Tulevaisuudessa latausajat saattavat paljastaa piraatit Sonylle
Eurogamer kertoo Sonyn patentoineen teknologian, joka tunnistaa pelien latausaikojen perusteella, ovatko ne aitoja vai piraattikopioita. Käytännössä ideana on se, että tietyntyyppiselle ohjelmistolle on määritelty latausaika ja mikäli se ei tietyissä rajoissa täyty, määrittelee laite ohjelmiston laittomaksi. Sony anoi patenttia jo elokuussa 2011, mutta se tuli julkiseksi viime viikolla, mikä aiheuttaa spekulointia patentin yhteydestä Playstation 4:ään.
Mikäli järjestelmä tulee käyttöön, on mielenkiintoista nähdä, miten se reagoi esimerkiksi likaisiin pelilevyihin tai huonosti toimivaan asemaan.
Mikäli järjestelmä tulee käyttöön, on mielenkiintoista nähdä, miten se reagoi esimerkiksi likaisiin pelilevyihin tai huonosti toimivaan asemaan.
Keskustelut (15 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.10.2009
25.02.2013 klo 13.59 18
25.02.2013 klo 14.05 12
Tuskin piraatteja hirveästi haittaa, tulevat tuonkin ominaisuuden nollaamaan siinä missä muutkin suojaukset. Saattaa viedä aikaa, mutta loppupeleis moiset suojaukset jää loppukäyttäjän omistamiin alkuperäisiin peleihin.
Rekisteröitynyt 14.06.2010
25.02.2013 klo 14.13 7
Ei kyllä kuulosta ihan vesitiiviiltä hommalta, jos joskus käykin niin että peli jää junnaamaan tiettyyn latauskohtaan vaikkapa pelissä olevan bugin tai järjestelmä/tallennus -virheen takia niin mitäs sitten?
Näkisin asian niin, että toi tapa ei ole tyyliä insta-death. Muutaman oudon latausajan jälkeen banhammer heiluu, mutta tosiaan - mitä jos tämä osuukin kuluttajien nilkkaan taas?
Rekisteröitynyt 11.04.2007
25.02.2013 klo 14.15 16
25.02.2013 klo 14.37
Ei kyllä kuulosta ihan vesitiiviiltä hommalta, jos joskus käykin niin että peli jää junnaamaan tiettyyn latauskohtaan vaikkapa pelissä olevan bugin tai järjestelmä/tallennus -virheen takia niin mitäs sitten?
Niin no voisihan tuon patentinkin tuosta vilkaista. Siinähän näkyy, että jos latausaika ei ole kohdillaan, suoritetaan toinen varmennus. Jos sekään ei mene läpi, käyttäjä blockataan.
25.02.2013 klo 14.50 6
25.02.2013 klo 15.32 37
Rekisteröitynyt 09.11.2011
25.02.2013 klo 15.38 1
Itse kuvittelisin asian näin, toki eiköhän tähänkin tyhyjätaskut rosvot jonkin keinon keksi.
25.02.2013 klo 15.55
Miksi piraatit saavat aina kaikki herkut päälle, kuten lyhyemmät latausajat?
Koskee myäs PSN-latauksia.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
25.02.2013 klo 16.21
Tässä nyt varmaan on kuitenkin kysymys siitä, että kun pelejä piratisoidaan niin niistä karsitaan yleensä turhuuksia pois. Se vastaavasti pienentää itse pelin kokoa joka vaikuttaa latausaikaan. Samaa strategiaa voi käyttää hyväksi myös digitaalisesti ladattavien pelien kanssa, koska jos koko muuttuu niin latausaika muuttuu myös (marginaalisesti).
Itse kuvittelisin asian näin, toki eiköhän tähänkin tyhyjätaskut rosvot jonkin keinon keksi.
"Yleensä" on turhan voimakas sana, koska yleensä ainoa asia josta karsitaan, on kopiosuojaus. Joka tapauksessa minulla on sellainen mielikuva, että jos jotain karsitaankin, niin ei ainakaan mitään sellaista, mikä nopeuttaisi lataamista mitenkään - paitsi ehkä päävalikkoon pääsemisen kohdalla, jos turhat introvideot karsitaan pois.
25.02.2013 klo 16.43
Rekisteröitynyt 14.12.2011
25.02.2013 klo 21.38
mutta insinööri, joka luottaa luomukseensa 100%, on kohtuu vaarallinen tapaus..
Rekisteröitynyt 09.11.2011
26.02.2013 klo 02.59
Saattaisi bannivasara tosin heilua kun nakkaisi oman SSD levyn PS4:n :) PS3:saa on nyt Samsung 840 Pro 512Gb.
26.02.2013 klo 07.08
28.02.2013 klo 07.04