Tuorein sisältö

Torment-Kickstarter jyristeli yli neljän miljoonan

06.04.2013 klo 11.17 | Luettu: 7316 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Torment: Tides of Numeneran Kickstarter-projekti on päättynyt ja siitä on tullut kaikkien aikojen parhaiten rahoitettu Kickstarter-peli. Loppusummaksi keräytyi hieman yli 4 miljoonaa dollaria. Peliaiheisista projekteista ainoastaan Ouya-konsoli on kerännyt enemmän.

Tekijät hakivat Torment-pelisarjan jatkoon alkujaan 900 000 dollaria, mikä faneilta löytyi alle vuorokaudessa. Lisärahan myötä peliprojektin laajuuttakin on kasvatettu, ja sen julkaisu siirtyy vuoden 2014 joulukuulta vuodelle 2015.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Yllättyneitä nolla: ... Mojangin 0x10c toist... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (10 viestiä)

Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

06.04.2013 klo 15.34

Hetken meinasin jo älähtää, että Star Citizenhän keräsi yli 6 miljoonaa (joka on tällä hetkellä jo yli 8 miljoonaa). Mutta tosiaan, suurin osa siitä rahasta tulikin Chris Robertsin omalta keräyssivulta ja Kickstarterin kautta "vain" rapiat 2 miljoonaa.

Pikkuhiljaa sitä alkaisi jo kaipaamaan näitä Kickstarterin kautta rahoitettuja projekteja näkemään päivänvaloa. Yhteenkään en tosin ole rahaa sijoittanut, mutta mielenkiintoisia silti. Vuosia näitä saa venailla ja ne tulee jos tulee.
lainaa
kunnonVedätys

06.04.2013 klo 15.52 8 tykkää tästä

pitäisi keksiä joku hyvä kickstarter projekti itsellekin, sellainen jossa rahantuloa ei voi estää.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

06.04.2013 klo 17.14

Duster kirjoitti:

Pikkuhiljaa sitä alkaisi jo kaipaamaan näitä Kickstarterin kautta rahoitettuja projekteja näkemään päivänvaloa. Yhteenkään en tosin ole rahaa sijoittanut, mutta mielenkiintoisia silti. Vuosia näitä saa venailla ja ne tulee jos tulee.

Niin. Näissä kickstartertereissa on harvemmin edetty esituotantoa pidemmälle kun ne julkistetaan, toisin kuin jo valmiiksi rahoitetuissa peleissä.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

06.04.2013 klo 17.23

Duster kirjoitti:
Pikkuhiljaa sitä alkaisi jo kaipaamaan näitä Kickstarterin kautta rahoitettuja projekteja näkemään päivänvaloa. Yhteenkään en tosin ole rahaa sijoittanut, mutta mielenkiintoisia silti. Vuosia näitä saa venailla ja ne tulee jos tulee.

No onhan noita jo tullut, Faster Than Light vaikka nyt esimerkkinä. Double Finen pelistä, Wasteland 2:sta, Shadowrun Returnsista ja monesta muusta isommasta projektista on jo tullut traileria, pelikuvaa ynnä muuta, vaikka projektit lyötiin liikkeelle vasta viime vuonna. En tiedä, että kuinka kova sen tahdin pitäisi muka olla, mutta vuoden kehitysajalla ei pelinkehityksessä vielä saada ihmeitä aikaiseksi, jos liikkeelle lähdetään hyvin pitkälti nollasta.

Tormentin kohdalla inXile pystyy jo hyödyntämään Wasteland 2:n ja Obsidianin Project Eternityn parissa tehtyä työtä (sama pelimoottori kaikilla peleillä), ja 2015 on minusta vähintäänkin kohtuullinen julkaisuajankohta.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

06.04.2013 klo 17.35 1 tykkää tästä

kunnonVedätys kirjoitti:
pitäisi keksiä joku hyvä kickstarter projekti itsellekin, sellainen jossa rahantuloa ei voi estää.


