Tuorein sisältö

Illan uutisia XCOMin maailmasta

06.03.2012 klo 19.07 | Luettu: 12048 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

XCOM: Enemy Unknownista on kuulunut tänään uutta.

- Eurogamerissa on haastateltu pelin pääsuunnittelijaa, joka vakuuttaa, että tulossa on todella todella ison budjetin peli, jota ei 'tyhmennetä' konsoleita varten. Peliä on työstetty kohta neljä vuotta ja 2K Games on panostanut siihen kaiken, mitä Firaxis on pyytänyt

Uusi traileri näyttää tältä:



- Destructoidissa pelistä on pieni ennakko

V2.fi | Manu Pärssinen
< CS:GO:ta ei voikaan ... Videopelien historia... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (18 viestiä)

Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

06.03.2012 klo 19.38

Ei yhtään paha.

lainaa
riXard

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.03.2012 klo 19.46

Voi rehellisin mielin sanoa, että näyttää pirun hyvältä!
lainaa
Towel

Rekisteröitynyt 30.07.2007

06.03.2012 klo 20.58

Toivottavasti cool cameran voi ottaa pois, kun saattaa käydä hermoille parin tunnin jälkeen.

Ja sitten on pakko simppelöidä asioita, jotka toimivat edellisessä osassa täydellisesti. Pelkkä HD remake alkuperäisestä olisi ollut aivan mahtavaa, miksi siis muuttaa asioita jotka eivät ole rikki?
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

06.03.2012 klo 21.07

Omasta mielestäni tämä näyttää juuri siltä mitä olen kaivannut. Eli modernisoitu XCOM joka ei kuitenkaan ole mikään pakollinen, nykytrendin mukainen FPS-kikkare.

Eikä se eka XCOM mikään täydellinen ollut. Sen käyttöliittymässä on paljonkin viilattavaa.

Niin ja tämähän on se XCOM johon myös Sid Meierin nimi on liitetty. Jake Solomon on Lead Designer, mutta Sid on myös pelin parissa hääräämässä.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/20
Muokannut: Duster 06.03.2012 klo 21.12 lainaa
Hazard

06.03.2012 klo 21.36

"joka vakuuttaa, että tulossa on todella todella ison budjetin peli, jota ei 'tyhmennetä' konsoleita varten"

Miks tää tulee sit konsolille? Trailerissa esiteltiin pelin xbox versiota!

Jos tää tulee xbox, varmaa on 1. Käyttöliittymä on outo hiirellä käsitellessä. 2. Pienellä näkymällä näytetään tilastot ja esineet. 3. Taistelu areenalla on jonkinlaista helpotusta, koska padilla on hankala klikata vihollista. 4. Grafiikka olisi hienompaa jos olisi ainoastaan pc:lle tulossa. (ei ollut grafiikka videolla mitään ihmeellistä, perus tasoa mitä ollaan totuttu konsolilla näkemään.)

Toivon olevani väärässä... mutta vielä ei ole peliä joka toimisi kaikilla alustoilla täydellisesti.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

06.03.2012 klo 21.42

Vaikuttavaa.
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

06.03.2012 klo 22.29

Koko päivän olen hakannut tattiin, mutta silti tämä filkka sai minut tulemaan vielä kahesti peräkkäin.
lainaa
Heseman

06.03.2012 klo 22.38

Lupaavan näköinen ainakin.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

06.03.2012 klo 23.58

Hienon näköinen on, mutta tollaset pelit ei pure muhun
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

07.03.2012 klo 00.50

Hazard kirjoitti:
Jos tää tulee xbox, varmaa on 1. Käyttöliittymä on outo hiirellä käsitellessä. 2. Pienellä näkymällä näytetään tilastot ja esineet. 3. Taistelu areenalla on jonkinlaista helpotusta, koska padilla on hankala klikata vihollista. 4. Grafiikka olisi hienompaa jos olisi ainoastaan pc:lle tulossa. (ei ollut grafiikka videolla mitään ihmeellistä, perus tasoa mitä ollaan totuttu konsolilla näkemään.


1. Käyttöliittymän alustakohtainen hienosäätäminen ei ole tyhmennystä.
2. Kuulunee myös tuohon ylempään käyttöliittymä-osioon.
4. "Huonompi" grafiikka ei myöskään ole tyhmennystä. Ja grafiikasta voi muutenkin vetää lähinnä subjektiivisia mielupiteitä. itselleni tärkeämpää on grafiikan yleinen tyyli(graafinen suunnittelu), kuin kuvan tai tekstuurien reso ja monimutkaiset shaderit.
3. Vuoropohjaista taistelua. Miksi vihollisesta pitäisi tehdä tyhmempi, vaikka pädillä menisikin pitempään klikata sitä oikeaa vihua, kun kuitenkin itse saa päättää, kuinka pitkään niitä vuoroja suunnittelee? Vai viittäsitko siihen kohtaan kun sen pakun takana oli vain muutama paikka, mihin äijän voi laittaa suojaan? Alkuperäisen pelin maastot koostui palikoista, joihin ukot pystyi laittamaan. Tuo näytti samanlaiselta, että ukkoja ei pääse vapaasti sijoittamaan "palikoiden väliin".
lainaa
jonne

07.03.2012 klo 08.26

Tän pelin kohdalla on aivan pakko sanoa, että jonnet ei muista! Ois oikeastaan pitäny sanoa jo syndicaten kohdalla :P toivottavasti joku sanoi sen mun puolesta sillo :o

Mut juu, tulee kunnon vanhat ajat mieleen tuosta pätkästä! Nostalgiaa parhaimmillaan! Ainut mitä toivoisin vielä mukaan, on sitä ahdistavaa musikkia ja tunnelmaa, mitä oli vanhoissa äksäreissäkin. Mut eipä tuossa musaa paljoa ehtiny kuulla. Toivottavasti myös monsut katoaa, kun niitä ei sotilaat näe.
lainaa
TheÄijä

07.03.2012 klo 11.21

GlamCamia perusteltiin näin: "it allows a little more intimate connection between you and your soldiers and of course it increases drama of the actual combat"

Ei ole kukaan pojille kertonut, että tähän on parempikin keino? FPS-kuvakulma ja reaaliaikainen taistelu. Siitä ei draama parane eikä yhteys intiimimmäksi tule. Juuri se on syynä siihen, miksi strategiapelit ovat historiaa ja FPS nykypäivää.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

07.03.2012 klo 12.11

Näyttää tosiaan ihan hyvältä. Nyt vain odottelua taas. :D
lainaa
Hengeyokai

Rekisteröitynyt 29.07.2008

07.03.2012 klo 12.17

Semmosta huttua.
Xenonauts on se peli, jota kannattaa odotella, jos haluaa oikeasti 18v vanhalle UFO: Enemy Unknown:lle (X-COM: UFO Defense) uskollisen xcom-pelin.
Muokannut: Hengeyokai 07.03.2012 klo 12.18 lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

07.03.2012 klo 12.35

TheÄijä kirjoitti:
GlamCamia perusteltiin näin: "it allows a little more intimate connection between you and your soldiers and of course it increases drama of the actual combat"

Ei ole kukaan pojille kertonut, että tähän on parempikin keino? FPS-kuvakulma ja reaaliaikainen taistelu. Siitä ei draama parane eikä yhteys intiimimmäksi tule. Juuri se on syynä siihen, miksi strategiapelit ovat historiaa ja FPS nykypäivää.


Se että sinä et osaa keskittyä pieneen draamanluontiin ei tarkoita sitä, että strategia olisi kuollut.
Hyvin tuo kameraleikki itselle tuntui toimivan. Onko jotakin perustelua sille, miksi kamera ei saisi liikkua toteutushetkien sisällä?
lainaa
X-com-veteraani

07.03.2012 klo 14.56

Ei tyhmennetä?
"How can we simplify that, and sort of free up aaaall that head-space that it takes up in the players' head"

Mitä vikaa time unitseissa muka on? Ilmeisesti liian vaikeaselkoinen käsite perusjonnelle.

Ei tuu itku-potku-raivareita, kun voikin vaan valita, että "liikun ja ammun" tai vaan "liikun pidemmälle". Jes.
lainaa
TheÄijä

07.03.2012 klo 15.30

X-com-veteraani kirjoitti:
Ei tuu itku-potku-raivareita, kun voikin vaan valita, että "liikun ja ammun" tai vaan "liikun pidemmälle". Jes.

Eikö se ole helvetin paljon epärealistisempaa ettet missään tapauksessa pystyisi ampumaan ja liikkumaan samaan aikaan?
lainaa
Jep

08.03.2012 klo 01.35

Kamera on ihan hyvä idea, ja videollakin sanovat että "you get to see it from the soldier's perspective", mutta sitten kuitenkin heti aiemmin näytetään alienin kuvakulmasta tuo tarkkampujan kuti, mikä on perseestä kun ei se tarkkampuja sinne talon sisälle näe minne ampui. Enkä pelaajana halua nähdä, jos ei sotilaat sinne näe. Tyhmentäkää vielä lisää ja lisätkää adhd-efektejä, niin säästyy rahat!
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova