Square-Enixin tulevaisuuden grafiikkamoottori on hämmästyttävän realistinen
Yllä oleva ei ole videokuvaa oikeasta rakennuksesta, vaan pätkä Square-Enixin Luminous-grafiikkamoottorin esittelydemosta. S-E on jakanut teknologiaansa jo mm. IO:lle ja Crystal Dynamicsille. Nähtäväksi jää koska (ja millä pelialustalla) moista nähdään tulevaisuudessa. Lisää kuvia täällä.
Keskustelut (41 viestiä)
20.10.2011 klo 21.15
Rekisteröitynyt 20.02.2010
20.10.2011 klo 21.22
20.10.2011 klo 21.30
20.10.2011 klo 21.36
Rekisteröitynyt 07.07.2011
20.10.2011 klo 21.54
Kiitos.
20.10.2011 klo 21.54
Rekisteröitynyt 26.09.2007
20.10.2011 klo 21.55
Rekisteröitynyt 03.09.2007
20.10.2011 klo 21.56
Siinä sitten alkaa peliteolisuus maksamaan enemmän ku elokuvateolisuus...
20.10.2011 klo 22.13
20.10.2011 klo 22.20
Onko video vaihdettu vai menikö minulta nyt jokin totaallisesti ohi. Missä kohtaa tuossa nyt on jotain millään tavalla ihmeellistä?
Samaa ihmettelin itsekin.
20.10.2011 klo 22.22
Tuo valaistushan on todella realistisen näköinen.
20.10.2011 klo 22.27
Tarvitaan laajempaa näyttöä ennenkuin enginestä saa minkäänlaista kuvaa.
20.10.2011 klo 22.29
Rekisteröitynyt 28.02.2011
20.10.2011 klo 22.48
20.10.2011 klo 23.01
Mikään ei todista, etteikö valoja olisi valmiiksi leivottu sceneen. Geometriakin on todella yksinkertaista.
Pistetään tuohon pari ihmishahmoa kävelemään lampun ohitse, niin asian laita on jo ihan toinen.
Mutta eipä sitä älyttömän realistisiin grafiikoihin päästä vielä piiitkään aikaan, koska nytkin oikeasti realistisen scenen renderöintiin voi kulua yksittäiseltä teho-pc:ltä tunteja.
Se aika pitäisi saada pudotettua 0,016 sekuntiin, niin saataisiin se 60FPS pelejä varten.
20.10.2011 klo 23.03
Jos valaistus pistetään valmiiksi tekstuureihin niin tuollaista grafiikkaa pystyy näyttämään 10 vuotta vanhoilla graffaengineilläkin. Tyyliin eka Half-Life.
Tarvitaan laajempaa näyttöä ennenkuin enginestä saa minkäänlaista kuvaa.
Väittäisin että vaikka kuinka korjaat valaisua et 10 vuotta vanhoilla grafiikkaengineillä saa ton videon tasoista kuvaa aikaiseksi.
Esim.
2000 - Deus Ex
http://www.xblafans.com/wp-content/uploads//2011/08/24560
20.10.2011 klo 23.09
linkin takana lukee näin: The most startling fact is that the efficient nature of the engine means that despite its impressive graphics, Square-Enix believe it will actually lower development costs significantly and scale fully from casual to AAA game.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
20.10.2011 klo 23.37
21.10.2011 klo 00.17
nyt en kyllä erota oikea ja tuota
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.10.2011 klo 00.58
http://media.pcgamer.com/files/2011/10/Luminous-3.jpg
Näyttääkö tuo muka hyvältä? Sahalaitaa, hrr..
21.10.2011 klo 01.49
nyt en kyllä erota oikea ja tuota
Nimenomaan renderöimällä saa aikaan realistisen näköistä kuvaa, mutta ei reaaliajassa.
21.10.2011 klo 02.22
Hieno homma että kehitystä tapahtuu. Squarehan on aina ollu CGI:n edelläkävijä, oikea peliteollisuuden Pixar.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.10.2011 klo 06.43
Turha tuon videon "aitoutta" on epäillä, koska siitä on ihan oikea uutinen tehty.
Hieno homma että kehitystä tapahtuu. Squarehan on aina ollu CGI:n edelläkävijä, oikea peliteollisuuden Pixar.
Jep, keksivät uusia ideoitakin yhtä kovalla tahdilla kuin Pixar.
21.10.2011 klo 08.51
Tuon videon (ja muiden tuosta olevien) perusteella ei vain pysty sanomaan vielä mitään - voi olla oikeasti kovakin, tai sitten vain joutavaa hypetystä ilman mitään kunnon pohjaa.
21.10.2011 klo 08.58
21.10.2011 klo 08.58
21.10.2011 klo 09.54
Ainoa hieno asia tuossa videossa oli tuo first person -näkymän realistinen heiluminen.
Sen minäkin panin merkille ja sillä on omasta mielestäni suuri merkitys. Suurempi kuin esimerkiksi sahalaidoilla.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
21.10.2011 klo 10.35
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.10.2011 klo 10.43
21.10.2011 klo 11.22
21.10.2011 klo 11.45
Moderaattori
Rekisteröitynyt 13.04.2007
21.10.2011 klo 11.51
Mielestäni yhä parempi jos näitä videoita täytyisi verrata toisiinsa.
21.10.2011 klo 11.58
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.10.2011 klo 13.48
21.10.2011 klo 15.32
nähdään tulevaisuudessa, koska tuolla kerrotaan se videossa jota te ette itse ole kai edes katsoneet.
Will be released on Xbox 360, PC, PS3 and PSVita.
21.10.2011 klo 15.34
Nätiltähän tuo näyttää, mutta tekniikkademot on aina tekniikkademoja. Ne ei hirveästi kerro siitä, millaista jälkeä enginellä saadaan kun sitä käytetään pelissä. Valaistus näytti hyvälle ja toivon, että seuraavalla sukupolvella valaistuksessa tehtäisiin iso askel eteenpäin. Valaistus nykyajan peleissä on karmeaa katsottavaa.
Kyllä, yksi sana:
Animointi.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
21.10.2011 klo 16.11
21.10.2011 klo 17.55
Rekisteröitynyt 27.06.2007
21.10.2011 klo 20.26
Rekisteröitynyt 25.04.2007
21.10.2011 klo 22.14
Rekisteröitynyt 04.09.2011
21.10.2011 klo 23.31