Tuorein sisältö

Lulzsec-hakkeriryhmän päämies pidätettiin Britanniassa?

21.06.2011 klo 17.00 | Luettu: 23582 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


BBC kertoo Scotland Yardin toimineen yhteistyössä FBI:n kanssa ja pidättäneen brittinuorukaisen nimeltä Ryan Cleary epäiltynä hakkeroinnista ja palvelunestohyökkäyksistä. 19-vuotiasta Clearya pidetään LulzSec-ryhmän johtajana ja sen uhreiksi ovat joutuneet mm. Sony, PBS, Fox.com, Nintendo, Bethesda, EVE Online ja viimeisimpänä Ison-Britannian SOCA (Serious Organized Crime Agency).

Clearya kuulustellaan parhaillaan lontoolaisella poliisiasemalla ja hänen kotoaan löytynyttä materiaalia tutkitaan.

Päivitys: Eurogamer kertoo LulzSecin ihmetelleen Twitterissä, että kuka pidätetty heppu oikein on.

"Seems the glorious leader of LulzSec got arrested, it's all over now... wait... we're all still here! Which poor bastard did they take down?"


V2.fi | Manu Pärssinen
< Tältä näyttää Robin ... Duke Nukem palaa vie... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (34 viestiä)

Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

21.06.2011 klo 17.17

"Seems the glorious leader of LulzSec got arrested, it's all over now... wait... we're all still here! Which poor bastard did they take down?"

Hehe failed xD
lainaa
Ville

21.06.2011 klo 17.25

Miks et viittaa suoraan alkuperäiseen lähteeseen (http://twitter.com/#!/lulzsec)?
Tuota feedia kannattaa katsoa aina kun haluaa jotain näihin hakkereihin liittyvää uutisoida.

Lulz Secin sanoin:
"I'm not seeing "we hacked the UK census" on our twitter feed or website... why does the media believe we hacked the UK census? "

"That wasn't us - don't believe fake LulzSec releases unless we put out a tweet first."

"Anyone in the world can copy and paste The Lulz Boat ASCII art and general lighthearted theme. Smarten up, check the feed first. "

Mielenkiintoista tuossa pidätyksessä on tämä:
http://www.metro.co.uk//tech/862817-anonymous-hacked-by-h
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.06.2011 klo 17.39

Nytkö vasta se Ryan pidätettiin? Anonymoushan levitti netissä jopa tyypin osoitetiedot aikoja päiviä sitten, kun Ryan veti AnonOps -sivustot alas ja pisti anonymoussien ip:t jakoon vastalauseena anonymousin nykymenolle. Ryanin jengi on tiettävästi ainakin Deus EX -sivuston murron takana ja luultavasti kohteita on monia muitakin. Sitä en tiedä onko miehellä kytkyöksiä lulzseciin.
lainaa
lulzretard

21.06.2011 klo 18.00

Taitaapi olla niin että LulzSec ei vaan myönnä. Ei kannata uskoa niiden puheita, ihme vammasia ovat.
lainaa
Varium

Rekisteröitynyt 22.06.2010

21.06.2011 klo 18.22

lulzretard kirjoitti:
Taitaapi olla niin että LulzSec ei vaan myönnä. Ei kannata uskoa niiden puheita, ihme vammasia ovat.
Juu, voipi olla ihan tämäkin kyseessä.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

21.06.2011 klo 18.25

Saisivat mun puolesta ampua kaikki Lulzsecin ja Anonymousin tyypit. Maailma ei menettäis mitään.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

21.06.2011 klo 18.28

ikä ei tullut yllätyksenä
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.06.2011 klo 18.34

Appe kirjoitti:
Saisivat mun puolesta ampua kaikki Lulzsecin ja Anonymousin tyypit. Maailma ei menettäis mitään.

Anonymousit olisi tarvinnut teloittaa jo vuosia takaperin, niin hakkereiden toiminta olisi pientä tällä hetkellä. Lähes kaikki viimeaikojen hakkerihyökkäysten takana olleet hakkerit on anonymouslaisia tai entisiä anonymouslaisia. Myös Ryanin jengi ja lulzsec on entisiä anonymouslaisia.
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

21.06.2011 klo 18.48

Tietenkin he (Lulzsec) yrittävät väittää että ei ollut ketään heidän jäsenistä. Vai pitäisikö heidän sanoa että "Helvetti kun johtajamme on pidätetty" tai jotain muuta paskaa.
lainaa
akx_1

21.06.2011 klo 18.51

tagman kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Saisivat mun puolesta ampua kaikki Lulzsecin ja Anonymousin tyypit. Maailma ei menettäis mitään.

Anonymousit olisi tarvinnut teloittaa jo vuosia takaperin, niin hakkereiden toiminta olisi pientä tällä hetkellä. Lähes kaikki viimeaikojen hakkerihyökkäysten takana olleet hakkerit on anonymouslaisia tai entisiä anonymouslaisia. Myös Ryanin jengi ja lulzsec on entisiä anonymouslaisia.


Kun ei se Anoymous ole mikään klubi johon liitytään pitkän prosessin kautta ja jossain vaiheessa erotaan..

Voisi kuvitella että Lulzsecinkin takana on jonkun sortin joukko ihmisiä jolloin yhden henkilön pidätys ei koko hommaa kaada.. toivottavasti saavat loputkin kiinni, tuon ryhmän toiminta on kyllä jo niin perseilyä ja typerää
lainaa
Videopelaaja

Rekisteröitynyt 18.12.2010

21.06.2011 klo 18.57

Pienemmät hakkeriryhmät jäävät nopeasti kiinni, mutta Anoymous silti pelleilee vapaalla jalalla.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

21.06.2011 klo 19.24

ALka amennä naurettavasksi koko homma
lainaa
jarwars

21.06.2011 klo 19.59

Videopelaaja kirjoitti:
Pienemmät hakkeriryhmät jäävät nopeasti kiinni, mutta Anoymous silti pelleilee vapaalla jalalla.


Tottakai pelleilee, sillä kuka tahansa voi sanoa olevansa Anomuumi tai Lulsekki. Lullithan itsekin myöntää, että kuka tahansa voi kopioida laivansa minne vain ja samalla tavalla kuka tahansa voi väittää olevansa Anomuumi. Kuka tahansa voi väittää mitä vain..
Mutta aivan sama kuin Al kaidan kanssa, ei se jäsenten ja johtajien pidättely vaikuta ryhmän toimintaan tarpeeksi tai sitten aina jostain pöllähtää uusia ryhmiä.
lainaa
Veeeee

21.06.2011 klo 20.03

en ymmärrä miksi porukka vihaa anonymousta.. hehän ovat hyvän asialla. lulzsecin vihaaminen on sentään ihan ymmärrettävää koska he vaan tekevät huvikseen kiusaa muille.
lainaa
lasdlasd

21.06.2011 klo 20.06

Eivät LulzSec tai Anonymous ole mitään ryhmiä, joilla olisi edes selkeää johtoa. Ne on vain satunnaisista henkilöistä muodostuvia häröpalloja.

Mitä itse hakkerointeihin tulee, niin itse en vastusta. Ennemmin harmittota lulzit hakkeroi ne ja paljastaa tietoturva-aukot, jotka sitten paikataan, kuin että jotkut oikeasti vahingolliset ihmiset hakkeroisivat ne ja sitten myisivät tietoja tai muuta paskaa. Eniten naurattaa/vituttaa lähinnä se, että erilaisilla valtionelimillä ja yrityksillä on tietoturva niin retuperällä, että tommoiset teini-ikäiset angstihakkerit pääsee niiden tietoihin käsiksi. Ja esim. Sonyn tapaus jossa edes salasanoja ei ollut hashattu. Jos nämä pellet pääsee tietoihin noin helposti käsiksi, niin voin vaan kuvitella mihin jotkut edes puoliammattilaiset pystyy.
lainaa
Komppausmies

21.06.2011 klo 20.13

lasdlasd kirjoitti:
Ennemmin harmittota lulzit hakkeroi ne ja paljastaa tietoturva-aukot, jotka sitten paikataan, kuin että jotkut oikeasti vahingolliset ihmiset hakkeroisivat ne ja sitten myisivät tietoja tai muuta paskaa.

Komppaan tätä tänään.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.06.2011 klo 20.41

lasdlasd kirjoitti:

Mitä itse hakkerointeihin tulee, niin itse en vastusta. Ennemmin harmittota lulzit hakkeroi ne ja paljastaa tietoturva-aukot, jotka sitten paikataan, kuin että jotkut oikeasti vahingolliset ihmiset hakkeroisivat ne ja sitten myisivät tietoja tai muuta paskaa.

Lulzsec levittelee hakkeroimiaan tietoja pisin nettiä. Eli ne jotka niitä tietoja normaalisti ostaa, saa ne ilmaiseksi. Lisäksi lulzsec on lamaannuttanut palveluja DDoS-hyökkäyksillä ja floodannut puhelinpalveluita.

lasdlasd kirjoitti:

Eniten naurattaa/vituttaa lähinnä se, että erilaisilla valtionelimillä ja yrityksillä on tietoturva niin retuperällä, että tommoiset teini-ikäiset angstihakkerit pääsee niiden tietoihin käsiksi. Ja esim. Sonyn tapaus jossa edes salasanoja ei ollut hashattu. Jos nämä pellet pääsee tietoihin noin helposti käsiksi, niin voin vaan kuvitella mihin jotkut edes puoliammattilaiset pystyy.

Sonyn mukaan salasanat oli hashattu. Lisäksi liikkeellä on ammattimaisempi joukko hakkereita, jotka ovat pysytelleet hiljaa ja nimettöminä. mm. kans.välinen valuuttarahasto IMF:n ja Amerikkalaisten asefirmojen palvelut ja yhden mailman suosituimman ja kovimman suojauksen murtaminen vaatii jo enempi taitoa. Nämä samat hakkerit saattoi olla PSN -hyökkäyksen takanakin.

Ja jos Sonya syytettiin salailusta PSN-hakkeroinnin alkupuolella, niin Citybank veti paremmaksi. Pankilta hakkeroitiin 200 000 asiakkaan tiedot ja se yritti salata asian kokonaan, mutta asia paljastui pari viikkoa sitten kun hyökkäyksestä oli kulunut jo yli kuukausi. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uuti
lainaa
lol

21.06.2011 klo 21.39

@ tagman
Sony kusi. Usko jo. Lisäksi on vielä historiaa, ei tarvii enää selittää.
lainaa
Hakrakkeri

21.06.2011 klo 23.25

Täälläkin ollaan niin asiantuntijaa.... Mutta ei edes osata käyttää suomenkielisiä ilmaisuja oikein. Olkoon muissa kielissä miten tahansa. Suomen kielessä on omat ilmaisut kehittyneille tietoyhteyhteyksien käyttäjille ja tietomurtojen tekijöille. Kun suomessa ollaan, niin miksi suomenkielisiä ilmaisuja/käsitteitä ei käytetä kun näistä asioista kirjoitetaan suomenkielellä. Suurta ihmetystä aiheuttaa isojen medioiden toimittajien kyvyttömyys käyttää suomalaisia muotoja, kun sellaiset on olemassa.

"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.

"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.

lainaa
trent67

Rekisteröitynyt 12.04.2007

21.06.2011 klo 23.38

Hakrakkeri kirjoitti:
Täälläkin ollaan niin asiantuntijaa.... Mutta ei edes osata käyttää suomenkielisiä ilmaisuja oikein. Olkoon muissa kielissä miten tahansa. Suomen kielessä on omat ilmaisut kehittyneille tietoyhteyhteyksien käyttäjille ja tietomurtojen tekijöille. Kun suomessa ollaan, niin miksi suomenkielisiä ilmaisuja/käsitteitä ei käytetä kun näistä asioista kirjoitetaan suomenkielellä. Suurta ihmetystä aiheuttaa isojen medioiden toimittajien kyvyttömyys käyttää suomalaisia muotoja, kun sellaiset on olemassa.

"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.

"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.



Joo joskus se on vaikeaa ymmärtää, että maailma muuttuu ja kieli sen mukana.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

22.06.2011 klo 01.26

trent67 kirjoitti:
Hakrakkeri kirjoitti:

"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.
"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.

Joo joskus se on vaikeaa ymmärtää, että maailma muuttuu ja kieli sen mukana.

Olen kummankin kirjoittajan kanssa samaa mieltä, mutta haluan tarkentaa, että...

"hakkeri" tarkoittaa suomeksi "purkkavirittelijää" joka rakentaa ja luo asioita.
"kräkkeri" tarkoittaa suomeksi "ruhjojaa" joka hajottaa ja murtaa asioita.

http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

Kun uutisoidaan tietomurroista tulisi ensisijaisesti käyttää sanaa kräkkeri koska kyseessä on ihminen joka on tuhonnut jonkin suojatun palvelun suojaukset ja päässyt käsiksi arkaluontoiseen materiaaliin.

Ihmiset jotka ovat rakentaneet nuo suojaukset ovat hakkereita.

Noin yleisellä tasolla kumpikin ihminen, sekä hakkeri, että kräkkeri ovat tietotaidoiltaan hyvin samalla tasolla todennäköisesti, mutta siinä missä hakkerit tavoittelevat yhteistä hyvää (ja ovat idealisteja), kräkkerit pyrkivät omanedun tavoitteluun ja henkilökohtaiseen hyötyyn (samalla kun ovat myös idealisteja).
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

22.06.2011 klo 09.04

Videopelaaja kirjoitti:
Pienemmät hakkeriryhmät jäävät nopeasti kiinni, mutta Anoymous silti pelleilee vapaalla jalalla.

En tajua Anoymous porukan ideaa kun kuka vain voi liittyä joten tulee perus suomalaiset mieleen mitään ei saada aikaan ja jos tehdään jotain rikotaan porukan sääntöjä ja helvetti pääsee irti so whats the point in Anoymous group then?
lainaa
Weteraani

22.06.2011 klo 10.31

Tahvo kirjoitti:
En tajua Anoymous porukan ideaa kun kuka vain voi liittyä joten tulee perus suomalaiset mieleen mitään ei saada aikaan ja jos tehdään jotain rikotaan porukan sääntöjä ja helvetti pääsee irti so whats the point in Anoymous group then?


Enemmän kuin perussuomalaiset, tulee minulle kyllä mieleen Al-Qaida. Ei niidenkään agendaa oikein tarkkaan ole mietitty, vaikka sillä johonkin ollaan pyrkivinäänkin.
lainaa
newleader

22.06.2011 klo 10.40

Weteraani kirjoitti:
Tahvo kirjoitti:
En tajua Anoymous porukan ideaa kun kuka vain voi liittyä joten tulee perus suomalaiset mieleen mitään ei saada aikaan ja jos tehdään jotain rikotaan porukan sääntöjä ja helvetti pääsee irti so whats the point in Anoymous group then?


Enemmän kuin perussuomalaiset, tulee minulle kyllä mieleen Al-Qaida. Ei niidenkään agendaa oikein tarkkaan ole mietitty, vaikka sillä johonkin ollaan pyrkivinäänkin.


samalla logiikalla epäilen että tuo voi olla tollaista pelonsekaista uhkailua. vaikka johtaja tai joku johtajista olisi jäänyt kiinni niin varmanahan se loppuporukka jatkaa uhoamista.

toinen vaihtoehto olis tietty sanoa että "kostamme tämän" mutta se on paljon riskaabelimpaa kuin kieltää kaikki yhteys
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.06.2011 klo 11.37

Hakrakkeri kirjoitti:
Täälläkin ollaan niin asiantuntijaa.... Mutta ei edes osata käyttää suomenkielisiä ilmaisuja oikein. Olkoon muissa kielissä miten tahansa. Suomen kielessä on omat ilmaisut kehittyneille tietoyhteyhteyksien käyttäjille ja tietomurtojen tekijöille. Kun suomessa ollaan, niin miksi suomenkielisiä ilmaisuja/käsitteitä ei käytetä kun näistä asioista kirjoitetaan suomenkielellä. Suurta ihmetystä aiheuttaa isojen medioiden toimittajien kyvyttömyys käyttää suomalaisia muotoja, kun sellaiset on olemassa.

"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.

"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.


Kansankielellä krakkerit menee hakkerit sanan alle. Suomalaiset mediatkin puhuu lähes aina hakkereista, vaikka kyse olisi tietomurrosta.
lainaa
Aatu

22.06.2011 klo 12.10

Hakrakkeri kirjoitti:
Täälläkin ollaan niin asiantuntijaa.... Mutta ei edes osata käyttää suomenkielisiä ilmaisuja oikein. Olkoon muissa kielissä miten tahansa. Suomen kielessä on omat ilmaisut kehittyneille tietoyhteyhteyksien käyttäjille ja tietomurtojen tekijöille. Kun suomessa ollaan, niin miksi suomenkielisiä ilmaisuja/käsitteitä ei käytetä kun näistä asioista kirjoitetaan suomenkielellä. Suurta ihmetystä aiheuttaa isojen medioiden toimittajien kyvyttömyys käyttää suomalaisia muotoja, kun sellaiset on olemassa.

"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.

"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.



Puhekielessä kuitenkin hakkari sanalla voidaan viitata kumpaan tahansa. Ja netissä yleinsä käytetään puhekieltä, joka on melko vapaata.
lainaa
Weteraani

22.06.2011 klo 12.36

Hakrakkeri kirjoitti:
"Hakkeri" tarkoittaa kehittynyttä tietoliikenneyhteyhteyksien käyttäjää.

"Krakkeri" tarkoittaa tiedostoihin ja suojatuille alueille murtautumista.


Näiden välillä oli kenties jotain eroa vielä silloin kun itse tietoliikenneyhteydet olivat vielä kehittymättömiä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

22.06.2011 klo 13.08

Oikeasti mitä vittua? Täällä ja muuallakin jotkut olisivat jo valmiita tappamaan hakkereita vaikka kyseessä on rikos, josta maksimissaan tulee rangaista vahingonkorvauksilla ja ehdonalaisella/lyhyellä vankeustuomiolla.

Jossain jenkeissä Guantanamo reissut ja vastaavat ehkä menevätkin läpi, mutta USA yhteiskuntana on muutenkin sen verran ongelmallinen että tämä on vain pisara lätäkössä.

Edit: Ja mitä uutiseen tulee niin kyseessä tuskin on lulzsecin jäsen. Yhteyksiä voi olla, mutta tuskin jäsen.
Mielestäni on aivan helvetin käsittämätöntä, että nykyäänkin kun on tor-verkko, full-anon proxyja, ilmaisia julkisia verkkoja ja vaikka mitä, niin vieläkin henkilöt jotka hallitsevat tietoturva-aukot ja dossaukset näinki hyvin, kuitenkin häksäävät kotoa käsin ja ilmeisesti vielä jollain surkealla ip-spooffilla tms. ilman mitään yhteyden kiertoa. Ansaitsevatkin jäädä kiinni, jos ovat näin pöljiä.
lainaa
Vieroitushoitoon

22.06.2011 klo 13.26

"Oikeasti mitä vittua? Täällä ja muuallakin jotkut olisivat jo valmiita tappamaan hakkereita vaikka kyseessä on rikos, josta maksimissaan tulee rangaista vahingonkorvauksilla ja ehdonalaisella/lyhyellä vankeustuomiolla."

Huumeiden maailmasta voi lukea tästä toisten tappamisesta ilman oikeutta, eli mitä näistä lynkkaustuomioita jakavista pitäisi lopulta päätellä konsolimaailmassa? Koukussa pahemman kerran niin että järki sumentuu?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.06.2011 klo 14.43

Vieroitushoitoon kirjoitti:

Huumeiden maailmasta voi lukea tästä toisten tappamisesta ilman oikeutta, eli mitä näistä lynkkaustuomioita jakavista pitäisi lopulta päätellä konsolimaailmassa? Koukussa pahemman kerran niin että järki sumentuu?

Ihan kuin tämä koskettaisi vain huume ja konsolimailmaa. Tappouhkauksia sataa aina, kun joukko ihmisiä suuttuu jollekkin taholle. Ja varmaan mikään muu rikollinen ei saa niin paljon tappouhkauksia, kuin eläinrääkkäysrikoksesta kiinni jäänyt henkilö. Ja nämä tappouhkailut ovat lähes aina pelkkää kohteen "kiroamista" tai pelottetua.
lainaa
Myönnäpois

22.06.2011 klo 15.30

"Tappouhkauksia sataa aina, kun joukko ihmisiä suuttuu jollekkin taholle"

Ei muutaman ihmisen teloittamalla voi saada mitään muutosta asiaan aikaiseksi, luulisi sen ymmärtävän. Silti olet aina jakamassa teloitustuomioita tai muita äärituomioita ratkaisuna asiaan jonka perimmäisenä syynä on lähinnä maailmanlaajuinen teknologian yleinen kehittymättömyys.
Ja on aina epärakentavaa jakaa teloitusehdotuksia netissä, et jos vielä puolustelee asiaa sillä että muutkin tekee niin ei hyvä. Hyvä muutenkin olla sotkematta eläinrääkkääjät teknologia-asioihin. Todellista yhteyttä ei ole.
lainaa
Moralisti

22.06.2011 klo 16.01

ITT: Vastataan kaikkeen väkivallalla.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

23.06.2011 klo 01.39

Vitun pellet.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.06.2011 klo 14.47

Myönnäpois kirjoitti:

Ei muutaman ihmisen teloittamalla voi saada mitään muutosta asiaan aikaiseksi, luulisi sen ymmärtävän. Silti olet aina jakamassa teloitustuomioita tai muita äärituomioita ratkaisuna asiaan jonka perimmäisenä syynä on lähinnä maailmanlaajuinen teknologian yleinen kehittymättömyys.

Teknologian yleinen kehittymättömyys ei anna oikeutta käyttäytyä kuin mikäkin huligaani. Sitäpaitsi Lulzsec ja anonymous häiriköi muillakin tavoilla, kuin pelkästään käyttämällä verkkopalveluiden heikkouksia hyväkseen. Osa näistä tyypeistä on niin sairaita mieleltään, että ne tarttisi passittaa pakkohoitoon vankilan sijasta. Esimerkiksi olisi Sonylta reilua vaatia heidän haastamansa Graf Chokolo pakkohoitoon vankilan sijasta ainakin 5 vuodeksi. Jos ukko on niin sekaisin että jatkaa hakkerointia avoimesti vaikka on tutkinnan alla ja koneet vietiin poliisin toimesta, niin ei siitä vankilasta ole mitään hyötyä. Tosin teloitus tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova