Old Republicissa pelattavaa 200 tuntia joka hahmoluokalla
Star Wars: The Old Republicin huhutaan maksaneen jopa 300 miljoonaa dollaria, mutta EA:lla ei tästä hätkähdetä, kertoo Eurogamer. EA:n Frank Gibeau kuvaili peliä giganttiseksi, vaikka hänkin toivoi, että sen tekeminen olisi maksanut vähemmän.
"Pelissä on 200 tuntia pelattavaa jokaisessa hahmoluokassa, eikä siihen sisälly raidaus, craftaus, eikä moninpeli. Se on valtava. Se on jättimäinen peli. Ja sellainen maksaa rahaa."
"Meille ei ole mitään hyötyä sen kommentoinnista, kuinka paljon peli maksaa. Loppujen lopuksi ainoa asia, mikä merkitsee, on se, onko se hyvä verkkopalvelu ja pitävätkö ihmiset pelistä."
John Riccitiello on todennut EA-sijoittajille, että 300 miljoonan luku on liioiteltu, mutta julkaisupäivää ei ole vieläkään lyöty lukkoon.
Aiheeseen liittyen: Vaikka alunperin lupailtiin, ettei Old Republicin saapuminen vaikuttaisi Star Wars Galaxies -peliin, on se nyt päätetty sulkea joulukuun puolivälissä.
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
29.06.2011 klo 15.22
29.06.2011 klo 15.33
jos tämä floppaa niin EA ja Bioware ovat ulkona
29.06.2011 klo 15.48
Eikö V2 voisi jokaa tämän Betaan kutsuja? Mua ainakin kiinnostaisi.
Rekisteröitynyt 13.12.2009
29.06.2011 klo 16.02
29.06.2011 klo 16.05
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Eikös se ole hyvän pelin merkki, että ainakin osa arvostelijoista haukkuu sen pystyyn? Kriitikoiden tehtävän on haukkua kaikkea, mistä suuri yleisö tykkää.
Rekisteröitynyt 06.04.2011
29.06.2011 klo 16.20
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Eikös se ole hyvän pelin merkki, että ainakin osa arvostelijoista haukkuu sen pystyyn? Kriitikoiden tehtävän on haukkua kaikkea, mistä suuri yleisö tykkää.
Eivätpä vaan uskottavat pelikriitikot niin tee. Elokuvakriitikoista löytyy arvostettuja hihhuleita joiden kaikkivihaiset mielipiteet ovat lukijoille, kuin jumalan sana. Vastaavanlaiset pelikriitikot otetaan enemmänkin vastaan vain huumorimielessä.
29.06.2011 klo 16.23
29.06.2011 klo 17.24
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Asioista voi olla montaa mieltä. Toiset arvostelijat ovat taas tykänneet. MMO ja RP ovat peleinä hyvin erilaisia ja viihteellisyys yleensä lähtee aivan muusta kuin muissa genreissä. Nehän on niitä maailman parhaita pelejä nykyään, kun hakkaat toisiaan toistavat yksinkertaistetut fps:ät neljässä tunnissa konsolilla. Esim Mass Effect 2 on mukiinmenevä "leffapeli", mutta ei siinä juuri kummallista pelillistä sisältöä ole.
Itse odotan tätä peliä ja toivon sen olevan hyvä ja monipuolinen. Ainakin testaan ja jos ei miellytä niin lopetan. Ainakin nyt pohja on satoja kertoja paremmalla alustalla kuin mitä alkuperäinen wow esitti.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
29.06.2011 klo 17.34
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Eikös se ole hyvän pelin merkki, että ainakin osa arvostelijoista haukkuu sen pystyyn? Kriitikoiden tehtävän on haukkua kaikkea, mistä suuri yleisö tykkää.
Paitsi pelikriitikot, jotka ovat pohjimmiltaan isojen pelitalojen pr-osaston jatke. Kaikki tylsä paska saa nykyään arvostusta ja kunniaa. Viimeisin loistoesimerkki on LA noire, tai "paina nappia kun ohjain värisee" -peli.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
29.06.2011 klo 18.00
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Eikös se ole hyvän pelin merkki, että ainakin osa arvostelijoista haukkuu sen pystyyn? Kriitikoiden tehtävän on haukkua kaikkea, mistä suuri yleisö tykkää.
Paitsi pelikriitikot, jotka ovat pohjimmiltaan isojen pelitalojen pr-osaston jatke. Kaikki tylsä paska saa nykyään arvostusta ja kunniaa. Viimeisin loistoesimerkki on LA noire, tai "paina nappia kun ohjain värisee" -peli.
Bit Techissä SWTOR haukuttiin pystyyn sen perusteella mitä he saivat peliä testata. Vaikka muuten pidäkin Bit Techin tiukoista ja kriittisistä arvosteluista oli SWTOR:n ennakon arviointi hiukan heppoinen kirjoitelma. Bit Tech ei vaivautunut kertomaan pelistä juuri mitään muuta kuin sen etteivät he siitä tykkää. Eihän siinä mitään, ei MMO peleistä tarvitse tykätä mutta ei niitä voi verrata suoraan yksinpelattaviin peleihin. Se olisi hyvä tiedostaa ennen kuin edes harkitsee pelaavansa mitään MMO peliä.
29.06.2011 klo 20.27
29.06.2011 klo 20.42
Eikös se joku arvostelija/testaaja haukkunut tämänkin jo ihan pystyyn?
Eikös se ole hyvän pelin merkki, että ainakin osa arvostelijoista haukkuu sen pystyyn? Kriitikoiden tehtävän on haukkua kaikkea, mistä suuri yleisö tykkää.
Paitsi pelikriitikot, jotka ovat pohjimmiltaan isojen pelitalojen pr-osaston jatke. Kaikki tylsä paska saa nykyään arvostusta ja kunniaa. Viimeisin loistoesimerkki on LA noire, tai "paina nappia kun ohjain värisee" -peli.
Bit Techissä SWTOR haukuttiin pystyyn sen perusteella mitä he saivat peliä testata. Vaikka muuten pidäkin Bit Techin tiukoista ja kriittisistä arvosteluista oli SWTOR:n ennakon arviointi hiukan heppoinen kirjoitelma. Bit Tech ei vaivautunut kertomaan pelistä juuri mitään muuta kuin sen etteivät he siitä tykkää. Eihän siinä mitään, ei MMO peleistä tarvitse tykätä mutta ei niitä voi verrata suoraan yksinpelattaviin peleihin. Se olisi hyvä tiedostaa ennen kuin edes harkitsee pelaavansa mitään MMO peliä.
En muista, oliko se juuri tuo Bit Techin juttu, missä kyseinen kriitikko valitti mm. siintä, ettei valomiekat tapa kerrasta ja kauppiaat ym seisoskelee paikoillaa, on staattisia ym ja niiden rooliin pitäisi vähintää palkata ihmisiä pelaamaa niitä kauppiaita ym, ja koska näin ei ole (eikä miekat tapa kerrasta) = paska peli. Että sikäli.
Rekisteröitynyt 14.07.2008
29.06.2011 klo 23.31
Sen perusteella mitä oon nähny pelikuvaa niin vaikuttaa olevan aikalailla wow avaruudessa. Kiinnostava asia tosin on dialogijärjestelmä, ja jos sen lisäksi saataisiin jonkinlainen hyvä tarina kaikille peliluokille niin ehkä jaksaisi kokeilla.
29.06.2011 klo 23.33
Wowista tuttu combatti näkyy ja ainoa mikä erottaa torrin wowista on biowaren tarina-pohjainen hahmon kehittyminen ja npc-companionit. Kuulemma myös mmoille tutusta exploraamista on limitetty, siten että peli pitää sinua jumissa yhdellä planeetalla koko levelauksen ajan, kunnes olet saanut tarpeeksi leveleitä, että voit jatkaa samaa toisella planeetalla.
Tarinasta tiettyjen classien kohdalta en osaa sanoa, mutta jos toi 300 miljoonan budjetti pitää paikkaansa niin toivottavasti palkkasivat hyviä käsikirjoittia, että päästäisiin kotor I ja entenkin kotor II laatuun.
Kyllähän tätä täytyy testata joko betassa, jos sattuu saamaan tai sitten lopulta free-trialina, mutta jos torri floppaa niin välttämättä me3:kaan ei pelasta biowarea.
Rekisteröitynyt 23.06.2010
30.06.2011 klo 00.20
En muista, oliko se juuri tuo Bit Techin juttu, missä kyseinen kriitikko valitti mm. siintä, ettei valomiekat tapa kerrasta ja kauppiaat ym seisoskelee paikoillaa, on staattisia ym ja niiden rooliin pitäisi vähintää palkata ihmisiä pelaamaa niitä kauppiaita ym, ja koska näin ei ole (eikä miekat tapa kerrasta) = paska peli. Että sikäli.
Outoa ulinaa kyllä, ei niin hardcorea MMO:a tulla näkemään, että olisi yleisemminkin niin tappavia aseita. Vaikka kyllähän joku uusi Jedi Academyn/Jedi Outcastin tyylinen ja edes jollain tavalla multiplayeria tukeva peli olisi todella jepa.
Rekisteröitynyt 21.12.2010
30.06.2011 klo 16.55
Jos saataisiin Mass Effect 3 ulos sieltä ennenku koko firma hajoaa ton julkaisun seurauksena.
Sen perusteella mitä oon nähny pelikuvaa niin vaikuttaa olevan aikalailla wow avaruudessa. Kiinnostava asia tosin on dialogijärjestelmä, ja jos sen lisäksi saataisiin jonkinlainen hyvä tarina kaikille peliluokille niin ehkä jaksaisi kokeilla.
Tämä.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
30.06.2011 klo 17.15
En muista, oliko se juuri tuo Bit Techin juttu, missä kyseinen kriitikko valitti mm. siintä, ettei valomiekat tapa kerrasta ja kauppiaat ym seisoskelee paikoillaa, on staattisia ym ja niiden rooliin pitäisi vähintää palkata ihmisiä pelaamaa niitä kauppiaita ym, ja koska näin ei ole (eikä miekat tapa kerrasta) = paska peli. Että sikäli.
Outoa ulinaa kyllä, ei niin hardcorea MMO:a tulla näkemään, että olisi yleisemminkin niin tappavia aseita. Vaikka kyllähän joku uusi Jedi Academyn/Jedi Outcastin tyylinen ja edes jollain tavalla multiplayeria tukeva peli olisi todella jepa.
Toisaalta kyllä ymmärrän sen ärsyttävän puolen miksi valomiekka ei katkaise yhdestä osumasta. Se on todella tehokas ase, mutta pelitasapainon kannalta se vain on välttämätöntä ettei aseet yleisestikään ole "one-hit-kill" meiningillä.
30.06.2011 klo 20.10
olishan Battlefrontistakin voinut tehdä (RPG)MMOn. ei jedi mikään jumalluokka oikeasti ole kun kuolevat parista blasterin osumasta
03.07.2011 klo 12.01
Star Trek elokuvissa kun Stormtrooperit kuolivat vai jos niille edes puhui vihaisesti.