Tuorein sisältö

Mass Effect 3 vasta ensi vuonna

05.05.2011 klo 11.00 | Luettu: 23972 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Monien mielessä on Vuoden Peliksi 2011 muodostunut Mass Effect 3 julkaistaankin vasta vuonna 2012. Asia kävi ilmi EA:n sijoittajakokouksessa, jossa kerrottiin seuraavia:

- Mass Effect 3:a esitellään E3-messuilla ja siitä paljastetaan mm. uusia pelitapoja (käsikonsoliversio? Move? Kinect?)
- peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle
- samalla pelin julkaisuaika siirtyy ensi vuoden alkupuolelle (tammi-maalis)

V2.fi | Manu Pärssinen
< Darkness II:n debyyt... EA: 'Battlefield 3 p... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (31 viestiä)

Azze

05.05.2011 klo 11.04

"peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle"
auts kuulostaa pahalta, toivottavasti ei yksinkertaista enempää
lainaa
boocha

05.05.2011 klo 11.10

Käsi ylös joille tuli yllärinä
lainaa
Iceman

05.05.2011 klo 11.14

o/ Tosiian toi suuremalle yleisölle säätäminen hieman huolestuttaa. Toivottavasti main quest ois pidempi kuin aikasemmissa Mass Effecteissä, ainakin pidempi kuin kakkosessa, Biowarelta pitäs löytyy taitoa upotella lisää juonenkäänteitä.
lainaa
Joune

05.05.2011 klo 11.44

Dragon Effect 3
lainaa
omgjeeBioware

05.05.2011 klo 11.58

skillejä on kohta tasan yks. ei tarvi enää edes mennä suojaan kun messiasShepard kestää kaikki Reapereiden tuliluikut. dialokipuukin karsitaan tasan 2n vaihtoehdon merkityksettömäks jutuks (paitsi loppuvideon light/dark side)
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.05.2011 klo 12.27

Mites paljon tätä voi oikeesti säätää enää kakkosesta suurelle yleisölle muutenku poistamalla dialogi minimiin? Vai kenties tissien ja peppujen määrää lisätään?
lainaa
jej

05.05.2011 klo 12.29

Hyvä että ottavat aikansa, ettei tule Dragon Age 2 -tyylistä hosumista. Bioware on kyllä aina kuulunut niihin meikäläisen lempistudioihin, mutta täytyy myöntää etten ole ihan samaa mieltä tämän nykylinjauksen kanssa. Eikös roolipelien viehätys perustu pitkälti siihen, että valinnanvaraa on reilusti? Itse jos haluan oikeasti vähän vääntää numeroita niin tiedänpä ainakin heittää Biowaren vanhempia pelejä sisään.
lainaa
Asdf

05.05.2011 klo 13.03

Mass Effect 1 oli pelattava, kakkonen oli kuraa ja jos samaa rataa jatketaan, niin tätä ei huvita edes kokeilla.

Miksi ei tehdä kunnon scifi-toimintaroolipelejä, jossa olisi enemmänkin syvyyttä kuin räiskiminen ja pari muutettavaa statsia.

Noh, onneksi on EVE Online, jota ei ainakaan toistaiseksi ole trendin mukaan tyhmennetty, mutta kyllä välillä kaipaisi avaruusaluksen ulkopuolella liikkumista ja taistelua.
lainaa
Aquq

Rekisteröitynyt 05.06.2010

05.05.2011 klo 13.46

Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

05.05.2011 klo 14.35

EA. Tulojaan varmistamassa jo vuodesta x.


Ikävästi alkaa näyttää siltä, että pelien parhaimmisto tämän konsolisukupolven aikana on jo nähty.
PC-pelit eivät etene teknisesti niin kauan, kun pelaajien olohuoneista löytyy vuoden 2005 tietokone nätteihin kuoriin pakattuna.
Pelit toistavat sisällöltään itseään niin kauan kuin se ei haittaa enemmistöä: eiköhän suurin osa pelaajista ole enemmän tai vähemmän satunnaispelaajia, jotka ostavat pelejä, jotka ovat a) hypetettyjä ja b) helposti lähestyttäviä.
Kruunaan 'konsoli-pienempikuin-pc'-, 'EA=:facepalm:' ja 'kasuaalit tappavat pelaamisen' -kortit vielä 'indie' -kortilla:

Minecraft pisti jotain suurempaa liikkeelle. Indie on muodissa. Indie -pelit keräävät suosiota. Resurssien puutteessa indie -kehittäjät panostavat pelattavuuteen. Niin kutsutut AAA-pelit ovat usein pelkkä loppuunsahiottu kulissi sinkohipalle, interaktiiviselle elokuvalle tai yksittäisten saavutusten sarjaan perustuville peleille.

Pelikehittäjät ja pienemmät julkaisijatkin ovat huomanneet pienempien pelien kasvavan suosion: tätä todistavat PSN store, Wiiware, Xbla ja Steam.
lainaa
Tykkimies

05.05.2011 klo 15.30

"- peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle"

KIITOS BIOWARE 1995 - 2009
lainaa
Jere

05.05.2011 klo 16.12

"-peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle"

Mitähän tää mahtaa tarkoittaa? Tuoreessa Pelaajassa pelin tuottaja Casey Hudson sanoo, että roolipelielementtien määrää kasvatetaan ja taisteluihin tuodaan lisää haastetta.

Ota nyt näistä sit selvää..

Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/
lainaa
gryoz

05.05.2011 klo 16.59

Jere kirjoitti:
Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/


No jee isommat tissit. Tällaisilla keinolla peliä yritetään myydä. Mielestäni täysin tarpeetonta ruveta ilman selityksiä suurentamaan hahmojen rintavarustuksia. Tulee epäammattimainen kuva tekijöistä (tai sitten ääriammattilainen kun näin tekemällä nostavat myyntejä, miten sen nyt ottaa).

Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

05.05.2011 klo 17.06

Vittu oon armeijjas ens vuonna -.-"
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

05.05.2011 klo 17.18

Azze kirjoitti:
"peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle"
auts kuulostaa pahalta, toivottavasti ei yksinkertaista enempää


Komppaan...mutta pahoin pelkään.
lainaa
Huoh

05.05.2011 klo 18.38

Taitaa olla perus hypeä nostavaa bullshittiä, just sanoivat että kakkoseen verrattuna kolmonen on selvästi lähempänä ykköstä mitä tulee hahmon ja aseiden kustomointiin.
lainaa
asdas

05.05.2011 klo 18.41

Missä EA, siellä ongelma.
lainaa
HenkkaTheElk

Rekisteröitynyt 19.04.2007

05.05.2011 klo 19.24

Älkää vihatko noin paljon hei
lainaa
goldenmember

05.05.2011 klo 19.41

gryoz kirjoitti:
Jere kirjoitti:
Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/


No jee isommat tissit. Tällaisilla keinolla peliä yritetään myydä. Mielestäni täysin tarpeetonta ruveta ilman selityksiä suurentamaan hahmojen rintavarustuksia. Tulee epäammattimainen kuva tekijöistä (tai sitten ääriammattilainen kun näin tekemällä nostavat myyntejä, miten sen nyt ottaa).

Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?


Mistäs kohtaa viestiä sinä ne tissit keksit?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

05.05.2011 klo 19.46

gryoz kirjoitti:

Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?


http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-04-mass-effect-

Aivan niinkuin tuosta olisi epäilystäkään. Ei EA halua viedä alaa mihinkään muuhun suuntaan, kuin siihen, mikä tuottaa sijoittajille enemmän rahaa.
Isompi yleisömäärä on ihan jees, mutta kun miettii, että pääkuluttajaryhmä on putkiaivoiset, keskituloisten perheiden ADHD-kakrut, niin tajuaa, että sieltä tulee varmasti jotain sellaista, joka pyrkii säälittävästi miellyttämään kaikkia, mutta ei pysty säväyttämään, koska pelkää että joku jeesukseen, nykyhallinnon toimivuuteen, ja valmiiksi pureksitun viihteen arvoon sokeasti uskova peelo pillahtaa itkuun ja kertoo facebookissa kavereitaan välttämään kyseistä peliä.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

05.05.2011 klo 20.18

Aquq kirjoitti:
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D


Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.
lainaa
TheNamelessOne

05.05.2011 klo 21.47

Heittäkää kuulkaa Mass Effectit ja Dragon Aget kuuseen ja iskekään koneeseen vaikkapa Planescape:Torment ja Fallout 1-2.

Bioware sukkaa nykyisin jo niin pahasti että Blizzard taitaa olla kohta ainoa ammattinsa osaava pelifirma.
lainaa
EAEAEAEAEAEAko

06.05.2011 klo 00.02

ostin just vähän aika sitten GOGista Baldurs Gaten ja täytyy sanoa että se vasta lattiaa luuttuaakin Massa ja Lohikäärmeen aika kakkosella

ihan paskaa "säilytämme pelin samanlaisena kuin menestynyt ME2, mutta teemme siitä enemmän ykkösen kaltaisen mutta samalla teemme jotakin täysin uutta ja haluamme vedota uusiin ryhmiin jotka eivät ole pelanneet ykköstä tai kakkosta". ja vielä kun tämän on tarkoitus olla tiivis kolmiosainen rpg eikä mikään Crash Bandicoot jossa jokainen peli on omanlaisensa

ja tuo hahmojen muuttelu on kyllä kaiken huippu. tässähän haisee ihan Halo3-luokan retcon (ja vielä pahempi kun on "bigger boobs=more sales" logiikka). ääninäyttelijät vaihtuu, ulkonäöt muuttuu, aikajatkumossa on tyhjiö yms

Baldurs Gate 10/10, KOTOR1 9/10, Massa 1 9/10, Massa 2 6/10...
lainaa
EAEAEAEAEAEAko

06.05.2011 klo 00.04

ainiin unohtakaa tuo Crash Bandicoot kommentti sillä niissä Naughty Dogin Crasheissa sentään oli oikea jatkumo. hahmot, maailmat ja pelattavuus säilyivät suht samanlaisina
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.05.2011 klo 00.38

Mirr5 kirjoitti:
Ei EA halua viedä alaa mihinkään muuhun suuntaan, kuin siihen, mikä tuottaa sijoittajille enemmän rahaa.
Isompi yleisömäärä on ihan jees, mutta kun miettii, että pääkuluttajaryhmä on putkiaivoiset, keskituloisten perheiden ADHD-kakrut, niin tajuaa, että sieltä tulee varmasti jotain sellaista, joka pyrkii säälittävästi miellyttämään kaikkia, mutta ei pysty säväyttämään, koska pelkää että joku jeesukseen, nykyhallinnon toimivuuteen, ja valmiiksi pureksitun viihteen arvoon sokeasti uskova peelo pillahtaa itkuun ja kertoo facebookissa kavereitaan välttämään kyseistä peliä.
Eiköhän se näitten pelien suurin kuluttajaryhmä kuitenki löydy siitä jostakin 20-30 ikäluokan korvilta. Niitä konsoleiden työssäkäyviä kasuaaleja jotka pelaa sillon tällön, mut haluavat jotain "hienoa". Niille riittää, että viikossa on kerran hauskaa ja peliin pääsee heti sisään. Uuden pelin hankkii ehkä kerran parissa vuodessa. Turha aina mussuttaa näistä et "kakarat tahtoo tämmösiä" ku hyvin tiedätte, ettei kakarat oo mikään kovin iso kuluttajaryhmä muutaku ehkä energiajuoman saralla. Tietenki se on joillekki aina katkeraa ku kaikki ei oo samanlaisia ku ite, mut ei sitä ny silti aina naurettavaks itteä tarttis tehä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.05.2011 klo 00.38

Edit: tuplat. Sanotaanko vaikka sit että Steamissa on taas Mass Effectit alennuksessa. Ei tosin kovin kova alennus, mut ykkönen lähtee neljällä ja kakkonen kymmenellä eurolla.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

06.05.2011 klo 02.58

perato kirjoitti:


Meinaan, että pelien pääkuluttajaryhmä on reilusti alle 20 veet. Ovathan nuo Biowaren pojat jo useeseen otteeseen sanoneet, että ne haluavat Call of Dutyn yleisöä itselleen. Ja sitten on vielä se henkinen ikä.
Mass Effect 2 oli ihan ok peli, mutta melko helvetin naivi peelo saa olla, jos ei tajua, kuinka typeriä valintoja käsikirjoituksessa oli tehty pelkästään sen takia että se mahdollistaa jonkun "siistin" jutun tai jotain.
Tosin ei tuo lauantai aamu piirretty -logiikan pakottaminen tähän sarjaan vaikuta olevan kehittäjien suurin synti. Se on se, että peli kehitetään juuri ja juuri siihen pisteeseen, että se voidaan julkaista ilman kuluttajansuojan älähtämistä. Kapitalismin huonot puolet, talousjärjestelmän virheet, jne.
lainaa
HYIVITTU

06.05.2011 klo 14.25

Minkä pelaajalehden sivuilla on kysymyksessä vaan kaks vastausta? Miksei kolmatta: '' Ei kiinnosta, paska pelisarja''. Kun ei tästä paskasta tykkää ku xbotit.
lainaa
pc-pelaaja

06.05.2011 klo 15.37

Aivan sama paljonko myöhästyy, kunhan on hyvä. Ja kolmoseen on luvattu kakkosesta puuttuneita rope-elementtejä takaisin.
lainaa
Aquq

Rekisteröitynyt 05.06.2010

06.05.2011 klo 16.08

Appe kirjoitti:
Aquq kirjoitti:
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D


Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.

No ite kyl luulin ostavani ropen enkä räiskintäpeliä kun aikanaan Mass Effect kakkosen hankin
lainaa
Curry

29.06.2011 klo 14.55

Appe kirjoitti:
Aquq kirjoitti:
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D


Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.


Kyllä se ensimmäinen kustu jatko-osa oli jo tuo NWN2 ( tosin vanhoihin helmiin verrattuna jo NWN oli sellainen floppi, että suurin osa huonoudesta johtui siitä )
Mutta eipä tosiaan nykyisin kannata oikein pelejä hankkia, kun ovat sellaista höttöä, ettei niissä tunne vaikeimmallakaan saavuttavansa mitään, tarinasta puhumattakaan. Ja sitten vielä ihmettelevät miksi tietokonepelaajat "warettavat" pelifirmojen mahtavia huippu pelejä.

Mutta toivoa tietysti on, mikäli ME3:sta tulee enemmän ensimmäisen kaltainen. Silloin sen jopa saattaisi hankkiakin.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova