Tuorein sisältö

Halon isä aikoo uudistaa mobiiliräiskinnät

11.12.2012 klo 20.21 | Luettu: 6493 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Joystiq kertoo Industrial Toys -nimisestä firmasta ja heidän tulevasta mobiilipelistään Morning Star. Mielenkiintoisemmaksi projektin tekee se, että toinen firman perustajista on Alex Seropian, joka perusti aikoinaan Bungien ja loi Halo-pelisarjan.

Kumppanusten tavoitteena onkin tehdä AAA-luokan mobiili-FPS, jossa kontrollit on tehty kunnolla.

"Käytimme viimeiset 6-7 kuukautta rankassa kehitystyössä, miettien ohjausta, joka tuntuisi oikeanlaiselta. Olet kuullut meidän haukkuvan virtuaalisia joystickia ja muita juttuja, jotka on tuotu konsolipeleistä kosketusnäytölle, mutta vältimme niitä tyystiin." Miehet kehuvat myös, että ensimmäistä kertaa mobiilipelissäkin on käytössä oikea tekoäly. "Pelaajat saavat erilaisen kokemuksen joka pelikerralla".

Peli on tulossa iOS-laitteille ensi keväänä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Wii U on kilpailijoi... Angry Birds -leffa v... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (9 viestiä)

TheDuke

11.12.2012 klo 20.53 6 tykkää tästä

Olisko tässä uusi Combat Evolved? Sen jälkeen ei ole näkynytkään hyvää räiskintää
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

11.12.2012 klo 21.21

AAA-luokan mobiili-fps, maksaako se sitten saman 60 euroa kuin konsoli-fps?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.12.2012 klo 21.40 1 tykkää tästä

Minusta FPS:t pitäisi pitää kaukana kännyköistä. Ei kyseistä genreä vaan pysty toteuttamaan järkevästi pelkällä kosketusnäytöllä.
lainaa
LumiaParhautta

11.12.2012 klo 21.46 1 tykkää tästä

Halo Windows Phonelle ja RT:lle kelpaisi kyllä.
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

11.12.2012 klo 22.18

tagman kirjoitti:
Minusta FPS:t pitäisi pitää kaukana kännyköistä. Ei kyseistä genreä vaan pysty toteuttamaan järkevästi pelkällä kosketusnäytöllä.
Ahkerasti tuota genreä iOS-laitteilla tahkoneenna omasta mielestäni COD:Zombies pelissä on tähän mennessä ollut ainoa siedettävä fps ohjaus. Samanlaista toivoisin muihinkin mutten ainakaan vielä ole missään muussa vastaavaa kokenut
lainaa
agm

11.12.2012 klo 23.40

Entä jos joystick korvattaisiin pitkällä pystysuoralla viivalla, joka venyisi kuin kuminauha ja sitä voisi venyttää siihen suuntaan mihin haluaa hahmon osoittavan. Ei väliä mistä kohtaa viivaa alkaa venyttämään, se piste olisi aina aloituspiste. En tiedä onko ohjaustavalle nimeä, enkä ole nähnyt sitä missään. Voin kuitenkin kuvitella sen olevan käytännössä paljon helpompi ja vähemmän virhealtis käyttää kuin virtuaalinen joystick.
lainaa
Tattikatti

12.12.2012 klo 04.43

agm kirjoitti:
Entä jos joystick korvattaisiin pitkällä pystysuoralla viivalla, joka venyisi kuin kuminauha ja sitä voisi venyttää siihen suuntaan mihin haluaa hahmon osoittavan. Ei väliä mistä kohtaa viivaa alkaa venyttämään, se piste olisi aina aloituspiste. En tiedä onko ohjaustavalle nimeä, enkä ole nähnyt sitä missään. Voin kuitenkin kuvitella sen olevan käytännössä paljon helpompi ja vähemmän virhealtis käyttää kuin virtuaalinen joystick.

Ainakin sellaiseen olen törmännyt, joka toimii kuin virtuaali-joystick mutta ei ole väliä mihin kohti alunperin painaa, eikä sitä voi "kääntää yli" eli sormi ei luiskahda pois joystickilta. Mutta siinäkin on se sama perusongelma kuten kaikissa kosketusnäyttöpeleissä tähän asti, tuntuman puute (ei niin suuri ongelma tuossa joystickissa, mutta kun harvaa peliä voit pelata pelkästään sen avulla). Kosketysnäyttökäyttöliittymä kun ei voi (nykyisellään) antaa mitään fyysistä palautetta, kuten perinteisissä ohjaimissa painikkeen pohjaan painuminen tai tatin kääntö maksimikulmaan aiheuttaa.
lainaa
ZiisusChrist

12.12.2012 klo 13.57

Virtuaalistikit toimii suht jees. Eihän ne nyt hiirtä ja näppistä voita.

Ihan hyvä kuitenkin, että yritetään innovoida.

Tuo peli näyttää aika paljo Wee peliltä ;D.
lainaa
lumitonttu

12.12.2012 klo 16.13

Falmerit hyökkää!
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova