Double Finen seikkailupeli tarvitsee lisää rahaa
Yksi isoimmista Kickstarter-menestyksistä, Double Finen seikkailupeli, jonka nimeksi tiedetään nyt Broken Age, tarvitsee lisää rahaa. Tim Schafer kertoo kirjeessään, että Kickstarterin kautta saatu 3 miljoonaa ei riitäkään. Miehen mukaan hän suunnitteli pelin liian suureksi, eikä sitä saada näillä kustannuksilla valmiiksi.
Uutta Kickstarteria ei kuitenkaan haluta aloittaa, joten Double Finen ratkaisu on tämä: Peli laitetaan puoliksi ja sitä myydään Steamissa ennakkoon.
"Entä jos tekisimme pieniä leikkauksia ja saisimme pelin ensimmäisen puoliskon valmiiksi tammikuussa heinäkuun sijaan ja sitten julkaisimme sen hiotun puolikkaan Steam Early Accessissa? Kickstarter-takaajat voisivat yhä halutessaan olla pelaamatta sitä, mutta ne, jotka eivät halua odottaa, saisivat pelata ensimmäisen puoliskon jo tammikuussa!"
Beta-versio pelistä oli joka tapauksessa tarkoitus julkaista Steamissa, mutta nyt firma haluaa/tarvitsee lisää rahaa, jotta pelin toinen puolisko saadaan valmiiksi. Sen luvataan saapuvan Steam-ostajille sitten huhti-toukokuussa ilmaisena päivityksenä.
"Tällä julkaisutavalla uskon, että saamme tasapainotettua pelin koon ja rahoittamisen todellisuuden melkoisen hyvin. Riippumatta siitä, koska Steam-myynti alkaa, Kickstarter-takaajat pääsevät aikaisemmin betatestiin, kuten lupasimme."
Schaferin koko kirje löytyy Kotakun uutisesta.
Keskustelut (12 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.07.2013 klo 12.11 122
03.07.2013 klo 12.12 7
03.07.2013 klo 12.18 1
Pyydetään 400 000, saadaan 3,5 miljoonaa, niin onhan se nyt normia ettei se sitten riitäkään...
Onhan se aika hauskaa, mutta tuskimpa ihan saman mittaluokan peliä ovat tekemässä kuin mikä oli suunnitteilla 400k:lla. Tais vaan kaverilta karata mopo käsistä kun saivat noin paljon isomman budjetin. Jos siitä mitään lohtua on niin peli näyttää kuulemma komeimmalta 2D-seikkailulta vähään aikaan (tukijoille näytettyjen videoiden perusteella - en ole itse nähnyt, koska en tukenut).
Tarinan opetus: Tim Schafer tiimeineen on paska budjetoimaan.
03.07.2013 klo 12.24 1
Rekisteröitynyt 20.11.2012
03.07.2013 klo 12.38 11
03.07.2013 klo 15.38
Rekisteröitynyt 13.04.2007
03.07.2013 klo 19.37
03.07.2013 klo 19.43 1
03.07.2013 klo 21.05
Rekisteröitynyt 16.04.2012
03.07.2013 klo 22.09
"Double Fine is NOT asking for more money. We are fine, financially. We are using our OWN money to deliver a bigger game than we Kickstarted."
Rekisteröitynyt 03.01.2008
03.07.2013 klo 22.53
Pyydetään 400 000, saadaan 3,5 miljoonaa, niin onhan se nyt normia ettei se sitten riitäkään...
Onhan se aika hauskaa, mutta tuskimpa ihan saman mittaluokan peliä ovat tekemässä kuin mikä oli suunnitteilla 400k:lla. Tais vaan kaverilta karata mopo käsistä kun saivat noin paljon isomman budjetin. Jos siitä mitään lohtua on niin peli näyttää kuulemma komeimmalta 2D-seikkailulta vähään aikaan (tukijoille näytettyjen videoiden perusteella - en ole itse nähnyt, koska en tukenut).
Mielenkiinnolla odotan mitä käy Chris Robertsin Star Citizenille.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
03.07.2013 klo 23.57
Aivan. Ja tämä on myös Kickstarterin yksi ongelmista.
Ei, se on kehittäjien ongelma, ei Kickstarterin.
Aika kiusallinen tilanne, mikä varmasti vaikuttaa luultavasti kaikkiin, tai ainakin Double Finen seuraaviin Kickstartereihin. Toisaalta on ihan hyvä että näitä takaiskuja tulee, oppivathan ainakin, toivottavasti.
Mielenkiinnolla odotan mitä käy Chris Robertsin Star Citizenille.
Kuin myös minä. Toivottavasti saavat vedettyä kunnialla loppuun.