Lisätietoa Xbox Onen käytetyistä peleistä
Microsoftilta on saatu monta epämääräistä tietoa ja ristikkäisiä lausuntoja siitä, miten käytettyjen pelien kanssa käy Xbox Onella. Ehkä asiaa ei ole lyöty lukkoon ja eri tiedonjyväsillä kalastellaan yleisön reaktioita. MCV UK kertoo nyt kuitenkin saaneensa pelien jälleenmyyjiltä seuraavanlaista tietoa:
- käytettyjä pelejä voi viedä myyntiin vain liikkeisiin, jotka ovat tehneet sopimuksen Microsoftin Azure-järjestelmän käytöstä
- peli rekisteröidään järjestelmään, jonka jälkeen sen käyttöoikeus katoaa pelin tuoneen kuluttajan Xbox-tililtä - ilmeisesti muun muassa tämän vuoksi Xbox One tarvitsee internetyhteyden kerran vuorokaudessa
- jälleenmyyjät saavat hinnoitella käytetyt pelit vapaasti, mutta sekä pelin julkaisija että Microsoft saavat hinnasta siivun
- huhujen mukaan pelikauppiaalle jäisi hinnasta vain kymmenys, mikä on varmasti vähemmän, kuin mitä liikkeet nykyisin käytetyillä peleillä tienaavat
- saman huhun mukaan käytetyn pelin aktivointi maksaisi noin 40 euroa
Microsoft ei ole julkisesti vahvistanut tietoja, joten virallisia tietoja jäämme vielä odottelemaan.
Eurogamer päivittää, että kun Xbox One -pelin ostaa käytettynä kaupasta, ei tarvitse maksaa aktivointimaksua, vaan se on mukana pelin hinnassa. Pelin myyvä kauppa maksaa sen.
Keskustelut (87 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.08.2007
24.05.2013 klo 15.45 48
Pelejä ei voi myöskään sitten lahjoittaa, sillä ne pitäisi joka tapauksessa tunkea tuon saatanan Azure-paskan läpi?
Rekisteröitynyt 22.11.2009
24.05.2013 klo 15.45 10
Taitaa tämä olla viimeisimpiä nauloja Game Housenkin (käytetyissä peleissä) arkkuun.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
24.05.2013 klo 15.50 22
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.
Tämä EU- ja kuluttajansuojakortti tuli ensimmäisenä mieleeni itsellenikin, joten tekisi mieli ajatella, ettei tämä varmaan ole se lopullinen visio.
On varsin tuoreessa muistissa se päätös, että käytetyt ohjelmistot täytyy saada myydä. Tuskin MS:kään haluaa lähteä tässä nokkapokkaan.
Rekisteröitynyt 07.07.2011
24.05.2013 klo 15.50 26
24.05.2013 klo 15.51
24.05.2013 klo 15.52 28
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
24.05.2013 klo 15.54 1
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?
24.05.2013 klo 15.55 1
24.05.2013 klo 15.57 13
Prkl.
24.05.2013 klo 15.59 8
24.05.2013 klo 15.59 14
Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
24.05.2013 klo 15.59 3
24.05.2013 klo 16.01 7
24.05.2013 klo 16.01 1
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?
Ei, mikäli PS Eye-kameran ei tarvitse koko ajan olla päällä. Kinecticin kamera voi kuvata. Valo PS4:n padissa ei käsittääkseni omaa kuvaus ominaisuutta.
24.05.2013 klo 16.04 4
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
Pitääkö tosiaan paikkansa tämä tieto? sillä jos pitää niin kyllähän tässä ollaan sitten tuomassa tuota "valvontayhteiskuntaa" hissukseen markkinoille viattomassa "pelikoneen" muodossa.
24.05.2013 klo 16.04 2
Kameran voi peittää jos häiritsee ... Mutta anyway, aivan totaalista schaissea lähes kaikki mikä liittyy Xbox Oneen, en ole vielä kuullut kenenkään haluavan sitä :D
Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.
Amen bro.
24.05.2013 klo 16.06 9
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.
No katsotaam saatana
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 16.07 4
24.05.2013 klo 16.23 17
Eli toisin sanoen 24/7 valvonta. Itse ainakin aion pelata munasillani ja vemputtaa kaikissa väärissä kohdissa, aina kun on joku nyyhky, kauhu tai räiskintäkohta. Jos oikein innostun niin nousen ylös ja alan kävelemään hitaasti kohti kameraa ja sitten ruisks...
Sitten odotellaan minkälaisia pelejä palautteen ansiosta saadaan
24.05.2013 klo 16.25 6
- saman huhun mukaan käytetyn pelin aktivointi maksaisi noin 40 euroa "
En tule ostamaan kyseistä konsolia ikinä, jos käytettyjä pelejä ei pääse pelaamaan ilman microsoftin rahan kuppausta.
24.05.2013 klo 16.25 4
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.
Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.
24.05.2013 klo 16.30
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.
Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?
Ei, mikäli PS Eye-kameran ei tarvitse koko ajan olla päällä. Kinecticin kamera voi kuvata. Valo PS4:n padissa ei käsittääkseni omaa kuvaus ominaisuutta.
Eipä se ole estänyt Kinectin myyntiä tähänkään asti, yksityisyyssuojan noudatttaminen on ainoa keino olla jäämättä kiinni jostain muusta.
Jos olisin ammatikseni pelintekijä, saattaisin pitää tämän uutisoidun kehityssuunnan vastustajia hieman turhantärkeinä seuraavaa peliäni silmällä pitäen. Valitetaan siitä, että kohta on vain pari pelitaloa jäljellä, ja samalla kannatetaan yhtä tekijää joka johtaa siihen.
24.05.2013 klo 16.37 3
24.05.2013 klo 16.37 7
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.
Ei microsoftia kiinnosta enää eurooppa, tai muukaan paikka 'murican ulkopuolella.
24.05.2013 klo 16.40 2
24.05.2013 klo 16.53 4
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.
Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.
24.05.2013 klo 16.58
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.
Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.
Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
24.05.2013 klo 17.04 4
Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.
Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.
Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.
Kuten alussa puhuttiin niin vastikään tuli EU:lta ennakkotapaus siitä, että myös elektroniset tuotteet tulee pystyä myymään eteenpäin.
Steam/Valve joutuivat jo oikeuteen.
24.05.2013 klo 17.18
Kameran voi peittää jos häiritsee ... Mutta anyway, aivan totaalista schaissea lähes kaikki mikä liittyy Xbox Oneen, en ole vielä kuullut kenenkään haluavan sitä :D
Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.
24.05.2013 klo 17.19
Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.
Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.
Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.
Kuten alussa puhuttiin niin vastikään tuli EU:lta ennakkotapaus siitä, että myös elektroniset tuotteet tulee pystyä myymään eteenpäin.
Steam/Valve joutuivat jo taipumaan.
Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain, tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin. Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.
24.05.2013 klo 17.29
24.05.2013 klo 17.43 5
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.
Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.
Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.
Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa, on vain käsittämättömän itsekäs ajattelutapa, jos kaikki mitä ei itse tee on ok kieltää muiltakin.
24.05.2013 klo 17.44 1
Rekisteröitynyt 07.08.2007
24.05.2013 klo 17.49 6
Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain.
Onnea löytämisessä, siinä ei paljoa kravaattiherrat auta kun asiasta on käyty jo yksi sota ja Euroopan korkein oikeus on tehnyt asiasta lainmukaisen päätöksen. Valituksia tuskin otetaan enää edes käsittelyyn.
tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin.
Ei ole lain vaatimalla tavalla. Microsoft rikkoo lakia mm. ottamalla itse välistä ja pakottamalla käyttämään heidän myyntikanavaansa suoran myynnin sijaan.
Viime vuotinen ennakkotapaus menee suunnille näin:
"Riippumatta siitä mitä käyttöehdot sanovat, sekä digitaalisessa, että fyysisessä ohjelmistokaupassa myytävä tuote ei ole lisenssi tuotteen käyttöön vaan tuote itse mistä tuottaja/kehittäjä/myyjä luovuttaa oikeutensa ko. myyntikappaleen kohdalla tuotteen ostajalle. Tämä kappale on ostajan normaalin kauppalain mukaisesti voitava myydä eteenpäin."
Eli ihan sama mitä käyttöehtoja MS tai muut tehtailevat lisensseistä, he myyvät ko. tuotteen aina kuluttajalle eteenpäinmyyntioikeuksineen ja kun tuote ei enää ole MS:n niin heillä ei ole oikeutta rajoittaa tai estää tuotteen uudelleenmyyntiä toiselle asiakkaalle. Näin siis Euroopassa.
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2
Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.
Varmaan siksi, että ennakkotapaus tuli aivan vastikään ja maailman suurin digitaalinen pelikauppa Steam haastettiin juuri oikeuteen 2kk sitten. Pian kaikki muutkin joutuvat taipumaan tässä asiassa.
Rekisteröitynyt 13.02.2011
24.05.2013 klo 17.51 3
24.05.2013 klo 17.51 2
24.05.2013 klo 17.54 2
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.
Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.
Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.
Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa, on vain käsittämättömän itsekäs ajattelutapa, jos kaikki mitä ei itse tee on ok kieltää muiltakin.
Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.
24.05.2013 klo 17.57
24.05.2013 klo 18.00
Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain.
Onnea löytämisessä, siinä ei paljoa kravaattiherrat auta kun asiasta on käyty jo yksi sota ja Euroopan korkein oikeus on tehnyt asiasta lainmukaisen päätöksen. Valituksia tuskin otetaan enää edes käsittelyyn.
tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin.
Ei ole lain vaatimalla tavalla. Microsoft rikkoo lakia mm. ottamalla itse välistä ja pakottamalla käyttämään heidän myyntikanavaansa suoran myynnin sijaan.
Viime vuotinen ennakkotapaus menee suunnille näin:
"Riippumatta siitä mitä käyttöehdot sanovat, sekä digitaalisessa, että fyysisessä ohjelmistokaupassa myytävä tuote ei ole lisenssi tuotteen käyttöön vaan tuote itse mistä tuottaja/kehittäjä/myyjä luovuttaa oikeutensa ko. myyntikappaleen kohdalla tuotteen ostajalle. Tämä kappale on ostajan normaalin kauppalain mukaisesti voitava myydä eteenpäin."
Eli ihan sama mitä käyttöehtoja MS tai muut tehtailevat lisensseistä, he myyvät ko. tuotteen aina kuluttajalle eteenpäinmyyntioikeuksineen ja kun tuote ei enää ole MS:n niin heillä ei ole oikeutta rajoittaa tai estää tuotteen uudelleenmyyntiä toiselle asiakkaalle. Näin siis Euroopassa.
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2
Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.
Varmaan siksi, että ennakkotapaus tuli aivan vastikään ja maailman suurin digitaalinen pelikauppa Steam haastettiin juuri oikeuteen 2kk sitten. Pian kaikki muutkin joutuvat taipumaan tässä asiassa.
Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
24.05.2013 klo 18.04 4
Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.
Oletko aivan helvetin tyhmä? Laki määrää. Ei tässä ole edes mitään keskusteltavaa. Jos on epäselvyyksiä niin edelleenkin:
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2
24.05.2013 klo 18.05
Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.
Tuskimpa. Sonyllä ensinnäkin on jo runsaasti kokemusta kuluttajanoikeuksien polkemisesta, ja toisekseen tuo kolahtaisi omaan koipeen viimeistään huonompina pelimyynteinä jos ei yhtään edes yritä hillitä käytettyjen pelien kauppaa.
24.05.2013 klo 18.07
Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.
Oletko aivan helvetin tyhmä? Laki määrää. Ei tässä ole edes mitään keskusteltavaa. Jos on epäselvyyksiä niin edelleenkin:
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2
En ole, ei epäselvyyksiä.
24.05.2013 klo 18.07 1
Eli pitäkää tunkkinne
24.05.2013 klo 18.09
jos pitää niin kyllähän tässä ollaan sitten tuomassa tuota "valvontayhteiskuntaa" hissukseen markkinoille viattomassa "pelikoneen" muodossa.
Siis meinaat että nyt se tällä alkaisi, ja koskaan aiemmin mitään valvontaa ei ole yhtään ollut?
Rekisteröitynyt 24.06.2008
24.05.2013 klo 18.19 6
Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.
Mitäköhän siltoja pitkin aivosolusi nyt oikein liikkuvat? Puhe oli alunperin argumentistasi "saa kieltää koska ei koske minua". Parveketupakointi koskee passiivisen tupakoinnin alaisia, aseet koskevat jokaista yleisen turvallisuuden muodossa ja elokuvien ikärajoissa on kyse nuorempien huolenpidosta. Vai miltä kuullostaa argumentti "kielletään kaikkien aseiden hallussapito, koska asia ei koske minua"? Loppuu tuollaisten sekunda-argumenttien suoltaminen nyt, kiitos.
24.05.2013 klo 18.21 8
24.05.2013 klo 18.26 4
MS lähti sitten EA:n ja Activisionin huoraksi eipä tarvitse ihmetellä miksi MS osake arvo laski.Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.
Xbox One julkaisun jälkeen Amazon UK ilmoitti että Wii U:n myynnit lähtivät rajuun nousuun.
24.05.2013 klo 18.38 4
Siis mitä pelkkä käytetyn pelin aktivointi on 40e eli joten uudet pelit ovat varmaan sitten luokkaa 80-90e.
Et sinäkään onneksi tyhmä ole.
24.05.2013 klo 18.41 1
Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.
Peleistä tietämättömät sijoittajat vain reagoivat liian vahvasti pienen marginaalin väistämättömään ulinaan. Pelien suhteen ei nykyään muuta olekaan kun jatkuvaa itkuparkua samoilta kermaperseiltä
24.05.2013 klo 18.43 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.05.2013 klo 18.54 10
24.05.2013 klo 18.57 1
Pelifirmat ja palvelimia pyörittävät tahot ottavat kyllä mielellään siivun käytettyjenkin pelien kaupasta sekä sen mukanaan tuoman DRM:n, joka tekee warettamisesta erittäin hankalaa ja useimmissa tapauksissa jopa mahdotonta.
Sonyn kannattaa julkaista kone tällaisenaan jolloin myynnit ovat varmasti 1000000 verratuna xboxin 100aan. Mutta sitten parin viikon päästä tulee ilmoitus patchista joka ottaa käyttöön kaikki samat asiakkaan silmään kusemiset. Pelaajien ei kannata enää vaihtaa joten suurin osa pysyy pleikassa ja maksavat sitten myös niitä korvauksia käytetyistä peleistä yms.
Ja voivat vielä mainosluonteisesti ilmoittaa että "You weren't happy when we removed some features with PS3 patch. This time we add cool services!"
24.05.2013 klo 18.59
24.05.2013 klo 19.29 1
Tietyllä tavalla ois ihan siistiäkin. Sais vähän vaihtelua tähän ainaiseen fanipoikaininään.
24.05.2013 klo 19.37 2
Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.
Mitäköhän siltoja pitkin aivosolusi nyt oikein liikkuvat? Puhe oli alunperin argumentistasi "saa kieltää koska ei koske minua". Parveketupakointi koskee passiivisen tupakoinnin alaisia, aseet koskevat jokaista yleisen turvallisuuden muodossa ja elokuvien ikärajoissa on kyse nuorempien huolenpidosta. Vai miltä kuullostaa argumentti "kielletään kaikkien aseiden hallussapito, koska asia ei koske minua"? Loppuu tuollaisten sekunda-argumenttien suoltaminen nyt, kiitos.
Sen lisäksi, että asia ei kosketa minua millään tavalla, minun mielestäni käytettyjen pelien myyminen on kiellettävä, sillä niitähän voivat pelata myös kaltaisesti alaikäiset ipanat ilman minkäänlaista ikärajakontrollia.
24.05.2013 klo 19.41
24.05.2013 klo 19.41 5
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
24.05.2013 klo 19.59 3
Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.
Peleistä tietämättömät sijoittajat vain reagoivat liian vahvasti pienen marginaalin väistämättömään ulinaan. Pelien suhteen ei nykyään muuta olekaan kun jatkuvaa itkuparkua samoilta kermaperseiltä
Taidat olla yksi noista MS fanipojista joka kuuluu siihen pieneen mutta sitäkin tyhmempään kermaperseiden marginaali ryhmään joka hyväksyy kaiken MS paskan.
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 20.15 4
24.05.2013 klo 20.23 4
Joo, eiköhän tää konsolisota tullu jo päätökseen...
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
Hieno homma hermanni Gamespot. Julistavat konsolisodan voittajaa parista joista kumpaakaan ei ole julkaistu.
Kun PS4 ilmoittaa always onlinesta ja DRMstä parin viikon päästä niin luvut vaihtuvat uutuuden vuoksi 30-70 Xboxille.
Sitten hetken päästä Xbox ilmoittaa että vain yksi pelaaja per konsoli joka muuttaa luvut 80-20 PS4lle.
Sitten Xbox ilmoittaa Halo 5n niin luvut muuttuvat 40-60 Xboxille
Sitten PS4 ilmoittaa PS All Stars kakkosen niin luvut muuttuvat 70-30 PS4lle
Sitten löydetään YLOD joka muuttaa tilanteen 20-80 Xboxille
Sitten löydetään RROD joka muuttaa tilanteen 80-20 PS4lle
Sitten ilmoitetaan PS4n nettipelin maksullisuudesta joka muuttaa tilanteen 50-50
Ja homma jatkuu
24.05.2013 klo 20.26
Sen lisäksi, että asia ei kosketa minua millään tavalla, minun mielestäni käytettyjen pelien myyminen on kiellettävä, sillä niitähän voivat pelata myös kaltaisesti alaikäiset ipanat ilman minkäänlaista ikärajakontrollia.
Kielletäänkö samalla käytettyjen astioiden myynti? Koska alle 3-v. vauvat saattaa rikkoa sen ja astua sen päälle.
Eiköhän kaikki järkevät myyjät tajua kieltäytyä myymästä k18-peliä alaikäisille. Tai viimeistään vastuulliset vanhemmat takavarikoi kyseisen pelin. Jos ei... Voi voi.
24.05.2013 klo 20.34 2
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 20.47 7
Siksi toisekseen nykyisissä älytelevisioissa on suurin osa x1:n ominaisuuksista jo valmiina, joten siinä saa sitten televiissio ja xone miettiä keskenään kenelle nyt huidotaan.
Mainittakoon vielä se, että kuva jne. viedään jo nykyään läpi esimerkiksi vahvistimesta joten xone siihen vielä lisäksi väliin on ideana huono jo suunnittelupöydällä. Als siinä sitten säätelemään huulisynkkaa puoli päivää.
Yksinkertaisesti siis perseestä.
Rekisteröitynyt 07.10.2009
24.05.2013 klo 21.25 1
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 21.48 5
Arkkitehtuuri molemmissa on sama x86. AMD:n valmistama CPU on ilmeisesti sama (Jaguar 8-ydin 1,6Ghz). GPU myös kutakuinkin sama (X1:ssä karsittu jostain syystä) ja ennakkotietojen valossa PS4:ssä siis 50% tehokkaampi. Elikkäs jäljelle jää massamuistin valinta ja keskusmuisi joka siis X1:ssä 8GB DDR3 + 32MB ESRAM GPU käyttöön + 512GB (HDD/SSD?) ja Playstation 4:ssä 8GB GDDR5 + ? (HDD/SSD?).
Muistin käytössä on ilmeisesti myös suuria eroja PS4:n hyväksi, koska huhuilevat että X1:ssä käyttöjärjestelmä veisi kutakuinkin 3Gb muistia ja PS4:ssä vain 1Gb. Tämän ansiosta siis PS4:ssä on huomattavasti enemmän resursseja pelejä varten. Pelit kuten Bethesdan Fallout sarja tulevat myös hyötymään nopeasta GDDR5 muistista, koska niissä striimataan suuria määriä dataa. GTA V:n luulisi myös hyötyvän edellä mainitusta.
Eli suurimmat erot näiden kahden konsolin keskuudessa nähdään todennäköisesti sillä hetkellä kuin Bethesda julkaisee ensimmäisen pelinsä alustoille.
24.05.2013 klo 21.49
24.05.2013 klo 21.55
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 22.05 4
Helppokäyttöisyyden saralla en nyt äkkiseltään keksi yksinkertaisempaa tapaa katsoa esim. Netflixiä kuin mitä jo Wii U tarjoaa. Samalla tavalla ne Netflixit käynnistetään kuvaketta painamalla/hipaisemalla oli alusta mikä tahansa, ja ainoa ero mikä Wii U:n nostaa ykkösalustaksi on juuri mahdollisuus siirtää ohjelma ohjaimeen kerran hipaisemalla. Sony tämän ominaisuuden taisi keretä jo apinoida Vita:n crossplay ominaisuuden osalta.
Xbox One lisää edellä mainittujen listaan ainoastaan huitomisen tai ääniohjauksen. Eli ei tässä nähdäkseni mitään pyörää ole keksitty uudestaan ?
Rekisteröitynyt 07.10.2009
24.05.2013 klo 22.22
kehtaatko sä verrata Eisenhoweria näihin MikkiShaftin apinoihin?
siis tarkoitan sitä että kuten Eisenhower testasi kansaltaan onko OK käyttä ydinpommia niin tässä testataan että onko ostajien mielestä ok jos pannaan asiakkaat maksamaan enemmän jne jne. toivottavasti ymmärsit mitä haen tässä
24.05.2013 klo 22.31 1
Fakta on että Wii U on tällä hetkellä parhaiten myynyt ja menestynyt uuden polven konsoli.
Älä?
Rekisteröitynyt 23.02.2010
24.05.2013 klo 22.54 2
Samaten useempi kirjottaja vois pysyä aiheessa. Otsikkona käytetyt pelit ja täälä kirjotellaan ties mistä muisteista ja muista josta tuskin ketään meistä on kovin hyvin perillä.
Rekisteröitynyt 09.11.2011
24.05.2013 klo 23.06 1
Olen puhunut :)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.05.2013 klo 23.07 2
mitähän vittua tuo Mikkisofta miettii???
Vastaan symbolilla: $
24.05.2013 klo 23.31 1
Itsehän ostan konsolin yksinoikeuspelien perusteella, joten palaillaan aikaisintaan E3:n jälkeen.
24.05.2013 klo 23.52
mitähän vittua tuo Mikkisofta miettii???
$$$ my friend, $$$
25.05.2013 klo 00.07 3
Minun mielestä varsin toimiva ja hyvä asia tämä käytettyjen pelien muutos. Koittakaa nyt ymmärtää että tässä toimitaan piratismia yms. modaamista vastaan.
Samaten useempi kirjottaja vois pysyä aiheessa. Otsikkona käytetyt pelit ja täälä kirjotellaan ties mistä muisteista ja muista josta tuskin ketään meistä on kovin hyvin perillä.
Ai estämällä käytetyt pelit estetään piratismi joopa joo ja warettajat kyllä löytävät aina keinot jopa Xbox Onen kohdalla.
Se on totta että julkaisijat eivät saa mitään käytetyistä peleistä mutta miksi niiden pitäisi saada niistä jotain jos minä ostan uuden pelin ja myöhemmin myyn tai vaikka lainaan sen kaverilleni miksi hänen pitäisi jo kertaalleen maksetusta tuotteesta maksaa vielä jotain extaa Microsoftille/julkaisijalle?
Tuolla logikaalla käytettyjen autojen,kirjojen,leffojen,kodinkoneiden jne pitäisi kieltää tai niihin pitäisi määrätä joku lisenssi maksu koska eihän tekijät niistäkään saa mitään rahaa.
Pointtini tässä on se että miksi juuri peli julkaisijoiden pitäisi saada käytetyistä peleistä vielä lisää rahaa kun muilla aloilla tekijät eivät saa tuotteistaan käytettynä yhtään mitään.
Nähtävästi peliala on ainoa missä yhtiöt ovat taarpeeksi röyhkeitä ja osa pelaajista taarpeeksi tyhmiä mukaan lukien sinä jotka ovat valmiita hyväksymään tälläisen sairaan rahastuksen.Sen uskon että EA:ta ja Activisionia vituttaa kun joku ostaa käytettyjä pelejä mutta näin se markkinatalous toimii. Kuluttajalla on oikeus myydä ostamansa tuote eteenpäin ilman lisäkustannuksia koska se on hänen ei julkaisijan ja tällä ei ole mitään tekemistä piratismin kanssa.
25.05.2013 klo 00.41 1
Ai estämällä käytetyt pelit estetään piratismi joopa joo ja warettajat kyllä löytävät aina keinot jopa Xbox Onen kohdalla.
Kun peli on sidottu käyttäjätiliin, vaatii säännöllisen aitoustarkistuksen ja vieläpä käyttää Microsoftin Azure-pilvipalveluja puhumattakaan muista konsolin modausta ja waretusta hankaloittavasta tarkistuksista ja tekniikoista, siinä warepojilla tulee kyllä tippa linssiin. Nykyisetkin konsolimodit ovat onnettomia ja epäluotettavia räpellyksiä, jotka eivät ole edes vaivan arvoisia.
25.05.2013 klo 03.03
Keskustelu kieltämättä karkasi hieman raiteiltaan, mutta pisteeksi i:n päälle vielä tämä "http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=player"
Olen puhunut :)
Onneksi kukaan ei ole vielä nähnyt, tai postannut tuota -.-
25.05.2013 klo 06.50
Rekisteröitynyt 07.08.2007
25.05.2013 klo 07.33 2
:D :D
http://www.youtube.com/watch?v=z2iku7pkbf0
25.05.2013 klo 08.07
L
Rekisteröitynyt 07.08.2007
25.05.2013 klo 09.56 3
Kyllä, pelkästään "arviolta" 50% tehoero PS4 hyväksi GPU osastolla ja muistiväylän nopeus aivan eri maailmasta kuin joku antiikkinen DDR3 :) Like it or not, seuraavan sukupolven konsolien kohdalla asetelmat "tehojen puolesta" taitavat mennä Sonyn hyväksi. Eikä puhuta enään marginaalisista tehoeroista vaan selvää mustaa valkoisella. Vaihteeksi näinkin
PS4:ssä ei ole pelkästään nopeampi muisti vaan myös 2GB enemmän kehittäjien käytössä. 5GB vs 7GB
Xbox Onen vallankumouksillinen TV-experience ja "watch TV while playing" vaatii rinnakkaisten käyttöjärjestelmien ajoa ja sen takia 3GB/8GB menee pelkästään tuohuon roskaan jättäen kehittäjille 5GB siihen olennaiseen eli peleihin.
25.05.2013 klo 10.35
25.05.2013 klo 10.44
Fakta on että Wii U on tällä hetkellä parhaiten myynyt ja menestynyt uuden polven konsoli.
Älä?
Älä sitten valita että Wii U on paska koska se on paras tämänhetkisistä.
Ja aika jännää että 80-luvulla ääniohjausta pidettiin hienona scifinä ja nyt kun se on täällä niin sen turhuudesta syntyy hirveä ulina. Itsekään en kyllä näe mitään hyötyä kun mielelläni en höpötä itsekseni ja ohjain on kuitenkin nopeampi.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.05.2013 klo 13.38
Kyllä, pelkästään "arviolta" 50% tehoero PS4 hyväksi GPU osastolla ja muistiväylän nopeus aivan eri maailmasta kuin joku antiikkinen DDR3 :) Like it or not, seuraavan sukupolven konsolien kohdalla asetelmat "tehojen puolesta" taitavat mennä Sonyn hyväksi. Eikä puhuta enään marginaalisista tehoeroista vaan selvää mustaa valkoisella. Vaihteeksi näinkin
PS4:ssä ei ole pelkästään nopeampi muisti vaan myös 2GB enemmän kehittäjien käytössä. 5GB vs 7GB
Xbox Onen vallankumouksillinen TV-experience ja "watch TV while playing" vaatii rinnakkaisten käyttöjärjestelmien ajoa ja sen takia 3GB/8GB menee pelkästään tuohuon roskaan jättäen kehittäjille 5GB siihen olennaiseen eli peleihin.
Pääasia että kesken pelin pääsee katsomaan vuokraleffaa, välillä TV:tä ja vähän skypettää siinä pelaamisen ohessa:D
Tjoo, minusta olisi riittänyt toiminto jolla pelin pystyy aloittamaan ja lopettamaan mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti. Miksi joku haluaisia kesken pelin käydä katsomassa jonkun leffan? TV-kanavia voi vaihtaa salamannopeasti ihan siitä TV:n kaukosäätimestäkin kesken pelin, jotenka aika typerää tuhlata resursseja siihen.
25.05.2013 klo 14.23
Entäs se yllätys että sama käyttettyjen pelien juttu tulee samantien vanhalle 360 konsolille sillä eihän sellaista etua saa sille jättää:D .entäs jos taloudessa on kaksi konsolia ja vaihdan levyn toiseen eli lainaan itseltäni pelin josta sitten joudun maksamaan itselisenssimaksun 40-60 e reilua eikö ?:D:D eikä tarvitse olla varakas omistaakseen 2 konsolia koska kolmen pelin hinnalla jo melkeen saa uuden konsolin :) iso perhe kun kysymyksessä
Silloin kirjaudut konsolille sillä käyttäjätilillä, johon peli on rekisteröity. Jos tarkoituksesi on pelata samaa peliä kahdella laitteella samanaikaisesti, on sinun TIETENKIN hankittava kaksi peliä, kuten ennenkin.
26.05.2013 klo 11.56 1