Sony patentoi Pleikkarille 3D-kameran
Tunnettu tosiasia on, että Kinect on myynyt PSMovea paremmin. Playstation Lifestyle kertoo, että Sony on kehittämässä Kinectille varsin varteenotettavan haastajan. Uusi 3D-kamera jäljittää hienovaraisetkin liikkeet ja aistii etäisyyksiä myös syvyyssuunnassa. Patentista selviää, että Sony on aloittanut työskentelyn laitteen parissa, josta voisi mahdollisesti tulla osa PlayStation 4 -konsolia.
Kinectin tyyppinen kamera PS4-konsolille vaikuttaisi kaikin puolin järkevältä vedolta, jos Sony haluaa pysyä liikekilvassa mukana.
Keskustelut (56 viestiä)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
21.02.2012 klo 15.32
Rekisteröitynyt 11.04.2007
21.02.2012 klo 15.32
21.02.2012 klo 15.43
21.02.2012 klo 15.46
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
21.02.2012 klo 15.53
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Innovatiivisuus ja potentiaali. Kinectin avulla päästään kokonaan eroon ohjaimesta kun taas Move yrittää olla jonkinlainen kompromissi uuden ja vanhan välillä
Rekisteröitynyt 15.11.2011
21.02.2012 klo 16.02
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Innovatiivisuus ja potentiaali. Kinectin avulla päästään kokonaan eroon ohjaimesta kun taas Move yrittää olla jonkinlainen kompromissi uuden ja vanhan välillä
Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2012 klo 16.02
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Move on kaukana sudesta, koska se on myynyt todella hyvin surkeasta pelituesta huolimatta. Ja kuten aikoinaan sanoin, niin movella+kinect tyyppisellä kameralla voidaan saada jotain mielenkiintoista aikaiseksi. Pelkkä kamera ja syvyystunnistus ei taivu kunnon peleihin kuten Kinect sen on todistanut.
21.02.2012 klo 16.20
Innovatiivisuus
PS Eye -> Kinect
Wii -> Move
potentiaali
Myyntiluvut ovat eri mieltä.
21.02.2012 klo 16.28
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Move on kaukana sudesta, koska se on myynyt todella hyvin surkeasta pelituesta huolimatta. Ja kuten aikoinaan sanoin, niin movella+kinect tyyppisellä kameralla voidaan saada jotain mielenkiintoista aikaiseksi. Pelkkä kamera ja syvyystunnistus ei taivu kunnon peleihin kuten Kinect sen on todistanut.
Kinect on kylläkin todistanut, että jonkin sortin epätarkkuus ja hienoinen viive ovat liiallisia esteitä kunnon peleille. Mikäli siihen oltaisiin laitettu oma prosessori, niin sillä voisi pelata jotain muutakin, kuin enemmän minipelityylisiä pelejä.
En väitä Movea huonoksi, mutta ei se ole erityisen onnistunutkaan. Mikäli sitä on myyty 8.8 milj. kappaletta, niin se on aika vähän sillä useampaa pelaajaa varten pitää ostaa lisää kapuloita. Samalla Kinectillä voi pelata useampikin ja viimeksi sen ilmoitettiin myynneen vissiin 18 milj. kappaletta.
Ja vaikka Move on tarkempi, kuin Wii-kapula, niin se on ainakin minun mielestäni huonompi vaihtoehto kuin Wii, koska sille ei ole läheskään yhtä paljon pelejä.
21.02.2012 klo 16.50
Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.
Moveen ja sen tekniikkaan en ole tutustunut, mutta omistan PS-Eyen, sekä Kinectin ja voin sanoa että nämä ovat kahta eri maata. Samaa näissä on vain se, että ne ovat kameroita, mutta tekniikka on eri. Joten väite: "Kinect on kehitys PS-eye:stä", saattaa jakaa mielipiteet.
Tekniikan puolesta movea on kehuttu enemmän kuin kinectiä.
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
21.02.2012 klo 16.54
21.02.2012 klo 17.00
Tunnistaakos Move muuten jalkojen liikkeet?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
21.02.2012 klo 17.07
Molemmilla on hyvät ja huonot puolet...
Tunnistaakos Move muuten jalkojen liikkeet?
Ei tietenkään, liikkumista hoidetaan yleensä navilla tai moven näppäimillä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
21.02.2012 klo 17.10
Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.
Moveen ja sen tekniikkaan en ole tutustunut, mutta omistan PS-Eyen, sekä Kinectin ja voin sanoa että nämä ovat kahta eri maata. Samaa näissä on vain se, että ne ovat kameroita, mutta tekniikka on eri. Joten väite: "Kinect on kehitys PS-eye:stä", saattaa jakaa mielipiteet.
Kameroita kameroita, mutta PS-eye:llakin on niitä liiketunnistuspelejä, mutta kuten sanoit, tekniikka on aivan eri. PS-Eye vain katsoo, että missä pikselit liikkuu, kun taas Kinectissä on kunnon sensorit. Tästä johtuen PS-eyessä ei myöskään ole syvyystunnistusta.
21.02.2012 klo 17.46
Rekisteröitynyt 21.05.2009
21.02.2012 klo 18.03
Rekisteröitynyt 17.01.2012
21.02.2012 klo 18.58
Lol eka kopsaavat Moven idean suoraan Nintendolta, ja nyt on on siis Microsoftin vuoro. Tukisivat ekaksi Movea kunnolla ja sitten vasta rupeaisivat kehittelemään jotain (turhaa) liikkeentunnistus-härpäkettä, tai vielä parempi pitäytyisivät vain vanhassa kunnon padissa.
Eikös toi nimenomaan ole sitä moven kehittämistä?
21.02.2012 klo 19.01
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
21.02.2012 klo 19.16
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
Ei teidän tarvitse, lasken itse.
Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2
Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4
Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:
Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65
Move:
5*4+12*3+4*2=64
Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.
Kinect:
65/25= 2.6
Move:
64/21= 3.05
Eli Move siis voittaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2012 klo 19.30
Kinect on kylläkin todistanut, että jonkin sortin epätarkkuus ja hienoinen viive ovat liiallisia esteitä kunnon peleille. Mikäli siihen oltaisiin laitettu oma prosessori, niin sillä voisi pelata jotain muutakin, kuin enemmän minipelityylisiä pelejä.
Kinectin suurimmat ongelmat on feedbackin puute ja se, että kaikkia toimintoja peleissä on hankala toteuttaa pelkillä liikkeillä. Tämän vuoksi monissa Kinect -peleissä on tehty kompromissejä joka näkyy mm. raiteilla automaattisesti kulkevissa hahmoissa ja kulkuneuvoissa.
En väitä Movea huonoksi, mutta ei se ole erityisen onnistunutkaan. Mikäli sitä on myyty 8.8 milj. kappaletta, niin se on aika vähän sillä useampaa pelaajaa varten pitää ostaa lisää kapuloita. Samalla Kinectillä voi pelata useampikin ja viimeksi sen ilmoitettiin myynneen vissiin 18 milj. kappaletta.
On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä. Ja tuntuu siltä, että iso osa Kinectin ostajistakin on hankkinut laitteen ihan muuhun kuin XO -pelien pelaamista varten.
Lol eka kopsaavat Moven idean suoraan Nintendolta, ja nyt on on siis Microsoftin vuoro. Tukisivat ekaksi Movea kunnolla ja sitten vasta rupeaisivat kehittelemään jotain (turhaa) liikkeentunnistus-härpäkettä, tai vielä parempi pitäytyisivät vain vanhassa kunnon padissa.
Esim. Kinectin ideahan ei muistuta yhtään eyetoyta? Ainiin, ainoastaan Sony kopioi muilta ja muut innovoi.
21.02.2012 klo 19.43
On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä.
21.02.2012 klo 19.46
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
En jaksa ruveta laskemaan kaikkia mielipiteitä, joten voit jatkaa vaikka Uppmaksen kanssa. Tuossa on vain noin 20 molemmista.
21.02.2012 klo 19.52
Kinect on kuitenkin peliohjaimena aivan syvältä. Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää. Omituista, että "tosipelaaja"-xbotit puolustelevat viimeaikojen casuaaleinta pelilaitetta.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
21.02.2012 klo 19.53
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
En jaksa ruveta laskemaan kaikkia mielipiteitä, joten voit jatkaa vaikka Uppmaksen kanssa. Tuossa on vain noin 20 molemmista.
Minä vain laskin, kun oli tylsää. Älä hauku.
21.02.2012 klo 20.03
Kinectin suurimmat ongelmat on feedbackin puute ja se, että kaikkia toimintoja peleissä on hankala toteuttaa pelkillä liikkeillä. Tämän vuoksi monissa Kinect -peleissä on tehty kompromissejä joka näkyy mm. raiteilla automaattisesti kulkevissa hahmoissa ja kulkuneuvoissa.
Ja se hankaluus puolestaan johtuu liiasta epätarkkuudesta. Onhan sille Kinectille tehty harrastajien toimesta pelejä/demoja, joissa on voinut liikkua ilman raiteita. Ja jos tarkkuus riittäisi sormiin asti, niin peleihin voitaisiin lisätä komentoja täysin riittävästi. Lisäksi Kinectistä löytyy jo mikrofoni, jolla joitakin komentoja voi suorittaa äänellä. Mutta tämäkään ei toimi nyt käytännössä muualla kuin valikoissa, koska siinä on pieni viive, mikä on kuitenkin liikaa.
Itse ainakin uskon, että Kinect 2:lle tulee jo yhtä monipuolisia pelejä, kuin padillekin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2012 klo 20.29
On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä.
Tarkoitin että ulos ei tullut kunnon "Move only" -pelejä, jotka olisi tosissaan houkutellut ostamaan laitetta. Killzone 3 ja Resistance 3 vain tukivat Movea vaihtoehtoisena ohjaustapana, joka ei ole hirveän tehokas myyntivaltti.
Ja se hankaluus puolestaan johtuu liiasta epätarkkuudesta. Onhan sille Kinectille tehty harrastajien toimesta pelejä/demoja, joissa on voinut liikkua ilman raiteita. Ja jos tarkkuus riittäisi sormiin asti, niin peleihin voitaisiin lisätä komentoja täysin riittävästi. Lisäksi Kinectistä löytyy jo mikrofoni, jolla joitakin komentoja voi suorittaa äänellä. Mutta tämäkään ei toimi nyt käytännössä muualla kuin valikoissa, koska siinä on pieni viive, mikä on kuitenkin liikaa.
Itse ainakin uskon, että Kinect 2:lle tulee jo yhtä monipuolisia pelejä, kuin padillekin.
Kinect ei tule ikinä pääsemään edes lähelle padia, vaikka sen tarkkuus saataisiin sille tasolle että se tunnistaa pölyhiukkaset 10 metrin päästä. Lisäksi kuinka hienoa/miellyttävää lopulta on ajaa ilmaratilla ja painaa jalalla ilmakaasua ja jarrua? Ja en usko että jonkun kunnon fps-pelin pelaaminenkaan on hirveän miellyttävää pidemmän päälle sellaisella sormitaiteilulla mitä olen videoissa nähnyt.
21.02.2012 klo 20.29
Kinect on kuitenkin peliohjaimena aivan syvältä. Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää. Omituista, että "tosipelaaja"-xbotit puolustelevat viimeaikojen casuaaleinta pelilaitetta.
Olet täysin hakoteillä. Huomaahan sen jo pelitarjonnastakin, että Kinect on juhliin suunnattu eikä päätoimiseen pelaamiseen. Ja juhlissa se tarjoaakin hillittömiä naurukohtauksia. Vinkki: pelatkaa kavereiden kaa vaikka Champion Jockey -peliä (humalassa 10xfun).
PS: Auto voittaa polkupyörän!
21.02.2012 klo 20.35
Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää.
Move sopisi enempäänkin, mutta Sony on päättänyt että tähän se jää. Vaihtoehtoiseks ohjaustavaks peleihin joita niiden kohdeyleisö kuitenkin pelaa padilla ja heilutettavaks joihinkin säälittäviin minipelikokoelmiin. Kinectin paino voi olla casuualipeleissä mutta ainakin MS on panostanut siihen helvetisti enemmän kuin Sony Moveen.
21.02.2012 klo 20.50
Kinect ei tule ikinä pääsemään edes lähelle padia, vaikka sen tarkkuus saataisiin sille tasolle että se tunnistaa pölyhiukkaset 10 metrin päästä. Lisäksi kuinka hienoa/miellyttävää lopulta on ajaa ilmaratilla ja painaa jalalla ilmakaasua ja jarrua? Ja en usko että jonkun kunnon fps-pelin pelaaminenkaan on hirveän miellyttävää pidemmän päälle sellaisella sormitaiteilulla mitä olen videoissa nähnyt.
Unohdat, että Kinectin tarkoitus ei ole korvata padia vaan tarjota liikunnallinen vaihtoehto, ei kukaan jaksaisikaan aina pelatessaan ruveta heilumaan ja sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Eikä fps peleissä edes erityisesti sormitaiteilua tarvittaisi. Liikkumisen ja kääntymisen voi hoitaa kehoa kääntämällä ja paikoillaan kävelyllä/juoksulla. Tähtäämisen vasemmalla kädellä ja oikealla ampuminen ja lataaminen (lataus voisi hoitua myös oikealla latausliikkeellä. Naatin heitto oikeaakättä heilauttamalla ja jotkut random equipmentit/killstreikit sormimerkeillä tai äänellä.
Ja puhuinkin monipuolisuudesta. En itsekään usko, että Kinectillä voitettaisiin räiskinnässä padipelaajat, mutta miksei voisi olla Kinect v.s. Kinect räiskintöjä. Etenkin joissain seikkailu peleissä kunnon Kinect olisi mahtava. Ilmaratti taas on todella hyvä asia nuoremmille ja ei tule riita lapsille siitä, kuka saa käyttää rattia.
21.02.2012 klo 21.06
sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
21.02.2012 klo 21.49
sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Turha pointti. Sitä paitsi liikkeentunnistuspelien tarkoitus on saada ihminen liikkumaan. Move on siis epäonnistunut tässä?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.02.2012 klo 22.14
sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Turha pointti. Sitä paitsi liikkeentunnistuspelien tarkoitus on saada ihminen liikkumaan. Move on siis epäonnistunut tässä?
Liiketunnistuksen ei ole tarkoitus olla joku jumppalaite, vaan tarjota uusia tapoja pelata. Esimerkiksi pelit, joissa Movea käytetään aseena tai osoittimena riittää pienet ranteen liikkeet ja näin ollen voi hyvin pelata niin että käsi nojaa rennosti jalkaan tai tuolin käsinojaan.
22.02.2012 klo 00.55
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
Ei teidän tarvitse, lasken itse.
Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2
Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4
Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:
Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65
Move:
5*4+12*3+4*2=64
Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.
Kinect:
65/25= 2.6
Move:
64/21= 3.05
Eli Move siis voittaa.
Lool. Teeppäs tuo peleillä niin katsotaan miten vertailu sitten sujuu. ensinnäkin pistesysteemisi on tuulesta temmattu ja toisekseen jos kahdesta noin 8n pelistä toisella on enemmän arvosteluja niin se saattaa olla huonompi tai parempi riippuen yhdestä arvostelusta. ja kolmanneksi metacritic =/= universaali totuus
niin ja sitten vielä pelit jotka oikeasti ratkaisevat mikä laite on parempi. xbox 1 oli tehokkaampi ja Ps3 on tehokkaampi kuin kilpailijansa mutta kumpikaan ei yltänyt parhaaksi
Rekisteröitynyt 15.11.2011
22.02.2012 klo 01.02
Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
Lasketaanko yhdessä?
Ei teidän tarvitse, lasken itse.
Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2
Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4
Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:
Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65
Move:
5*4+12*3+4*2=64
Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.
Kinect:
65/25= 2.6
Move:
64/21= 3.05
Eli Move siis voittaa.
Lool. Teeppäs tuo peleillä niin katsotaan miten vertailu sitten sujuu. ensinnäkin pistesysteemisi on tuulesta temmattu ja toisekseen jos kahdesta noin 8n pelistä toisella on enemmän arvosteluja niin se saattaa olla huonompi tai parempi riippuen yhdestä arvostelusta. ja kolmanneksi metacritic =/= universaali totuus
niin ja sitten vielä pelit jotka oikeasti ratkaisevat mikä laite on parempi. xbox 1 oli tehokkaampi ja Ps3 on tehokkaampi kuin kilpailijansa mutta kumpikaan ei yltänyt parhaaksi
Sanoin vaan, että Metacrticin perusteella move voittaa. Ei helvetti miten helposti ihmiset vetää herneen nenään.
22.02.2012 klo 01.04
Kaverilla kokeiltuna movella killzone 3 oli todella upea kokemus. Verkkopelissä padi miehillä ei ollut mitään jakoa. Tähtääminen oli todella vaivatonta ja nopeaa, kun sisäisti ohjauksen. Kunpa move tuki tulisi myös muihin peleihin, kuten bf tai cod.
Ihme tosiaan että move on niinkin hyvin myynyt, kun niin huono pelituki. Itsekkin harkitsin pleikkarin hommaamista ja moven, mutta surkea pelituki sai toisiin aatoksiin. Odotellaan jos sitten joskus :)
Ja lopettakaa nyt se fanboy touhu. Ihan turha sotia kumpi on parempi. Vähän sama kuin vertaisi tehosekoitinta ja kahvinkeitintä. Molemmat kodinkoneita, mutta täysin eri tarkoitus.
22.02.2012 klo 01.29
22.02.2012 klo 05.01
Tällä hetkellä menee näin: Move on räiskinnän ystäville ja Kinect on lapsille ja tanssipelien ystäville.
Kinect on myös helvetin paljon hauskempaa kunnon jurriporukassa. Ei oo aina ohjaimet hukassa eikä reikiä tv:ssä kun ei muista laittaa hihnaa ranteeseen.
22.02.2012 klo 07.15
Minua ei kiinnosta yhtää, että onko PS Move myynyt 8,8 miljoona kappaletta, mutta missä ovat edelleen viralliset pelit!? Kinectin on olemassaa pelejä kokoaja ja Wii:llä samoin....Tosin Sony käyttää vain Wii pelejä uudesta julkaisu varten ja tosin vain HD-muodossa :S
22.02.2012 klo 09.56
22.02.2012 klo 10.10
22.02.2012 klo 11.25
Ja KevätTulee: Kinect ei sitten kopioi eyetoytä? Pää pois ahtaasta paikasta. Microsoft on hyvä manipuloimaan ahdasmielisiä asiakkaita kuten sinä. Mitä mikki todellisuudessa tarjoaa? Muutamia hyviä pelejä padilla ja kinectille lastenpelejä sekä raideralleja. Kerro samalla Microsoftin suurista innovaatioista konsolipelaamisen historian aikana kun niistä olet niin vaikuttunut.
Rekisteröitynyt 28.11.2008
22.02.2012 klo 11.56
Ongelma movessa on että move tukee enemmän ei-niin-kasuaali pelejä, eli ei sitä legendaarista punaisen pallon nappaamista. Markkinat ovat suurimmaksi osaksi täynnä näitä kasuaali pelejä, joita taas kinect mallinen ohjaus tukee enemmän. Tämän takia kai kinectillä myyntiluvut parempia.
Tietysti löytyy wii, jolta taas sitten löytyy niin kasuaali, kuin "hc" pelejä (minkä nyt laskeekaan oikeaksi hc:n määritelmäksi). Samalla ohjaintavalla siis löytyy molempien pelityyppien edustajia kuluttajille tarpeeksi. Ohjaimet tukevat kunnollista räiskintää, mutta samalla ohjaimet itsessään eivät ole niin vakavasti otettavia, jolloin toimii myös kasuaalipelaaminen. Verrattuna taas moven mainostukseen ja mielikuviin joita ovat yrittäneet antaa ohjaimistaan ja pelitarjonnastaan. (vaikka onhan se moven päässä oleva pallo aika koomisen näköinen.)
Imo olisi parasta että tekevät kunnon kameran, kuin kinect, jolla voi yksistään pelata kasuaali pelejä. Mutta halutessaan voisi ottaa move tyyppiset ohjaimet esiin ja pelata esim. kunnon räiskintöjä. Ohjaimet eivät kyllä saisi olla yhtä kalliita kuin kinect + move ohjaimet yhteensä. Se varmaan tässä tuppaa olemaan ongelmana.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
22.02.2012 klo 12.16
Aiheuttipa heittoni paljon närää. Itse pidän kinectiä sen takia parempana koska se tarjosi jotain uutta, se mahdollisti täysin kolmeulotteisin liikkumisen pelialueen edessä mukaanlukien JALAT. Joku FPS peli missä voisi vartaloaan liikuttamalla mennä kyykkyyn, kurkkia nurkkien taakse yms olisi hemmetin kiva. Toki ohjain pitäisi olla kädessä ja JUU move pystyy tuohon myös mutta se ei ollutkaan pointtini nyt.
22.02.2012 klo 14.32
"Ja KevätTulee: Kinect ei sitten kopioi eyetoytä? Pää pois ahtaasta paikasta."
Oliko Eyetoy koskaan juuri muuta kuin PC puolelta tuttu webcam? Ei juuri ollut.
Ei kuten sulta. Move on jäämässä tämän sukupolven kuriositeetiksi, koska Sony kopioi Kinectin. Mikä sun pointti on?
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?
22.02.2012 klo 15.17
Sony kopioi Kinectin.
Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.
Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?
Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo
En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
22.02.2012 klo 16.11
Sony kopioi Kinectin.
Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.
Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?
Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo
En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.
EyeToyn suunnitteli Richard Marks, joka on projektipäällikkö Sonyn tutkimus ja kehitys -osastolla. Laitetta valmisti Logitech ja Namtai. Samainen heppu suunnitteli myös Moven. En tiedä mikä rooli MS:n ostamalla yrityksellä oli etetoyn kehityksessä, mutta ei ilmeisestikkään mikään suuri.
Ja älkää jaksako tapella siitä kopioimisesta. Jos pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen, niin aika surkeassa tilanteessa oltaisiin.
22.02.2012 klo 16.54
Sony kopioi Kinectin.
Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.
Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?
Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo
En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.
EyeToyn suunnitteli Richard Marks, joka on projektipäällikkö Sonyn tutkimus ja kehitys -osastolla. Laitetta valmisti Logitech ja Namtai. Samainen heppu suunnitteli myös Moven. En tiedä mikä rooli MS:n ostamalla yrityksellä oli etetoyn kehityksessä, mutta ei ilmeisestikkään mikään suuri.
Ja älkää jaksako tapella siitä kopioimisesta. Jos pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen, niin aika surkeassa tilanteessa oltaisiin.
Avainasemassa olevan liiketunnistusteknologian takana on yritys nimeltään Canesta. Sinällään sama tosiaan kuka kasaa lopullisen kaupallisen tuotteen.
22.02.2012 klo 17.17
Liiketunnistuksen ei ole tarkoitus olla joku jumppalaite, vaan tarjota uusia tapoja pelata. Esimerkiksi pelit, joissa Movea käytetään aseena tai osoittimena riittää pienet ranteen liikkeet ja näin ollen voi hyvin pelata niin että käsi nojaa rennosti jalkaan tai tuolin käsinojaan.
Toinen viisastelija... Tämä ketju lähti liikkeelle random-nimisen tyypin kommentista, jossa puhutaan nimenomaan liikkumisesta. Ei tarvitse aina ruveta heti pätemään.
22.02.2012 klo 17.24
Vain hullu väittäisi ettei liikkeentunnistuspelien pääpaino olisi nimenomaan liikkumisessa ja pienessä kuntoilussa. Siinä sivussa on sitten muutakin.
Kinectillä ja Movella kyllä, mutta Wiillä taitaa olla vähintään noin 50-50.
22.02.2012 klo 17.28
Vain hullu väittäisi ettei liikkeentunnistuspelien pääpaino olisi nimenomaan liikkumisessa ja pienessä kuntoilussa. Siinä sivussa on sitten muutakin.
Kinectillä ja Movella kyllä, mutta Wiillä taitaa olla vähintään noin 50-50.
Meinaan siis, jos ajatellaan ettei peli ole liikunnallinen, jos sitä voi pelata jotenkin jalkoihin nojaamalla. Mainoksissa kyllä mainostetaan aina kaikkea liikunnallisesti, mutta tavalliset sohvaperunat eivät tähän tietenkään pysty.
22.02.2012 klo 18.23
22.02.2012 klo 18.27
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
22.02.2012 klo 18.59
http://www.v2.fi/keskustelut/?mode=viewtopic&tid=13 nuo säännöt pätee pitkälti tännekkin. Täällä en vaa voi muokata teidän viesteistä niitä turhia provoja pois nii poistan koko viestin etten seuraavana päivänä joudu poistaa kymmentä sivua pelkkää uhoamista ja avautumista.
22.02.2012 klo 19.10
Jättäkää se haukkumine pois niistä viesteistä nii ei tartte poistella. Tästäki viestiketjusta lähteny varmaa 1/5 roskiin(sama Witcher 2 x0 uutisesta).
Ymmärrän toki sinua, mutta kun rupesin valittamaan niin täällä oli vielä kommentti, jossa minulle vittuiltiin, mutta minun takaisin vittuilu poistettiin, mikä rupesi lievästi vituttamaan.
Ja sekin on typerää, että koko viesti poistetaan, jos sitä on jo lainattu asiallisesti
22.02.2012 klo 19.11
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
22.02.2012 klo 19.43
Jättäkää se haukkumine pois niistä viesteistä nii ei tartte poistella. Tästäki viestiketjusta lähteny varmaa 1/5 roskiin(sama Witcher 2 x0 uutisesta).
Ymmärrän toki sinua, mutta kun rupesin valittamaan niin täällä oli vielä kommentti, jossa minulle vittuiltiin, mutta minun takaisin vittuilu poistettiin, mikä rupesi lievästi vituttamaan.
Ja sekin on typerää, että koko viesti poistetaan, jos sitä on jo lainattu asiallisesti
Edelleen se paska pois niistä viesteistä nii ei tartte poistaa. Niihin ku aina joku trolli tai muuten henkisesti vajaa tarttuu ja sit saa poistaa taas 10 kertaa enemmän viestejä. Jos joku sitä on asiallisesti lainannu nii siinähän se asiallinen tekstiosuus näkyy.
Niitä nimimerkkejäki sit kannattaa vähä miettiä. Jos viesti on kiikunkaakun poiston rajalla nii joku "xbotitonhomoja" nimimerkki tyrkkää sen sinne poistettavien luokkaan.
Nämä on toki omaa politiikkaani näissä viestien poistoissa en sit muista moderaattoreista tiedä.