Mojang ei tee X360:n Minecraftia, ei Kinect-pakkoa
Microsoftin E3-tilaisuudessa hehkutettiin Minecraftin tulevan Kinectille, mikä aiheutti heti ainakin kaksi kysymystä:
1) Kuinka Mojang ehtii tehdä pelin, kun nykyisenkin kanssa on kiirettä
2) Entä jos ei ole Kinectiä
TeamXbox kertoo vastaukset:
1) Mojang ei tee peliä, vaan jokin vielä nimeämätön konsolipeleihin erikoistunut studio
2) Kinectin käyttö pelissä ei ole pakollista
Keskustelut (14 viestiä)
08.06.2011 klo 19.11
Woot!
08.06.2011 klo 20.29
Rekisteröitynyt 04.01.2011
08.06.2011 klo 21.03
Miksi sitä Kinectiä pitää tunkea jokaiseen peliin?
Koska se on menestyvä laite? Koska se lisää kehittäjien mahdollisuuksia ?
08.06.2011 klo 21.36
Miksi sitä Kinectiä pitää tunkea jokaiseen peliin?
Koska mitä järkeä muuten olisi Minecraftia tuoda Boxille, kun kaikilla on PC,jolla pyörii ja jos on siitä kiinni, saa sen PC:nkin telkkariin kiinni.
Rekisteröitynyt 05.03.2011
08.06.2011 klo 21.54
Miksi sitä Kinectiä pitää tunkea jokaiseen peliin?
Koska mitä järkeä muuten olisi Minecraftia tuoda Boxille, kun kaikilla on PC,jolla pyörii ja jos on siitä kiinni, saa sen PC:nkin telkkariin kiinni.
Koska jotkut tykkäävät pelata konsoleilla..?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.06.2011 klo 21.58
Miksi sitä Kinectiä pitää tunkea jokaiseen peliin?
Koska mitä järkeä muuten olisi Minecraftia tuoda Boxille, kun kaikilla on PC,jolla pyörii ja jos on siitä kiinni, saa sen PC:nkin telkkariin kiinni.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.06.2011 klo 22.52
Rekisteröitynyt 26.10.2010
08.06.2011 klo 22.53
Siksi on hyvä, että siitä saadaan konsoliversio.
09.06.2011 klo 07.14
Minecraft vaatii paljon tehoja, koska se käyttää hyväkseen Javaa.
Siksi on hyvä, että siitä saadaan konsoliversio.
Just. Ostin uuden läppärin, halvimman joka ei oo mini. Maksoi 399:-.
Minecraft pyörii mukisematta. Tarvii todellakin "paljon" tehoja.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
09.06.2011 klo 08.46
Minecraft vaatii paljon tehoja, koska se käyttää hyväkseen Javaa.
Siksi on hyvä, että siitä saadaan konsoliversio.
Just. Ostin uuden läppärin, halvimman joka ei oo mini. Maksoi 399:-.
Minecraft pyörii mukisematta. Tarvii todellakin "paljon" tehoja.
Melkeinpä mikä vain yksiytiminen kone töksyttelee peliä ikävän paljon oli se 1.6GHz tai enemmän, joten sanoisin suositeltavaksi minimiksi tuplaydinprosessorin. Sellainen siinä läppärissäsi taitaa ollakin? Kaikki vanhemmat koneet siis joutuu tyytymään nykiviin käännöksiin ainakin välillä maanpinnalla pyöriessä.
09.06.2011 klo 09.23
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.06.2011 klo 22.48
Minecraft vaatii paljon tehoja, koska se käyttää hyväkseen Javaa. Siksi on hyvä, että siitä saadaan konsoliversio.
Väärin. :)
Minecraft vaatii paljon tehoja koska siinä harrastetaan kohtalaisen vaativaa aritmetiikkaa.
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä kuinka Xbox 360:n päälle tullaan työntämään Java-virtuaalikone tai kuinka Minecraft käännetään .NET-ympäristölle. Tietysti sellainen typerä resursseja haaskaava operaatio kuin pelin kääntäminen C/C++:lle on myös mahdollinen, mutta ei kovin järkevä toimenpide monista eri syistä johtuen.
Lähinnä tässä painaa nyt vaakakupissa se kuinka paljon Xbox360 pystyy keskusmuistia antamaan Minecraftille. Pelialueen koko ja ominaisuudet riippuvat aika pitkälti siitä miten kovaa rautaa Xbox 360 on. Mistä taas voimme olla montaa eri mieltä. :)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.06.2011 klo 23.00
Melkeinpä mikä vain yksiytiminen kone töksyttelee peliä ikävän paljon oli se 1.6GHz tai enemmän, joten sanoisin suositeltavaksi minimiksi tuplaydinprosessorin...
Tuo gigahertsi määrä ei kerro juuri mitään nykyään... Sinulla voi olla 1Ghz ARM jossa Minecraft pyörii mukisematta, 1,6GHz SPARC jossa Minecraft pyörii ok, tai 3GHz Intel jossa Minecraft nykii saamaristi.
Itse tuijottaisin suorittimien MIPS-lukuja vaikka ei sekään täysin idioottivarma tapa ole vertailla eri suorittimien suorituskykyä.
10.06.2011 klo 23.56
tollaselta sivulta saa minecraftin ilmaseksi kait