Halo 4:n luova johtaja lähti lätkimään
Joystiq kertoo, että Halo 4:n luova johtaja Ryan Payton on lähtenyt 343 Industriesilta, joka kyseistä peliä työstää. Sen sijaan mies perustaa oman pelistudion, jonka nimi on Camouflaj.
"Jotkut väittävät minua hulluksi, mutta haluan tehdä pelin, jota pelaa miljardi pelaajaan samaan aikaan ja joka iskee heihin lujempaa kuin hyvä kirja tai elokuva", Payton kertoo studionsa tulevista projekteista.
Ennen Halo 4:ää Payton työskenteli Hideo Kojiman kanssa MGS4:n parissa. Joystiqin mukaan miehen visio Halo 4:stä ei käynyt yksiin Microsoftin suunnitelmien kanssa.
Keskustelut (27 viestiä)
06.09.2011 klo 19.24
06.09.2011 klo 20.01
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.09.2011 klo 20.11
Keep dreamin', pal.
06.09.2011 klo 20.20
"Jotkut väittävät minua hulluksi, mutta haluan tehdä pelin, jota pelaa miljardi pelaajaan samaan aikaan ja joka iskee heihin lujempaa kuin hyvä kirja tai elokuva", Payton kertoo studionsa tulevista projekteista.
Keep dreamin', pal.
Halusi tehdä Halosta tarinavetoisemman kuin MGS4 (edes MGS4 ei koskettanut miljardia)...... ihan oikein että lähti
mitä jos suuntaisi pelkästään afrikkalaisille, intialaisille tai etelä-amerikkalaisille pelin? niillä ei ole liikaa kilpailua
Rekisteröitynyt 04.01.2011
06.09.2011 klo 20.22
firma kaatuu jo ennen kuin pääsee vauhtiin? microsoft haluaa samaa vanhaa vai jotain täysin uutta?
En jaksa nähdä että firma kaatuu ensiosan pre-productiossa CL lähtiessä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
06.09.2011 klo 20.32
06.09.2011 klo 20.38
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.
kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua
kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin
06.09.2011 klo 20.54
06.09.2011 klo 20.55
"BLAA BLAA
Halusi tehdä Halosta tarinavetoisemman kuin MGS4 (edes MGS4 ei koskettanut miljardia)...... ihan oikein että lähti
Halo 3 kyllä myi paljon enemmän kuin MGS4
06.09.2011 klo 21.22
Hyvä vaan että lähti.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
06.09.2011 klo 21.50
kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin
Ei Payton ole mikään Kojima. Vaikka mies on ollut MGS4 -projektin johdossa, niin ei se tarkoita, että mies haluaa nyt automaattisesti tunkea kaikki pelit täyteen cut-scenejä.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
06.09.2011 klo 22.09
firma kaatuu jo ennen kuin pääsee vauhtiin? microsoft haluaa samaa vanhaa vai jotain täysin uutta?
Mikä firma katuu missä? Microsoftko? Tuskinpa se yhteen pelisuunnittelijaa kaatuu.
Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.
Mitä nyt jotain pieniä teknisiä ja rahallisia...
06.09.2011 klo 22.59
Ihmeininää kaikilta pleikkaaneilta.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.09.2011 klo 23.06
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.
kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua
kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin
No kyllä sen miljöön suunnittelussa aika luova saa olla.
06.09.2011 klo 23.16
07.09.2011 klo 09.14
Sota ei yhtä miestä kaipaa.
Ei yhtä joukkuettakaan.
07.09.2011 klo 09.57
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.
kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua
kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin
No kyllä sen miljöön suunnittelussa aika luova saa olla.
Halot tähän mennessä: aavikko, viidakko, lumimaa, kaupunki, samanlaisia legotaloja ja muutama alienalus. ei ole mitään portalien tai preyien kaltaisia erikoisuuksia. enkä kyllä niitä kaipaakaan kuten ei varmasti moni muukaan. halon tyyli kestää paljon paremmin aikaa
07.09.2011 klo 11.07
mp ok
sp kakkaa, paisti 1.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.09.2011 klo 13.44
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.
Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.
07.09.2011 klo 15.23
07.09.2011 klo 15.53
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.
Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.
näkyi jo. ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.09.2011 klo 16.25
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.
Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.
näkyi jo. ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää
ODST ja Reach oli vielä Bungien pelejä, vaikka tyylillisesti erosivatkin pääsarjasta.
07.09.2011 klo 17.21
ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää
Riittää useamman miljoonan kappaleen myyntimääriin, siitä ei ole epäilystäkään.
07.09.2011 klo 22.23
Miljoonamyynnit puhukoot puolestaan. Siinä ei auta spekulointi.
09.09.2011 klo 20.06
ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää
Riittää useamman miljoonan kappaleen myyntimääriin, siitä ei ole epäilystäkään.
Kun katson Black Opsin myyntilukuja niin en voi sanoa muuta kuin= :|
Varmasti tulee olemaan satojen tuhansien suosikki Halo mutta itselle Reach oli täysin samantekevä jonka kampanjan jaksoi kerran kahlata ja nettipeli jäi muutamaan tuntiin. Jos Halo 4 on samaa niin ei riitä siihen että jaksaisin odottaa vitosta
10.09.2011 klo 01.19
Kun katson Black Opsin myyntilukuja niin en voi sanoa muuta kuin= :|
Pelifirmojen tavoite on tehdä peli jonka mahdollisimman moni kokee ostamisen arvoiseksi. mm. CoD ja Halo ovat siinä onnistuneet hyvin, eikä inisijoiden "ihan huono peli kun on myynyt niin paljon" -itkuvirsillä ole minkäänlaista painoarvoa, uskottavuudesta puhumattakaan.
Rekisteröitynyt 13.01.2011
10.09.2011 klo 17.10