Tuorein sisältö

Halo 4:n luova johtaja lähti lätkimään

06.09.2011 klo 19.07 | Luettu: 18439 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Joystiq kertoo, että Halo 4:n luova johtaja Ryan Payton on lähtenyt 343 Industriesilta, joka kyseistä peliä työstää. Sen sijaan mies perustaa oman pelistudion, jonka nimi on Camouflaj.

"Jotkut väittävät minua hulluksi, mutta haluan tehdä pelin, jota pelaa miljardi pelaajaan samaan aikaan ja joka iskee heihin lujempaa kuin hyvä kirja tai elokuva", Payton kertoo studionsa tulevista projekteista.

Ennen Halo 4:ää Payton työskenteli Hideo Kojiman kanssa MGS4:n parissa. Joystiqin mukaan miehen visio Halo 4:stä ei käynyt yksiin Microsoftin suunnitelmien kanssa.



V2.fi | Manu Pärssinen
< Minecraft 1.8:n esit... Housemarquen Dead Na... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (27 viestiä)

marshallcrysis2

06.09.2011 klo 19.24

Linkki kuntoon
lainaa
taasyksilätkijä

06.09.2011 klo 20.01

firma kaatuu jo ennen kuin pääsee vauhtiin? microsoft haluaa samaa vanhaa vai jotain täysin uutta?
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.09.2011 klo 20.11

"Jotkut väittävät minua hulluksi, mutta haluan tehdä pelin, jota pelaa miljardi pelaajaan samaan aikaan ja joka iskee heihin lujempaa kuin hyvä kirja tai elokuva", Payton kertoo studionsa tulevista projekteista.

Keep dreamin', pal.
lainaa
Molyneuxejalisää

06.09.2011 klo 20.20

Execta kirjoitti:
"Jotkut väittävät minua hulluksi, mutta haluan tehdä pelin, jota pelaa miljardi pelaajaan samaan aikaan ja joka iskee heihin lujempaa kuin hyvä kirja tai elokuva", Payton kertoo studionsa tulevista projekteista.

Keep dreamin', pal.


Halusi tehdä Halosta tarinavetoisemman kuin MGS4 (edes MGS4 ei koskettanut miljardia)...... ihan oikein että lähti

mitä jos suuntaisi pelkästään afrikkalaisille, intialaisille tai etelä-amerikkalaisille pelin? niillä ei ole liikaa kilpailua
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

06.09.2011 klo 20.22

taasyksilätkijä kirjoitti:
firma kaatuu jo ennen kuin pääsee vauhtiin? microsoft haluaa samaa vanhaa vai jotain täysin uutta?

En jaksa nähdä että firma kaatuu ensiosan pre-productiossa CL lähtiessä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.09.2011 klo 20.32

Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.
lainaa
nottoohard

06.09.2011 klo 20.38

tagman kirjoitti:
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.


kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua

kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin
lainaa
LässynLässyn

06.09.2011 klo 20.54

Ei tarvi kuin odottaa, että maailmassa on 1000 miljardia ihmistä. Minua ainakaan ei mikään eeppinen tarinapaska kiinnosta.
lainaa
JaniK

06.09.2011 klo 20.55

Molyneuxejalisää kirjoitti:
Execta kirjoitti:
"BLAA BLAA


Halusi tehdä Halosta tarinavetoisemman kuin MGS4 (edes MGS4 ei koskettanut miljardia)...... ihan oikein että lähti



Halo 3 kyllä myi paljon enemmän kuin MGS4
lainaa
Huh

06.09.2011 klo 21.22

Ja sitten kun mietitään kuinka luovat, erilaiset ja innovatiiviset pelit myyvät nykypäivänä niin ei voi tulla muuhun tulokseen kuin että äijä on aivan sekaisin.

Hyvä vaan että lähti.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.09.2011 klo 21.50

nottoohard kirjoitti:

kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin

Ei Payton ole mikään Kojima. Vaikka mies on ollut MGS4 -projektin johdossa, niin ei se tarkoita, että mies haluaa nyt automaattisesti tunkea kaikki pelit täyteen cut-scenejä.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

06.09.2011 klo 22.09

taasyksilätkijä kirjoitti:
firma kaatuu jo ennen kuin pääsee vauhtiin? microsoft haluaa samaa vanhaa vai jotain täysin uutta?


Mikä firma katuu missä? Microsoftko? Tuskinpa se yhteen pelisuunnittelijaa kaatuu.

tagman kirjoitti:
Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.


Mitä nyt jotain pieniä teknisiä ja rahallisia...
lainaa
Napu_

06.09.2011 klo 22.59

Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.

Ihmeininää kaikilta pleikkaaneilta.
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.09.2011 klo 23.06

nottoohard kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.


kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua

kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin


No kyllä sen miljöön suunnittelussa aika luova saa olla.
lainaa
Tervemenoa

06.09.2011 klo 23.16

Sota ei yhtä miestä kaipaa.
lainaa
Arto86

07.09.2011 klo 09.14

Tervemenoa kirjoitti:
Sota ei yhtä miestä kaipaa.


Ei yhtä joukkuettakaan.
lainaa
nojaa

07.09.2011 klo 09.57

Mopez kirjoitti:
nottoohard kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Microsoftilla tuntuu olevan hyvin tiukat näkemykset ja vaatimukset Halon -suhteen, jotenka Paytonin jättämä paikka ei sovellu liian luovalle henkilölle. Nyt Payton saa ainakin toteuttaa luovuuttaan vapaasti ilman rajoituksia.


kuinka luova tossa pitää olla? perusräiskintä on ennenkin toiminut. ei tarvitse kuin uuden alueen mikä aika selvästi on joku uus Halon kaltainen rakennelma, enemmän porukkaa ruudulle ja jos vihdoinkin saataisiin saumatonta ilma-maa-meritaistelua

kyllä tulee fiilis että Payton olisi halunnut cutscenen joka 5 min välein ja muuttaa koko perustan. eli jotain uusia paljastuksia/retconneja vanhoihin juttuihin


No kyllä sen miljöön suunnittelussa aika luova saa olla.


Halot tähän mennessä: aavikko, viidakko, lumimaa, kaupunki, samanlaisia legotaloja ja muutama alienalus. ei ole mitään portalien tai preyien kaltaisia erikoisuuksia. enkä kyllä niitä kaipaakaan kuten ei varmasti moni muukaan. halon tyyli kestää paljon paremmin aikaa
lainaa
minäsevaan

07.09.2011 klo 11.07

halot

mp ok
sp kakkaa, paisti 1.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.09.2011 klo 13.44

Napu_ kirjoitti:
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.

Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.
lainaa
suomentaja

07.09.2011 klo 15.23

Suomeksi: Ryan Payton sai kenkää
lainaa
pööö

07.09.2011 klo 15.53

tagman kirjoitti:
Napu_ kirjoitti:
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.

Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.


näkyi jo. ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.09.2011 klo 16.25

pööö kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Napu_ kirjoitti:
Ehkä sillä ei käyny mielessä, että halo on räiskintäpeli ja yksi parraimmista semmosista. Jos joku oikeasti odotti/haluaa jotain muuta, niin siirtykööt toisten pelien pariin.

Tietystikkään Halon kaltaisessa hittisarjassa ei haluta nähdä radikaaleja muutoksia. Jokatapauksessa pelistudio vaihtui ja tämä tulee hyvin todennäköisesti näkymään tulevissa Halo -peleissä, vaikka linja koitettaisiin pitää samana.


näkyi jo. ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää

ODST ja Reach oli vielä Bungien pelejä, vaikka tyylillisesti erosivatkin pääsarjasta.
lainaa
riittääriittää

07.09.2011 klo 17.21

pööö kirjoitti:

ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää


Riittää useamman miljoonan kappaleen myyntimääriin, siitä ei ole epäilystäkään.
lainaa
Napu_

07.09.2011 klo 22.23

Olen aina nauttinut Halo-sarjasta ja jokaisen pelin kohdalla on käyty spekulaatiot mahdollisesta tyylin muutoksesta. ei ole pettänyt kuitenkaan vielä(sitäkös pleikkafanit toivois).

Miljoonamyynnit puhukoot puolestaan. Siinä ei auta spekulointi.


lainaa
myynnitequalslaatu

09.09.2011 klo 20.06

riittääriittää kirjoitti:
pööö kirjoitti:

ODST ja Reach vei sarjan ihan ihme suuntaan. tämävoi olla tarinallisesti jatkoa mutta saa nähdä mihin se riittää


Riittää useamman miljoonan kappaleen myyntimääriin, siitä ei ole epäilystäkään.


Kun katson Black Opsin myyntilukuja niin en voi sanoa muuta kuin= :|

Varmasti tulee olemaan satojen tuhansien suosikki Halo mutta itselle Reach oli täysin samantekevä jonka kampanjan jaksoi kerran kahlata ja nettipeli jäi muutamaan tuntiin. Jos Halo 4 on samaa niin ei riitä siihen että jaksaisin odottaa vitosta
lainaa
höpsis

10.09.2011 klo 01.19

myynnitequalslaatu kirjoitti:

Kun katson Black Opsin myyntilukuja niin en voi sanoa muuta kuin= :|


Pelifirmojen tavoite on tehdä peli jonka mahdollisimman moni kokee ostamisen arvoiseksi. mm. CoD ja Halo ovat siinä onnistuneet hyvin, eikä inisijoiden "ihan huono peli kun on myynyt niin paljon" -itkuvirsillä ole minkäänlaista painoarvoa, uskottavuudesta puhumattakaan.
lainaa
Yekith

Rekisteröitynyt 13.01.2011

10.09.2011 klo 17.10

ei lisää haloja edes kaivata
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova