South Park -peli tarvitsee kunnon myynnit päästäkseen voitolle
Äkkiseltään ei uskoisi, että South Park: The Stick of Truth -roolipeliin vaaditaan huikeita budjetteja. THQ on kuitenkin panostanut projektiin tosissaan, ja toivoo, että sen kanssa päästäisiin edes omille. GameStatisticsin mukaan peliä pitäisi myydä vähintään 2 miljoonaa kappaletta, ettei siitä jää firmalle tappiota.
Omilleen pääseminenkin on tänä päivänä THQ:lle puoli voittoa: UFC-pelit eivät tehneet voittoa ja sarjan lisenssi päätyi EA:lle.
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 23.03.2012
11.06.2012 klo 15.21 1
11.06.2012 klo 15.48
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
11.06.2012 klo 16.06 2
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Jooh, tosin alennuksella.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
11.06.2012 klo 16.46 1
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Rekisteröitynyt 16.04.2012
11.06.2012 klo 17.43
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Sorsa?
Rekisteröitynyt 18.04.2010
11.06.2012 klo 18.24 1
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.06.2012 klo 20.16 1
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Jooh, tosin alennuksella.
Parempi kuin eivät ollenkaan, digitaalisen levityksen plussia.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
11.06.2012 klo 20.26
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Sorsa?
Poikkeus.
Rekisteröitynyt 26.01.2011
11.06.2012 klo 20.28
Rekisteröitynyt 20.12.2010
11.06.2012 klo 20.41
Ei hätää THQ minä ainakin hommaan tuon pelin (ja tietenkin Darksiders 2:n)
Rekisteröitynyt 01.04.2011
11.06.2012 klo 21.27
Kumma olisi jos ei todella myisi ihan reippaasti voitolliseksi.
Mielestäni THQ:lla on ollut ihan hyviäkin pelejä. Eri asia, jos on tullut liikaa samanaikaisia julkaisuja muiden kovien nimikkeiden kanssa.
Toisaalta esim. Warhammer: 40 K - Space Marine oli aivan loistavaa tuotantoa. Saint's Raw sarjakin myynyt ymmärtääkseni hyvin kuten myös Darksiders. Devil's Third vaikuttaa myös laadukkaalle.
11.06.2012 klo 22.05
Bioware, älkää kusko tätä :/
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.06.2012 klo 22.10 6
Rekisteröitynyt 22.03.2012
11.06.2012 klo 22.40 1
45-50 ei niin paha.
60 liikaa.
Rekisteröitynyt 20.02.2010
11.06.2012 klo 23.42
riippuu hinnottelusta.
45-50 ei niin paha.
60 liikaa.
Jätä mäyris ostamatta kuukaudessa niin voit hyvin mielin ostaa vaikka maksaisikin 60€
11.06.2012 klo 23.58
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.
Tottahan tuokin, mutta esimerkiksi L4D kohdalla alennusmyynnillä saatiin 3000% kasvu myynteihin ja korkeammat myyntiluvut kuin pelin julkaisussa.
Worth it ja todistaa, että pelistä saa puristettua mehua irti julkaisun jälkeenkin.
Muista peleistä Valve heitti tälläisiä lukuja:
"10 percent sale = 35 percent increase in sales
25 percent sale = 245 percent increase in sales
50 percent sale = 320 percent increase in sales
75 sale sale = 1470 percent increase in sales"
12.06.2012 klo 09.34
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Sorsa?
Poikkeus.
Hieno argumentti hermanni.
Fdsa kirjoitti:
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Jooh, tosin alennuksella.
http://www.thedrmnews.com/games/lower-prices-increase-rev
Rekisteröitynyt 14.03.2012
12.06.2012 klo 11.26 2
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Kai tiedät, että fyysisten kopioiden myyntituloissa ei ole mitkään hirveän suuret katteet? Sillä välistä vetää myös jälleenmyyjä, maahantuoja ja kuljetusfirmat. Myöskin valmistuskustannukset pitää ottaa huomioon. Kun taas digitaalisen kopion myyntituloista täytyy maksaa vain sen digitaalisen kopion ylläpitäjälle ja jälleenmyyjälle, kuten esimerkiksi Steamin tapauksessa Valvelle. Steamin kautta voi huomattavasti helpommin myydä pelejä ympäri maailmaa huomattavasti pienemmillä kustannuksilla, sillä digitaalisesta kopiosta ei aiheutu samanlaisia valmistus- ja toimituskustannuksia kuin fyysisestä kopiosta. Digitaalisessa kopiossa on prosentuaalisesti suuremmat katteet. Myytiin se sitten täysihintaisena tai -75% alennuksella. Ja yleensä heti julkaisussa täyisveroisen aaa-pelin digitaalisen version hinta on sellaiset 50-70e. Fyysisen version löytää helposti halvemmalla ja niiden jälleenmyyntihinta laskee yleensä myös nopeammin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.06.2012 klo 13.48
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.
Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
Kai tiedät, että fyysisten kopioiden myyntituloissa ei ole mitkään hirveän suuret katteet? Sillä välistä vetää myös jälleenmyyjä, maahantuoja ja kuljetusfirmat. Myöskin valmistuskustannukset pitää ottaa huomioon. Kun taas digitaalisen kopion myyntituloista täytyy maksaa vain sen digitaalisen kopion ylläpitäjälle ja jälleenmyyjälle, kuten esimerkiksi Steamin tapauksessa Valvelle. Steamin kautta voi huomattavasti helpommin myydä pelejä ympäri maailmaa huomattavasti pienemmillä kustannuksilla, sillä digitaalisesta kopiosta ei aiheutu samanlaisia valmistus- ja toimituskustannuksia kuin fyysisestä kopiosta. Digitaalisessa kopiossa on prosentuaalisesti suuremmat katteet. Myytiin se sitten täysihintaisena tai -75% alennuksella. Ja yleensä heti julkaisussa täyisveroisen aaa-pelin digitaalisen version hinta on sellaiset 50-70e. Fyysisen version löytää helposti halvemmalla ja niiden jälleenmyyntihinta laskee yleensä myös nopeammin.
Olen käsittänyt, että nuo digitaalisten kopioiden jakelijat ottaa aika isoja osuuksia myynneistä, jonka vuoksi digitaaliset kopiot ei yleensä ole mitään halpoja normaalihintaisena. En usko että digitaalisista versioista saa jokaisessa tapauksessa paremmat katteet kuin fyysisestä versiosta.