Ei onnistu ilman kaulapartojen nostalgiaa. Huomaa, että kaikki menestyneet Kickstarterit ovat vedonneet laatua perustellessa johonkin, +15 vuotta vanhaan hittiin. Ja todellakin täytyy olla hitti, esmes Larianin Original Sinillä tuntuu lupaavuudestaan huolimatta olevan vaikeuksia saada edes avainsumma 400k kasaan. Ilmeisesti startattavan pelin edeltäjä Divine Divinity, peli joka oli ihan hyvä aikanaan ei ole jäänyt ihmisillä tarpeeksi hyvin mieleen.
lainaa
BestPlanEvRR

06.04.2013 klo 17.55

Minä teen olevinani jonkun firman nimissä hirmu ison hitin, lupaan maan taivaalta ja kuun maasta ja sitten kun miljoona kasassa niin nostan rahat ja häivyn käteisellä jonnekkin päin maailmaa.

best.Plan.EVER !!1!
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.04.2013 klo 13.39 1 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
Ei onnistu ilman kaulapartojen nostalgiaa. Huomaa, että kaikki menestyneet Kickstarterit ovat vedonneet laatua perustellessa johonkin, +15 vuotta vanhaan hittiin. Ja todellakin täytyy olla hitti

Planescape: Torment ei ollut millään mittapuulla hitti. Sitä myytiin pari sataa tuhatta kappaletta, mikä ei ollut häävisti edes vuonna 1999.

Larianin Kickstarter on hyvä, mutta peli julkaistaan joka tapauksessa, vaikka tavoitteet eivät täyttyisikään. Se itsessään vähentää huomattavasti ihmisten lahjoitusintoa.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

07.04.2013 klo 16.15 1 tykkää tästä

Raat0 kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Ei onnistu ilman kaulapartojen nostalgiaa. Huomaa, että kaikki menestyneet Kickstarterit ovat vedonneet laatua perustellessa johonkin, +15 vuotta vanhaan hittiin. Ja todellakin täytyy olla hitti

Planescape: Torment ei ollut millään mittapuulla hitti. Sitä myytiin pari sataa tuhatta kappaletta, mikä ei ollut häävisti edes vuonna 1999.

Larianin Kickstarter on hyvä, mutta peli julkaistaan joka tapauksessa, vaikka tavoitteet eivät täyttyisikään. Se itsessään vähentää huomattavasti ihmisten lahjoitusintoa.

Vaikkei rahallisesti olisi menestynyt, niin kyllä Tormentti aika kulttimaineessa nykyään on. Ja kyllä tämän Tormentin ja Eternityn taustalla on kaikki Black Islen tuotokset.
lainaa
dasdsa

07.04.2013 klo 17.08

kunnonVedätys kirjoitti:
pitäisi keksiä joku hyvä kickstarter projekti itsellekin, sellainen jossa rahantuloa ei voi estää.

Paitsi että suomessa se on laitonta rahankeräystä.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.04.2013 klo 20.18

Mirr5 kirjoitti:
Vaikkei rahallisesti olisi menestynyt, niin kyllä Tormentti aika kulttimaineessa nykyään on. Ja kyllä tämän Tormentin ja Eternityn taustalla on kaikki Black Islen tuotokset.

Joo, se on kulttimaineessa koska se on loistava peli. Tuleeko yllätyksenä, että kovilla meriiteillä saadaan kerättyä enemmän rahaa kuin ei-niin-kovilla meriiteillä? Kickstarter on uhkapeliä, mutta jos Brian Fargo, Chris Avellone, Josh Sawyer tms. laittaa nimensä ja maineensa likoon, niin kyllähän se vähän aina lisää vakuuttavuutta.

Menestyneitä Kickstartereitahan löytyy tuntemattomammiltakin tekijöiltä, mutta miljoonasummien keräämiseen tarvitaan myös tunnettuja nimiä ja vähän ylimääräistä magiaa.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova