Tuorein sisältö

GT5:ssä voi kohta tallentaa kesken kisan

02.03.2011 klo 19.21 | Luettu: 17261 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Joystiq kertoo Gran Turismo -päämiehen Kazunori Yamauchin twiitanneen, että uusi päivitys, joka sallii tallennuksen kesken pitkien kestävyyskisojen, on tekeillä Gran Turismo 5:een. Sitten ei siis tarvitse käyttää koko viikonloppua seuraavaan kisaan pääsyyn, vaan touhun voi hoitaa vähän kerrallaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Minecraft-miehet tek... Infamous 2:een kentt... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (19 viestiä)

mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

02.03.2011 klo 19.44

Ahh, Parasta! 1.0.6 oli jo mahtava päivitys, tätä odotan vielä enemmän.
lainaa
fanboy

02.03.2011 klo 19.45

Toi tekee gt todellisen simulaattorin, ihan kun oikeski lemans kisassa voi tallenaan...
lainaa
reto88

Rekisteröitynyt 04.01.2011

02.03.2011 klo 20.14

fanboy kirjoitti:
Toi tekee gt todellisen simulaattorin, ihan kun oikeski lemans kisassa voi tallenaan...


Näitä en käsitä. Jos haluaa pelata yheltä istumalta läpi, niin pelaa. Ei aina tarvi valittaa. On aivan yhtä tyhmää valittaa tuosta ominaisuudesta, kuin siitä ettei GT:issä autot hajoa.

Ja sori fanboy, kun otin sinun kommenttisi esimerkiksi.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

02.03.2011 klo 20.19

reto88 kirjoitti:
On aivan yhtä tyhmää valittaa tuosta ominaisuudesta, kuin siitä ettei GT:issä autot hajoa.


En nyt kaikkea vineemistä kanssa ymmärrä, mut miten nä liittyy toisiinsa? Autojen hajoominen ku pitäis olla aika peruskauraa...
lainaa
reto88

Rekisteröitynyt 04.01.2011

02.03.2011 klo 21.05

Niin siis, että jos nyt simuna haluaa ajaa, niin viimeseen asti koetetaan tottakai välttää seinään ajoa. Jotenkin minusta tuntuu turhalta valittaa, miksi auto ei hajoa jos ajaa 300kmh seinään. Itseäänhän siinäkin vain huijaa, juurikin samoin kuin tallentamalla kesken kisan.
lainaa
Jep

02.03.2011 klo 21.32

reto88 kirjoitti:
Niin siis, että jos nyt simuna haluaa ajaa, niin viimeseen asti koetetaan tottakai välttää seinään ajoa. Jotenkin minusta tuntuu turhalta valittaa, miksi auto ei hajoa jos ajaa 300kmh seinään. Itseäänhän siinäkin vain huijaa, juurikin samoin kuin tallentamalla kesken kisan.


Miksi helvetissä pitäisi yrittää välttää seinään tai kilpakumppaneihin ajoa, kun siitä ei millään lailla rangaista (esim. juuri auton hajoamisella)?

Ja miksi Sony ja Polyphony Digital sitä hypettivät etukäteen niin helvetisti, että nyt on realistinen vauriomallinnus? Fanipojat kuolasivat vähintään valtameren verran tämän kuullessaan ja nähdessään.

Peli julkaistiin, eikä mallinnusta näy missään. Fanipojat ovat tietenkin asian unohtaneet, ja sivuuttavat sen vain sanomalla, ettei sitä tarvita mihinkään, koska lol mää en ainakaan aja seinään ikinä lol. Ja vaikka ajankin, on peli niin simppeli, ettei edes vauhti hidastu.

Toisaalta eipä pelin nykyisellä tekoälyllä autojen hajoaminen toimisi, kun oma auto hajoaa ensimmäiseen mutkaan tekoäly(ttömien)vastustajien ajaessa täysiä perään ilman mitään jarrutuksen ideaa.

Hieno peli, joo. (not)
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

02.03.2011 klo 22.16

Turha tulla sitten GT-fanipojat valittamaan enää kun forzassa voi kelata aikaa taaksepäin.

Tallentaminen kesken kisan. Lollollol. Tässäpä oikein simulaatioiden simulaatio. Joo, ja ymmärrän toki että kaikilla ei ole aikaa pelata niitä 24h tunnin kisoja, samasta syystä tulee käytettyä sitä kelausnappia forzassa kun ei jaksa ajaa puolen tunnin kisaa uudestaan kun tekee virheen.

Onkos muuten siihen julkaistu yhtään autopakettia vielä?

lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

02.03.2011 klo 22.30

Jep kirjoitti:
reto88 kirjoitti:
Niin siis, että jos nyt simuna haluaa ajaa, niin viimeseen asti koetetaan tottakai välttää seinään ajoa. Jotenkin minusta tuntuu turhalta valittaa, miksi auto ei hajoa jos ajaa 300kmh seinään. Itseäänhän siinäkin vain huijaa, juurikin samoin kuin tallentamalla kesken kisan.


Miksi helvetissä pitäisi yrittää välttää seinään tai kilpakumppaneihin ajoa, kun siitä ei millään lailla rangaista (esim. juuri auton hajoamisella)?

Ja miksi Sony ja Polyphony Digital sitä hypettivät etukäteen niin helvetisti, että nyt on realistinen vauriomallinnus? Fanipojat kuolasivat vähintään valtameren verran tämän kuullessaan ja nähdessään.

Peli julkaistiin, eikä mallinnusta näy missään. Fanipojat ovat tietenkin asian unohtaneet, ja sivuuttavat sen vain sanomalla, ettei sitä tarvita mihinkään, koska lol mää en ainakaan aja seinään ikinä lol. Ja vaikka ajankin, on peli niin simppeli, ettei edes vauhti hidastu.

Toisaalta eipä pelin nykyisellä tekoälyllä autojen hajoaminen toimisi, kun oma auto hajoaa ensimmäiseen mutkaan tekoäly(ttömien)vastustajien ajaessa täysiä perään ilman mitään jarrutuksen ideaa.

Hieno peli, joo. (not)


No sehän on sellainen mielikuvitusleikki katsos.

Luodaan tyhjästä mielikuvituksesta säännöt "ei saa ajaa seinään 300 tai peli loppuu siihen." Sitten kuvitellaan että ei saa ajaa seinään tai osua vastustajiin tai tulee rangaistusta.

Mutta joo, kyllä jokaisessa itseään kunnioittavassa ajopelissä pitäisi olla kunnollinen vaurionmallinnus. Ei ole mitään järkeä jos ei rankaista mitenkään jos ajaa neljääsataa seinään. Toki, se ei olekaan ajopelin tarkoitus, mutta virheitä sattuu. Tuskinpa oikeatkaan rata-autoilijat mielellään valleihin ajelee tai toisia päin, mutta kilpailutilanteissa voi sattua mitä vain.

Mikäs sen makeampaa kun ajovirheen seurauksena katon kautta ympäri ja valliin ja auto paskaksi siihen. Taino, makeeta ja makeeta mutta seuraavalla kerralla sitten vähän varovaisemmin.

Toivottavasti shift 2:n tulee kunnon vaurionmallinnus. Lupailivat ainakin parempaa vaurionmallinnusta kuin ensimmäiseen osaan.

Ja Shift on tuhat kertaa enemmän ajo-/kilpailusimulaattori kuin joku kliininen ja tylsä GT5...

Laitetaas vielä linkki uusimpaan Shift 2 esittelyyn:

http://bcove.me/wskvdy6j

Kannattaa katsoa. Autopelien ystävät.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

02.03.2011 klo 22.54

No älkääs nyt olko liian ankaria pelillisesti GT5 on hyvä ja hauska puutteineen mutta olen samaa mieltä että parempikin olisi saanut olla monessa asiassa muuta ei se mikään paska silti ole.Ja shiftin suhteen pitäkää jalat maassa kun peli sarjan historia tiedetään Ja edellinen shift oli mielestäni hirveä. Kyllä omistan kyseisen pelin.Joten odottakaa arvosteluja ennenkuin alatte odottaa messiaan toista tulemista.Näin GT fanina on ikävä myöntää että viihdyn parhaiten Forza 3 parissa.

Mutta päivitys on tervetullut kun itse en ole ajanut ikinä noita 24 tunnin ajoja juuri sen ajan takia ja jos ihan realistisuutta haetaan 24 tunnin ajoissa ajetaan keskimäärin 8 kuskin voimin oikeasti että eiköhän tällänen "arcade" päivitys ole oikeuttettu.
Ps.Itse en pitä forzan kelausnapista mutta laiskuuttani käytän silti välillä :).
lainaa
diipadaapa

02.03.2011 klo 23.16

Juu saa olla melko rautaperse, että jonku 24 kisan yksin ajaa putkeen
lainaa
tyhmät_boxilapset

02.03.2011 klo 23.21

Kaikilla ei ole muuta elämää, nämähän ne pahiten valittaa. Niin ja tietenkin boksipojat.
lainaa
PCnisti

02.03.2011 klo 23.44

Riita poikki ja iRacing tilaukseen.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

03.03.2011 klo 01.33

GT5 AI on niin vaarallinen että kisat ois mahottomia jos autot hajoaisi
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2011 klo 04.24

Ihme itkemistä.

GT5 AI on aivan yhtä hyvä kuin muissakin peleissä (ja niillä on persoonia, ne toimivat inhimillisesti). Lapsuksia kyllä riittää, mutta aivan samalla tavalla ne muutkin pelit ovat rikki.

Vauriomallinnus on pelissä ja näyttää hienommalta kuin Forza3 (johon sitä on eniten verrattu), johonkin Flatout2 verrattuna voi sanoa, että se on riittävä. Tosin, ei ne Flatout/Burnout jne. mallinuksetkaan mitään erityisiä ole: random kipaleita lentää ympäriinsä ja runko hajoaa aina samalla tavalla...

24h endurancen voi pausettaa painamalla START. Nyt sen voi tallentaa ja sammuttaa koneen, eikä tarvitse käyttää PS3:a pausella 24/7.

Ikävää, ettei iRacingissä ole yli 300 autoa. Muuten kyllä sitäkin ajelisi.
lainaa
MeRQuR

Rekisteröitynyt 19.04.2007

03.03.2011 klo 06.07

mdtrx kirjoitti:
Ihme itkemistä.

GT5 AI on aivan yhtä hyvä kuin muissakin peleissä (ja niillä on persoonia, ne toimivat inhimillisesti). Lapsuksia kyllä riittää, mutta aivan samalla tavalla ne muutkin pelit ovat rikki.

Vauriomallinnus on pelissä ja näyttää hienommalta kuin Forza3 (johon sitä on eniten verrattu), johonkin Flatout2 verrattuna voi sanoa, että se on riittävä. Tosin, ei ne Flatout/Burnout jne. mallinuksetkaan mitään erityisiä ole: random kipaleita lentää ympäriinsä ja runko hajoaa aina samalla tavalla...


Joutuu sen verran tarttua, että viimeksi kun testasin (päivitykset saattaneet korjata ongelman) ei AI todellakaan ollut sieltä parhaasta päästä. Auto poikittain parkkiin ajolinjalle ja saapi katsoa, kun kymmenen autoa ajaa kylkeen. En minkäänlaisia väistöliikkeitä/jarrutteluja huomannut.

Vauriomallinnus ihan ok, mutta ainoastaan huomannut, että auto puoltaa jompaan kumpaan suuntaan ja kone "yskii". Forza:ssa huomattavasti monipuolisempi vauriomalli, niin ulkoisesti, kuin sisäisestikin (moottori, vaihdelaatikko ym.)

Pieniä lapsuksia löytyy, mutta itse katson läpi sormien. Ajomalli muuten parhaasta päästä.
lainaa
Hohoho

03.03.2011 klo 08.00

tyhmät_boxilapset kirjoitti:
Kaikilla ei ole muuta elämää, nämähän ne pahiten valittaa.

Pleikkapojilta näitä selityksiä aina löytyy :D
lainaa
Puukki

03.03.2011 klo 08.47

Kauhea mussuttaminen oli kun Forzassa pystyi virheen jälkeen kelaamaan aikaa taaksepäin. "Lol jos mogaa ni sit varmaan alotetaan alusta, niinku oikeestikki!" Missähän sarjassa alotetaan alusta? Kimi kävelee järjestäjän luo ja sanoo että mokasin tossa vähä ni ei voitais hei uusiks ottaa? Scumilta varmaan olisi onnistunutkin...

Mutta kyllä tämä joka kierroksen jälkeen quick save ja mokauksen jälkeen quick load on paaaaaljon realistisempi vaihtoehto. Real Driving Simulator oikeen.
lainaa
asd

04.03.2011 klo 00.16

Onko sitä savea tai kelaussysteemiä pakko käyttää? Eipä nämä mitään realistisia muutenkaan ole vaurionmallinnukseltaan jne. Prkl itkekää lisää.
lainaa
Sala

04.03.2011 klo 11.56

Voisin kuvitella että tallennus mahdollisuus on ns. save&exit tyyppinen ratkaisu, mikä estää Puukki:n mainitseman ees taas seilauksen (tietty jos ottaa seivistä varmuuskopion on mahdollista, mutta en usko että kovin moni siihen lähtee). Ja GT5:n pelaajana en tunne termejä quick save ja quick load :P

Forzassa on realistisempi vaurionmallinnus, kivat teille. 100 (sata) km/h kylki edellä seinään ja auton vaihteisto ei enää toimi hyvin on toki melko realistista, sen sijaan että renkaanripustukset menis ihan paskaks ja leikki jäis siihen. Onko muuten edes missään PC:n simulaattoreissa, realistista satunnaista tekniikan pettämistä? Oon toki sitä mieltä että toi GT5:n systeemi ei oo myöskään hyvä ja että törmäilyistä pitäs tulla penalttia.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova