Tuorein sisältö

Sony patentoi Pleikkarille 3D-kameran

21.02.2012 klo 15.00 | Luettu: 39396 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Tunnettu tosiasia on, että Kinect on myynyt PSMovea paremmin. Playstation Lifestyle kertoo, että Sony on kehittämässä Kinectille varsin varteenotettavan haastajan. Uusi 3D-kamera jäljittää hienovaraisetkin liikkeet ja aistii etäisyyksiä myös syvyyssuunnassa. Patentista selviää, että Sony on aloittanut työskentelyn laitteen parissa, josta voisi mahdollisesti tulla osa PlayStation 4 -konsolia.

Kinectin tyyppinen kamera PS4-konsolille vaikuttaisi kaikin puolin järkevältä vedolta, jos Sony haluaa pysyä liikekilvassa mukana.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Crysis 3:een etsitää... Amnesian tekijöiltä ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (56 viestiä)

Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

21.02.2012 klo 15.32

Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

21.02.2012 klo 15.32

Noooooooooooooo...!
lainaa
Confirmed

21.02.2012 klo 15.43

Toinen tosiasia on, että Sony & Co. lähti Moven kanssa kehityksessä taaksepäin.
lainaa
Proteceisaalisääntyä

21.02.2012 klo 15.46

Protec kirjoitti:
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Viime kesällä myyntiluvut olivat 8.8 miljoonaa kappaletta. Tekniikan puolesta movea on kehuttu enemmän kuin kinectiä. Myyntilukujen vai tekniikan puolelta susi?
lainaa
Etsäkään

21.02.2012 klo 15.53

Proteceisaalisääntyä kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Viime kesällä myyntiluvut olivat 8.8 miljoonaa kappaletta. Tekniikan puolesta movea on kehuttu enemmän kuin kinectiä. Myyntilukujen vai tekniikan puolelta susi?


Innovatiivisuus ja potentiaali. Kinectin avulla päästään kokonaan eroon ohjaimesta kun taas Move yrittää olla jonkinlainen kompromissi uuden ja vanhan välillä
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

21.02.2012 klo 16.02

Etsäkään kirjoitti:
Proteceisaalisääntyä kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.
Viime kesällä myyntiluvut olivat 8.8 miljoonaa kappaletta. Tekniikan puolesta movea on kehuttu enemmän kuin kinectiä. Myyntilukujen vai tekniikan puolelta susi?


Innovatiivisuus ja potentiaali. Kinectin avulla päästään kokonaan eroon ohjaimesta kun taas Move yrittää olla jonkinlainen kompromissi uuden ja vanhan välillä


Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.02.2012 klo 16.02

Protec kirjoitti:
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.

Move on kaukana sudesta, koska se on myynyt todella hyvin surkeasta pelituesta huolimatta. Ja kuten aikoinaan sanoin, niin movella+kinect tyyppisellä kameralla voidaan saada jotain mielenkiintoista aikaiseksi. Pelkkä kamera ja syvyystunnistus ei taivu kunnon peleihin kuten Kinect sen on todistanut.
lainaa
Etkänäköjäänsinä

21.02.2012 klo 16.20

Etsäkään kirjoitti:
Innovatiivisuus

PS Eye -> Kinect
Wii -> Move
Lainaus:
potentiaali

Myyntiluvut ovat eri mieltä.
lainaa
random

21.02.2012 klo 16.28

tagman kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eiköhän mikkisofta tuo parannellun kinectin ulos siihen mennessä. Tajusivat varmaan sonyllakin että move oli susi jo syntyessään.

Move on kaukana sudesta, koska se on myynyt todella hyvin surkeasta pelituesta huolimatta. Ja kuten aikoinaan sanoin, niin movella+kinect tyyppisellä kameralla voidaan saada jotain mielenkiintoista aikaiseksi. Pelkkä kamera ja syvyystunnistus ei taivu kunnon peleihin kuten Kinect sen on todistanut.

Kinect on kylläkin todistanut, että jonkin sortin epätarkkuus ja hienoinen viive ovat liiallisia esteitä kunnon peleille. Mikäli siihen oltaisiin laitettu oma prosessori, niin sillä voisi pelata jotain muutakin, kuin enemmän minipelityylisiä pelejä.

En väitä Movea huonoksi, mutta ei se ole erityisen onnistunutkaan. Mikäli sitä on myyty 8.8 milj. kappaletta, niin se on aika vähän sillä useampaa pelaajaa varten pitää ostaa lisää kapuloita. Samalla Kinectillä voi pelata useampikin ja viimeksi sen ilmoitettiin myynneen vissiin 18 milj. kappaletta.

Ja vaikka Move on tarkempi, kuin Wii-kapula, niin se on ainakin minun mielestäni huonompi vaihtoehto kuin Wii, koska sille ei ole läheskään yhtä paljon pelejä.
lainaa
erkki

21.02.2012 klo 16.50

Uppmas kirjoitti:
Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.

Moveen ja sen tekniikkaan en ole tutustunut, mutta omistan PS-Eyen, sekä Kinectin ja voin sanoa että nämä ovat kahta eri maata. Samaa näissä on vain se, että ne ovat kameroita, mutta tekniikka on eri. Joten väite: "Kinect on kehitys PS-eye:stä", saattaa jakaa mielipiteet.

Proteceisaalisääntyä kirjoitti:
Tekniikan puolesta movea on kehuttu enemmän kuin kinectiä.

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
lainaa
zdgxzdfg

21.02.2012 klo 16.54

Kyllähän Kinectikin tunnistaa syvyydet.
lainaa
Grekon

21.02.2012 klo 17.00

Molemmilla on hyvät ja huonot puolet...

Tunnistaakos Move muuten jalkojen liikkeet?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

21.02.2012 klo 17.07

Grekon kirjoitti:
Molemmilla on hyvät ja huonot puolet...

Tunnistaakos Move muuten jalkojen liikkeet?


Ei tietenkään, liikkumista hoidetaan yleensä navilla tai moven näppäimillä.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

21.02.2012 klo 17.10

erkki kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Niin, mutta on näkökulmasta kiinni, pitääkö siitä, ettei sitä ohjainta ole. Itse pidän konkreettisista esineistä, jolla olen yhteydessä konsoliin. Move on kehitys Wii-kapulasta ja Kinect kehitys PS-eye:stä. Innovatiivisuus siltä kantilta on fifty-fifty.

Moveen ja sen tekniikkaan en ole tutustunut, mutta omistan PS-Eyen, sekä Kinectin ja voin sanoa että nämä ovat kahta eri maata. Samaa näissä on vain se, että ne ovat kameroita, mutta tekniikka on eri. Joten väite: "Kinect on kehitys PS-eye:stä", saattaa jakaa mielipiteet.


Kameroita kameroita, mutta PS-eye:llakin on niitä liiketunnistuspelejä, mutta kuten sanoit, tekniikka on aivan eri. PS-Eye vain katsoo, että missä pikselit liikkuu, kun taas Kinectissä on kunnon sensorit. Tästä johtuen PS-eyessä ei myöskään ole syvyystunnistusta.
lainaa
Pillow

21.02.2012 klo 17.46

Mielestäni voisivat kantaa kummatkin periksi tästä liiketunnistus-säädöstä ... tekisivat jotain oikeasti hyödyllistä sen sijaan että kehittävät kalliin laitteen ja 3 peliä jotka tukevat sitä.
lainaa
foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

21.02.2012 klo 18.03

Lol eka kopsaavat Moven idean suoraan Nintendolta, ja nyt on on siis Microsoftin vuoro. Tukisivat ekaksi Movea kunnolla ja sitten vasta rupeaisivat kehittelemään jotain (turhaa) liikkeentunnistus-härpäkettä, tai vielä parempi pitäytyisivät vain vanhassa kunnon padissa.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

21.02.2012 klo 18.58

foundNirvana kirjoitti:
Lol eka kopsaavat Moven idean suoraan Nintendolta, ja nyt on on siis Microsoftin vuoro. Tukisivat ekaksi Movea kunnolla ja sitten vasta rupeaisivat kehittelemään jotain (turhaa) liikkeentunnistus-härpäkettä, tai vielä parempi pitäytyisivät vain vanhassa kunnon padissa.

Eikös toi nimenomaan ole sitä moven kehittämistä?
lainaa
Minätaas

21.02.2012 klo 19.01

erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

21.02.2012 klo 19.16

Minätaas kirjoitti:
erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?


Ei teidän tarvitse, lasken itse.

Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2

Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4

Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:

Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65

Move:
5*4+12*3+4*2=64

Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.

Kinect:
65/25= 2.6

Move:
64/21= 3.05

Eli Move siis voittaa.
Muokannut: Uppmas 21.02.2012 klo 19.22 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.02.2012 klo 19.30

random kirjoitti:

Kinect on kylläkin todistanut, että jonkin sortin epätarkkuus ja hienoinen viive ovat liiallisia esteitä kunnon peleille. Mikäli siihen oltaisiin laitettu oma prosessori, niin sillä voisi pelata jotain muutakin, kuin enemmän minipelityylisiä pelejä.

Kinectin suurimmat ongelmat on feedbackin puute ja se, että kaikkia toimintoja peleissä on hankala toteuttaa pelkillä liikkeillä. Tämän vuoksi monissa Kinect -peleissä on tehty kompromissejä joka näkyy mm. raiteilla automaattisesti kulkevissa hahmoissa ja kulkuneuvoissa.

random kirjoitti:

En väitä Movea huonoksi, mutta ei se ole erityisen onnistunutkaan. Mikäli sitä on myyty 8.8 milj. kappaletta, niin se on aika vähän sillä useampaa pelaajaa varten pitää ostaa lisää kapuloita. Samalla Kinectillä voi pelata useampikin ja viimeksi sen ilmoitettiin myynneen vissiin 18 milj. kappaletta.

On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä. Ja tuntuu siltä, että iso osa Kinectin ostajistakin on hankkinut laitteen ihan muuhun kuin XO -pelien pelaamista varten.

foundNirvana kirjoitti:
Lol eka kopsaavat Moven idean suoraan Nintendolta, ja nyt on on siis Microsoftin vuoro. Tukisivat ekaksi Movea kunnolla ja sitten vasta rupeaisivat kehittelemään jotain (turhaa) liikkeentunnistus-härpäkettä, tai vielä parempi pitäytyisivät vain vanhassa kunnon padissa.

Esim. Kinectin ideahan ei muistuta yhtään eyetoyta? Ainiin, ainoastaan Sony kopioi muilta ja muut innovoi.
lainaa
Räiskintäjamoveonhyv

21.02.2012 klo 19.43

tagman kirjoitti:

On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä.
Killzone 3 ja Resistance 3? Molempien yhteydessä mainostettiin paljon movea ja nämä pelit toimivatkin paremmin sillä.
lainaa
erkki

21.02.2012 klo 19.46

Minätaas kirjoitti:
erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?

En jaksa ruveta laskemaan kaikkia mielipiteitä, joten voit jatkaa vaikka Uppmaksen kanssa. Tuossa on vain noin 20 molemmista.
lainaa
selvälogiikka

21.02.2012 klo 19.52

Polkupyörän avulla päästään kokonaan eroon turvavöistä, joten se on parempi kuin auto.

Kinect on kuitenkin peliohjaimena aivan syvältä. Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää. Omituista, että "tosipelaaja"-xbotit puolustelevat viimeaikojen casuaaleinta pelilaitetta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

21.02.2012 klo 19.53

erkki kirjoitti:
Minätaas kirjoitti:
erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?

En jaksa ruveta laskemaan kaikkia mielipiteitä, joten voit jatkaa vaikka Uppmaksen kanssa. Tuossa on vain noin 20 molemmista.


Minä vain laskin, kun oli tylsää. Älä hauku.
lainaa
random

21.02.2012 klo 20.03

tagman kirjoitti:
Kinectin suurimmat ongelmat on feedbackin puute ja se, että kaikkia toimintoja peleissä on hankala toteuttaa pelkillä liikkeillä. Tämän vuoksi monissa Kinect -peleissä on tehty kompromissejä joka näkyy mm. raiteilla automaattisesti kulkevissa hahmoissa ja kulkuneuvoissa.

Ja se hankaluus puolestaan johtuu liiasta epätarkkuudesta. Onhan sille Kinectille tehty harrastajien toimesta pelejä/demoja, joissa on voinut liikkua ilman raiteita. Ja jos tarkkuus riittäisi sormiin asti, niin peleihin voitaisiin lisätä komentoja täysin riittävästi. Lisäksi Kinectistä löytyy jo mikrofoni, jolla joitakin komentoja voi suorittaa äänellä. Mutta tämäkään ei toimi nyt käytännössä muualla kuin valikoissa, koska siinä on pieni viive, mikä on kuitenkin liikaa.

Itse ainakin uskon, että Kinect 2:lle tulee jo yhtä monipuolisia pelejä, kuin padillekin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.02.2012 klo 20.29

Räiskintäjamoveonhyv kirjoitti:
tagman kirjoitti:

On se edelleen hyvin verrattuna pelitukeen. Viime vuonna ei tullut ainuttakaan suuremman profiilin Move -peliä. Ainoastaan kourallinen heikkoja party-pelejä.
Killzone 3 ja Resistance 3? Molempien yhteydessä mainostettiin paljon movea ja nämä pelit toimivatkin paremmin sillä.

Tarkoitin että ulos ei tullut kunnon "Move only" -pelejä, jotka olisi tosissaan houkutellut ostamaan laitetta. Killzone 3 ja Resistance 3 vain tukivat Movea vaihtoehtoisena ohjaustapana, joka ei ole hirveän tehokas myyntivaltti.

random kirjoitti:

Ja se hankaluus puolestaan johtuu liiasta epätarkkuudesta. Onhan sille Kinectille tehty harrastajien toimesta pelejä/demoja, joissa on voinut liikkua ilman raiteita. Ja jos tarkkuus riittäisi sormiin asti, niin peleihin voitaisiin lisätä komentoja täysin riittävästi. Lisäksi Kinectistä löytyy jo mikrofoni, jolla joitakin komentoja voi suorittaa äänellä. Mutta tämäkään ei toimi nyt käytännössä muualla kuin valikoissa, koska siinä on pieni viive, mikä on kuitenkin liikaa.

Itse ainakin uskon, että Kinect 2:lle tulee jo yhtä monipuolisia pelejä, kuin padillekin.

Kinect ei tule ikinä pääsemään edes lähelle padia, vaikka sen tarkkuus saataisiin sille tasolle että se tunnistaa pölyhiukkaset 10 metrin päästä. Lisäksi kuinka hienoa/miellyttävää lopulta on ajaa ilmaratilla ja painaa jalalla ilmakaasua ja jarrua? Ja en usko että jonkun kunnon fps-pelin pelaaminenkaan on hirveän miellyttävää pidemmän päälle sellaisella sormitaiteilulla mitä olen videoissa nähnyt.
lainaa
umad

21.02.2012 klo 20.29

selvälogiikka kirjoitti:
Kinect on kuitenkin peliohjaimena aivan syvältä. Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää. Omituista, että "tosipelaaja"-xbotit puolustelevat viimeaikojen casuaaleinta pelilaitetta.

Olet täysin hakoteillä. Huomaahan sen jo pelitarjonnastakin, että Kinect on juhliin suunnattu eikä päätoimiseen pelaamiseen. Ja juhlissa se tarjoaakin hillittömiä naurukohtauksia. Vinkki: pelatkaa kavereiden kaa vaikka Champion Jockey -peliä (humalassa 10xfun).

PS: Auto voittaa polkupyörän!
lainaa
floppiko

21.02.2012 klo 20.35

selvälogiikka kirjoitti:
Sopii pikkumuksujen kanssa hyppelehtimiseen ja pelleilyyn erinomaisesti, mutta siihen se jää.

Move sopisi enempäänkin, mutta Sony on päättänyt että tähän se jää. Vaihtoehtoiseks ohjaustavaks peleihin joita niiden kohdeyleisö kuitenkin pelaa padilla ja heilutettavaks joihinkin säälittäviin minipelikokoelmiin. Kinectin paino voi olla casuualipeleissä mutta ainakin MS on panostanut siihen helvetisti enemmän kuin Sony Moveen.
lainaa
random

21.02.2012 klo 20.50

tagman kirjoitti:
Kinect ei tule ikinä pääsemään edes lähelle padia, vaikka sen tarkkuus saataisiin sille tasolle että se tunnistaa pölyhiukkaset 10 metrin päästä. Lisäksi kuinka hienoa/miellyttävää lopulta on ajaa ilmaratilla ja painaa jalalla ilmakaasua ja jarrua? Ja en usko että jonkun kunnon fps-pelin pelaaminenkaan on hirveän miellyttävää pidemmän päälle sellaisella sormitaiteilulla mitä olen videoissa nähnyt.

Unohdat, että Kinectin tarkoitus ei ole korvata padia vaan tarjota liikunnallinen vaihtoehto, ei kukaan jaksaisikaan aina pelatessaan ruveta heilumaan ja sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.

Eikä fps peleissä edes erityisesti sormitaiteilua tarvittaisi. Liikkumisen ja kääntymisen voi hoitaa kehoa kääntämällä ja paikoillaan kävelyllä/juoksulla. Tähtäämisen vasemmalla kädellä ja oikealla ampuminen ja lataaminen (lataus voisi hoitua myös oikealla latausliikkeellä. Naatin heitto oikeaakättä heilauttamalla ja jotkut random equipmentit/killstreikit sormimerkeillä tai äänellä.

Ja puhuinkin monipuolisuudesta. En itsekään usko, että Kinectillä voitettaisiin räiskinnässä padipelaajat, mutta miksei voisi olla Kinect v.s. Kinect räiskintöjä. Etenkin joissain seikkailu peleissä kunnon Kinect olisi mahtava. Ilmaratti taas on todella hyvä asia nuoremmille ja ei tule riita lapsille siitä, kuka saa käyttää rattia.
lainaa
Eiväsykäsi

21.02.2012 klo 21.06

random kirjoitti:

sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Eipäs väsy, koska movea käytetään käsi jalan päällä leväten. Jos joku käyttää sitä idioottimaisesti heiluttaen koko kättään niin sitten kärsiköön.
lainaa
cvvc

21.02.2012 klo 21.49

Eiväsykäsi kirjoitti:
random kirjoitti:

sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Eipäs väsy, koska movea käytetään käsi jalan päällä leväten. Jos joku käyttää sitä idioottimaisesti heiluttaen koko kättään niin sitten kärsiköön.

Turha pointti. Sitä paitsi liikkeentunnistuspelien tarkoitus on saada ihminen liikkumaan. Move on siis epäonnistunut tässä?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.02.2012 klo 22.14

cvvc kirjoitti:
Eiväsykäsi kirjoitti:
random kirjoitti:

sama pätee Moveen. Kyllä sitäkin jatkuvasti käyttämällä kädet väsyvät.
Eipäs väsy, koska movea käytetään käsi jalan päällä leväten. Jos joku käyttää sitä idioottimaisesti heiluttaen koko kättään niin sitten kärsiköön.

Turha pointti. Sitä paitsi liikkeentunnistuspelien tarkoitus on saada ihminen liikkumaan. Move on siis epäonnistunut tässä?

Liiketunnistuksen ei ole tarkoitus olla joku jumppalaite, vaan tarjota uusia tapoja pelata. Esimerkiksi pelit, joissa Movea käytetään aseena tai osoittimena riittää pienet ranteen liikkeet ja näin ollen voi hyvin pelata niin että käsi nojaa rennosti jalkaan tai tuolin käsinojaan.
lainaa
wehaveopinions

22.02.2012 klo 00.55

Uppmas kirjoitti:
Minätaas kirjoitti:
erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?


Ei teidän tarvitse, lasken itse.

Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2

Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4

Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:

Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65

Move:
5*4+12*3+4*2=64

Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.

Kinect:
65/25= 2.6

Move:
64/21= 3.05

Eli Move siis voittaa.


Lool. Teeppäs tuo peleillä niin katsotaan miten vertailu sitten sujuu. ensinnäkin pistesysteemisi on tuulesta temmattu ja toisekseen jos kahdesta noin 8n pelistä toisella on enemmän arvosteluja niin se saattaa olla huonompi tai parempi riippuen yhdestä arvostelusta. ja kolmanneksi metacritic =/= universaali totuus

niin ja sitten vielä pelit jotka oikeasti ratkaisevat mikä laite on parempi. xbox 1 oli tehokkaampi ja Ps3 on tehokkaampi kuin kilpailijansa mutta kumpikaan ei yltänyt parhaaksi
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

22.02.2012 klo 01.02

wehaveopinions kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Minätaas kirjoitti:
erkki kirjoitti:

Jokin todiste olisi nannaa. Väitän 100% varmuudella, ettet onnistu perustelemaan väitettäsi. Ainoat omiin korviin kantautuneet kehut ovat olleet sellaisia, että se on tarkempi kuin Kinect. Ainoat kehut, mitä olen kuullut taas Kinectin tekniikasta liittyvät lähinnä ohjaimettomuuteen. Ei kun laskemaan vaan!
http://www.metacritic.com/feature/playstation-move-review ja http://www.metacritic.com/feature/microsoft-xbox-kinect-r

Lasketaanko yhdessä?


Ei teidän tarvitse, lasken itse.

Kinect tulokset:
Great: 4
Good: 9
Mixed: 10
Bad: 2

Move tulokset:
Great: 5
Good: 12
Mixed: 4

Jos jokaisesta ''great''-arvosanasta saa 4, jokaisesta ''good''-arvosanasta 3, ''mixed''-arvosanasta 2 ja ''bad''-arvosanasta 1 pistettä, niin lasku on seuraava:

Kinect:
4*4+9*3+10*2+2*1=65

Move:
5*4+12*3+4*2=64

Ja sitten jaetaan saadut tulokset arvosanojen määrällä saadaksemme keskiarvon.

Kinect:
65/25= 2.6

Move:
64/21= 3.05

Eli Move siis voittaa.


Lool. Teeppäs tuo peleillä niin katsotaan miten vertailu sitten sujuu. ensinnäkin pistesysteemisi on tuulesta temmattu ja toisekseen jos kahdesta noin 8n pelistä toisella on enemmän arvosteluja niin se saattaa olla huonompi tai parempi riippuen yhdestä arvostelusta. ja kolmanneksi metacritic =/= universaali totuus

niin ja sitten vielä pelit jotka oikeasti ratkaisevat mikä laite on parempi. xbox 1 oli tehokkaampi ja Ps3 on tehokkaampi kuin kilpailijansa mutta kumpikaan ei yltänyt parhaaksi


Sanoin vaan, että Metacrticin perusteella move voittaa. Ei helvetti miten helposti ihmiset vetää herneen nenään.
lainaa
KapaC

22.02.2012 klo 01.04

Täytyy sanoa ettei kinectillä kyl tulisi mieleenkään pelata esim haloa, sen verran viivettä on ohjaamisessa, eikä kuitenkaan ihan niin tarkkaa. Ihan hauskahan tuo on noissa bilepeleissä, mutta näin "hc" pelaajana ei tule henkilökohtaisesti niin paljoa käytettyä.

Kaverilla kokeiltuna movella killzone 3 oli todella upea kokemus. Verkkopelissä padi miehillä ei ollut mitään jakoa. Tähtääminen oli todella vaivatonta ja nopeaa, kun sisäisti ohjauksen. Kunpa move tuki tulisi myös muihin peleihin, kuten bf tai cod.

Ihme tosiaan että move on niinkin hyvin myynyt, kun niin huono pelituki. Itsekkin harkitsin pleikkarin hommaamista ja moven, mutta surkea pelituki sai toisiin aatoksiin. Odotellaan jos sitten joskus :)

Ja lopettakaa nyt se fanboy touhu. Ihan turha sotia kumpi on parempi. Vähän sama kuin vertaisi tehosekoitinta ja kahvinkeitintä. Molemmat kodinkoneita, mutta täysin eri tarkoitus.
lainaa
Tällähetkellä

22.02.2012 klo 01.29

Tällä hetkellä menee näin: Move on räiskinnän ystäville ja Kinect on lapsille ja tanssipelien ystäville.
lainaa
juoppo

22.02.2012 klo 05.01

Tällähetkellä kirjoitti:
Tällä hetkellä menee näin: Move on räiskinnän ystäville ja Kinect on lapsille ja tanssipelien ystäville.

Kinect on myös helvetin paljon hauskempaa kunnon jurriporukassa. Ei oo aina ohjaimet hukassa eikä reikiä tv:ssä kun ei muista laittaa hihnaa ranteeseen.
lainaa
Kyselijä85

22.02.2012 klo 07.15

Minun mielestäni tuo Kinectin on aika hauska ja toimiva, mutta Move sen sijaa on se on aika susi todellaki.

Minua ei kiinnosta yhtää, että onko PS Move myynyt 8,8 miljoona kappaletta, mutta missä ovat edelleen viralliset pelit!? Kinectin on olemassaa pelejä kokoaja ja Wii:llä samoin....Tosin Sony käyttää vain Wii pelejä uudesta julkaisu varten ja tosin vain HD-muodossa :S
lainaa
KevätTulee

22.02.2012 klo 09.56

Useimmat missaavat tämän uutisen pointin eli sen, että Sony jälleen kerran kopio muita. Sony ei ole koko konsolipelaamisen historiassa tehnyt yhtäkään todellista laitteistollista tai pelillistä innovaatiota. Ainoa mitä Sony osaa, ja aivan erinomaisesti osaakin, on hypettää ja rahastaa. Ja ennen kuin alatte keuhkottamaan eye-Toysta, 3D:stä, dualshockeista jne: KVG.
lainaa
pööpöileväapina

22.02.2012 klo 10.10

Kinect on myös myyty paljon pc puolelle. Ihan ohjelmien ajoa varten + muita kikkailuja. Eli voi myyntiluvut tämänkin taki heilahdella. Tuota laitetta käytetään varmasti paljon kaikkeen muuhunkin kun pelaamiseen.
lainaa
XbotitAivopestyjä

22.02.2012 klo 11.25

Uliuli, jotkut veti herneet pahasti nenään :D kinect kakaroille ja move räiskijöille. Saisiko vielä lähdettä noihin pc-myyntilukuihin? Eihän se tullut kuin kuukausi sitten.

Ja KevätTulee: Kinect ei sitten kopioi eyetoytä? Pää pois ahtaasta paikasta. Microsoft on hyvä manipuloimaan ahdasmielisiä asiakkaita kuten sinä. Mitä mikki todellisuudessa tarjoaa? Muutamia hyviä pelejä padilla ja kinectille lastenpelejä sekä raideralleja. Kerro samalla Microsoftin suurista innovaatioista konsolipelaamisen historian aikana kun niistä olet niin vaikuttunut.
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

22.02.2012 klo 11.56

Ongelma on ehkä lähinnä se että varteen otettavia, ei kasuaali pelejä, ei näille liikeohjaimille tule järkyttäviä määriä, onhan niitä muutamia (resistance, killzone etc) mutta ovat niin vähäisiä, ettei muutaman pelin takia kannata ostaa Movea. Kun taas kasuaali ja perhe pelejä tulee paljonkin.

Ongelma movessa on että move tukee enemmän ei-niin-kasuaali pelejä, eli ei sitä legendaarista punaisen pallon nappaamista. Markkinat ovat suurimmaksi osaksi täynnä näitä kasuaali pelejä, joita taas kinect mallinen ohjaus tukee enemmän. Tämän takia kai kinectillä myyntiluvut parempia.

Tietysti löytyy wii, jolta taas sitten löytyy niin kasuaali, kuin "hc" pelejä (minkä nyt laskeekaan oikeaksi hc:n määritelmäksi). Samalla ohjaintavalla siis löytyy molempien pelityyppien edustajia kuluttajille tarpeeksi. Ohjaimet tukevat kunnollista räiskintää, mutta samalla ohjaimet itsessään eivät ole niin vakavasti otettavia, jolloin toimii myös kasuaalipelaaminen. Verrattuna taas moven mainostukseen ja mielikuviin joita ovat yrittäneet antaa ohjaimistaan ja pelitarjonnastaan. (vaikka onhan se moven päässä oleva pallo aika koomisen näköinen.)

Imo olisi parasta että tekevät kunnon kameran, kuin kinect, jolla voi yksistään pelata kasuaali pelejä. Mutta halutessaan voisi ottaa move tyyppiset ohjaimet esiin ja pelata esim. kunnon räiskintöjä. Ohjaimet eivät kyllä saisi olla yhtä kalliita kuin kinect + move ohjaimet yhteensä. Se varmaan tässä tuppaa olemaan ongelmana.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

22.02.2012 klo 12.16

Myönnän että ostin kinectin ihan uteliaisuutta varten sekä Forza 4:n pääntunnistusta tietenkin.

Aiheuttipa heittoni paljon närää. Itse pidän kinectiä sen takia parempana koska se tarjosi jotain uutta, se mahdollisti täysin kolmeulotteisin liikkumisen pelialueen edessä mukaanlukien JALAT. Joku FPS peli missä voisi vartaloaan liikuttamalla mennä kyykkyyn, kurkkia nurkkien taakse yms olisi hemmetin kiva. Toki ohjain pitäisi olla kädessä ja JUU move pystyy tuohon myös mutta se ei ollutkaan pointtini nyt.
lainaa
RRR

22.02.2012 klo 14.32

XbotitAivopestyjä kirjoitti:
RRR kirjoitti:
"Ja KevätTulee: Kinect ei sitten kopioi eyetoytä? Pää pois ahtaasta paikasta."

Oliko Eyetoy koskaan juuri muuta kuin PC puolelta tuttu webcam? Ei juuri ollut.
Eikö irtoa? Eyetoy oli kasuaalipelaajien riemuvoitto jota mikki apinoi 10x hinnalla ja heikommilla peleillä


Ei kuten sulta. Move on jäämässä tämän sukupolven kuriositeetiksi, koska Sony kopioi Kinectin. Mikä sun pointti on?
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?
lainaa
RRR

22.02.2012 klo 15.17

XbotitAivopestyjä kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Sony kopioi Kinectin.

Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.

Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.

Lainaus:
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?

Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo

En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.02.2012 klo 16.11

RRR kirjoitti:
XbotitAivopestyjä kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Sony kopioi Kinectin.

Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.

Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.

Lainaus:
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?

Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo

En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.

EyeToyn suunnitteli Richard Marks, joka on projektipäällikkö Sonyn tutkimus ja kehitys -osastolla. Laitetta valmisti Logitech ja Namtai. Samainen heppu suunnitteli myös Moven. En tiedä mikä rooli MS:n ostamalla yrityksellä oli etetoyn kehityksessä, mutta ei ilmeisestikkään mikään suuri.

Ja älkää jaksako tapella siitä kopioimisesta. Jos pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen, niin aika surkeassa tilanteessa oltaisiin.
lainaa
RRR

22.02.2012 klo 16.54

tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
XbotitAivopestyjä kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Sony kopioi Kinectin.

Joulupukki pettää muoria hammaskeijun kanssa.

Kävin läpi Sonyn patenttihakemuksen, ja siinä kuvattiin Kinect noin 1:1:een.

Lainaus:
Lisäksi MS omistaa yrityksen joka oli Eyetoyn takana. Eikö saa omaa tavaraa julkaista?

Anteeksi vain, mutta oletko tosissasi? Trolli? Sanot että MS kehitti eyetoyn ja Sony kopioi Kinectin? Eli PS Eye on kopio Microsoftin eyetoystä? Ei kun Kinectistä? Hetkinen...
Saahan sitä samaa roskaa julkaista ja saahan sitä ostaakkin jos vain tahtoo

En sanonut, sinä sen keksit. Sanoin vain, että MS omistaa yrityksen joka teki EyeToyn Sonylle.

EyeToyn suunnitteli Richard Marks, joka on projektipäällikkö Sonyn tutkimus ja kehitys -osastolla. Laitetta valmisti Logitech ja Namtai. Samainen heppu suunnitteli myös Moven. En tiedä mikä rooli MS:n ostamalla yrityksellä oli etetoyn kehityksessä, mutta ei ilmeisestikkään mikään suuri.

Ja älkää jaksako tapella siitä kopioimisesta. Jos pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen, niin aika surkeassa tilanteessa oltaisiin.


Avainasemassa olevan liiketunnistusteknologian takana on yritys nimeltään Canesta. Sinällään sama tosiaan kuka kasaa lopullisen kaupallisen tuotteen.
lainaa
cvvc

22.02.2012 klo 17.17

tagman kirjoitti:
Liiketunnistuksen ei ole tarkoitus olla joku jumppalaite, vaan tarjota uusia tapoja pelata. Esimerkiksi pelit, joissa Movea käytetään aseena tai osoittimena riittää pienet ranteen liikkeet ja näin ollen voi hyvin pelata niin että käsi nojaa rennosti jalkaan tai tuolin käsinojaan.

Toinen viisastelija... Tämä ketju lähti liikkeelle random-nimisen tyypin kommentista, jossa puhutaan nimenomaan liikkumisesta. Ei tarvitse aina ruveta heti pätemään.
lainaa
dahhar

22.02.2012 klo 17.24

cvvc kirjoitti:
Vain hullu väittäisi ettei liikkeentunnistuspelien pääpaino olisi nimenomaan liikkumisessa ja pienessä kuntoilussa. Siinä sivussa on sitten muutakin.

Kinectillä ja Movella kyllä, mutta Wiillä taitaa olla vähintään noin 50-50.
lainaa
dahhar

22.02.2012 klo 17.28

dahhar kirjoitti:
cvvc kirjoitti:
Vain hullu väittäisi ettei liikkeentunnistuspelien pääpaino olisi nimenomaan liikkumisessa ja pienessä kuntoilussa. Siinä sivussa on sitten muutakin.

Kinectillä ja Movella kyllä, mutta Wiillä taitaa olla vähintään noin 50-50.

Meinaan siis, jos ajatellaan ettei peli ole liikunnallinen, jos sitä voi pelata jotenkin jalkoihin nojaamalla. Mainoksissa kyllä mainostetaan aina kaikkea liikunnallisesti, mutta tavalliset sohvaperunat eivät tähän tietenkään pysty.
lainaa
cvvc

22.02.2012 klo 18.23

Pitikö se yksi kommentti kokonaan poistaa siitä välistä? Alkupää oli puhdasta asiaa ja vain viimeinen tai 2 vimeistä virkettä olivat vähemmän asiaa... Lisäksi kommenttia on jo lainattukin.
lainaa
jösses

22.02.2012 klo 18.27

^^Moderaattorit eivät vain osaa hommaansa, kuten ylhäältä näkee.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

22.02.2012 klo 18.59

Jättäkää se haukkumine pois niistä viesteistä nii ei tartte poistella. Tästäki viestiketjusta lähteny varmaa 1/5 roskiin(sama Witcher 2 x0 uutisesta).

http://www.v2.fi/keskustelut/?mode=viewtopic&tid=13 nuo säännöt pätee pitkälti tännekkin. Täällä en vaa voi muokata teidän viesteistä niitä turhia provoja pois nii poistan koko viestin etten seuraavana päivänä joudu poistaa kymmentä sivua pelkkää uhoamista ja avautumista.
Muokannut: perato 22.02.2012 klo 19.02 lainaa
cvvc

22.02.2012 klo 19.10

perato kirjoitti:
Jättäkää se haukkumine pois niistä viesteistä nii ei tartte poistella. Tästäki viestiketjusta lähteny varmaa 1/5 roskiin(sama Witcher 2 x0 uutisesta).

Ymmärrän toki sinua, mutta kun rupesin valittamaan niin täällä oli vielä kommentti, jossa minulle vittuiltiin, mutta minun takaisin vittuilu poistettiin, mikä rupesi lievästi vituttamaan.

Ja sekin on typerää, että koko viesti poistetaan, jos sitä on jo lainattu asiallisesti
lainaa
nyyyyyh

22.02.2012 klo 19.11

niin ja IHAN ensimmäisenä kaiken keksi Doug Engelbart, joten kukaan, varsinkaan Sony, ei saa enää ikinä tehdä mitään, ettei besserwissereille tule paha mieli
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

22.02.2012 klo 19.43

cvvc kirjoitti:
perato kirjoitti:
Jättäkää se haukkumine pois niistä viesteistä nii ei tartte poistella. Tästäki viestiketjusta lähteny varmaa 1/5 roskiin(sama Witcher 2 x0 uutisesta).

Ymmärrän toki sinua, mutta kun rupesin valittamaan niin täällä oli vielä kommentti, jossa minulle vittuiltiin, mutta minun takaisin vittuilu poistettiin, mikä rupesi lievästi vituttamaan.

Ja sekin on typerää, että koko viesti poistetaan, jos sitä on jo lainattu asiallisesti
No niitä nyt jää ku niitä roskaviestejä on nii paljo poistettavana ja kun ei tästä palkkaakaan saa. Yhden viestin poistamisen jälkeen tää sivusto aina latautuu uudestaan ja joudun rullaamaan takas alalaitaan ja sit unohtuuki missä oli menossa varsinki tän kokoses ketjus mis on pelkkiä rekisteröimättömiä nimimerkkejä kirjottamassa jättimäisiä lainauksia yms. Näitä kommentteja ku ei oo etes jaettu mitenkään ni 50 viestin sisällöt tuppaa hukkumaa välillä.

Edelleen se paska pois niistä viesteistä nii ei tartte poistaa. Niihin ku aina joku trolli tai muuten henkisesti vajaa tarttuu ja sit saa poistaa taas 10 kertaa enemmän viestejä. Jos joku sitä on asiallisesti lainannu nii siinähän se asiallinen tekstiosuus näkyy.

Niitä nimimerkkejäki sit kannattaa vähä miettiä. Jos viesti on kiikunkaakun poiston rajalla nii joku "xbotitonhomoja" nimimerkki tyrkkää sen sinne poistettavien luokkaan.

Nämä on toki omaa politiikkaani näissä viestien poistoissa en sit muista moderaattoreista tiedä.
Muokannut: perato 22.02.2012 klo 19.48 lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova