Mass Effect 3 vasta ensi vuonna
Monien mielessä on Vuoden Peliksi 2011 muodostunut Mass Effect 3 julkaistaankin vasta vuonna 2012. Asia kävi ilmi EA:n sijoittajakokouksessa, jossa kerrottiin seuraavia:
- Mass Effect 3:a esitellään E3-messuilla ja siitä paljastetaan mm. uusia pelitapoja (käsikonsoliversio? Move? Kinect?)
- peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle
- samalla pelin julkaisuaika siirtyy ensi vuoden alkupuolelle (tammi-maalis)
Keskustelut (31 viestiä)
05.05.2011 klo 11.04
auts kuulostaa pahalta, toivottavasti ei yksinkertaista enempää
05.05.2011 klo 11.10
05.05.2011 klo 11.14
05.05.2011 klo 11.44
05.05.2011 klo 11.58
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
05.05.2011 klo 12.27
05.05.2011 klo 12.29
05.05.2011 klo 13.03
Miksi ei tehdä kunnon scifi-toimintaroolipelejä, jossa olisi enemmänkin syvyyttä kuin räiskiminen ja pari muutettavaa statsia.
Noh, onneksi on EVE Online, jota ei ainakaan toistaiseksi ole trendin mukaan tyhmennetty, mutta kyllä välillä kaipaisi avaruusaluksen ulkopuolella liikkumista ja taistelua.
Rekisteröitynyt 05.06.2010
05.05.2011 klo 13.46
Rekisteröitynyt 11.04.2007
05.05.2011 klo 14.35
Ikävästi alkaa näyttää siltä, että pelien parhaimmisto tämän konsolisukupolven aikana on jo nähty.
PC-pelit eivät etene teknisesti niin kauan, kun pelaajien olohuoneista löytyy vuoden 2005 tietokone nätteihin kuoriin pakattuna.
Pelit toistavat sisällöltään itseään niin kauan kuin se ei haittaa enemmistöä: eiköhän suurin osa pelaajista ole enemmän tai vähemmän satunnaispelaajia, jotka ostavat pelejä, jotka ovat a) hypetettyjä ja b) helposti lähestyttäviä.
Kruunaan 'konsoli-pienempikuin-pc'-, 'EA=:facepalm:' ja 'kasuaalit tappavat pelaamisen' -kortit vielä 'indie' -kortilla:
Minecraft pisti jotain suurempaa liikkeelle. Indie on muodissa. Indie -pelit keräävät suosiota. Resurssien puutteessa indie -kehittäjät panostavat pelattavuuteen. Niin kutsutut AAA-pelit ovat usein pelkkä loppuunsahiottu kulissi sinkohipalle, interaktiiviselle elokuvalle tai yksittäisten saavutusten sarjaan perustuville peleille.
Pelikehittäjät ja pienemmät julkaisijatkin ovat huomanneet pienempien pelien kasvavan suosion: tätä todistavat PSN store, Wiiware, Xbla ja Steam.
05.05.2011 klo 15.30
KIITOS BIOWARE 1995 - 2009
05.05.2011 klo 16.12
Mitähän tää mahtaa tarkoittaa? Tuoreessa Pelaajassa pelin tuottaja Casey Hudson sanoo, että roolipelielementtien määrää kasvatetaan ja taisteluihin tuodaan lisää haastetta.
Ota nyt näistä sit selvää..
Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/
05.05.2011 klo 16.59
Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/
No jee isommat tissit. Tällaisilla keinolla peliä yritetään myydä. Mielestäni täysin tarpeetonta ruveta ilman selityksiä suurentamaan hahmojen rintavarustuksia. Tulee epäammattimainen kuva tekijöistä (tai sitten ääriammattilainen kun näin tekemällä nostavat myyntejä, miten sen nyt ottaa).
Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?
Rekisteröitynyt 18.01.2010
05.05.2011 klo 17.06
Rekisteröitynyt 29.10.2007
05.05.2011 klo 17.18
"peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle"
auts kuulostaa pahalta, toivottavasti ei yksinkertaista enempää
Komppaan...mutta pahoin pelkään.
05.05.2011 klo 18.38
05.05.2011 klo 18.41
Rekisteröitynyt 19.04.2007
05.05.2011 klo 19.24
05.05.2011 klo 19.41
Niin, ja Ashley on hotimpi kuin ennen \o/
No jee isommat tissit. Tällaisilla keinolla peliä yritetään myydä. Mielestäni täysin tarpeetonta ruveta ilman selityksiä suurentamaan hahmojen rintavarustuksia. Tulee epäammattimainen kuva tekijöistä (tai sitten ääriammattilainen kun näin tekemällä nostavat myyntejä, miten sen nyt ottaa).
Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?
Mistäs kohtaa viestiä sinä ne tissit keksit?
Rekisteröitynyt 17.03.2009
05.05.2011 klo 19.46
Ja tekisi mieli kyllä tietää että mistä tuo uutisen lainaus "peliä säädetään yhä enemmän suurelle yleisölle" on oikein peräisin, missään muualla en ole tällaisesta kuullut. Väärin ymmärrys?
http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-04-mass-effect-
Aivan niinkuin tuosta olisi epäilystäkään. Ei EA halua viedä alaa mihinkään muuhun suuntaan, kuin siihen, mikä tuottaa sijoittajille enemmän rahaa.
Isompi yleisömäärä on ihan jees, mutta kun miettii, että pääkuluttajaryhmä on putkiaivoiset, keskituloisten perheiden ADHD-kakrut, niin tajuaa, että sieltä tulee varmasti jotain sellaista, joka pyrkii säälittävästi miellyttämään kaikkia, mutta ei pysty säväyttämään, koska pelkää että joku jeesukseen, nykyhallinnon toimivuuteen, ja valmiiksi pureksitun viihteen arvoon sokeasti uskova peelo pillahtaa itkuun ja kertoo facebookissa kavereitaan välttämään kyseistä peliä.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
05.05.2011 klo 20.18
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D
Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.
05.05.2011 klo 21.47
Bioware sukkaa nykyisin jo niin pahasti että Blizzard taitaa olla kohta ainoa ammattinsa osaava pelifirma.
06.05.2011 klo 00.02
ihan paskaa "säilytämme pelin samanlaisena kuin menestynyt ME2, mutta teemme siitä enemmän ykkösen kaltaisen mutta samalla teemme jotakin täysin uutta ja haluamme vedota uusiin ryhmiin jotka eivät ole pelanneet ykköstä tai kakkosta". ja vielä kun tämän on tarkoitus olla tiivis kolmiosainen rpg eikä mikään Crash Bandicoot jossa jokainen peli on omanlaisensa
ja tuo hahmojen muuttelu on kyllä kaiken huippu. tässähän haisee ihan Halo3-luokan retcon (ja vielä pahempi kun on "bigger boobs=more sales" logiikka). ääninäyttelijät vaihtuu, ulkonäöt muuttuu, aikajatkumossa on tyhjiö yms
Baldurs Gate 10/10, KOTOR1 9/10, Massa 1 9/10, Massa 2 6/10...
06.05.2011 klo 00.04
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.05.2011 klo 00.38
Ei EA halua viedä alaa mihinkään muuhun suuntaan, kuin siihen, mikä tuottaa sijoittajille enemmän rahaa.
Isompi yleisömäärä on ihan jees, mutta kun miettii, että pääkuluttajaryhmä on putkiaivoiset, keskituloisten perheiden ADHD-kakrut, niin tajuaa, että sieltä tulee varmasti jotain sellaista, joka pyrkii säälittävästi miellyttämään kaikkia, mutta ei pysty säväyttämään, koska pelkää että joku jeesukseen, nykyhallinnon toimivuuteen, ja valmiiksi pureksitun viihteen arvoon sokeasti uskova peelo pillahtaa itkuun ja kertoo facebookissa kavereitaan välttämään kyseistä peliä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.05.2011 klo 00.38
Rekisteröitynyt 17.03.2009
06.05.2011 klo 02.58
Meinaan, että pelien pääkuluttajaryhmä on reilusti alle 20 veet. Ovathan nuo Biowaren pojat jo useeseen otteeseen sanoneet, että ne haluavat Call of Dutyn yleisöä itselleen. Ja sitten on vielä se henkinen ikä.
Mass Effect 2 oli ihan ok peli, mutta melko helvetin naivi peelo saa olla, jos ei tajua, kuinka typeriä valintoja käsikirjoituksessa oli tehty pelkästään sen takia että se mahdollistaa jonkun "siistin" jutun tai jotain.
Tosin ei tuo lauantai aamu piirretty -logiikan pakottaminen tähän sarjaan vaikuta olevan kehittäjien suurin synti. Se on se, että peli kehitetään juuri ja juuri siihen pisteeseen, että se voidaan julkaista ilman kuluttajansuojan älähtämistä. Kapitalismin huonot puolet, talousjärjestelmän virheet, jne.
06.05.2011 klo 14.25
06.05.2011 klo 15.37
Rekisteröitynyt 05.06.2010
06.05.2011 klo 16.08
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D
Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.
No ite kyl luulin ostavani ropen enkä räiskintäpeliä kun aikanaan Mass Effect kakkosen hankin
29.06.2011 klo 14.55
Hyvin kyl Bioware onnistuu kusemaan nää jatko-osat :D
Hä? Ensimmäinen kustu jatko-osa oli DA2. Ja toivottavasti oikeasti tämä lykkäys johtuu siitä, että peliin tehdään yli 5 kenttää. Olisivat oppineet jotain DA2:sta.
Kyllä se ensimmäinen kustu jatko-osa oli jo tuo NWN2 ( tosin vanhoihin helmiin verrattuna jo NWN oli sellainen floppi, että suurin osa huonoudesta johtui siitä )
Mutta eipä tosiaan nykyisin kannata oikein pelejä hankkia, kun ovat sellaista höttöä, ettei niissä tunne vaikeimmallakaan saavuttavansa mitään, tarinasta puhumattakaan. Ja sitten vielä ihmettelevät miksi tietokonepelaajat "warettavat" pelifirmojen mahtavia huippu pelejä.
Mutta toivoa tietysti on, mikäli ME3:sta tulee enemmän ensimmäisen kaltainen. Silloin sen jopa saattaisi hankkiakin.