Tuorein sisältö

South Park -peli tarvitsee kunnon myynnit päästäkseen voitolle

11.06.2012 klo 15.14 | Luettu: 11209 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Äkkiseltään ei uskoisi, että South Park: The Stick of Truth -roolipeliin vaaditaan huikeita budjetteja. THQ on kuitenkin panostanut projektiin tosissaan, ja toivoo, että sen kanssa päästäisiin edes omille. GameStatisticsin mukaan peliä pitäisi myydä vähintään 2 miljoonaa kappaletta, ettei siitä jää firmalle tappiota.

Omilleen pääseminenkin on tänä päivänä THQ:lle puoli voittoa: UFC-pelit eivät tehneet voittoa ja sarjan lisenssi päätyi EA:lle.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Tietoa Mass Effect 3... Half-Lifen uusiovers... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (19 viestiä)

Partisaani

Rekisteröitynyt 23.03.2012

11.06.2012 klo 15.21 1 tykkää tästä

UFC:t oli kyllä täyttä puppua. Onneksi alelaarista hommasin, vaikka petyinki.
lainaa
Fdsa

11.06.2012 klo 15.48

Eivät pitää peliä millään GFWL-roskalla tai muulla aggressiivisella DRM:llä, eivätkä hinnoittele peliä liian korkealle, niin kyllä sitä myydään.

Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.06.2012 klo 16.06 2 tykkää tästä

Fdsa kirjoitti:
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.


Jooh, tosin alennuksella.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

11.06.2012 klo 16.46 1 tykkää tästä

Fdsa kirjoitti:
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.

Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.
lainaa
Karma

Rekisteröitynyt 16.04.2012

11.06.2012 klo 17.43

Machinus kirjoitti:

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.


Sorsa?
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

11.06.2012 klo 18.24 1 tykkää tästä

Ei hätää THQ minä ainakin hommaan tuon pelin (ja tietenkin Darksiders 2:n)
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

11.06.2012 klo 20.16 1 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Fdsa kirjoitti:
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.


Jooh, tosin alennuksella.


Parempi kuin eivät ollenkaan, digitaalisen levityksen plussia.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

11.06.2012 klo 20.26

Karma kirjoitti:
Machinus kirjoitti:

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.


Sorsa?

Poikkeus.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

11.06.2012 klo 20.28

Uskon että se myy yli 2 miljoonaa. Se myy aivan helposti, koska niin moni pitää South Park:ista että vain se että se on South Park peli myy paljon.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

11.06.2012 klo 20.41

joel141290 kirjoitti:
Ei hätää THQ minä ainakin hommaan tuon pelin (ja tietenkin Darksiders 2:n)
vielä 1999999 tarvitaan
lainaa
PELIMIES1983

Rekisteröitynyt 01.04.2011

11.06.2012 klo 21.27

Kun tämäkin tulee hankittua niin vielä 1 999 998 tarvitaan :)
Kumma olisi jos ei todella myisi ihan reippaasti voitolliseksi.

Mielestäni THQ:lla on ollut ihan hyviäkin pelejä. Eri asia, jos on tullut liikaa samanaikaisia julkaisuja muiden kovien nimikkeiden kanssa.

Toisaalta esim. Warhammer: 40 K - Space Marine oli aivan loistavaa tuotantoa. Saint's Raw sarjakin myynyt ymmärtääkseni hyvin kuten myös Darksiders. Devil's Third vaikuttaa myös laadukkaalle.
lainaa
Gaaospi

11.06.2012 klo 22.05

Jos nuo aikaisemmat valinnat yhdessä roskaa olevan lopetuksen kanssa vaikuttavat tulokseen, niin siihen voin jo olla semityytyväinen. Ehkä saan taas ilon pelata MP takaisin. Vaikkakin hieman keskiverto, niin mukavaa mättöä.


Bioware, älkää kusko tätä :/
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.06.2012 klo 22.10 6 tykkää tästä

Peli saa pärjätä aika järjettömän hyvin arvosteluissa, että tuo 2miljoonaa saavutetaan.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

11.06.2012 klo 22.40 1 tykkää tästä

riippuu hinnottelusta.
45-50 ei niin paha.
60 liikaa.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

11.06.2012 klo 23.42

min5sevaan kirjoitti:
riippuu hinnottelusta.
45-50 ei niin paha.
60 liikaa.

Jätä mäyris ostamatta kuukaudessa niin voit hyvin mielin ostaa vaikka maksaisikin 60€
lainaa
Fdsa

11.06.2012 klo 23.58

Machinus kirjoitti:
Fdsa kirjoitti:
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.

Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.


Tottahan tuokin, mutta esimerkiksi L4D kohdalla alennusmyynnillä saatiin 3000% kasvu myynteihin ja korkeammat myyntiluvut kuin pelin julkaisussa.

Worth it ja todistaa, että pelistä saa puristettua mehua irti julkaisun jälkeenkin.

Muista peleistä Valve heitti tälläisiä lukuja:

"10 percent sale = 35 percent increase in sales
25 percent sale = 245 percent increase in sales
50 percent sale = 320 percent increase in sales
75 sale sale = 1470 percent increase in sales"
lainaa
RandomEsa

12.06.2012 klo 09.34

Machinus kirjoitti:
Karma kirjoitti:
Machinus kirjoitti:

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.


Sorsa?

Poikkeus.


Hieno argumentti hermanni.

Lainaus:
Fdsa kirjoitti:
Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.


Jooh, tosin alennuksella.


http://www.thedrmnews.com/games/lower-prices-increase-rev
lainaa
Sentient6

Rekisteröitynyt 14.03.2012

12.06.2012 klo 11.26 2 tykkää tästä

Machinus kirjoitti:
Fdsa kirjoitti:
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.

Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.


Kai tiedät, että fyysisten kopioiden myyntituloissa ei ole mitkään hirveän suuret katteet? Sillä välistä vetää myös jälleenmyyjä, maahantuoja ja kuljetusfirmat. Myöskin valmistuskustannukset pitää ottaa huomioon. Kun taas digitaalisen kopion myyntituloista täytyy maksaa vain sen digitaalisen kopion ylläpitäjälle ja jälleenmyyjälle, kuten esimerkiksi Steamin tapauksessa Valvelle. Steamin kautta voi huomattavasti helpommin myydä pelejä ympäri maailmaa huomattavasti pienemmillä kustannuksilla, sillä digitaalisesta kopiosta ei aiheutu samanlaisia valmistus- ja toimituskustannuksia kuin fyysisestä kopiosta. Digitaalisessa kopiossa on prosentuaalisesti suuremmat katteet. Myytiin se sitten täysihintaisena tai -75% alennuksella. Ja yleensä heti julkaisussa täyisveroisen aaa-pelin digitaalisen version hinta on sellaiset 50-70e. Fyysisen version löytää helposti halvemmalla ja niiden jälleenmyyntihinta laskee yleensä myös nopeammin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.06.2012 klo 13.48

Sentient6 kirjoitti:
Machinus kirjoitti:
Fdsa kirjoitti:
Jos ei 2 milj. heti täyty, niin pidemmällä aikavälillä täyttyy. Vanhempiakin pelejä myydään nykyään digitaalisessa levityksessä ihan käsittämättömiä määriä.

Joo, muttei tarpeeksi ajoissa (Peli on joko onnistunut tai flopannut kun sen löytyää alelaarista) eikä tarpeeksi paljon. Viiden euron ostoja tarvitaa n. 7-8 että saadaan sama kate kuin yhdestä kuudenkympin kopiosta.

Ja DRM ja GFWL tuskin hirveästi vaikuttaa konsolipelaajien ostoihin, jotka generoivat 90% esmes Obsidian New Vegasin myynneistä.


Kai tiedät, että fyysisten kopioiden myyntituloissa ei ole mitkään hirveän suuret katteet? Sillä välistä vetää myös jälleenmyyjä, maahantuoja ja kuljetusfirmat. Myöskin valmistuskustannukset pitää ottaa huomioon. Kun taas digitaalisen kopion myyntituloista täytyy maksaa vain sen digitaalisen kopion ylläpitäjälle ja jälleenmyyjälle, kuten esimerkiksi Steamin tapauksessa Valvelle. Steamin kautta voi huomattavasti helpommin myydä pelejä ympäri maailmaa huomattavasti pienemmillä kustannuksilla, sillä digitaalisesta kopiosta ei aiheutu samanlaisia valmistus- ja toimituskustannuksia kuin fyysisestä kopiosta. Digitaalisessa kopiossa on prosentuaalisesti suuremmat katteet. Myytiin se sitten täysihintaisena tai -75% alennuksella. Ja yleensä heti julkaisussa täyisveroisen aaa-pelin digitaalisen version hinta on sellaiset 50-70e. Fyysisen version löytää helposti halvemmalla ja niiden jälleenmyyntihinta laskee yleensä myös nopeammin.

Olen käsittänyt, että nuo digitaalisten kopioiden jakelijat ottaa aika isoja osuuksia myynneistä, jonka vuoksi digitaaliset kopiot ei yleensä ole mitään halpoja normaalihintaisena. En usko että digitaalisista versioista saa jokaisessa tapauksessa paremmat katteet kuin fyysisestä versiosta.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova