Tuorein sisältö

DICE kertoo Battlefrontista ja Mirror's Edgestä

25.06.2013 klo 11.25 | Luettu: 13309 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


C&VG on haastatellut EA:n Patrick Söderlundia, joka kertoili muun muassa Star Wars: Battlefrontista sekä uudesta Mirror's Edgestä.

Star Wars: Battlefront ei olisi niin varma tapaus, ellei DICE olisi vaatimalla vaatinut, että studio haluaa tehdä sen.

"Se jäi melkein tapahtumatta, ja syy oli jotain niinkin tylsää kuin resurssit."

Kun asiasta mainittiin DICE:n Karl Magnus Troedssonille ja Patrick Bachille, miehet ihmettelivät, miksei heille oltu puhuttu siitä: "Mitä te oikein touhuatte? Me haluamme tehdä Battlefrontin!"

EA ei uskonut, että DICE:llä olisi ollut kiinnostusta tehdä lisenssipeliä, mutta kun ruotsalaisstudio ei lopettanut aneluja pelin saamisesta itselleen, asia lähti etenemään.

Uudesta Mirror's Edgestä Söderlund toistaa jo moneen kertaan kuullun "peli ei olisi mahdollinen nykysukupolvella".

"Olen nyt rehellinen: olemme tutkiskelleet Mirror's Edgeä jo vuosia ja on ollut pieniä prototyyppitiimejä sekä ideoita siitä, mitä peli voisi olla. Mutta kun Sara Jansson, joka nyt tuottaa peliä, tuli ja kertoi inspiroivan ideansa, niin päätimme 'tämä täytyy tehdä nyt'."

Miehen mukaan alkuperäisen pelin ongelmakohtiin on puututtu ja tarinalla on isompi osa. Peli on myös enemmän toimintaseikkailu, mutta silti uskollinen ensimmäiselle Mirror's Edgelle.

"Pelisuunnittelu ja pelissä eteneminen tuntuu nyt vähän vanhanaikaiselta, joten tuomme sitä nykyppäivään ja muutamme sitä mallia. Tarina on toinen juttu, joka olisi voitu tehdä paremmin. Emme hyödyntäneet luomaamme hienoa maailmaa ja tarina on iso osa sitä."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Näin Frostbite 3 pyö... Blizzard varoittelee... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (16 viestiä)

Bob

25.06.2013 klo 12.23 9 tykkää tästä

Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
lainaa
fic

25.06.2013 klo 12.31 10 tykkää tästä

"Pelisuunnittelu ja pelissä eteneminen tuntuu nyt vähän vanhanaikaiselta, joten tuomme sitä nykypäivään ja muutamme sitä mallia."

En keksi miten tämä voisi olla hyvä juttu. Voin jo kuvitella yliskriptatun putkijuoksun ja sekundajuonen. ME1 kelpasi tuollaisenaan, ei tarina ollut sen vahvin puoli mutta ei se sitä kyllä minusta kaivannutkaan.
lainaa
boB

25.06.2013 klo 13.29 26 tykkää tästä

Bob kirjoitti:
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Hyväntekeväisyyttäkö sitten odotit?
lainaa
arttu2

25.06.2013 klo 13.33 1 tykkää tästä

Mirror's Edge oli keskinkertainen peli, tarina lössähti ja first person platformer ei vaan oikein toimi kun ei näe omia jalkoja. Tarinapuoli kuntoon ja hieman hiomista pelimekaniikkaan, eli jos lupauksista pystyvät pitämään kiinni voin jopa ostaakin kakkos-osan.
lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

25.06.2013 klo 13.41 2 tykkää tästä

fic kirjoitti:
"Pelisuunnittelu ja pelissä eteneminen tuntuu nyt vähän vanhanaikaiselta, joten tuomme sitä nykypäivään ja muutamme sitä mallia."

En keksi miten tämä voisi olla hyvä juttu. Voin jo kuvitella yliskriptatun putkijuoksun ja sekundajuonen. ME1 kelpasi tuollaisenaan, ei tarina ollut sen vahvin puoli mutta ei se sitä kyllä minusta kaivannutkaan.


Tuo kohta särähti kyllä omaan myös, vaikka vaikea sanoa mitä tuo tulee käytännössä tarkoittamaan. Pelihän tulee ilmeisesti olemaan open world, joten putkea ei liene tulossa.

Tarina oli kieltämättä aika turhanpäiväinen ykkösessä, joten itseäni ei haittaa jos siihen vähän enemmän panostetaan kakkosessa.
lainaa
aprilia

25.06.2013 klo 13.53

[quote nick="arttu2"]Mirror's Edge oli keskinkertainen peli, tarina lössähti ja first person platformer ei vaan oikein toimi kun ei näe omia jalkoja.

http://www.cineris.org/blog/wp-content/uploads/2011/09/43
jalat
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

25.06.2013 klo 14.00 5 tykkää tästä

arttu2 kirjoitti:
Mirror's Edge oli keskinkertainen peli, tarina lössähti ja first person platformer ei vaan oikein toimi kun ei näe omia jalkoja.
Mutta jalathan näki!

Omasta mielestä peli oli varsin onnistunut ensimmäisen persoonaan tasoloikaksi! Pelihahmolla tuntui olevan ihan oikeaa massaa, ja juokseminen tuntui juoksemiselta, eikä liitämiseltä.

http://achrisfling.com/games/files/2010/12/MirrorsEdge-20
Muokannut: Temposaur 25.06.2013 klo 14.01 lainaa
Jeejeemies

25.06.2013 klo 14.13 1 tykkää tästä

On se tähän vaan pakko sanoa, että hienoja ihmisä nuo ruotsalaiset.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

25.06.2013 klo 14.38 4 tykkää tästä

Bob kirjoitti:
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"


Jännä juttu, että taas halutaan, että se peli tuottaa rahaa. Uskomatonta.
lainaa
eivoiollatotta

25.06.2013 klo 14.52 8 tykkää tästä

Häikäilemätön pelipulju yrittää tehdä rahaa asiakkaidensa kustannuksella!!!!!
lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

25.06.2013 klo 17.00 2 tykkää tästä

Bob kirjoitti:
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"


Sehän on kauhean väärin, kerta edellinen osa ei ollut mikään jättimenestys myyntien suhteen ja sen takia Mirror's Edge 2:n tulevaisuus oli kauan epävarma..
lainaa
obB

25.06.2013 klo 17.54 4 tykkää tästä

boB kirjoitti:
Bob kirjoitti:
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"
Hyväntekeväisyyttäkö sitten odotit?

Kyllä, itse olisin toivonut free 2 play Mirror's Edgen johon pitää ostaa virtuaalikenkiä että voi yleensä juosta....
lainaa
jääostamatta

25.06.2013 klo 18.26 3 tykkää tästä

Vanhanaikaista juupajuu Thief on kanssa hyvä esimerkki siitä miten moderni pelisuunnittelu murskaa vanhat paskat mallit.

Samalla logiikalla ovat varmaan päätelleet että Battlefrontissa 16 pelaajaa on riittävä määrä, botteja ei tarvita ja kolmannen persoonan kuvakulmakin lentää roskiin. Mukaan tietty latautuvat healtit. "Now it's modern."
lainaa
OmgItsWilly

Rekisteröitynyt 05.04.2012

25.06.2013 klo 19.14

"Miehen mukaan alkuperäisen pelin ongelmakohtiin on puututtu ja tarinalla on isompi osa. Peli on myös enemmän toimintaseikkailu, "

Elikkä alkuperäisen pelin ongelmakohdat (lähestulkoon kaikki toimintaan liittyvä) lisääntyy? Miten kyseinen asia korjaa tilannetta?
lainaa
lasdlasd

25.06.2013 klo 21.46 1 tykkää tästä

OmgItsWilly kirjoitti:
"Miehen mukaan alkuperäisen pelin ongelmakohtiin on puututtu ja tarinalla on isompi osa. Peli on myös enemmän toimintaseikkailu, "

Elikkä alkuperäisen pelin ongelmakohdat (lähestulkoon kaikki toimintaan liittyvä) lisääntyy? Miten kyseinen asia korjaa tilannetta?

Eli toimintaa pitäisi vähentää? Parempi olisi, jos vain parkourattaisiin. Mahtava idea! Seuraavaksi voitaisiin tehdä esim. maratonjuoksusta vastaava peli, jossa pitää nappi pohjassa juosta 3 tunnin ajan. ME:n parkour oli ihan mukava asia, joka erotti pelin muista, mutta ei koko peliä voi sen ympärille rakentaa. Tietysti mahdollisuus välttää taisteleminen kokonaan on ihan mukava, jolloin peliin tulee enemmän pakokauhun tunnetta.
lainaa
Lopiloo

25.06.2013 klo 23.17 2 tykkää tästä

Appe kirjoitti:
Bob kirjoitti:
Mirrors Edge kuullostaa taas kerran siltä että "haluamme enemmän ostajia"


Jännä juttu, että taas halutaan, että se peli tuottaa rahaa. Uskomatonta.

Ja sitten ruikutetaan kun tästä tuleekin Call of Edge: MirrorField.
"We want the CoD audience"
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova