GT5:ssä voi kohta tallentaa kesken kisan
Joystiq kertoo Gran Turismo -päämiehen Kazunori Yamauchin twiitanneen, että uusi päivitys, joka sallii tallennuksen kesken pitkien kestävyyskisojen, on tekeillä Gran Turismo 5:een. Sitten ei siis tarvitse käyttää koko viikonloppua seuraavaan kisaan pääsyyn, vaan touhun voi hoitaa vähän kerrallaan.
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.03.2011 klo 19.44
02.03.2011 klo 19.45
Rekisteröitynyt 04.01.2011
02.03.2011 klo 20.14
Toi tekee gt todellisen simulaattorin, ihan kun oikeski lemans kisassa voi tallenaan...
Näitä en käsitä. Jos haluaa pelata yheltä istumalta läpi, niin pelaa. Ei aina tarvi valittaa. On aivan yhtä tyhmää valittaa tuosta ominaisuudesta, kuin siitä ettei GT:issä autot hajoa.
Ja sori fanboy, kun otin sinun kommenttisi esimerkiksi.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
02.03.2011 klo 20.19
On aivan yhtä tyhmää valittaa tuosta ominaisuudesta, kuin siitä ettei GT:issä autot hajoa.
En nyt kaikkea vineemistä kanssa ymmärrä, mut miten nä liittyy toisiinsa? Autojen hajoominen ku pitäis olla aika peruskauraa...
Rekisteröitynyt 04.01.2011
02.03.2011 klo 21.05
02.03.2011 klo 21.32
Niin siis, että jos nyt simuna haluaa ajaa, niin viimeseen asti koetetaan tottakai välttää seinään ajoa. Jotenkin minusta tuntuu turhalta valittaa, miksi auto ei hajoa jos ajaa 300kmh seinään. Itseäänhän siinäkin vain huijaa, juurikin samoin kuin tallentamalla kesken kisan.
Miksi helvetissä pitäisi yrittää välttää seinään tai kilpakumppaneihin ajoa, kun siitä ei millään lailla rangaista (esim. juuri auton hajoamisella)?
Ja miksi Sony ja Polyphony Digital sitä hypettivät etukäteen niin helvetisti, että nyt on realistinen vauriomallinnus? Fanipojat kuolasivat vähintään valtameren verran tämän kuullessaan ja nähdessään.
Peli julkaistiin, eikä mallinnusta näy missään. Fanipojat ovat tietenkin asian unohtaneet, ja sivuuttavat sen vain sanomalla, ettei sitä tarvita mihinkään, koska lol mää en ainakaan aja seinään ikinä lol. Ja vaikka ajankin, on peli niin simppeli, ettei edes vauhti hidastu.
Toisaalta eipä pelin nykyisellä tekoälyllä autojen hajoaminen toimisi, kun oma auto hajoaa ensimmäiseen mutkaan tekoäly(ttömien)vastustajien ajaessa täysiä perään ilman mitään jarrutuksen ideaa.
Hieno peli, joo. (not)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
02.03.2011 klo 22.16
Tallentaminen kesken kisan. Lollollol. Tässäpä oikein simulaatioiden simulaatio. Joo, ja ymmärrän toki että kaikilla ei ole aikaa pelata niitä 24h tunnin kisoja, samasta syystä tulee käytettyä sitä kelausnappia forzassa kun ei jaksa ajaa puolen tunnin kisaa uudestaan kun tekee virheen.
Onkos muuten siihen julkaistu yhtään autopakettia vielä?
Rekisteröitynyt 26.09.2007
02.03.2011 klo 22.30
Niin siis, että jos nyt simuna haluaa ajaa, niin viimeseen asti koetetaan tottakai välttää seinään ajoa. Jotenkin minusta tuntuu turhalta valittaa, miksi auto ei hajoa jos ajaa 300kmh seinään. Itseäänhän siinäkin vain huijaa, juurikin samoin kuin tallentamalla kesken kisan.
Miksi helvetissä pitäisi yrittää välttää seinään tai kilpakumppaneihin ajoa, kun siitä ei millään lailla rangaista (esim. juuri auton hajoamisella)?
Ja miksi Sony ja Polyphony Digital sitä hypettivät etukäteen niin helvetisti, että nyt on realistinen vauriomallinnus? Fanipojat kuolasivat vähintään valtameren verran tämän kuullessaan ja nähdessään.
Peli julkaistiin, eikä mallinnusta näy missään. Fanipojat ovat tietenkin asian unohtaneet, ja sivuuttavat sen vain sanomalla, ettei sitä tarvita mihinkään, koska lol mää en ainakaan aja seinään ikinä lol. Ja vaikka ajankin, on peli niin simppeli, ettei edes vauhti hidastu.
Toisaalta eipä pelin nykyisellä tekoälyllä autojen hajoaminen toimisi, kun oma auto hajoaa ensimmäiseen mutkaan tekoäly(ttömien)vastustajien ajaessa täysiä perään ilman mitään jarrutuksen ideaa.
Hieno peli, joo. (not)
No sehän on sellainen mielikuvitusleikki katsos.
Luodaan tyhjästä mielikuvituksesta säännöt "ei saa ajaa seinään 300 tai peli loppuu siihen." Sitten kuvitellaan että ei saa ajaa seinään tai osua vastustajiin tai tulee rangaistusta.
