DICE kertoo Battlefrontista ja Mirror's Edgestä
C&VG on haastatellut EA:n Patrick Söderlundia, joka kertoili muun muassa Star Wars: Battlefrontista sekä uudesta Mirror's Edgestä.
Star Wars: Battlefront ei olisi niin varma tapaus, ellei DICE olisi vaatimalla vaatinut, että studio haluaa tehdä sen.
"Se jäi melkein tapahtumatta, ja syy oli jotain niinkin tylsää kuin resurssit."
Kun asiasta mainittiin DICE:n Karl Magnus Troedssonille ja Patrick Bachille, miehet ihmettelivät, miksei heille oltu puhuttu siitä: "Mitä te oikein touhuatte? Me haluamme tehdä Battlefrontin!"
EA ei uskonut, että DICE:llä olisi ollut kiinnostusta tehdä lisenssipeliä, mutta kun ruotsalaisstudio ei lopettanut aneluja pelin saamisesta itselleen, asia lähti etenemään.
Uudesta Mirror's Edgestä Söderlund toistaa jo moneen kertaan kuullun "peli ei olisi mahdollinen nykysukupolvella".
"Olen nyt rehellinen: olemme tutkiskelleet Mirror's Edgeä jo vuosia ja on ollut pieniä prototyyppitiimejä sekä ideoita siitä, mitä peli voisi olla. Mutta kun Sara Jansson, joka nyt tuottaa peliä, tuli ja kertoi inspiroivan ideansa, niin päätimme 'tämä täytyy tehdä nyt'."
Miehen mukaan alkuperäisen pelin ongelmakohtiin on puututtu ja tarinalla on isompi osa. Peli on myös enemmän toimintaseikkailu, mutta silti uskollinen ensimmäiselle Mirror's Edgelle.
"Pelisuunnittelu ja pelissä eteneminen tuntuu nyt vähän vanhanaikaiselta, joten tuomme sitä nykyppäivään ja muutamme sitä mallia. Tarina on toinen juttu, joka olisi voitu tehdä paremmin. Emme hyödyntäneet luomaamme hienoa maailmaa ja tarina on iso osa sitä."
Keskustelut (16 viestiä)
25.06.2013 klo 12.23 9
25.06.2013 klo 12.31 10
En keksi miten tämä voisi olla hyvä juttu. Voin jo kuvitella yliskriptatun putkijuoksun ja sekundajuonen. ME1 kelpasi tuollaisenaan, ei tarina ollut sen vahvin puoli mutta ei se sitä kyllä minusta kaivannutkaan.
25.06.2013 klo 13.29 26
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
25.06.2013 klo 13.33 1
Rekisteröitynyt 04.09.2011
25.06.2013 klo 13.41 2
"Pelisuunnittelu ja pelissä eteneminen tuntuu nyt vähän vanhanaikaiselta, joten tuomme sitä nykypäivään ja muutamme sitä mallia."
En keksi miten tämä voisi olla hyvä juttu. Voin jo kuvitella yliskriptatun putkijuoksun ja sekundajuonen. ME1 kelpasi tuollaisenaan, ei tarina ollut sen vahvin puoli mutta ei se sitä kyllä minusta kaivannutkaan.
Tuo kohta särähti kyllä omaan myös, vaikka vaikea sanoa mitä tuo tulee käytännössä tarkoittamaan. Pelihän tulee ilmeisesti olemaan open world, joten putkea ei liene tulossa.
Tarina oli kieltämättä aika turhanpäiväinen ykkösessä, joten itseäni ei haittaa jos siihen vähän enemmän panostetaan kakkosessa.
25.06.2013 klo 13.53
http://www.cineris.org/blog/wp-content/uploads/2011/09/43
jalat
Rekisteröitynyt 16.01.2012
25.06.2013 klo 14.00 5
Mirror's Edge oli keskinkertainen peli, tarina lössähti ja first person platformer ei vaan oikein toimi kun ei näe omia jalkoja.
Omasta mielestä peli oli varsin onnistunut ensimmäisen persoonaan tasoloikaksi! Pelihahmolla tuntui olevan ihan oikeaa massaa, ja juokseminen tuntui juoksemiselta, eikä liitämiseltä.
http://achrisfling.com/games/files/2010/12/MirrorsEdge-20
25.06.2013 klo 14.13 1
Rekisteröitynyt 15.09.2008
25.06.2013 klo 14.38 4
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Jännä juttu, että taas halutaan, että se peli tuottaa rahaa. Uskomatonta.
25.06.2013 klo 14.52 8
Rekisteröitynyt 13.02.2011
25.06.2013 klo 17.00 2
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Sehän on kauhean väärin, kerta edellinen osa ei ollut mikään jättimenestys myyntien suhteen ja sen takia Mirror's Edge 2:n tulevaisuus oli kauan epävarma..
25.06.2013 klo 17.54 4
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Kyllä, itse olisin toivonut free 2 play Mirror's Edgen johon pitää ostaa virtuaalikenkiä että voi yleensä juosta....
25.06.2013 klo 18.26 3
Samalla logiikalla ovat varmaan päätelleet että Battlefrontissa 16 pelaajaa on riittävä määrä, botteja ei tarvita ja kolmannen persoonan kuvakulmakin lentää roskiin. Mukaan tietty latautuvat healtit. "Now it's modern."
Rekisteröitynyt 05.04.2012
25.06.2013 klo 19.14
Elikkä alkuperäisen pelin ongelmakohdat (lähestulkoon kaikki toimintaan liittyvä) lisääntyy? Miten kyseinen asia korjaa tilannetta?
25.06.2013 klo 21.46 1
"Miehen mukaan alkuperäisen pelin ongelmakohtiin on puututtu ja tarinalla on isompi osa. Peli on myös enemmän toimintaseikkailu, "
Elikkä alkuperäisen pelin ongelmakohdat (lähestulkoon kaikki toimintaan liittyvä) lisääntyy? Miten kyseinen asia korjaa tilannetta?
Eli toimintaa pitäisi vähentää? Parempi olisi, jos vain parkourattaisiin. Mahtava idea! Seuraavaksi voitaisiin tehdä esim. maratonjuoksusta vastaava peli, jossa pitää nappi pohjassa juosta 3 tunnin ajan. ME:n parkour oli ihan mukava asia, joka erotti pelin muista, mutta ei koko peliä voi sen ympärille rakentaa. Tietysti mahdollisuus välttää taisteleminen kokonaan on ihan mukava, jolloin peliin tulee enemmän pakokauhun tunnetta.
25.06.2013 klo 23.17 2
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Jännä juttu, että taas halutaan, että se peli tuottaa rahaa. Uskomatonta.
Ja sitten ruikutetaan kun tästä tuleekin Call of Edge: MirrorField.
"We want the CoD audience"