Tuorein sisältö

Kaksi studiota alkaa pallotella Hitmania

22.11.2012 klo 21.00 | Luettu: 19779 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Samaan tapaan kuin Call of Dutyja tekevät vuorotellen Treyarch ja Infinity Ward, aiotaan Hitman-pelit jakaa kahden pelistudion kesken. Eurogamer kertoo, että juuri julkaistun, IO Interactiven tekemän Hitman-pelin jälkeen on vuorossa Square Enix Montrealin tekemä Hitman-peli.

Toki studiot tekevät yhteistyötäkin, jotta langat pysyvät käsissä ja IO Interactivella on työn alla jo uusi pelikin. Sitä, onko se seuraavaa seuraava Hitman, ei vielä kerrota, mutta studio on kuitenkin luvannut tekevänsä niitä jatkossakin.

"Square Enix Montreal vuorottelee IO Interactiven kanssa, jotta voimme molemmat tehdä mahtavia pelejä Hitman-sarjaan tulevaisuudessa. Pelejä tulee useammin, mutta suunnitelmissa ei ole sarjan siirtäminen kokonaan Montrealin studion vastuulle."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Aliens: Colonal Mari... Suomalaisille maistu... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (18 viestiä)

Otacon-chan

22.11.2012 klo 21.03 11 tykkää tästä

Jaaha. Nyt on Hitmanin vuoro mennä. Kaikki vanhat sarjat murhataan.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

22.11.2012 klo 21.30

Hyvin jännä, että paras Hitman on Hitman 2 & paras COD on COD2. Sen jälkeen en olekaan ko. pelejä pelannut, paitsi COD4. :D
lainaa
Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

22.11.2012 klo 21.39

Pakko on jotain keksiä. Absolution on semmosta kakkaa, että oksat, latva ja taimetkin pois.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

22.11.2012 klo 21.52 30 tykkää tästä

ALTHiR kirjoitti:
Hyvin jännä, että paras Hitman on Hitman 2 & paras COD on COD2. Sen jälkeen en olekaan ko. pelejä pelannut, paitsi COD4. :D

Eli huutelet pelisarjan parhaista peleistä pelaamatta suurinta osaa sarjasta?

ndsnaisnjgfasd
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.11.2012 klo 22.00 4 tykkää tästä

Eli Hitmanejakin alettiin tuottaa liukuhihnalta vuositahtiin.
lainaa
lampldv

22.11.2012 klo 22.11 8 tykkää tästä

Tykkäsin absolutionista, mutta liukuhihnaus ei kiinnosta. Seuraava hitman tulee olemaan absolutionin enginellä absolutionin näköinen ja tuntuinen peli jossa ainoa eroavaisuus on uusi ( ja yhtä yhdentekevä) juoni.

Kuten jo sanottu, kaikki vanhat pelisarjat murhataan ja rutistetaan viimeisetkin pisarat heti ja nyt.
lainaa
Jarppa

Rekisteröitynyt 10.08.2011

22.11.2012 klo 23.02 7 tykkää tästä

Absolution on ihan hyvä lähtökohta uusille Hitman-peleille, katsotaan nyt mitä Montrealin porukka saa aikaan ennen kuin tuomitaan. Ja mikä sanoo, että ne alkaa vuosittain näitä puskemaan? Tuossahan mainitaan vain, että tapa on sama. Aikatauluista ei ole mitää puhetta.
lainaa
MiXeriZe

Rekisteröitynyt 11.12.2010

23.11.2012 klo 00.38 8 tykkää tästä

En ymmärrä, miksi peli/vuosi julkaisutahti itkettää. Peliä kehitetään kuitenkin se kaksi vuotta, mikä on valmiilla työkaluilla pitkä kehitysaika. Älkääkä vetäkö codia esimerkiks tähän, ne vois tehdä ihan erilaisen pelin jos haluaisivat, mutta kun ei ole mitään järkeä. Liian suuret uudistukset karkoittaisivat mahdollisesti suurimman osan faneista pois.

Pelit on nykyään paljon muutakin kuin vain se gameplay, nykyään pelit ovat parhaimmillaan se rakenne ja alusta, millä kerrotaan tarina (mielipiteeni). Niin paljon kuin ME3:sta dissattiinkin, antaisin vasemman kivekseni jos saisin joka vuosi pelin, johon voisin eläytyä yhtähyvin kuin ME pelisarjaan oon. Ja muitakin hyviä esimerkkejä tarinankerronnasta ja immersiosta löytyy, toivottavasti jokainen osaa hahmotella tohon ME:n tilalle jotain mieluisaa.

Ja ei, en myöskään halua peliä, mikä on tarinaa vaille identtinen edeltäjäänsä.. Vedän toisen esimerkin mukaan; Assassin's Creed on hyvä esimerkki MINIMIuudistuksista, millä pitää gameplay tuoreen tuntuisena (Revelations pelaamatta, tiedän, että tämä syyllistyy eniten uudistusten puutteeseen).. Ja tää lähti tää mun kommentti vähän laukalle..

Bottom line,jos voitte kerran kahdessa vuodessa valmistaa pelisarjaan pelin, josta nautin, stfu and take my money. Koskee kaikkia vastaavia virityksiä. Neljän pelisarjan fanina oon valmis sijoittamaan vaikka sen 4x70€/vuosi, että saisin ne uudet pelit. Olettaen tietenkin, et nää neljä sarjaa siirtys tähän malliin.
Muokannut: MiXeriZe 23.11.2012 klo 00.42 lainaa
MiXeriZe

Rekisteröitynyt 11.12.2010

23.11.2012 klo 00.46 4 tykkää tästä

^Tiivistelmä, tykkään enemmän vuosi/peli julkaisutahdista, kuin Valven harjoittamasta. Olettaen, että laatu pysyy hyvänä, johon kahden studion vuorottelu tarjoaa ratkaisun, kaksinkertaisen kehitysajan. + turhaa lätinää
lainaa
12Kings

Rekisteröitynyt 04.09.2011

23.11.2012 klo 00.58 2 tykkää tästä

En ole pelannut Absolutionia vielä läpi, joten en voi kauheasti kommentoida asiaa muuten kuin sen tallenus tyypisstä... Absolutionin checkpoint systeemi on aivan perseestä:

1. Jos käy niin paska tuuri, että jotain negatiivista pisteille tapahtuu ja satut savettamaan checkpointtiin juuri sillä hetkellä, niin tämä negatiivinen asia jää checkpointtiin mukaan... tästä syystä menetin sen 100k pisteitä (en saanut Silent Assassin modifieria eli 2x scorea) ja kuvittelin, että kun ottaa restart levelin niin se aloittaa viimeisestä cutscene kohdasta, mutta ei vaan koko helvetin tehtävän alusta -.-

2. Jos lataat checkpointista niin kaikki pelin NPC palaavat aloituspaikkoihinsa (kuolleita/pasifioituja lukuunottamatta). Tietyssä tilanteissa se voi olla hyödyksi, mutta suurimmassaosassa se aiheuttaa haittaa (esim. joudut odottamaan sen 2-4 min, että saat tilaisuuden listiä kohteesi kenenkään huomaamatta.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

23.11.2012 klo 08.24 3 tykkää tästä

Mua ehkä noi edellämainitut kanssa vitutanut ja se miten vihut spottaavat sut. En tiedä että onko toi "hiippailu" ollut pelintekijöiden uusi linjaus ja tätäen haluneet viedä pelisarjaa eteenpäin tai taaksepäin, riippuen näkökulmasta.

Ekassa kentässä oli kiva kun otit cp uudestaan niin edessä ja yllättäen kentän aikasemmassa kohdassa kuolleet tyypit olivat nousseet eloon.. Vitutus oli iso. Siinä sitten miettiä et mitä vi**ua tekee ja silloin sisäinen jonneni pääsi valloilleen ja räiskien kohti seuraavaa jumitusta.
Muokannut: Betrunken 23.11.2012 klo 08.25 lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

23.11.2012 klo 09.26

Betrunken kirjoitti:
...kuolleet...
Häpeisit, pystyt parempaan. :D

Mut joo, checkpointit toimivan hessusti... 12Kings, mikäli ny oikein käsitin tuon ni päävalikon level select saattaisi auttaa, kentät on siel jaettuna osiin checkpointeittain.
Muokannut: Czerwony 23.11.2012 klo 09.30 lainaa
12Kings

Rekisteröitynyt 04.09.2011

23.11.2012 klo 10.12

Czerwony kirjoitti:
Betrunken kirjoitti:
...kuolleet...
Häpeisit, pystyt parempaan. :D

Mut joo, checkpointit toimivan hessusti... 12Kings, mikäli ny oikein käsitin tuon ni päävalikon level select saattaisi auttaa, kentät on siel jaettuna osiin checkpointeittain.


Jaaha pitänee kokeilla. En poistunut pelistä päävalikkoon kertaakaan ennen kuin lopetin pelaamisen, joten en ole tutustunut vielä kaikkeen :P Noh hyvä puoli tässä kämmäyksessäni oli, että keräsin noin 50k loppua varten enemmän kuin aluksi, mutta silti menetin silen assassin modifierin, mutta tiedän missä tein virheen ja kun pelaan vaikeammalla uudestaan läpi niin osaan välttää tilannetta.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

23.11.2012 klo 12.15 5 tykkää tästä

Ei Absolution ollut paska, se oli vaan erilainen Hitman, kuten uusi Casino Royale oli erilainen bondi
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

23.11.2012 klo 15.08 7 tykkää tästä

Talmunen kirjoitti:
Ei Absolution ollut paska, se oli vaan erilainen Hitman, kuten uusi Casino Royale oli erilainen bondi


Yleensä näen punaista talmusen kommenteista mutta nytten pakko sanoo että hel***in hyvin tiivistetty!
lainaa
Possu

Rekisteröitynyt 01.10.2011

25.11.2012 klo 18.00

Tirautin kyyneleen.
lainaa
IDOFORZA

26.11.2012 klo 16.54

Talmunen kirjoitti:
Ei Absolution ollut paska, se oli vaan erilainen Hitman, kuten uusi Casino Royale oli erilainen bondi

Ei paska ole paskaa, se on vain erilaista ruokaa.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

27.11.2012 klo 02.05

tiedossahan tämä on ollut jo pidemmän aikaa, eikä haittaisi yhtään, mikäli kyseessä olisi lisää Blood Moneyn tapaista menoa, mutta valitettavasti näin ei taida olla?
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova