Halon isä aikoo uudistaa mobiiliräiskinnät
Joystiq kertoo Industrial Toys -nimisestä firmasta ja heidän tulevasta mobiilipelistään Morning Star. Mielenkiintoisemmaksi projektin tekee se, että toinen firman perustajista on Alex Seropian, joka perusti aikoinaan Bungien ja loi Halo-pelisarjan.
Kumppanusten tavoitteena onkin tehdä AAA-luokan mobiili-FPS, jossa kontrollit on tehty kunnolla.
"Käytimme viimeiset 6-7 kuukautta rankassa kehitystyössä, miettien ohjausta, joka tuntuisi oikeanlaiselta. Olet kuullut meidän haukkuvan virtuaalisia joystickia ja muita juttuja, jotka on tuotu konsolipeleistä kosketusnäytölle, mutta vältimme niitä tyystiin." Miehet kehuvat myös, että ensimmäistä kertaa mobiilipelissäkin on käytössä oikea tekoäly. "Pelaajat saavat erilaisen kokemuksen joka pelikerralla".
Peli on tulossa iOS-laitteille ensi keväänä.
Kumppanusten tavoitteena onkin tehdä AAA-luokan mobiili-FPS, jossa kontrollit on tehty kunnolla.
"Käytimme viimeiset 6-7 kuukautta rankassa kehitystyössä, miettien ohjausta, joka tuntuisi oikeanlaiselta. Olet kuullut meidän haukkuvan virtuaalisia joystickia ja muita juttuja, jotka on tuotu konsolipeleistä kosketusnäytölle, mutta vältimme niitä tyystiin." Miehet kehuvat myös, että ensimmäistä kertaa mobiilipelissäkin on käytössä oikea tekoäly. "Pelaajat saavat erilaisen kokemuksen joka pelikerralla".
Peli on tulossa iOS-laitteille ensi keväänä.
Keskustelut (9 viestiä)
11.12.2012 klo 20.53 6
Rekisteröitynyt 21.12.2010
11.12.2012 klo 21.21
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.12.2012 klo 21.40 1
11.12.2012 klo 21.46 1
Rekisteröitynyt 28.11.2008
11.12.2012 klo 22.18
Minusta FPS:t pitäisi pitää kaukana kännyköistä. Ei kyseistä genreä vaan pysty toteuttamaan järkevästi pelkällä kosketusnäytöllä.
11.12.2012 klo 23.40
12.12.2012 klo 04.43
Entä jos joystick korvattaisiin pitkällä pystysuoralla viivalla, joka venyisi kuin kuminauha ja sitä voisi venyttää siihen suuntaan mihin haluaa hahmon osoittavan. Ei väliä mistä kohtaa viivaa alkaa venyttämään, se piste olisi aina aloituspiste. En tiedä onko ohjaustavalle nimeä, enkä ole nähnyt sitä missään. Voin kuitenkin kuvitella sen olevan käytännössä paljon helpompi ja vähemmän virhealtis käyttää kuin virtuaalinen joystick.
Ainakin sellaiseen olen törmännyt, joka toimii kuin virtuaali-joystick mutta ei ole väliä mihin kohti alunperin painaa, eikä sitä voi "kääntää yli" eli sormi ei luiskahda pois joystickilta. Mutta siinäkin on se sama perusongelma kuten kaikissa kosketusnäyttöpeleissä tähän asti, tuntuman puute (ei niin suuri ongelma tuossa joystickissa, mutta kun harvaa peliä voit pelata pelkästään sen avulla). Kosketysnäyttökäyttöliittymä kun ei voi (nykyisellään) antaa mitään fyysistä palautetta, kuten perinteisissä ohjaimissa painikkeen pohjaan painuminen tai tatin kääntö maksimikulmaan aiheuttaa.
12.12.2012 klo 13.57
Ihan hyvä kuitenkin, että yritetään innovoida.
Tuo peli näyttää aika paljo Wee peliltä ;D.
12.12.2012 klo 16.13