Mutta joo, kyllä jokaisessa itseään kunnioittavassa ajopelissä pitäisi olla kunnollinen vaurionmallinnus. Ei ole mitään järkeä jos ei rankaista mitenkään jos ajaa neljääsataa seinään. Toki, se ei olekaan ajopelin tarkoitus, mutta virheitä sattuu. Tuskinpa oikeatkaan rata-autoilijat mielellään valleihin ajelee tai toisia päin, mutta kilpailutilanteissa voi sattua mitä vain.
Mikäs sen makeampaa kun ajovirheen seurauksena katon kautta ympäri ja valliin ja auto paskaksi siihen. Taino, makeeta ja makeeta mutta seuraavalla kerralla sitten vähän varovaisemmin.
Toivottavasti shift 2:n tulee kunnon vaurionmallinnus. Lupailivat ainakin parempaa vaurionmallinnusta kuin ensimmäiseen osaan.
Ja Shift on tuhat kertaa enemmän ajo-/kilpailusimulaattori kuin joku kliininen ja tylsä GT5...
Laitetaas vielä linkki uusimpaan Shift 2 esittelyyn:
http://bcove.me/wskvdy6j
Kannattaa katsoa. Autopelien ystävät.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
02.03.2011 klo 22.54
Mutta päivitys on tervetullut kun itse en ole ajanut ikinä noita 24 tunnin ajoja juuri sen ajan takia ja jos ihan realistisuutta haetaan 24 tunnin ajoissa ajetaan keskimäärin 8 kuskin voimin oikeasti että eiköhän tällänen "arcade" päivitys ole oikeuttettu.
Ps.Itse en pitä forzan kelausnapista mutta laiskuuttani käytän silti välillä :).
02.03.2011 klo 23.16
02.03.2011 klo 23.21
02.03.2011 klo 23.44
Rekisteröitynyt 20.12.2010
03.03.2011 klo 01.33
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2011 klo 04.24
GT5 AI on aivan yhtä hyvä kuin muissakin peleissä (ja niillä on persoonia, ne toimivat inhimillisesti). Lapsuksia kyllä riittää, mutta aivan samalla tavalla ne muutkin pelit ovat rikki.
Vauriomallinnus on pelissä ja näyttää hienommalta kuin Forza3 (johon sitä on eniten verrattu), johonkin Flatout2 verrattuna voi sanoa, että se on riittävä. Tosin, ei ne Flatout/Burnout jne. mallinuksetkaan mitään erityisiä ole: random kipaleita lentää ympäriinsä ja runko hajoaa aina samalla tavalla...
24h endurancen voi pausettaa painamalla START. Nyt sen voi tallentaa ja sammuttaa koneen, eikä tarvitse käyttää PS3:a pausella 24/7.
Ikävää, ettei iRacingissä ole yli 300 autoa. Muuten kyllä sitäkin ajelisi.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
03.03.2011 klo 06.07
Ihme itkemistä.
GT5 AI on aivan yhtä hyvä kuin muissakin peleissä (ja niillä on persoonia, ne toimivat inhimillisesti). Lapsuksia kyllä riittää, mutta aivan samalla tavalla ne muutkin pelit ovat rikki.
Vauriomallinnus on pelissä ja näyttää hienommalta kuin Forza3 (johon sitä on eniten verrattu), johonkin Flatout2 verrattuna voi sanoa, että se on riittävä. Tosin, ei ne Flatout/Burnout jne. mallinuksetkaan mitään erityisiä ole: random kipaleita lentää ympäriinsä ja runko hajoaa aina samalla tavalla...
Joutuu sen verran tarttua, että viimeksi kun testasin (päivitykset saattaneet korjata ongelman) ei AI todellakaan ollut sieltä parhaasta päästä. Auto poikittain parkkiin ajolinjalle ja saapi katsoa, kun kymmenen autoa ajaa kylkeen. En minkäänlaisia väistöliikkeitä/jarrutteluja huomannut.
Vauriomallinnus ihan ok, mutta ainoastaan huomannut, että auto puoltaa jompaan kumpaan suuntaan ja kone "yskii". Forza:ssa huomattavasti monipuolisempi vauriomalli, niin ulkoisesti, kuin sisäisestikin (moottori, vaihdelaatikko ym.)
Pieniä lapsuksia löytyy, mutta itse katson läpi sormien. Ajomalli muuten parhaasta päästä.
03.03.2011 klo 08.00
Kaikilla ei ole muuta elämää, nämähän ne pahiten valittaa.
Pleikkapojilta näitä selityksiä aina löytyy :D
03.03.2011 klo 08.47
Mutta kyllä tämä joka kierroksen jälkeen quick save ja mokauksen jälkeen quick load on paaaaaljon realistisempi vaihtoehto. Real Driving Simulator oikeen.
04.03.2011 klo 00.16
04.03.2011 klo 11.56
Forzassa on realistisempi vaurionmallinnus, kivat teille. 100 (sata) km/h kylki edellä seinään ja auton vaihteisto ei enää toimi hyvin on toki melko realistista, sen sijaan että renkaanripustukset menis ihan paskaks ja leikki jäis siihen. Onko muuten edes missään PC:n simulaattoreissa, realistista satunnaista tekniikan pettämistä? Oon toki sitä mieltä että toi GT5:n systeemi ei oo myöskään hyvä ja että törmäilyistä pitäs tulla penalttia.