Illan uutisia XCOMin maailmasta
XCOM: Enemy Unknownista on kuulunut tänään uutta.
- Eurogamerissa on haastateltu pelin pääsuunnittelijaa, joka vakuuttaa, että tulossa on todella todella ison budjetin peli, jota ei 'tyhmennetä' konsoleita varten. Peliä on työstetty kohta neljä vuotta ja 2K Games on panostanut siihen kaiken, mitä Firaxis on pyytänyt
Uusi traileri näyttää tältä:
- Destructoidissa pelistä on pieni ennakko
- Eurogamerissa on haastateltu pelin pääsuunnittelijaa, joka vakuuttaa, että tulossa on todella todella ison budjetin peli, jota ei 'tyhmennetä' konsoleita varten. Peliä on työstetty kohta neljä vuotta ja 2K Games on panostanut siihen kaiken, mitä Firaxis on pyytänyt
Uusi traileri näyttää tältä:
- Destructoidissa pelistä on pieni ennakko
Keskustelut (18 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
06.03.2012 klo 19.38
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.03.2012 klo 19.46
Rekisteröitynyt 30.07.2007
06.03.2012 klo 20.58
Ja sitten on pakko simppelöidä asioita, jotka toimivat edellisessä osassa täydellisesti. Pelkkä HD remake alkuperäisestä olisi ollut aivan mahtavaa, miksi siis muuttaa asioita jotka eivät ole rikki?
Rekisteröitynyt 03.01.2008
06.03.2012 klo 21.07
Eikä se eka XCOM mikään täydellinen ollut. Sen käyttöliittymässä on paljonkin viilattavaa.
Niin ja tämähän on se XCOM johon myös Sid Meierin nimi on liitetty. Jake Solomon on Lead Designer, mutta Sid on myös pelin parissa hääräämässä.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/20
06.03.2012 klo 21.36
Miks tää tulee sit konsolille? Trailerissa esiteltiin pelin xbox versiota!
Jos tää tulee xbox, varmaa on 1. Käyttöliittymä on outo hiirellä käsitellessä. 2. Pienellä näkymällä näytetään tilastot ja esineet. 3. Taistelu areenalla on jonkinlaista helpotusta, koska padilla on hankala klikata vihollista. 4. Grafiikka olisi hienompaa jos olisi ainoastaan pc:lle tulossa. (ei ollut grafiikka videolla mitään ihmeellistä, perus tasoa mitä ollaan totuttu konsolilla näkemään.)
Toivon olevani väärässä... mutta vielä ei ole peliä joka toimisi kaikilla alustoilla täydellisesti.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
06.03.2012 klo 21.42
Rekisteröitynyt 11.11.2011
06.03.2012 klo 22.29
06.03.2012 klo 22.38
Rekisteröitynyt 20.12.2010
06.03.2012 klo 23.58
Rekisteröitynyt 11.11.2011
07.03.2012 klo 00.50
Jos tää tulee xbox, varmaa on 1. Käyttöliittymä on outo hiirellä käsitellessä. 2. Pienellä näkymällä näytetään tilastot ja esineet. 3. Taistelu areenalla on jonkinlaista helpotusta, koska padilla on hankala klikata vihollista. 4. Grafiikka olisi hienompaa jos olisi ainoastaan pc:lle tulossa. (ei ollut grafiikka videolla mitään ihmeellistä, perus tasoa mitä ollaan totuttu konsolilla näkemään.
1. Käyttöliittymän alustakohtainen hienosäätäminen ei ole tyhmennystä.
2. Kuulunee myös tuohon ylempään käyttöliittymä-osioon.
4. "Huonompi" grafiikka ei myöskään ole tyhmennystä. Ja grafiikasta voi muutenkin vetää lähinnä subjektiivisia mielupiteitä. itselleni tärkeämpää on grafiikan yleinen tyyli(graafinen suunnittelu), kuin kuvan tai tekstuurien reso ja monimutkaiset shaderit.
3. Vuoropohjaista taistelua. Miksi vihollisesta pitäisi tehdä tyhmempi, vaikka pädillä menisikin pitempään klikata sitä oikeaa vihua, kun kuitenkin itse saa päättää, kuinka pitkään niitä vuoroja suunnittelee? Vai viittäsitko siihen kohtaan kun sen pakun takana oli vain muutama paikka, mihin äijän voi laittaa suojaan? Alkuperäisen pelin maastot koostui palikoista, joihin ukot pystyi laittamaan. Tuo näytti samanlaiselta, että ukkoja ei pääse vapaasti sijoittamaan "palikoiden väliin".
07.03.2012 klo 08.26
Mut juu, tulee kunnon vanhat ajat mieleen tuosta pätkästä! Nostalgiaa parhaimmillaan! Ainut mitä toivoisin vielä mukaan, on sitä ahdistavaa musikkia ja tunnelmaa, mitä oli vanhoissa äksäreissäkin. Mut eipä tuossa musaa paljoa ehtiny kuulla. Toivottavasti myös monsut katoaa, kun niitä ei sotilaat näe.
07.03.2012 klo 11.21
Ei ole kukaan pojille kertonut, että tähän on parempikin keino? FPS-kuvakulma ja reaaliaikainen taistelu. Siitä ei draama parane eikä yhteys intiimimmäksi tule. Juuri se on syynä siihen, miksi strategiapelit ovat historiaa ja FPS nykypäivää.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
07.03.2012 klo 12.11
Rekisteröitynyt 29.07.2008
07.03.2012 klo 12.17
Xenonauts on se peli, jota kannattaa odotella, jos haluaa oikeasti 18v vanhalle UFO: Enemy Unknown:lle (X-COM: UFO Defense) uskollisen xcom-pelin.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
07.03.2012 klo 12.35
GlamCamia perusteltiin näin: "it allows a little more intimate connection between you and your soldiers and of course it increases drama of the actual combat"
Ei ole kukaan pojille kertonut, että tähän on parempikin keino? FPS-kuvakulma ja reaaliaikainen taistelu. Siitä ei draama parane eikä yhteys intiimimmäksi tule. Juuri se on syynä siihen, miksi strategiapelit ovat historiaa ja FPS nykypäivää.
Se että sinä et osaa keskittyä pieneen draamanluontiin ei tarkoita sitä, että strategia olisi kuollut.
Hyvin tuo kameraleikki itselle tuntui toimivan. Onko jotakin perustelua sille, miksi kamera ei saisi liikkua toteutushetkien sisällä?
07.03.2012 klo 14.56
"How can we simplify that, and sort of free up aaaall that head-space that it takes up in the players' head"
Mitä vikaa time unitseissa muka on? Ilmeisesti liian vaikeaselkoinen käsite perusjonnelle.
Ei tuu itku-potku-raivareita, kun voikin vaan valita, että "liikun ja ammun" tai vaan "liikun pidemmälle". Jes.
07.03.2012 klo 15.30
Ei tuu itku-potku-raivareita, kun voikin vaan valita, että "liikun ja ammun" tai vaan "liikun pidemmälle". Jes.
Eikö se ole helvetin paljon epärealistisempaa ettet missään tapauksessa pystyisi ampumaan ja liikkumaan samaan aikaan?
08.03.2012 klo 01.35