.
03.08.2013 klo 11.56 4
03.08.2013 klo 12.18 1
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Huoh...
03.08.2013 klo 12.18 9
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.
lämpöongelmilla*
03.08.2013 klo 12.32 2
Voisivat myös viilata koko xbox onea pienempään kokoon, valtava mötikkä tuo uusi boxi tulee olemaan.
niin että siitä tulis yhtä äänekäs ja helposti ylikuumeneva ku edellisestä boxista?
03.08.2013 klo 13.18 2
03.08.2013 klo 15.16 1
03.08.2013 klo 16.32 1
isompi tila ilmankierrolle ,viileämmät komponentit,parempi suorituskyky ja kestävyys,mutta kääntöpuolena isompi koko konsolin visuaalisena haittakkeena . uskon ps4 kärsivän paremmasta ulkonäöstä ja pienemmästä koosta lämmön nousuna ja kestävyytenä .Xbox voi teknologian hiaman kehittyessä pienentää kotelointiaan ilman ongelmia!
Ei se ole noin yksinkertaista. Kaikki riippuu siitä miten sisäosat on suunniteltu. Xbone voi hyvin olla se suurin grilli.
03.08.2013 klo 17.38 2
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.
Sanoo tagman, joka ei ole nähnyt sivuakaan PS4:n kehittäjädokumentaatiosta puhumattakaan siitä, että olisi päässyt omakohtaisesti tutustumaan PS4 devkit-laitteeseen :D
03.08.2013 klo 17.41 8
03.08.2013 klo 21.41 1
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.
Sanoo tagman, joka ei ole nähnyt sivuakaan PS4:n kehittäjädokumentaatiosta puhumattakaan siitä, että olisi päässyt omakohtaisesti tutustumaan PS4 devkit-laitteeseen :D
Sinä olet? :D
Kuten tagman sanoi: tutustukaa tekniikkaan ja tulkaa sitten vasta kommentoimaan.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
03.08.2013 klo 21.43 5
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).
päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.
tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
03.08.2013 klo 22.02 3
eiköhän ne saa toimivia pelejä rakennettua tuolla 5,5 gigalla.
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).
päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.
tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.
Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.
03.08.2013 klo 23.15
04.08.2013 klo 00.30 3
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.
Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
04.08.2013 klo 00.48 1
Toivottavasti tuo kellotus ei ollut hätäratkaisu, joka kostautuu myöhemmin lämpö-ongelmilla.
Kyllä, tässä on meillä uusi joka olohuoneen grilli. Eiköhän se tehty devaamista helpottamaan, tavallinen pulliainen ei tuosta kostu juuri yhtään. Mutta onhan se kiva maalailla piruja joka ikisestä xbone-uutisesta.
04.08.2013 klo 02.35 10
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.
Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
Jos ei vittu ymmärrä tietotekniikan perusasioita niin kannattaa oikeasti painua vittuun ja mennä kommentoimaan sinne demiin, suomi24 tai hevosfoorumeille. Se, että poistuu kotoaan ei tarkoita, että täytyy olla myös kehitysvammainen.
04.08.2013 klo 12.23 1
Rekisteröitynyt 08.01.2010
04.08.2013 klo 18.19
......siis 853MHz näyttis? eih eih, jää todellakin upeat grafiikat haaveeksi xbox pelaajille.
No, jos verrataan sinun tavallasi esim. PC ohjaimiin, niin esim. Geforce GTX780, joka on n. 700€:n ohjain käyttää taajuutta 863MHz:n taajuutta.
Joten olisiko arviosi näytönohjaimen grafiikkakyvyistä megahertseillä määriteltynä hieman kaukana tosimaailmasta?
04.08.2013 klo 18.38 4
04.08.2013 klo 20.13 1
eiköhän ne saa toimivia pelejä rakennettua tuolla 5,5 gigalla.
ihan tarpeeksi tehoja.
mutta osaavatko tehdä oikeasti mielenkiintoisia pelejä onkin toinen juttu. tämäkin sukupolvi niin täynnä sieluttomia & tyhjyyttä ammottavia AAA pelejä (skyrim, rdr, asscreed..).
päällin puolin ovat kaikki korkeilla tuotantoarvoilla tehtyjä pelejä, mutta sisältä melko tyhjiä & geneerisiä.
tehot ei hirveästi pelasta jos sama meno jatkuu.
Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.
Jaa mikä DRM helvetti? Ostat pelit vaikka GoG:sta drm freenä tai ihan normi Steamistä. Itse en ole kummassakaan törmännyt "DRM-helvettiin".
Rekisteröitynyt 17.01.2012
04.08.2013 klo 21.22
Witcherhän sieltä tulee, mutta yhden pelin takia ei varmaan kannata konsolia hankkia. Taino multiplattarien takia tietysti, kun se DRM-helvetti ei vaan ole vaivan arvoista PC:llä.
Jaa mikä DRM helvetti? Ostat pelit vaikka GoG:sta drm freenä tai ihan normi Steamistä. Itse en ole kummassakaan törmännyt "DRM-helvettiin".
Lähinnä tarkoitin EA:n, Activisionin yms. "lempparilafkojen" virityksiä, sekä online-pakkoa. Steamissakin taitaa muuten olla 3rd party DRM:t näiden samaisien lafkojen kohdalla? Ainakin Blood Dragon starttaa Uplayn kautta.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
05.08.2013 klo 10.47 1
06.08.2013 klo 14.32 1
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.
Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
Jos ei vittu ymmärrä tietotekniikan perusasioita niin kannattaa oikeasti painua vittuun ja mennä kommentoimaan sinne demiin, suomi24 tai hevosfoorumeille. Se, että poistuu kotoaan ei tarkoita, että täytyy olla myös kehitysvammainen.
Asiahan on niin, että ensinnäkin sinä 'asdasdsa' menit juuri tekeen itsestäsi täysin idiootin ja toiseksi, voisit ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota. Tuon ensimmäisen "ghz 55% cpugpu13 222mghz. pienikirjain lauseen alkuun" -tekstin lukeminen oli aivan kammottavaa.
Uutiseen liittyen:
Kiva, että saadaan revittyä molemmista konsoleista tehoja, mutta en ymmärrä miksi tarvitaan edes seuraavan sukupolven grafiikoille esimerkiksi 6 gigan edestä muistia?
Miksi kummankaan konsolin välimuistikapasiteetista ei ole ollut puhetta?
Käyttääkö laite flash pohjaista välimuistilaitetta joka integroituu emolevylle vai nojautuu laite vain ja ainoastaan RAM määrään, kun välimuistia tarvitaan? Onko näissä konsoleissa jo PC:n kaltaisia ongelmia, jotka johtuvat juuri kyseisistä 'cache' -tyyppisistä tekniikoista?
Mille formaatille laitteiston käyttöjärjestelmät tallentuvat? Flash? HDD?
Itse olisin enemmänkin kiinnostunut vertailemaan uusien konsoleiden arkkitehtuuria ja tapaa toimia eri tilanteissa, kun nyt kerran näin vahvasti nojaavat jo PC:n tekniikkaan. Miksi tästä ei puhuta missään?
06.08.2013 klo 14.35
"toiseksi, voisit ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota. Tuon ensim"
Korjaukseksi: "Voisitte ottaa hieman kirjoitusasuun huomiota."
06.08.2013 klo 21.04 2
Olisi laittanut samantien tehokkaamman näytönohjain piirin noin 900-1000 mhz ja enemmän stream prosessoreita kuten sonyllä on. jossain oli huhua jopa 1 ghz gpu sta :-) ja cpu olisi voinut olla 2,5 ghz x 8 amd. kun ne saa ne vaikka 4,2 ghz mutta tdp nousee 65. ja lämpöä tulee sitten enemmän.
Saako saman suomen kielellä?
Tiiäks jotku ihmiset kun poistuu kotoaankin joskus...
06.08.2013 klo 21.08
06.08.2013 klo 21.44
06.08.2013 klo 22.51 2
Kuten on monessakin yhteydessä ilmoitettu, speksit ja ominaisuudet voivat muuttua ennen julkaisua.
...kuten pleikkarissakin, jossa alunperin piti olla alle gigatavussa pyörivä, peleille optimoitu käyttöjärjestelmä, joka sittemmin on paisunut 3.5 gigan möhkäleeksi, joka jättää peleille muistia vain vaivaiset 4.5 gigaa.
Johan se on Sonyn puolelta on vahvistettu että peleille on varattu 5.5 gigaa muistia näin aluksi. Määrä tulee nousemaan tulevaisuudessa kun sitä saadaan vapautettua käyttöjärjestelmää hiomalla. PS3:ssakin käyttöjärjestelmän muistitarve oli aluksi suurempi kuin mitä se on nykyään.
hehehe... epätoivoista venkoilua. Ei sellaisen muistin varaan voi tehdä pelejä, jonka käyttöjärjestelmä voi ottaa omaan käyttöönsä ilman ennakkovaroitusta ja jonka saatavuudesta ei alunperinkään ole minkäänlaisia takeita.
Suosittelen tutustumaan tekniikkaan vähän paremmin ja kommentoimaan sitten vasta.
Sä olet ihan tyhmä.