Tuorein sisältö

Square-Enixin tulevaisuuden grafiikkamoottori on hämmästyttävän realistinen

20.10.2011 klo 21.06 | Luettu: 34647 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen



Yllä oleva ei ole videokuvaa oikeasta rakennuksesta, vaan pätkä Square-Enixin Luminous-grafiikkamoottorin esittelydemosta. S-E on jakanut teknologiaansa jo mm. IO:lle ja Crystal Dynamicsille. Nähtäväksi jää koska (ja millä pelialustalla) moista nähdään tulevaisuudessa. Lisää kuvia täällä.





V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi Assassin's Cree... Ezio virallisesti So... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (41 viestiä)

Jupe

20.10.2011 klo 21.15

O_o
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

20.10.2011 klo 21.22

Siinä sitten alkaa peliteolisuus maksamaan enemmän ku elokuvateolisuus...
lainaa
Realinisti

20.10.2011 klo 21.30

Tosiaan on hämmästyttävän realistista tuo Youtuben 480p -resoluutio.
lainaa
hukkaanrealismi

20.10.2011 klo 21.36

ja Square-Enixin seuraava peli. Japsirope piikkitukilla, örkeillä ja lentolaivoilla
lainaa
JNJHL9

Rekisteröitynyt 07.07.2011

20.10.2011 klo 21.54

Seuraavaan DeusExiin toi

Kiitos.
lainaa
Adssdaasd

20.10.2011 klo 21.54

Toi pyöris jo mun PC:llä.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

20.10.2011 klo 21.55

Näyttääpä hienolta.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

20.10.2011 klo 21.56

Betrunken kirjoitti:
Siinä sitten alkaa peliteolisuus maksamaan enemmän ku elokuvateolisuus...
Valaistuksen luominen ei sinänsä voi olla erityisen kallista verrattuna varsinaisen sisällön luomisen.
lainaa
Maade

20.10.2011 klo 22.13

Onko video vaihdettu vai menikö minulta nyt jokin totaallisesti ohi. Missä kohtaa tuossa nyt on jotain millään tavalla ihmeellistä?
lainaa
Molanteri

20.10.2011 klo 22.20

Maade kirjoitti:
Onko video vaihdettu vai menikö minulta nyt jokin totaallisesti ohi. Missä kohtaa tuossa nyt on jotain millään tavalla ihmeellistä?

Samaa ihmettelin itsekin.
lainaa
mutsis

20.10.2011 klo 22.22

^
Tuo valaistushan on todella realistisen näköinen.
lainaa
Zagupi

20.10.2011 klo 22.27

Jos valaistus pistetään valmiiksi tekstuureihin niin tuollaista grafiikkaa pystyy näyttämään 10 vuotta vanhoilla graffaengineilläkin. Tyyliin eka Half-Life.

Tarvitaan laajempaa näyttöä ennenkuin enginestä saa minkäänlaista kuvaa.
lainaa
sdfvxdg

20.10.2011 klo 22.29

Ei ole kovin vaikeaa luoda lähes realistisen näköistä ympäristöä jos kaikki on valkeaa ja harmaata eikä missään ole mitään puita tai muita objekteja. Tämäkin voisi näyttää 10x paremmalta jos ilmastointikanavat, maassa olevat kuviot ja kaikki muut rakoset eivät olisi vain maalattu pintaan kiinni.
lainaa
naamanka

Rekisteröitynyt 28.02.2011

20.10.2011 klo 22.48

joo ei 15 sekuntia harmaata käytävää 480p resoluutiolla voi tehdä vaikutusta keneenkään.
lainaa
Asdf

20.10.2011 klo 23.01

Ei todellakaan vakuuta.

Mikään ei todista, etteikö valoja olisi valmiiksi leivottu sceneen. Geometriakin on todella yksinkertaista.

Pistetään tuohon pari ihmishahmoa kävelemään lampun ohitse, niin asian laita on jo ihan toinen.

Mutta eipä sitä älyttömän realistisiin grafiikoihin päästä vielä piiitkään aikaan, koska nytkin oikeasti realistisen scenen renderöintiin voi kulua yksittäiseltä teho-pc:ltä tunteja.

Se aika pitäisi saada pudotettua 0,016 sekuntiin, niin saataisiin se 60FPS pelejä varten.
lainaa
Medevel

20.10.2011 klo 23.03

Zagupi kirjoitti:
Jos valaistus pistetään valmiiksi tekstuureihin niin tuollaista grafiikkaa pystyy näyttämään 10 vuotta vanhoilla graffaengineilläkin. Tyyliin eka Half-Life.

Tarvitaan laajempaa näyttöä ennenkuin enginestä saa minkäänlaista kuvaa.


Väittäisin että vaikka kuinka korjaat valaisua et 10 vuotta vanhoilla grafiikkaengineillä saa ton videon tasoista kuvaa aikaiseksi.

Esim.
2000 - Deus Ex
http://www.xblafans.com/wp-content/uploads//2011/08/24560
lainaa
Minä

20.10.2011 klo 23.09

"Siinä sitten alkaa peliteolisuus maksamaan enemmän ku elokuvateolisuus..."

linkin takana lukee näin: The most startling fact is that the efficient nature of the engine means that despite its impressive graphics, Square-Enix believe it will actually lower development costs significantly and scale fully from casual to AAA game.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

20.10.2011 klo 23.37

nyt en kyllä erota oikea ja tuota
lainaa
jonnet

21.10.2011 klo 00.17

Talmunen kirjoitti:
nyt en kyllä erota oikea ja tuota
Silmälasit paikallaan. Renderöity ei ole vielä koskaan näyttänyt täysin realistiselta.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.10.2011 klo 00.58

Ainoa hieno asia tuossa videossa oli tuo first person -näkymän realistinen heiluminen. Mutta kun kattoo noita kuvia, niin:

http://media.pcgamer.com/files/2011/10/Luminous-3.jpg

Näyttääkö tuo muka hyvältä? Sahalaitaa, hrr..
lainaa
deftrgrvf

21.10.2011 klo 01.49

jonnet kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
nyt en kyllä erota oikea ja tuota
Silmälasit paikallaan. Renderöity ei ole vielä koskaan näyttänyt täysin realistiselta.

Nimenomaan renderöimällä saa aikaan realistisen näköistä kuvaa, mutta ei reaaliajassa.
lainaa
FF7_remakea_ootellen

21.10.2011 klo 02.22

Turha tuon videon "aitoutta" on epäillä, koska siitä on ihan oikea uutinen tehty.

Hieno homma että kehitystä tapahtuu. Squarehan on aina ollu CGI:n edelläkävijä, oikea peliteollisuuden Pixar.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

21.10.2011 klo 06.43

FF7_remakea_ootellen kirjoitti:
Turha tuon videon "aitoutta" on epäillä, koska siitä on ihan oikea uutinen tehty.

Hieno homma että kehitystä tapahtuu. Squarehan on aina ollu CGI:n edelläkävijä, oikea peliteollisuuden Pixar.


Jep, keksivät uusia ideoitakin yhtä kovalla tahdilla kuin Pixar.
lainaa
hnngh

21.10.2011 klo 08.51

Tuon aitoutta mitään syytä ole edes epäillä - kuten jo aiemmin sanottu: jos valaistus on beikattu, niin tuollainen kama pyörii ihan missä tahansa enginessä. Silloin ei mitään uutta ja ihmeellistä.

Tuon videon (ja muiden tuosta olevien) perusteella ei vain pysty sanomaan vielä mitään - voi olla oikeasti kovakin, tai sitten vain joutavaa hypetystä ilman mitään kunnon pohjaa.
lainaa
asdasdg

21.10.2011 klo 08.58

Pitäiskö munkin käydä Mäkkylän rautatietunnelissa kuvaamassa kamerakännykällä pätkä. Takuulla yhtä realistista kamaa!
lainaa
skld

21.10.2011 klo 08.58

Grafiikassa ei ole mitään ihmeellistä mutta realismia lisää kameran liike-efekti joka on mallinnettu melko tarkasti.
lainaa
Weteraani

21.10.2011 klo 09.54

Execta kirjoitti:
Ainoa hieno asia tuossa videossa oli tuo first person -näkymän realistinen heiluminen.

Sen minäkin panin merkille ja sillä on omasta mielestäni suuri merkitys. Suurempi kuin esimerkiksi sahalaidoilla.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

21.10.2011 klo 10.35

näyttää melkein yhtä hyvältä kuin mirror's edgen pc-versio
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.10.2011 klo 10.43

Seuraava looginen askel grafiikan parantelussa on valaistus. Nykyisellä polygonitekniikalla se "realistinen" eli jokainen-ritilä-on-aito-eikä-tekstuuri antaa odottaa.
lainaa
Puzl

21.10.2011 klo 11.22

Ja sitten ruudulle hypähtää muovinen gozilla, joka viimeistään rikkoo immersion :D
lainaa
dfsbd

21.10.2011 klo 11.45

0.13 maassa näkyy sahalaitaa
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

21.10.2011 klo 11.51

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Mielestäni yhä parempi jos näitä videoita täytyisi verrata toisiinsa.
lainaa
Jylppy

21.10.2011 klo 11.58

Tekniikkademo jostain pikkuhuoneesta ei riitä vakuuttamaan minua.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.10.2011 klo 13.48

Nätiltähän tuo näyttää, mutta tekniikkademot on aina tekniikkademoja. Ne ei hirveästi kerro siitä, millaista jälkeä enginellä saadaan kun sitä käytetään pelissä. Valaistus näytti hyvälle ja toivon, että seuraavalla sukupolvella valaistuksessa tehtäisiin iso askel eteenpäin. Valaistus nykyajan peleissä on karmeaa katsottavaa.
lainaa
JukkaGlad

21.10.2011 klo 15.32

Nähtäväksi ei jää koska (ja millä pelialustalla) moista
nähdään tulevaisuudessa, koska tuolla kerrotaan se videossa jota te ette itse ole kai edes katsoneet.

Will be released on Xbox 360, PC, PS3 and PSVita.
lainaa
DWD

21.10.2011 klo 15.34

tagman kirjoitti:
Nätiltähän tuo näyttää, mutta tekniikkademot on aina tekniikkademoja. Ne ei hirveästi kerro siitä, millaista jälkeä enginellä saadaan kun sitä käytetään pelissä. Valaistus näytti hyvälle ja toivon, että seuraavalla sukupolvella valaistuksessa tehtäisiin iso askel eteenpäin. Valaistus nykyajan peleissä on karmeaa katsottavaa.


Kyllä, yksi sana:

Animointi.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

21.10.2011 klo 16.11

No onpa hienoa, kun voidaan staattisen ympäristön seinille lisätä aidon näköiset tekstuurit. Tällaisen videon voisi suht koht ongelmitta tehdä sourcellakin. Herättäkää minut kun moottorilla tehdään jotain käytännöllistä.
lainaa
adsadsasd

21.10.2011 klo 17.55

Vitsi mitä trolleja täällä. Menkää pois. Toi on helvetin hieno näyte.
lainaa
morik

Rekisteröitynyt 27.06.2007

21.10.2011 klo 20.26

Kieltämättä videon laatu hieman heikkoo mutta kyllähän tuosta jo joten kuten näkee, että valaistus on esimerkillisen hienoa. Mielenkiinnolla odotan..
lainaa
Viuhkamiina

Rekisteröitynyt 25.04.2007

21.10.2011 klo 22.14

Tulipa Half-Life 2 mieleen...
lainaa
pelaaja10011

Rekisteröitynyt 04.09.2011

21.10.2011 klo 23.31

^ half life on palikka tähän verrattuna
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova